AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Når man mottar arbeidsavklaringspenger.. får man ikke igjen på skatten da? Jeg får igjen 2500 kr på skatten i år. Fikk høre fra ei venninne at jeg ikke får disse pengene. Er det virkelig sant? Er de virkelig så sleipe? Jeg mottar kun arbeidsavklaringspenger, og bostøtte. Men bostøtten er skattefritt og NAV har ingenting med det å gjøre. Har ikke hatt jobb de siste to årene på grunn av sykdom. Første året bodde jeg hjemme på grunn av helsen. Men så ble pappa syk og ufør, så de hadde penger til å betale for meg. Greit det, siden jeg var 19/20 da jeg var syk det første året. Så dette er mitt første år med arbeidsavklaringspenger og bostøtte. Er det virkelig sant at jeg ikke får utbetalt disse 2500kr jeg har til gode på skatten? Mottar ingen andre støtter fra NAV. Ble syk under utdanning og måtte droppe ut, ingen jobb før, så har grunnstøtten. Hvis det virkelig er slik så skal jeg sette meg ned, regne ut og komme frem til 100 kr i minus neste år, slik at NAV ikke skal ødelegge enda mer. Fint å ha de så klart, men jeg sliter nok fra før! Hadde håpet på én måned uten bekymringer for økonomien. Jeg kaster ikke bort penger. Hele livet mitt handler om å bli frisk, alt jeg får inn på konto går til hus, mat og behandling. 1000kr av disse skattepengene skal gå til medisiner, behandling, buss hit og dit osv. Ting som ikke går på frikort. Resten skal jeg spare til neste år, for jeg trenger de for å ha råd til behandling. Anonymkode: b346e...73a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Slapp av nav tar ikke pengene dine. Mange som ikke kjenner reglene. Hadde du vært mottaker av kun sosialpenger så ville du fått stopp så lenge du får penger. Er mottaker av AAP selv. Anonymkode: f7d76...3c2 10
Gjest Melis_R Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 (endret) Hvorfor skulle du ikke få igjen de?:-) Jeg har tidligere gått på AAP i 5 år å fikk skattepengene mine, så regner med du å får de😊 Endret 31. mars 2016 av Melis_R
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Venninnen din vet helt klart ikke hva hun babler om. Du får de selvsagt tilbake, så du kan slappe helt av. Anonymkode: 3322d...0f0 11
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Du kan slappe helt av. NAV tar ikke skattepengene dine, med mindre du har fått feilutbetalt trygdeytelser. Jeg redgjør gjerne i detalj du har behov for det. Anonymkode: 37a67...7a2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av nav tar ikke pengene dine. Mange som ikke kjenner reglene. Hadde du vært mottaker av kun sosialpenger så ville du fått stopp så lenge du får penger. Er mottaker av AAP selv. Anonymkode: f7d76...3c2 Takk gud! Jeg fikk hjertebank da jeg fikk høre det. For jeg har stålkontroll på økonomien min. Hadde planlagt å få igjen 2500 slik at disse kan brukes før frikortet blir innvilget neste år. Jeg trodde også at man får igjen på skatten, eller baksmell for den slags skyld, slik som alle andre skattebetalere. Fikk litt sjokk da venninnen min var helt sikker på at de pengene får jeg aldri. For til henne så fikk hun beskjed om at NAV tar dem. Men hun gikk på sosialhjelp i noen måneder, så arbeidsavklaringspenger. Var også sykmeldt en periode og stoppet AAP'en, også tok hun ut ferie og reiste til Syden i 2 måneder.. når jeg tenker meg om... hun er ikke akkurat å stole på Siden hun misbruker systemet. De tar ikke pengene fysisk. De trekkert hun for den summen på neste utbetaling. - trådstarter Anonymkode: b346e...73a
Gjest Melis_R Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Tror du kan puste rolig ut☺ Nav har ALDRI tatt skattepengene mine☺
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Du høres ut som en fornuftig ung kvinne som har fått en litt skjev start på voksenlivet. Håper du blir frisk nok til å jobbe en dag. For det er slitsomt og kan i seg selv forverre eller forlenge sykdom å måtte snu på hver krone i hverdagen i uoverskuelig fremtid. Anonymkode: 3c489...f72 5
Centrino Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 (endret) De tar ikke pengene dine, men vil tro du mister tilsvarende i bostøtte. Dette fordi du er pliktig til å oppgi endring av inntekt i forhold til bostøtten. Endret 31. mars 2016 av Centrino 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Nå kan jeg sove i natt. Er avhengig av disse pengene for at det skal gå rundt neste år. Jeg er litt kontrollfreak når det kommer til økonomien min. For det skal ikke mye til før alt faller sammen. Alt er nøye planlagt, vær en krone jeg bruker. Jeg har en buffer, som er forbeholdt viktige ting i hjemmet. Men den er ikke stor, for jeg kjøper alt billig på finn, og sparer systematisk opp til en billig erstatning. Men denne sparingen regner jeg ikke med, fordi jeg må ha en buffer for å overleve. 2000kr på sekundet for en vaskemaskin går ikke rett og slett. Denne bufferen er fra konfimarsjonspengene mine, som står på en konto i mamma's navn, fordi den ble oppdrettet før jeg ble født. Jeg ble ikke konfimert og fikk "bare" 5000kr, og 50kr noen bursdager fra gammel tante i Amerika (ikke bokstavligatalt, men ei jeg ikke har møtt før som er litt... rar Hun vil ikke møte noen i familien, bortsett fra bestemor, ingen vet hvorfor, men nå og da gir hun oss svimlende 50 kr i bursdagsgave). Så er ikke så mye på den, men en bra buffer. Ja, NAV vet om disse pengene og saksbehandleren har fått kopi av bankutskriftene, fikk beskjed om å la de pengene stå til det blir krise en dag. Tusen takk for hjelpen <3 - trådstarter Anonymkode: b346e...73a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, Centrino skrev: De tar ikke pengene dine, men vil tro du mister tilsvarende i bostøtte. Dette fordi du er pliktig til å oppgi endring av inntekt i forhold til bostøtten. Hvis jeg ikke husker feil så må man skrive inn brutto inntekt hos bostøtten.. Bruttoinntekten forandres jo ikke selv om at jeg får igjen på skatten. For brutto er før skatt. Så baksmell eller tilgode har ikke noe å si. - trådstarter Anonymkode: b346e...73a 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kan jeg sove i natt. Er avhengig av disse pengene for at det skal gå rundt neste år. Jeg er litt kontrollfreak når det kommer til økonomien min. For det skal ikke mye til før alt faller sammen. Alt er nøye planlagt, vær en krone jeg bruker. Jeg har en buffer, som er forbeholdt viktige ting i hjemmet. Men den er ikke stor, for jeg kjøper alt billig på finn, og sparer systematisk opp til en billig erstatning. Men denne sparingen regner jeg ikke med, fordi jeg må ha en buffer for å overleve. 2000kr på sekundet for en vaskemaskin går ikke rett og slett. Denne bufferen er fra konfimarsjonspengene mine, som står på en konto i mamma's navn, fordi den ble oppdrettet før jeg ble født. Jeg ble ikke konfimert og fikk "bare" 5000kr, og 50kr noen bursdager fra gammel tante i Amerika (ikke bokstavligatalt, men ei jeg ikke har møtt før som er litt... rar Hun vil ikke møte noen i familien, bortsett fra bestemor, ingen vet hvorfor, men nå og da gir hun oss svimlende 50 kr i bursdagsgave). Så er ikke så mye på den, men en bra buffer. Ja, NAV vet om disse pengene og saksbehandleren har fått kopi av bankutskriftene, fikk beskjed om å la de pengene stå til det blir krise en dag. Tusen takk for hjelpen <3 - trådstarter Anonymkode: b346e...73a Bare sånn at du er klar over det til senere, nav har ingenting med hvor mye penger du har på sparekonto osv når du mottar aap. Anonymkode: 3322d...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Bare sånn at du er klar over det til senere, nav har ingenting med hvor mye penger du har på sparekonto osv når du mottar aap. Anonymkode: 3322d...0f0 Det er fint å vite. Fortalte om det fordi de skulle ha bankutskrift fra mine to kontoer. Har en brukekonto og en "regning konto", på samme konto på en måte. Så jeg fikk beskjed av pappa om å fortelle om den andre som er min, selv om at den ikke står i mitt navn. Det er vell slike akutt-stønader og sosialhjelp og slikt som krever å vite om sparekontoer? Har sett noen nevne det her på KG ihvertfall, men om det er sant vet jeg ikke. Hadde ikke gjort meg noe å måtte bruke den sparekontoen da jeg først fikk innvilget aap. Men en buffer er alltid bra å ha. - trådstarter Anonymkode: b346e...73a
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #14 Skrevet 1. april 2016 55 minutter siden, Centrino skrev: De tar ikke pengene dine, men vil tro du mister tilsvarende i bostøtte. Dette fordi du er pliktig til å oppgi endring av inntekt i forhold til bostøtten. Nei, det stemmer ikke, man oppgir brutto inntekt når man søker om bostøtte. Anonymkode: d4caf...27d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #15 Skrevet 1. april 2016 Nei, de tar de ikke. Anonymkode: 6d8ba...946
Centrino Skrevet 1. april 2016 #16 Skrevet 1. april 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det stemmer ikke, man oppgir brutto inntekt når man søker om bostøtte. Anonymkode: d4caf...27d Har du helt rett i 😊 Jeg som var for trøtt til å tenke rett og slett 😉
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #17 Skrevet 1. april 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortalte om det fordi de skulle ha bankutskrift fra mine to kontoer. Da har du søkt sosialstønad. Anonymkode: 19267...0f0
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #18 Skrevet 1. april 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sant at jeg ikke får utbetalt disse 2500kr jeg har til gode på skatten? Venninne di kom sikkert med en dårlig aprilsnarr. Anonymkode: 19267...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #20 Skrevet 1. april 2016 2 timer siden, MapleSirup skrev: NAV stjeler uansett ikke. Å? Har sett de frata kreftpsient med fulighet for full heling støndad i forbindelse med noe ekstra skole vedkommende var i stand til og fullføre. Meget fortvilet og deprimert dame som dukket opp på kontoret. Er vel en form for stjeling, er det ikke? eller, hva skal vi kalle det? trakkassering, æreskrenkelse? Anonymkode: b6b78...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå