Gå til innhold

Første episode; smykket som forsvant


Drakan

Anbefalte innlegg

Så... er en stund siden jeg har skrevet blog skikkelig, og dette er vel som journal, dagbok. 
Jeg pleier å se på dem som cirka samme greia, bare at i en dagbok, er det viktige at jeg skriver ned ting for egen del. Blogger er vel mer om å dele tanker og meninger med andre og respondere. 
Hva tenker jeg da for tiden.
Påskeferien, jeg var i Amsterdam og hadde  det gøy. 
Eneste som ødela var faktumet at jeg mistet amuletten min som hjelper meg å sove. :cry3:
Jeg har siden jeg vært 5 år vært hjemsøkt med drømmer så virkelige og lange at de forvirrer oppfatningen min til dels av virkeligheten. I en drøm kan jeg leve 1000 år, og kommunisere på andre måter, på språk som ikke eksisterer og gjøre alt mulig. Det er ufattelig rik drømmeverden og jeg elsker det. Men... av og til har jeg det jeg kaller "smerte drømmer". Drømmer så intense og virkelige, vind, følelse på huden, hvordan håret mitt glir over huden og skjorta, bare lyden alene eller smak. Så... i en smertedrøm... det som skjer er ofte at jeg blir spist levende eller drept. Noen er hva jeg vil si er miner av hvordan jeg døde i tidligere liv hvor det er som post traumatisk stress som en krigsveteran kan få. Det er vel det nærmeste man kan komme det. Smertene... de kan være så intense, så vonde, så brutale, og det verste er øyeblikket når livet forlater kroppen. Med tanken på hvor mange måter jeg husker å dø, vil jeg nevne at å bli spist levende sannsynligvis er verst. Dyret som er spesielt brutalt hvis det spiser deg levende er bjørn, og jeg kan trygt si at det ikke er en måte jeg ønsker å dø i dette livet. Noen av smerte drømmene er ingenting som dette, bare så enkle som at innvoller blir revet ut og slikt. Ikke noe mer dramatisk (tro meg, heler innvoller reven ut av kroppen en å bli spist av en bjørn). Bjørner dreper deg ikke nødvendigvis med en gang når de slår deg ser du... de liksom... vel... uansett, det kan være litt for grafisk å forklare det. 
Så det jeg mistet i Amsterdam er en amulett jeg drømte ville beskytte meg. 
Jeg lagde den i metall timer (eller formgiving-stimer) på kunstskolen min. 
Ofte virkeliggjør jeg ting jeg drømmer om, om en det ikke er 100% likt. 
Amuletten fungerte bra, og jeg har ikke hatt smerte drømmer siden da... nå derimot... uten amuletten... jeg er redd og våger knapt å sove. Jeg har ikke noe anker som gir meg trygghetsfølelse så jeg kan sove fredelig. 
Det er en smule dumt, og jeg hater meg selv for å ha mistet den. 

Jeg var så nede at jeg ikke fikk kost meg siste dagen i Amsterdam. :icon_frown:
Etterlyste den på en Europeisk side hvor man kan finne ting man har mistet.
Tror kanskje jeg har funnet den nå, og om jeg er heldig får jeg sove godt igjen, men jeg våger ikke forvente det. Har også begynt på en voksfigur jeg kanskje kan få støpt, som skal være 100% som den i drømmen. I går hadde jeg frykt for å sovne noe intenst... men om jeg faktisk har funnet den... så håper jeg at jeg slipper å ha søvnproblemer lenger. :)  

Jeg er ganske sliten, men får prøve å sove... jeg har tross alt gjort hva jeg kan.
I noen deler av hjernen tenker jeg "noen kan ha stjålet den", men ikke ordlagt det i noe jeg sier. 
... om jeg ikke finner den.... kan hende noen av jentene jeg var med tokk den når jeg dusjet og bytter den til dop (jeg sier det ikke i virkeligheten så klart til dem). Misanthropisk av natur, så... litt derfor jeg tenker sånn. Jeg hadde gitt fan i alt annet, men den er for viktig for meg. 

...
Fremstår sikkert materialistisk, men jeg føler meg bare tryggere med det smykket. 
Jeg følte meg nummen og tror kanskje jeg er i en fase av sorg.... (høres dramatisk ut, men følte meg helt nummen når jeg dro)
Føler meg enda helt død innvendig. Den ga meg mot når jeg trengte det. 
Jeg er en idiot som mistet den. Skulle aldri hatt den med meg siste dagen på festival. :cry3:

Vil bare sove... sove så dårlig... så... trur det får stoppe her. 
Notis til meg selv: Ikke gi opp :) 
Notis ti andre: ALDRI GI OPP og du har lov å være glad i noe som er viktig for deg. Folk kan si hva de vil, men det viktigste er hvordan du føller deg med deg selv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper at du finner den amuletten altså. Lykke til videre og god natt når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...