Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, og svar til dette.

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2018 den 11.01, AnonymBruker skrev:

Ute av hekten, fordi jeg bare bestemte meg!:alice:

Anonymkode: f7cd9...fd9

Er det ironisk eller? :) Spør fordi jeg fikk kritikk av noen her tidligere når jeg skrev at jeg kom ut av et lite hekt litt på den måten at jeg bare bestemte meg. Ser at innlegget mitt er slettet, selv om jeg ikke er den utestengte brukeren.

Anonymkode: ec9de...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ironisk eller? :) Spør fordi jeg fikk kritikk av noen her tidligere når jeg skrev at jeg kom ut av et lite hekt litt på den måten at jeg bare bestemte meg. Ser at innlegget mitt er slettet, selv om jeg ikke er den utestengte brukeren.

Anonymkode: ec9de...437

Beklager, innleggene mine var ikke slettet, og jeg tror ikke du var ironisk heller :)

Anonymkode: ec9de...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ironisk eller? :) Spør fordi jeg fikk kritikk av noen her tidligere når jeg skrev at jeg kom ut av et lite hekt litt på den måten at jeg bare bestemte meg. Ser at innlegget mitt er slettet, selv om jeg ikke er den utestengte brukeren.

Anonymkode: ec9de...437

Ja, måtte ha litt "galgenhumor" oppi det hele ;) det merkelige er at når det værste er over ( slipper taket og blir mer normalisert, så er han på igjen ;) )

Skal nå likevel ha han der, det går jo begge veier likevel. Merkelig liv.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, måtte ha litt "galgenhumor" oppi det hele ;) det merkelige er at når det værste er over ( slipper taket og blir mer normalisert, så er han på igjen ;) )

Skal nå likevel ha han der, det går jo begge veier likevel. Merkelig liv.

Anonymkode: f7cd9...fd9

De mennene som jeg har vært litt hekta på tidligere i livet, ser jeg nå at ikke var noe særlig spesielle. "Herregud, hva så jeg i han," kan jeg tenke. Jeg skjønner jo i ettertid at så snart mannen viste meg en litt kjølig eller likegyldig side, ble jeg veldig såret og desperat etter oppmerksomhet, og dette ga han et overtak. Jeg ble lett et offer fordi jeg hadde så stort behov for å bli likt. Det kjennes deilig nå etterpå å ikke være viklet inn i noe sånt lenger.

Anonymkode: ec9de...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mennene som jeg har vært litt hekta på tidligere i livet, ser jeg nå at ikke var noe særlig spesielle. "Herregud, hva så jeg i han," kan jeg tenke. Jeg skjønner jo i ettertid at så snart mannen viste meg en litt kjølig eller likegyldig side, ble jeg veldig såret og desperat etter oppmerksomhet, og dette ga han et overtak. Jeg ble lett et offer fordi jeg hadde så stort behov for å bli likt. Det kjennes deilig nå etterpå å ikke være viklet inn i noe sånt lenger.

Anonymkode: ec9de...437

Det er befriende rett&slett, når man er hekta på det værste føles det ( hvertfall for min del helt for J ut ).....

jeg har ikke et stort behov for og bli likt, er vel mer en mann jeg kan relatere meg til som litt lik meg selv, men kan jo ta feil, nå har vi mer vennskap nå da, føles mye bedre.:hjerte:

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer når hekteren plutselig gjør helomvending.. har vært stille fra meg noen dager, grått mine tårer og instilt på å gå videre, ikke gitt så mye som tidligere, da er han plutselig på som bare det.

Mulig det bare har vært spill og hard to get taktikker hele veien.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer når hekteren plutselig gjør helomvending.. har vært stille fra meg noen dager, grått mine tårer og instilt på å gå videre, ikke gitt så mye som tidligere, da er han plutselig på som bare det.

Mulig det bare har vært spill og hard to get taktikker hele veien.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Han liker bekreftelsen fra deg... og når du plutselig er taus, så må han gi litt oppmerksomhet, sånn at du ikke forsvinner helt. Om det er sex med her, som det antagelig er, så er han vel "redd" for å miste godene, så han må yte en smule.

Anonymkode: 28ffe...71d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han liker bekreftelsen fra deg... og når du plutselig er taus, så må han gi litt oppmerksomhet, sånn at du ikke forsvinner helt. Om det er sex med her, som det antagelig er, så er han vel "redd" for å miste godene, så han må yte en smule.

Anonymkode: 28ffe...71d

Tja, det har vært så mye hot/cold hele veien at jeg ikke vet hva jeg skal tro lenger. Håpet han savnet meg og var inne for ekte, men det er vel bare en ønsketenking. Skjønner ikke hva fyren driver med, tenker mye på dette, men det værste er over, heldigvis!

" feeeeling goooood ..:hjerte:

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig :( Jeg holder på med et studie som jeg liker, trener og har andre hobbier men ingenting kan sammenlignes med den "high" følelsen jeg får av han. Det er egentlig ganske tragisk! 

Anonymkode: 836dd...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2017 den 21.24, CaramelDevil skrev:

Jeg har det sånn med eksen. Følger med på han på sosiale medier og tenker på han ustanselig. Han har tatt kontakt noen ganger og sender meg snap flere ganger i uka. 

Men jeg kontakter han aldri selv, og svarer kort på henvendelsene hans. Han har spurt om vi skal møtes for å ha sex, men jeg vet at gjør jeg det, får jeg han aldri tilbake. Så da har jeg svart med: Jeg er ikke slik, men da ser jeg hva jeg betyr for deg!"  For da får han ikke i pose og sekk. Sex uten å måtte forplikte seg. Så jeg er avvisende og litt "care" som de unge sier😂 og håper jo at han innser at han ikke vil miste meg. Og kommer han ikke tilbake, har jeg hvertfall mistet han med verdigheten i behold. 

Men det gjør selvsagt vondt, og det at jeg klarer å beherske meg kommer av jævlige erfaringer med å være hekta. Så jeg vet at får de sex og blir vist at man trenger de, blir det aldri et forhold. 

 

Udate fra meg: Jeg fikk han tilbake og nå er vi offisielt sammen😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer når hekteren plutselig gjør helomvending.. har vært stille fra meg noen dager, grått mine tårer og instilt på å gå videre, ikke gitt så mye som tidligere, da er han plutselig på som bare det.

Mulig det bare har vært spill og hard to get taktikker hele veien.

Anonymkode: f7cd9...fd9

 

Kjenner meg igjen i dette! Etter en skikkelig runde trodde jeg at vi avsluttet forholdet (har datet noen måneder). Men da jeg trakk meg litt unna, da ble han så god og snill og var interessert i å treffes. Men når vi er tilbake på sporet igjen, da er han litt mindre på igjen. 

Det jeg tror er at det er godt for han når jeg er på og vil treffes etc. Når jeg trekker meg unna, savner han det og jobber litt for å få det tilbake. Usikker på om han har følelser for meg, men ønsker definitivt at vi skal holde kontakten... 

Jeg er nok hektet, ja. Han er ikke hektet, det er jeg sikker på.

Anonymkode: 8a737...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kjenner meg igjen i dette! Etter en skikkelig runde trodde jeg at vi avsluttet forholdet (har datet noen måneder). Men da jeg trakk meg litt unna, da ble han så god og snill og var interessert i å treffes. Men når vi er tilbake på sporet igjen, da er han litt mindre på igjen. 

Det jeg tror er at det er godt for han når jeg er på og vil treffes etc. Når jeg trekker meg unna, savner han det og jobber litt for å få det tilbake. Usikker på om han har følelser for meg, men ønsker definitivt at vi skal holde kontakten... 

Jeg er nok hektet, ja. Han er ikke hektet, det er jeg sikker på.

Anonymkode: 8a737...38c

Nøyaktig slik jeg har det, nå er han plutselig verdens mest kjærlig, interesserte & gode mannen jeg forelsket meg i, men husker de tidene da jeg følte han ikke var god i det hele tatt, blir litt forvirret når det er slik.... han tok meg mer som en selvfølge, ikke nå lenger virker det som. ikke vet jeg hva som skjedde.

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig gitt avkall på min hekt. Jeg har prøvd flere ganger før. Nå først kjenner jeg meg trygg på at jeg klarer meg på egne bein. Han dater og sa til meg at han hadde truffet noe. Lykke til sa jeg. Kjenner overhode ingen reaksjon eller sjalusi. Jeg er ferdig!

Anonymkode: 789a3...6c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være gjensidig hekta? 

Jeg spør fordi jeg befinner meg i en lignende situasjon som TS, men likevel annerledes. Det begynte med dating, og helt rå kjemi. Men vi passer ikke sammen, vi er altfor forskjellige og livene våre er ikke forenlige i det hele tatt! Vi vet det begge, men snakker ikke om det. Likevel virker det som om ingen av oss klarer å gi helt slipp. 

Jeg har prøvd det meste; Laget lister over alt det negative, latt være å ta kontakt med ham, bygge opp min egen selvtillit osv, osv. Forelska i han er jeg IKKE lengre, jeg stalker ham ikke på sosiale media, er ikke sjalu, og ligger ikke våken om natta og tenker på ham...

Men jeg klarer ikke å treffe andre, føler meg utro hvis jeg skulle gjøre det. Jeg vet at han ikke treffer andre heller. 

Problemet er at når vi ikke har sett hverandre på etpar uker, er det alltid en av oss som tar kontakt. De siste månedene er det kun ham, jeg klarer å la være. Men jeg klarer ikke å avvise ham! Hvis jeg sier at det ikke passer, så tar han kontakt igjen etter etpar dager, og det ender med at vi tilbringer natta sammen. Så er det null kontakt igjen de neste par ukene!

Nå sist gikk det mange uker uten at vi møttes, på grunn av jobb, reiser og andre ting. I mellomtiden har han tatt kontakt mange ganger. Bare for å spørre hvordan jeg har det eller bare for å prate. Veldig forvirrende. Jeg trodde selv at NÅ hadde det gått så lang tid at det ville være naturlig for oss begge å legge det dødt, men nei. Fredag tok han kontakt igjen - to timer senere ligger jeg i armene hans og tenker "Hva gjør jeg her??? Hvordan havnet jeg her IGJEN??"... 

Nå er det tilbake til null kontakt. Jeg tenker at dette var siste gang, men jeg vet innerst inne at sånn blir det ikke. Hvordan i all verden skal jeg klare å legge dette bak meg og gå videre?

Anonymkode: 87ba8...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å være gjensidig hekta? 

Jeg spør fordi jeg befinner meg i en lignende situasjon som TS, men likevel annerledes. Det begynte med dating, og helt rå kjemi. Men vi passer ikke sammen, vi er altfor forskjellige og livene våre er ikke forenlige i det hele tatt! Vi vet det begge, men snakker ikke om det. Likevel virker det som om ingen av oss klarer å gi helt slipp. 

Jeg har prøvd det meste; Laget lister over alt det negative, latt være å ta kontakt med ham, bygge opp min egen selvtillit osv, osv. Forelska i han er jeg IKKE lengre, jeg stalker ham ikke på sosiale media, er ikke sjalu, og ligger ikke våken om natta og tenker på ham...

Men jeg klarer ikke å treffe andre, føler meg utro hvis jeg skulle gjøre det. Jeg vet at han ikke treffer andre heller. 

Problemet er at når vi ikke har sett hverandre på etpar uker, er det alltid en av oss som tar kontakt. De siste månedene er det kun ham, jeg klarer å la være. Men jeg klarer ikke å avvise ham! Hvis jeg sier at det ikke passer, så tar han kontakt igjen etter etpar dager, og det ender med at vi tilbringer natta sammen. Så er det null kontakt igjen de neste par ukene!

Nå sist gikk det mange uker uten at vi møttes, på grunn av jobb, reiser og andre ting. I mellomtiden har han tatt kontakt mange ganger. Bare for å spørre hvordan jeg har det eller bare for å prate. Veldig forvirrende. Jeg trodde selv at NÅ hadde det gått så lang tid at det ville være naturlig for oss begge å legge det dødt, men nei. Fredag tok han kontakt igjen - to timer senere ligger jeg i armene hans og tenker "Hva gjør jeg her??? Hvordan havnet jeg her IGJEN??"... 

Nå er det tilbake til null kontakt. Jeg tenker at dette var siste gang, men jeg vet innerst inne at sånn blir det ikke. Hvordan i all verden skal jeg klare å legge dette bak meg og gå videre?

Anonymkode: 87ba8...504

 

Må du legge han bak deg da? Eller er det sånn at det å holde på med han gjør at du ikke treffer andre, og at du ønsker et annet type forhold?

Hvor lenge har dere drevet på sånn som dette? 

Jeg tenker at ting går som regel over etterhvert hvis følelsene forsvinner, men mennesker kan jo holde fast i hverandre i lang tid hvis det er følelser der. Og begge kan jo klart være hektet, men da gir det jo ikke noe mening... Å være hektet betyr at man håper på kjærlighet som ikke gjengjeldes. Hvis begge går sånn og håper er det jo kommunikasjonen som mangler. 

Kanskje dere bør møtes en dag på kafe eller et sted ute blant folk og snakke sammen? Kanskje alt samvær etterhvert er basert på sex? Et forhold som skal være levedyktig over tid må inneholde mer enn sex..

 

Anonymkode: 8a737...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Må du legge han bak deg da? Eller er det sånn at det å holde på med han gjør at du ikke treffer andre, og at du ønsker et annet type forhold?

Hvor lenge har dere drevet på sånn som dette? 

Jeg tenker at ting går som regel over etterhvert hvis følelsene forsvinner, men mennesker kan jo holde fast i hverandre i lang tid hvis det er følelser der. Og begge kan jo klart være hektet, men da gir det jo ikke noe mening... Å være hektet betyr at man håper på kjærlighet som ikke gjengjeldes. Hvis begge går sånn og håper er det jo kommunikasjonen som mangler. 

Kanskje dere bør møtes en dag på kafe eller et sted ute blant folk og snakke sammen? Kanskje alt samvær etterhvert er basert på sex? Et forhold som skal være levedyktig over tid må inneholde mer enn sex..

 

Anonymkode: 8a737...38c

Føler nok at det fornuftigste hadde vært å legge han bak meg, ja! Kan ikke se for meg at vi har noen framtid sammen. Han har så mange "issues" som jeg ikke skal gå nærmere innpå her, og han har egentlig ikke plass til meg i livet sitt selv om han prøver.

Har drevet på sånn i et halvt år ca. 

Jeg tenkte også at det ville gå over av seg selv, mine følelser er det ikke mye igjen av. Jeg forteller ihvertfall meg selv at jeg ikke føler noe særlig, og mesteparten av tiden tror jeg på det! Kommunikasjonen mangler, det har du helt rett i! Jeg kommuniserer ikke overhodet uten at han tar kontakt først, og det går som sagt etpar uker mellom hver gang! Jeg ønsker heller ikke mer kommunikasjon. Har ikke noe lyst til å bli mer knyttet til ham, det tror jeg ikke vil komme noe godt ut av.

Vi snakker jo sammen når han tar kontakt da. Om alt mulig. Føler at han stoler mer på meg og tør å åpne seg mer enn andre veien. Men når vi møtes, ender det alltid med sex, selv om vi gjør andre ting sammen også.

Jeg bare greier ikke å slippe taket :(. Ser ikke ut som han greier det heller, så det føles bare helt fastlåst.

Anonymkode: 87ba8...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva som skjer ennå.. plutselig ( etter jeg gav opp, sluttet og gi så mye oppmerksomhet og fine ord ) var beredt på å forlate hele han.. så snur han, snakk om helomvending, mye fine ord, snill som et lam og vil møte meg, han som har holdt igjen så lenge(?) skjønner ikke annet enn at dette har vært strategisk for å hode på interessen.

 

Anonymkode: f7cd9...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.4.2016 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke kutte han, du kan bare fortsette den psykotiske oppførsla di så rævkjører det segselv etterhvert. Å forsøke å kutte er ofte bare seigpining, blir som en evinnelige runddans. Bare fortsett galskapen men hold døra åpen for andre. Både du og han blir lei etterhvert og livet går videre.  Speaking from experience.. 

Anonymkode: 1227a...50d

Dette skjedde meg også, og jeg kastet bort 4-5 år på en fyr som var SØPPEL! Anbefaler som andre; kutt tvert, men vet at det er veldig vanskelig! For min del så blir jeg til slutt lei, det rævkjørte seg selv etter hundrevis av ganger med SYKT dårlig oppførsel.

En mann som virket noe destruktiv (men veldig sjarmerende) i starten viste seg å være utro, mishandlende psykisk og fysisk, han utnyttet meg pengemessig, sa mye stygt, ++ Så det at du får dårlige varsellamper - og blir hekta - bør virkelig være nok til at du holder deg unna. Har for øvrig lest at det er sjelden man blir hekta på vanlige personer (men det kan skje), det er ofte narssissister / psykopater som hekter oss - og det er det de gjerne vil oppnå. LØP!

Anonymkode: 194e4...d76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...