ajarRun Skrevet 6. april 2016 #1 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg sitter å vurderer å kjøpe en Renault Twizy som en ironisk pendlerbil for å late som den er det beste i verden. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om det er verdens mest praktiske eller verdens mest idiotiske bil. Fordelen er at den er liten, ulempene er alt fra rekkevidde, til manglende dører og at den kommer med integrert sovepose siden det blir så kaldt inn den... Vil folk skjønne at jeg bare kjøpte bilen for det er den dummeste bilen jeg kunne tenke meg å kjøpe? Og vil jeg kunne selge faenskapet når jeg finner ut at vinduer av plastfolie med glidelås ikke er optimalt i -20c? Jeg forstår at det finnes bedre el-biler, men den ser så fjottete ut. Jeg tror jeg hadde ledd meg ihjel den første uken. Er det noen som har kjørt en sånn? Føles det trygt? Og hvordan hindrer man ting å bli stjålet når vinduene er av plastfolie og åpnes med glidelåser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #2 Del Skrevet 6. april 2016 Dyr spøk. Og problemet er jo at det finnes så mange tullinger i verden, at du risikerer å bli tatt for å være en av dem. Dessuten, når en først skal brenne av såpass mye penger hadde det jo vært greit med noe det er mulig å bruke på motorveien om det skulle bli nødvendig. Anonymkode: 52363...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #3 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg trodde det var en sånn derre «handicapmopedbil» Som pendlerbil er den vel omtrent like godt egnet som om Marit Bjørgen skulle stilt til start på VM-stafett med hoppski på beina, så jeg vil tro at folk heller tenker at du er en idiot enn en ironiker. Anonymkode: 9eb04...275 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #4 Del Skrevet 6. april 2016 Hmm, på den annen side, bilen lyser jo "Jeg har DIGER tiss!" Kanskje bilen kan funke som sjekketriks? "Heisan, damer! Glem han der, han kjører Porsche! Jeg kjører Renault Twizy!" Anonymkode: 52363...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #5 Del Skrevet 6. april 2016 Svi av en halv årslønn på hipsterironi? Ikke klokt. Anonymkode: bf11c...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1966 Skrevet 6. april 2016 #6 Del Skrevet 6. april 2016 Dette er jo en "bil" de fleste kjøper på hobbybudsjettet. Artig å kjøre - comfortfart ca 60kmt max ca 80kmt.. Den er utstyrt med startsperre.. Ikke noe utpreget vinterbil, da må du kle på deg skikkrlig.. Men det må du jo også gjøre hvis du kjører atv, scooter og lignende.. Denne selges det mye av i andre land med et varmere klima og hvor også ungdommen får lov å kjøre denne da det er andre regler enn i Norge.. Utstyrt med airbag så tryggere enn mc/moped da.. Praktisk rekkevidde er ontrent 5 mil med noenlunde normal kjøring Ikke beregnet på motorveg. Du bruker mye energi på max fart og får kort rekkevidde.. Moro at noen produsenter tør å gjøre noe annet og ikke bare er fornuftig hele tiden også..Du får mye artige kommentarer og folk snur seg etter denne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 6. april 2016 #7 Del Skrevet 6. april 2016 Nå er jo Renault Twizy ein firehjuls motorsykkel, og motorsyklar har ikkje skilt framme. Og når du ikkje har skilt framme, så slepper du unna bompenger, også når folk med vanlege elektriske bilar med registreringsskilt framme må betale bompengar. Då kan du velge å kjøre Twizy, Buddy, Reva, Artic cat Prowler, wild cat, Polaris Ranger John Deere Gator, eller andre utv med tett hytte/førarhus. Eller kva med trehjuls motorsykkelen Can Am spyder. Kva tenker du om Renault Twizy RS F1 concept? http://www.netcarshow.com/renault/2013-twizy_rs_f1_concept/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1966 Skrevet 6. april 2016 #8 Del Skrevet 6. april 2016 Som du skriver så er det et konsept.. Råsprek, men den går jo ikke mange meter.. Showbil.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1966 Skrevet 6. april 2016 #9 Del Skrevet 6. april 2016 Du betalet ikke bompenger mef elbil.. Men det fordrer at du har bombrikke. Uten den må du betale.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 6. april 2016 #10 Del Skrevet 6. april 2016 3 minutter siden, M1966 skrev: Du betalet ikke bompenger mef elbil.. Men det fordrer at du har bombrikke. Uten den må du betale.. Den elbil goden kan forsvinne ein dag, sånn at folk må betale bompenger når dei kjørar vanlege elektriske bilar. Men med firehjuls motorsykkel, så må politikarane påby bombrikker for motorsyklar og atv registrert som både traktor eller motorsykkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 6. april 2016 #11 Del Skrevet 6. april 2016 Haha! En sånn en har jeg sett, møter den ofte på vei til og fra jobb(fra mars til oktober iallefall) ler litt hver gang jeg ser den og klarer ikke helt å bestemme meg for om den er bare merkelig, stygg eller litt for spesiell for min smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 6. april 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 6. april 2016 1 time siden, Dodge skrev: Nå er jo Renault Twizy ein firehjuls motorsykkel, og motorsyklar har ikkje skilt framme. Og når du ikkje har skilt framme, så slepper du unna bompenger, også når folk med vanlege elektriske bilar med registreringsskilt framme må betale bompengar. Då kan du velge å kjøre Twizy, Buddy, Reva, Artic cat Prowler, wild cat, Polaris Ranger John Deere Gator, eller andre utv med tett hytte/førarhus. Eller kva med trehjuls motorsykkelen Can Am spyder. Kva tenker du om Renault Twizy RS F1 concept? http://www.netcarshow.com/renault/2013-twizy_rs_f1_concept/ Jeg vet det finnes masse praktiske elektriske kjøretøy, det med bompengene er vel den største fordelen, det blir en del hundrelapper spart hver måned. Jeg liker at den lades med normal lader, det som suger er at den bruker så hinsides lang tid på å lade (3.5 timer for 100 kilometer). Jeg skulle gjerne hatt en Can Am Spyder egentlig, men da burde jeg kanskje bare kjøpe en vanlig motorsykkel isteden. Jeg er egentlig ikke noe fan av Renault, og jeg tror ikke de kan gjøre den bilen kul uansett hva de gjør. 30 minutter siden, Tinuwiel skrev: Haha! En sånn en har jeg sett, møter den ofte på vei til og fra jobb(fra mars til oktober iallefall) ler litt hver gang jeg ser den og klarer ikke helt å bestemme meg for om den er bare merkelig, stygg eller litt for spesiell for min smak Det er jo gratis drivstoff! Men den er vel ikke praktisk på noen som helst måte og jeg får vel plass til Twizyen i bagasjerommet på min bli... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1966 Skrevet 7. april 2016 #13 Del Skrevet 7. april 2016 Ungdommen synes denne er en kul bil... Aldri ment som hverken familiebil eller sportsbi.. Urbant kjøretøy som kan kjørers av 16 åringer mange steder. Den med den minste motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M1966 Skrevet 7. april 2016 #14 Del Skrevet 7. april 2016 Hvilke merker er du fan av da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2016 #15 Del Skrevet 7. april 2016 Stemmer for kjøp! Syns bilen var skitmorsom. :D Hadde storkost meg hver gang du kom kjørende og hutrende.. :D Anonymkode: f56e2...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå