Gå til innhold

Skal synge på pensjonistmøte - hvilke sanger bør jeg synge?


Olava

Anbefalte innlegg

Det er en 14 år gammel gutt som skal spille gitar til, så gjerne noe som er greit å spille på gitar. 

Vi har spilt sammen før, og sa tok vi "Å kunne æ skrive", så vi tar nok den nå også. Men vi trenger et par sanger til. Har dere forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss leve for hverandre

Anonymkode: b5516...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dagens pensjonister var unge på 60-tallet og har opplevd fremveksten av populærkultur og digitalisering, så jeg vil si at alt av musikk fungerer. Så lenge du liker sangen selv så vil det lyse av fremførelsen og gjøre det til en hyggelig opplevelse.

Anonymkode: 642dc...715

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beatles sanger

Anonymkode: 98179...b33

Det var ingen dum idé! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hit me baby one more time. Kan ta den på norsk, slå meg Ola en gang til. 

Anonymkode: 527a4...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sanger av norske visesangere for eksempel Gitarkameratene Jan Eggum, Lillebjørn Nilsen, Øystein Sunde eller Halvdan Sivertsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.4.2016 at 13.40, Sly skrev:

Slagere fra 50- og 60-tallet. Mange forslag her.

Og 70-tallet.

 

 

Anonymkode: d4f10...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Mine foreldre og svigerforeldre er pensjonister, og de liker godt både Beatles og den musikken som @Perelandra foreslår. Dagens pensjonister hører på mer enn salmer og skillingsviser ;) 
Av litt mer «tradisjonell» pensjonistmusikk, er det mange som liker viser av Prøysen og Erik Bye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Margit Spat skrev:

Mine foreldre og svigerforeldre er pensjonister, og de liker godt både Beatles og den musikken som @Perelandra foreslår. Dagens pensjonister hører på mer enn salmer og skillingsviser ;) 
Av litt mer «tradisjonell» pensjonistmusikk, er det mange som liker viser av Prøysen og Erik Bye. 

Jeg tenkte også på Erik Bye. Vår beste dag er en av mine favoritter fra han.

Hvor i landet bor du TS? Har dere noen kjente sangere i distriktet som du kan synge sanger av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis ville jo vært pensjonist hvis han hadde levd i dag, just saying.

"Love me tender". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"On the highway to hell" er kanskje upassende. Men den passer fint på E6 nord for Trondheim. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.4.2016 at 13.33, Sasandra skrev:

Det er en 14 år gammel gutt som skal spille gitar til, så gjerne noe som er greit å spille på gitar. 

Vi har spilt sammen før, og sa tok vi "Å kunne æ skrive", så vi tar nok den nå også. Men vi trenger et par sanger til. Har dere forslag? 

Skal dere opptre for pensjonister som bor på aldershjem? De er gjerne mye eldre enn nyblevne pensjonister. Det er foreslått mange fine sanger her, men for de riktig gamle ville jeg tenkt lenger tilbake i tid enn Beatles. Ta med noe av Jens Book-Jensen for eksempel, den typen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, stan skrev:

"On the highway to hell" er kanskje upassende. Men den passer fint på E6 nord for Trondheim. 

Disse da: Stairway to heaven, Stairway to paradise :ler:.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Arabella skrev:

Skal dere opptre for pensjonister som bor på aldershjem? De er gjerne mye eldre enn nyblevne pensjonister. Det er foreslått mange fine sanger her, men for de riktig gamle ville jeg tenkt lenger tilbake i tid enn Beatles. Ta med noe av Jens Book-Jensen for eksempel, den typen.

Et meget viktig poeng!
Beboere på aldershjem er for gamle for rock 'n' roll (1956), for ikke å nevne Beatles (1964). Skal man opptre  i pensjonistforeninger, gjelder som regel det samme der. To pensjonistforeninger jeg har vært i kontakt med, sliter enormt med å få "unge" medlemmer. I teorien tar de medlemmer som er 60, men i praksis er de fleste i 80-åra og resten oppi 70-åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Skal dere opptre for pensjonister som bor på aldershjem? De er gjerne mye eldre enn nyblevne pensjonister. Det er foreslått mange fine sanger her, men for de riktig gamle ville jeg tenkt lenger tilbake i tid enn Beatles. Ta med noe av Jens Book-Jensen for eksempel, den typen.

Tja, nå er det såpass lenge siden jeg laget dette innlegget her da, så det arrangementet jeg skulle ha sanger til har allerede vært.. men nå er jeg også booket til to basarer hvor det stort sett er flest eldre mennesker mellom 60 - 80 år. Setter veldig stor pris på alle forslag :) ser hva du mener, og jeg er enig. Tror det viktigste er at sangene er på norsk, fordi jeg opplever at de eldre i bygda her ikke er noe særlig gode i engelsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...