Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så risikerer du å bli hektet på denne kjendisen da...

Anonymkode: a3209...2e0

Ja, men det er begrenset hvor mye skade man kan ta av det. Du kommer aldri til å møte eller ha noe forhold til kjendisen uansett! En trygg fantasi fram til man finner en ekte fyr som det faktisk er verdt å bruke tiden sin på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.4.2018 den 7.10, AnonymBruker skrev:

Ok. Plan for dagen.

IKKE "spionere" på han jeg er hekta på. Dvs sjekke sosiale medier osv.

Skal IKKKE sjekke hvert 5 minutt om jeg har fått melding. 

Skal innse at JEG trenger ikke noen som helst bekreftelse fra han. Jeg ER en bra dame og trenger han faktisk IKKKE.

Skal smile til verden og verden vil etterhvert smile til meg. 

Anonymkode: 28ffe...71d

flott! men du klarer ikke dette. då må du blokkere han på sosiale media. blokkere tlf nr og slette bilder etc. ellers vil du aldri ta et steg i riktig retning. du gir han makten til og sette din verdi på deg selv. kutt ut.  det er du som vet din verdi. han fortjener deg ikke en gang. eneste du gjør nå er gjøre deg selv verdiløs. du må slutte å tenke på han. det er du som skal leve med deg. ikke han. så ikke gi han makten til og i det heletatt ta over hverdagen. du må tenke på deg selv. fokusere på ditt liv. skal du bruke resten av ditt liv til og leve for andre? lev for deg selv. du er verdiful men det vil du aldri føle fordi du har bestemt deg for at det er det bare han. det ene mennesket i denne verden aldri kommer til og gi deg det  han kommer aldri til og og føle for deg det du gjøre for han. aldri vil han forandre seg for deg. mens du går hvert bidige minutt å lever for han. pust for deg selv for han vil aldri gjøre deg lykkelig. det er falskt i så fall. han vil aldri se din fulle verdi. 

skaff deg litt selvrespekt.  

blokk og ignorer og jobb mot andre mål. han må bli en ingenting for deg, en hvem som helst. ikke en god tankecog ikke en negativ. begynn jobben mot riktige og oppnåelige mål. slutt å dalte etter han som han er den som kan gjøre deg lykkelig. han vil aldri klare d fordi han er ikke bra nok for deg. han fortjener deg ikke en gang. 

først da vil jeg i det heletatt tro på deg

Anonymkode: 17130...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å ta initiativet/sende han meldinger så ser vi hvor lenge det går før HAN tar kontakt med meg (om han i det hele tatt gjør det). 

Anonymkode: 836dd...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet å ta initiativet/sende han meldinger så ser vi hvor lenge det går før HAN tar kontakt med meg (om han i det hele tatt gjør det). 

Anonymkode: 836dd...612

der gjør du det igjen. slutt med det. du ønsker, du har et håp om at han tar kontakt hvis du ignorerer han. han kommer ikke til og kontskte deg. og du blir såret for du sitter enda med håpet. du kan ikke komme deg ut av dette med mindre du slutter å håpe på noe håpløst  du kan ikke tvinge noen til og føle noe for deg og bry seg om deg 

Anonymkode: 17130...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel fått et hekt på en som egentlig var interessert, men feig som jeg var så trakk jeg meg unna. Vi har hverandre på både instagram og facebook, og ser storyene til hverandre og liker et bilde av og til. Men vi har mange bekjente begge to, da.

Jeg har hatt muligheten til å rette opp i feilen 3 ganger, men ikke grepet sjansen. Heldgvis har ting roet seg ned fra min side også, men jeg har fått direkte angat når han har lagt ut noe på story, fordi jeg ble stresset av det rett og slett. Og det sitter igjen som et slags "traume" enda. 

Kanskje får jeg muligheten igjen. Jeg angrer enda på at jeg trakk meg. Jeg skulle funnet ut av ting litt selv. Men jeg tenkte det var best å ligge unna siden menn holder på slik som de gjør. Ny og spennende fitte er så viktig, (sies det) så jeg vil ha en som ser meg og ikke fitta mi. Alt for redd rett og slett, men endte ikke opp mindre bitter av den grunn.

Anonymkode: b4efd...b04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

flott! men du klarer ikke dette. då må du blokkere han på sosiale media. blokkere tlf nr og slette bilder etc. ellers vil du aldri ta et steg i riktig retning. du gir han makten til og sette din verdi på deg selv. kutt ut.  det er du som vet din verdi. han fortjener deg ikke en gang. eneste du gjør nå er gjøre deg selv verdiløs. du må slutte å tenke på han. det er du som skal leve med deg. ikke han. så ikke gi han makten til og i det heletatt ta over hverdagen. du må tenke på deg selv. fokusere på ditt liv. skal du bruke resten av ditt liv til og leve for andre? lev for deg selv. du er verdiful men det vil du aldri føle fordi du har bestemt deg for at det er det bare han. det ene mennesket i denne verden aldri kommer til og gi deg det  han kommer aldri til og og føle for deg det du gjøre for han. aldri vil han forandre seg for deg. mens du går hvert bidige minutt å lever for han. pust for deg selv for han vil aldri gjøre deg lykkelig. det er falskt i så fall. han vil aldri se din fulle verdi. 

skaff deg litt selvrespekt.  

blokk og ignorer og jobb mot andre mål. han må bli en ingenting for deg, en hvem som helst. ikke en god tankecog ikke en negativ. begynn jobben mot riktige og oppnåelige mål. slutt å dalte etter han som han er den som kan gjøre deg lykkelig. han vil aldri klare d fordi han er ikke bra nok for deg. han fortjener deg ikke en gang. 

først da vil jeg i det heletatt tro på deg

Anonymkode: 17130...ced

Hei, det var mitt innlegg du siterte. Takk for gode råd. ☺

Jeg har valgt å ikke blokkere han og det kjennes helt greitt. Selv om jeg fortsatt tenker og er tiltrukket av han så kjenner jeg også at nok er nok. Har også kommet frem til at min verdi er ikke noe lav pga jeg har likt han for godt. Min verdi er heller ikke lav pga jeg har trodd og håpet. Det er menneskelig. Når det er sagt, så har jeg også tenkt mye på hva har jeg lært av dette og jeg har fått mye nyttig kunnskap om meg selv.

Tar litt tid å nullstille seg helt, men jeg er på veldig god vei og det kjennes godt.

Anonymkode: 28ffe...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, det var mitt innlegg du siterte. Takk for gode råd. ☺

Jeg har valgt å ikke blokkere han og det kjennes helt greitt. Selv om jeg fortsatt tenker og er tiltrukket av han så kjenner jeg også at nok er nok. Har også kommet frem til at min verdi er ikke noe lav pga jeg har likt han for godt. Min verdi er heller ikke lav pga jeg har trodd og håpet. Det er menneskelig. Når det er sagt, så har jeg også tenkt mye på hva har jeg lært av dette og jeg har fått mye nyttig kunnskap om meg selv.

Tar litt tid å nullstille seg helt, men jeg er på veldig god vei og det kjennes godt.

Anonymkode: 28ffe...71d

da har du taklet hekten mye bedre enn meg. og d er jeg glad for å høre :)

Anonymkode: 17130...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2017 den 21.24, CaramelDevil skrev:

Jeg har det sånn med eksen. Følger med på han på sosiale medier og tenker på han ustanselig. Han har tatt kontakt noen ganger og sender meg snap flere ganger i uka. 

Men jeg kontakter han aldri selv, og svarer kort på henvendelsene hans. Han har spurt om vi skal møtes for å ha sex, men jeg vet at gjør jeg det, får jeg han aldri tilbake. Så da har jeg svart med: Jeg er ikke slik, men da ser jeg hva jeg betyr for deg!"  For da får han ikke i pose og sekk. Sex uten å måtte forplikte seg. Så jeg er avvisende og litt "care" som de unge sier😂 og håper jo at han innser at han ikke vil miste meg. Og kommer han ikke tilbake, har jeg hvertfall mistet han med verdigheten i behold. 

Men det gjør selvsagt vondt, og det at jeg klarer å beherske meg kommer av jævlige erfaringer med å være hekta. Så jeg vet at får de sex og blir vist at man trenger de, blir det aldri et forhold. 

 

Sorry, men er han eksen din litt rar? Det er jo spesielt å spørre om dere skal ha sex osv, normale oppegående folk gjør ikke sånt. De jeg har vært sammen med og datet, det er faktisk de jeg oppfatter som spesielle som ikke får dame og er veldig på akkurat sex delen. Han får vel ikke dame da og eller vil bare ha den letteste formen for nærhet uten forpliktelser. Hadde takka blankt nei. Klarer ikke sånne ting.

Anonymkode: 05b8c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 16.15, CaramelDevil skrev:

Udate fra meg: Jeg fikk han tilbake og nå er vi offisielt sammen😁😁

Jises sorry, men synes ikke det er så mye å juble for 😂 synes mange er så lost i eksen sin, snakket med en her inne som ikke klarte å gå ut døra på to år engang... det er ikke noe å ønske tilbake, synes egentlig at de som går tilbake til eksen sin er tapere og uselvstendige og desperate. Det ser bare feil ut. Det er jo en grunn til at det ble slutt vel, at han behandlet deg dårlig ? Ikke vet jeg. Opplevde faktisk det hekt greiene i det lange forholdet og det var seriøst også, trodde det bare var single folk som datet noen som opplevde det. Men kan skje i forhold også.

Anonymkode: 05b8c...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

da har du taklet hekten mye bedre enn meg. og d er jeg glad for å høre :)

Anonymkode: 17130...ced

Nei, jeg har nok ikke gjort det. Jeg har "vært med han her" i ca et år.. og det har egentlig vært mest et langt vondt år. Mange opp og enda flere nedturer. Tror det har vært en prosess for meg å komme dit at SÅNN vil jeg ikke ha det. Dette er MITT liv og jeg vil ha det bra. Har måtte gå hjem fra jobb jeg pga jeg har kjent meg syk av denne mannen. Det skal ikke være sånn.

Håper det vil gå bra for deg. Stor klem.

Anonymkode: 28ffe...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg tror jeg har vært i et slags hekt nå det siste halvåret. Det begynte som et forhold, men et avstandsforhold. Utrolig fint og vi var bra sammen ❤️ Så skle ting litt ut nå i sommer pga mye jobb og lite tid til hverandre, og han ble usikker på oss. Men sa ingen ting altså... Jeg har dette halvåret siden da mistet meg selv mye, ser jeg nå. Jeg ble så desperat etter bekreftelse fra han, skikkelig opphengt i hva han gjorde, om vi kunne snakke mer osv. osv.. Jo mindre han gjorde for oss, desto mer kompenserte jeg, og jeg ble samtidig utrolig frustrert og usikker. Han sa jo at han ville være med meg, fikk det på en måte til å virke som om ting var bra mens de ikke var det, fordi han ikke ville såre meg og han er jo glad i meg. Men jeg tror ikke han elsker meg lenger. Og det så jeg jo i oppførselen hans, jeg visste det nok lengst inne men ville ikke innse det og ble mer og mer desperat etter bekreftelse på at det ikke var sånn. 

Nå slo han til slutt opp med meg for en uke siden, og jeg har tenkt så mye. Eller, han slo vel opp men så ble det til at vi skulle ha en slags pause-greie i stedet mens vi fant ut av ting. Han vil ha meg i livet sitt men han vil ikke fortsette i det sporet vi har vært i det siste halvåret. Dersom vi kan komme tilbake til sånn som ting var så blir han. Dersom jeg kan slutte å være så krevende. 

Han har aldri ment å hekte meg, det vet jeg 100% sikkert. Men jeg utviklet etter hvert sterkere følelser enn han når han begynte å tvile, det ble skjevfordeling, og da endte vi opp der. Når jeg har vært sterk og bedt han om å gå for noen dager siden så vil han bli. Han liker meg jo egentlig, bare ikke den hekta versjonen av meg. Men når jeg snakker med han så er det fortsatt bare jeg som har gjort noe galt, som må forandre meg for at vi skal funke. Og jeg tenker at det nytter jo ikke, jeg kan forandre meg alt jeg vil men det hjelper ikke hvis han ikke vil ha meg i bunn. Hvis hans følelser er omtrent borte og jeg fortsatt er hekta så vil det jo aldri funke.

Så nå har jeg bedt han om å fortelle meg akkurat hvor han står, slutte å være så uklar og varm/kald. Dersom svaret er noe annet enn at han er helt sikker på at han vil ha meg, oss, og prøve igjen så går jeg. Det tror jeg han vet nå, og hvis ikke så er jeg forberedt på å vise han at jeg mener alvor. Jeg er for god til å holde på sånn her, miste meg selv helt over en fyr som ikke vet om han vil ha meg engang. Vi har hatt det helt fantastisk sammen tidligere, men hvis det ikke veier tungt nok til at han er villig til å prøve å glemme problemene, finne ut av ting og prøve igjen så er det ikke verdt noe.

Anonymkode: 11821...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det gikk med TS... Hovedinnlegget her traff meg skikkelig. 

Jeg har hatt hekten min siden 2017.. 😭

Anonymkode: 8455d...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en kjip hekt, to år and counting. Greit å vite at man ikke er alene!

Anonymkode: 15a32...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stalker nydamen. Ikke bra det heller. Jeg er så knust over at han fant ei ny. Hvordan akseptere bruddet er helt ferdig?

Anonymkode: 690c8...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet meg ut av hektet ved å fokusere på de negative sidene hans, og at han faktisk har blitt veldig uattraktiv det siste året. Han har lagt på seg minst 10 kg og blitt veldig grå. Og at han gjennom det å være hot and cold har gjort meg så provosert at nok er nok. Jeg  fortjener ikke slik behandling.

Anonymkode: 95986...9af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet meg ut av hektet ved å fokusere på de negative sidene hans, og at han faktisk har blitt veldig uattraktiv det siste året. Han har lagt på seg minst 10 kg og blitt veldig grå. Og at han gjennom det å være hot and cold har gjort meg så provosert at nok er nok. Jeg  fortjener ikke slik behandling.

Du har helt rett! Forstår ikke at man lar dette går for langt. Jeg er litt der, tror ikke det er et hekt bare at damen er litt usikker og har en del problemer med sin familie. For hun svarer på alle meldinger raskt, er veldig opptatt med jobb, og vi sliter med å treffes nok. Men jeg tror ikke det er et hekt fra min side, bare et ønske om å treffes mer.

Men det finner jeg ut, og er det manglende interesse som gjør det? Det er over etter 2 minutter! Er det andre inne i bildet likeså. Kan bruke tid for å finne ut om man passer sammen, men da må det være vilje der. Det kan heller ikke ta flere år. Dette med hekt bør man finne ut over litt tid, men ikke gi det mange år. For meg er det slik at den jeg er forelsket bruker jeg lett masse tid på, og det skal mye til for å si nei til å treffes. Når den man treffer ikke gjør det samme sier det ikke meg noe? Jo det gjør meg mistenksom og usikker! Da nærmer man seg et hekt. Da må man tenke seg om!

Anonymkode: cbe24...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...