Gå til innhold

Komme seg ut av en hekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en hekt nå, og vært det i to år fra og til. Det er så forferdelig VONDT.... Jeg VET jeg bør blokkere han osv, men jeg får det bare ikke til... Lurer på om jeg skal oppsøke psykolog, for tankene er ikke til å bære..... Unner ingen dette, men det blir vel bare mer og mer av det med all denne nettdatingen og valgene man kan få.Jeg klarte å kutte han helt kaldt ut fra nyttårsaften og til april, men så begynte han å dukke opp igjen og igjen.... Gjør det litt lettere å lese om andre som har vært i samme situasjon i hvert fall.... Jeg vil bare være alene når jeg ikke er med han, isolerer meg og er ordentlig deprimert. Jeg er en oppegående jente med en bra jobb, og burde vite bedre... 

Anonymkode: 9ddd2...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet NØYAKTIG hvordan du har det, TS. Jeg er totalt hekta på en fyr som gir meg fantastisk sex, men som egentlig ikke bryr seg. Jeg klarer meg uten sex med han noen dager, men så får jeg abstinenser og MÅ ha sex med han igjen. Er som heroin...

Har egentlig ingen råd, annet enn at jeg føler med deg. Følger tråden i håp om råd selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett alt, bilder, sosiale medier o,l . Slett alt og null kontakt.

Det er destruktive relasjoner, ingen som trenger det. Så, action: slett og null kontakt.

Anonymkode: f7cd9...fd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Malenealone skrev:

Jeg har vært i et hekt. Årsak : vi var sammen lenge, og jeg knyttet bånd til kontakten vår. Han er også skyld i det selv for han avsluttet kontakten på en sur vanskelig måte. Jeg satt igjen med mange spørsmål og dvelte ved dem. 

Jeg anbefaler deg å avslutte kontakten dersom han er uinteressert av deg. Det er for vondt å ha kontakt med en som er ute etter andre damer. Mens du er uaktuell... Verdsette seg selv høyere. Og belønn og ros deg selv hver gang du klarer å sette grenser for deg selv. Finn en sport som du liker. Tren. Gjør positive ting og skryt av deg selv. Det er min nøkkel. Men jeg sliter fortsatt med at jeg dveler for mye over det ennå. 

Det er ingen mening i å ha kontakt med en som kun vil ha sex med deg inntil han en dag bare kutter deg brått og ignorerer deg fordi han har kommet over en "akseptert dame" for han. Hva føler du da? Du føler deg dritt ! Så kutt han ut ! Han er ikke verdt deg. 

Det er deg igjen ja. 

Anonymkode: 40215...bc4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så utrolig godt igjen! Vi begynte å date og han var helt besatt av meg, så etter litt dating så kunne det plutselig ikke bli noe seriøst på grunn av aldrersforskjellen(bullshit). Men han klarte på tross av det ikke gi slipp på meg. Så i nå 3 år har han vært helt av og på. Savner meg ene dagen, svarer ikke andre dagen. 

Masse kontakt før vi møtes, ingenting etterpå. Jeg har blitt hekta. En sjelden gang så tar han masse kontakt etter et møte også, så hver gang håper jeg at det skal skje denne gangen. Men så gjør det ikke det. 

Det er utrolig vanskelig! Leser i gjennom samtalene våre hele tiden, sjekker når han er pålogget.. Vennene mine er oppgitt og skuffet over hvor lavt jeg har klart å synke. 

Tror egentlig aldri jeg kommer helt over han før han møter en ny. 

Anonymkode: 9d165...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så utrolig godt igjen! Vi begynte å date og han var helt besatt av meg, så etter litt dating så kunne det plutselig ikke bli noe seriøst på grunn av aldrersforskjellen(bullshit). Men han klarte på tross av det ikke gi slipp på meg. Så i nå 3 år har han vært helt av og på. Savner meg ene dagen, svarer ikke andre dagen. 

Masse kontakt før vi møtes, ingenting etterpå. Jeg har blitt hekta. En sjelden gang så tar han masse kontakt etter et møte også, så hver gang håper jeg at det skal skje denne gangen. Men så gjør det ikke det. 

Det er utrolig vanskelig! Leser i gjennom samtalene våre hele tiden, sjekker når han er pålogget.. Vennene mine er oppgitt og skuffet over hvor lavt jeg har klart å synke. 

Tror egentlig aldri jeg kommer helt over han før han møter en ny. 

Anonymkode: 9d165...378

Huff, kjenner meg igjen jeg og.. Det er som du sier veldig vanskelig, og ikke så lett for andre som ikke har hatt det sånn og forstå dette. Familie og venner blir bare oppgitt og irritert fordi jeg ikke klarer å følge deres velmenende råd, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer. Gikk lang tid før jeg forsto at dette stakk mye dypere enn vanlig kjærlighetssorg. Det blir som en besettelse. Håper du klarer å frigjøre deg selv til slutt, det skal ikke være helt umulig, men det krever nok mye jobb og selvdisiplin. Jeg prøver å tenke at ingen mann skal få bære min lykke i sine hender. Målet mitt er å bli fullkommen lykkelig uten bekreftelse og oppmerksomhet fra en mann. Ønsker deg lykke til:-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Malenealone skrev:

Det er så mange som ønsker bekreftelser hele tiden. Vi får gi oss selv bekreftelser. Bli sikker på oss selv og elske oss selv. En vakker dag kan det skje underverker. Vi finner kanskje en som virkelig vil ha oss :)

Helt sant. Tror det er større sjans for å lykkes på kjærlighets fronten hvis en klarer å være lykkelig alene og elske oss selv:-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sh999 skrev:

Huff, kjenner meg igjen jeg og.. Det er som du sier veldig vanskelig, og ikke så lett for andre som ikke har hatt det sånn og forstå dette. Familie og venner blir bare oppgitt og irritert fordi jeg ikke klarer å følge deres velmenende råd, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg ikke klarer. Gikk lang tid før jeg forsto at dette stakk mye dypere enn vanlig kjærlighetssorg. Det blir som en besettelse. Håper du klarer å frigjøre deg selv til slutt, det skal ikke være helt umulig, men det krever nok mye jobb og selvdisiplin. Jeg prøver å tenke at ingen mann skal få bære min lykke i sine hender. Målet mitt er å bli fullkommen lykkelig uten bekreftelse og oppmerksomhet fra en mann. Ønsker deg lykke til:-)

Sett deg litt mer realistiske mål først kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xcase33 skrev:

Sett deg litt mer realistiske mål først kanskje? 

Og hvorfor skulle ikke det være realistisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være hektet, er hekta. Det du snakker om er en avhengighet. Det heter ikke en hekt.

Anonymkode: a1208...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sh999 skrev:

Og hvorfor skulle ikke det være realistisk?

Du må definere en god del helmål for å bli fullkommen og lykkelig kanskje? sannsynligvis tror jeg du er for ung og ikke helt har lært å kjenne deg selv enda. Så hva skal til for deg - bli gjeldfri og selvstendig først? skape karriere ..hva vil du selv oppnå i livet ? 

Det vil skape forutsetningene for å invitere andre inn i ditt liv på de rette premissene ..og ikke av alle andre grunner. 

Men nå vet jeg ikke om du reflekterer over det på denne måten ...ingen aning egentlig. Mulig du ikke er på den kanalen og at du ser helt annerledes på det :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn med eksen. Følger med på han på sosiale medier og tenker på han ustanselig. Han har tatt kontakt noen ganger og sender meg snap flere ganger i uka. 

Men jeg kontakter han aldri selv, og svarer kort på henvendelsene hans. Han har spurt om vi skal møtes for å ha sex, men jeg vet at gjør jeg det, får jeg han aldri tilbake. Så da har jeg svart med: Jeg er ikke slik, men da ser jeg hva jeg betyr for deg!"  For da får han ikke i pose og sekk. Sex uten å måtte forplikte seg. Så jeg er avvisende og litt "care" som de unge sier😂 og håper jo at han innser at han ikke vil miste meg. Og kommer han ikke tilbake, har jeg hvertfall mistet han med verdigheten i behold. 

Men det gjør selvsagt vondt, og det at jeg klarer å beherske meg kommer av jævlige erfaringer med å være hekta. Så jeg vet at får de sex og blir vist at man trenger de, blir det aldri et forhold. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en hekt i  10 år! Vondt å ha det sånn:( Tror liksom aldri at det kommer til å gå over siden det har vart i 10 år.

Anonymkode: 933d4...b77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Xcase33 skrev:

Sett deg litt mer realistiske mål først kanskje? 

For et tullete svar? Det hun tenker er jo helt riktig og selvfølgelig er det mulig! Bare erkjennelsen av at man må være tilfreds alene før man kan være tilfreds i et forhold, er jo et stort skritt i riktig retning. Ja, det krever konkrete mål, strategier og selvbesvissthet. Ja, man må skrive lister og ta en dag om gangen, tørre å leve her og nå, ikke i fortiden og ikke i drømmene.

Men selvfølgelig er det realistisk!! 

Anonymkode: 05060...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et tullete svar? Det hun tenker er jo helt riktig og selvfølgelig er det mulig! Bare erkjennelsen av at man må være tilfreds alene før man kan være tilfreds i et forhold, er jo et stort skritt i riktig retning. Ja, det krever konkrete mål, strategier og selvbesvissthet. Ja, man må skrive lister og ta en dag om gangen, tørre å leve her og nå, ikke i fortiden og ikke i drømmene.

Men selvfølgelig er det realistisk!! 

Anonymkode: 05060...5e5

Les setningen "Sett deg litt mer realistiske mål først kanskje?" en gang til ? 

Forøvrig utdypet jeg den med følgende i post #55 "

Du må definere en god del helmål for å bli fullkommen og lykkelig kanskje? sannsynligvis tror jeg du er for ung og ikke helt har lært å kjenne deg selv enda. Så hva skal til for deg - bli gjeldfri og selvstendig først? skape karriere ..hva vil du selv oppnå i livet ? 

Det vil skape forutsetningene for å invitere andre inn i ditt liv på de rette premissene ..og ikke av alle andre grunner. 

Men nå vet jeg ikke om du reflekterer over det på denne måten ...ingen aning egentlig. Mulig du ikke er på den kanalen og at du ser helt annerledes på det :)"

Nå forstår jeg hvorfor alle prøver\eksamen vektlegger ledetekster med "les oppgaveteksten nøye" ;) det er noe jeg ser mange sliter med. Her trekker du en konklusjon eller betydning av det jeg skrev som ikke stemmer overens med det faktiske innholdet i teksten min. Mulig du har en begrensa akademisk bakgrunn hvor du ikke har trening i å måtte sette deg nøye inn i en fremsatt problemstilling i dens sammenheng før du kommer med løsningsforslag. Men anbefaler deg likevel å trene så ofte du kan på dette. Noe du kan forøvrig gjøre hver gang du siterer noen og kommer med innspill :) sørg for at du har forstått betydningen av et innlegg utfra sammenhengen før kommer med innspill.

Makes sense? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. april 2016 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Det står mye om dette om du søker etter hektablogg på google.

Er også en bok - "Hekta på et håp om kjærlighet" skrevet av Sissel Gran og Nora Skaug. 

For min del er fyren som dop, jeg ble (og er) avhengig og sliter med å kutte han ut. Dette er ikke noe alle opplever, tror de fleste som får en hekt, har andre problemer i bakgrunnen.

TS

Anonymkode: 33ad3...0ab

Hva er bakgrunnen for helt egentlig? Har hatt en hekt i 1,6 år og det har vært en følelsmessig berg og dalbane. Helt grusomt! 

Anonymkode: 84419...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Xcase33 skrev:

Les setningen "Sett deg litt mer realistiske mål først kanskje?" en gang til ? 

Forøvrig utdypet jeg den med følgende i post #55 "

Du må definere en god del helmål for å bli fullkommen og lykkelig kanskje? sannsynligvis tror jeg du er for ung og ikke helt har lært å kjenne deg selv enda. Så hva skal til for deg - bli gjeldfri og selvstendig først? skape karriere ..hva vil du selv oppnå i livet ? 

Det vil skape forutsetningene for å invitere andre inn i ditt liv på de rette premissene ..og ikke av alle andre grunner. 

Men nå vet jeg ikke om du reflekterer over det på denne måten ...ingen aning egentlig. Mulig du ikke er på den kanalen og at du ser helt annerledes på det :)"

Nå forstår jeg hvorfor alle prøver\eksamen vektlegger ledetekster med "les oppgaveteksten nøye" ;) det er noe jeg ser mange sliter med. Her trekker du en konklusjon eller betydning av det jeg skrev som ikke stemmer overens med det faktiske innholdet i teksten min. Mulig du har en begrensa akademisk bakgrunn hvor du ikke har trening i å måtte sette deg nøye inn i en fremsatt problemstilling i dens sammenheng før du kommer med løsningsforslag. Men anbefaler deg likevel å trene så ofte du kan på dette. Noe du kan forøvrig gjøre hver gang du siterer noen og kommer med innspill :) sørg for at du har forstått betydningen av et innlegg utfra sammenhengen før kommer med innspill.

Makes sense? :)

 

 

Du virker koselig. Jeg har doktorgrad. Peace 

Anonymkode: 05060...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bakgrunnen for helt egentlig? Har hatt en hekt i 1,6 år og det har vært en følelsmessig berg og dalbane. Helt grusomt! 

Anonymkode: 84419...638

Sjekk P3 dokumentar - en ulykkelig kjærlighetshistorie. Den handler om å være hekta, og er fortalt av en person med et helt, men fagpersoner er også med i dialogen, om jeg kan kalle det det.

Anonymkode: a3209...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker koselig. Jeg har doktorgrad. Peace 

Anonymkode: 05060...5e5

Jeg skriver flere avsnitt og du svarer meg med 7 korte ord ...beklager men det der i seg selv diskvalifiserer deg ovenfor meg. 
Så er jeg helt sikker på det at mastergraden din forsikrer deg om at du ikke trenger ytterligere utdypning fra min side vedr det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvordan går det med hektet ditt idag? Har du blitt kvitt det og i tilfelle hvordan? (Ser at tråden er nesten et år gammel)

Er selv hektet på en venn, ikke sex, bare ønsket om å være viktig og elsket av personen. Sjekker sosiale medier hele tiden og blir snart gal av meg selv. Klarer ikke å blokke/slette, og har til og med bedt denne `vennen`om å slette meg. Det eneste han da gjorde var å slutte å følge meg på Instagram, og der sitter jeg og forstår at jeg ikke er verdig som venn, men klarer ikke å slutte å følge selv. Syns det er umodent å un-følge, men tar jeg feil her. Bør jeg slutte å følge han og der?

Personen har vært av/på i snart 2 år. I en periode er jeg kjempe ok å ha, det er jevnlig kontakt på snap og vi møtes, så plutselig er det helt tyst. Når det er tyst åpner og leser han ingen meldinger fra meg. Jeg maser ikke, jeg er bare ærlig på at jeg ikke synes at ignorering i mange timer og dager, er slik venner oppfører seg mot hverandre. Da blir han sint, så begynner ignoreringen for fullt igjen og kan vare i mange måneder. Hva gjør jeg? Skal jeg bare vente ut ignoreringen hele tiden? 

 

Anonymkode: d2618...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...