AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #81 Del Skrevet 30. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvet du hva som ahdde fikset dette? At menn også fikk rettigheter når det kommer til det å ha barn. Innfør økonomisk abort for mannen så skal du se at langt færre menn presser damen til å ta abort. Anonymkode: 868d4...bd8 Ja, det tror jeg og. Og er 100% for juridisk abort ved uplanlagte graviditeter. Jeg syns det er like galt å tvinge menn til å bli fedre, som å tvinge kvinner til å abortere fostre mot sin vilje. Men hvis en mann har gjort en kvinne planlagt gravid og så får kalde føtter. Da synes jeg han og skal ta det juridiske ansvaret, selvom hun ikke har gått over 12 uker. Anonymkode: 4ae32...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 30. mars 2016 #82 Del Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, Jolene skrev: Nei, abort er ikke mord. Et spirende liv blir avsluttet for bekvemmelighetens skyld for det meste. Hva kaller du det? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #83 Del Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, sol87 skrev: Joda, en kropp på 12 år kan bære fram et barn, men ikke nødvendigvis uten komplikasjoner. Det var uansett ikke poenget mitt, poenget mitt er at de mange av disse ikke tenker over konsekvensene sex kan ha. Hvis du tror at å hoppe av i svingen er god prevensjon, så tror jeg du bør ta et kurs eller noe. Jeg kan nok klassifiseres som oppegående, men kan ikke forstå at det er bedre å ta abort om du angrer på det/blir lei deg/har et vanskelig liv, enn om du bare ikke ønsker barn. Tenker du at det hadde vært bedre for fosteret om jeg var lei meg etter aborten? Jeg trenger ikke kurs da jeg skrev at hoppe av i svingen med kondom og piller. Hvis man ikke klarer det så har man ikke sex. Jeg tenker at fosteret hadde hatt det best med å leve med noen som vil ha det. Adopsjon. Anonymkode: e9259...2c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. mars 2016 #84 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger ikke kurs da jeg skrev at hoppe av i svingen med kondom og piller. Hvis man ikke klarer det så har man ikke sex. Jeg tenker at fosteret hadde hatt det best med å leve med noen som vil ha det. Adopsjon. Anonymkode: e9259...2c6 Ok, så nå mener du altså at selvbestemt abort ikke burde være lov, uansett omstendigheter? Beklager at jeg spør så mye, men det er litt vanskelig å oppfatte hva du mener, siden jeg innbiller meg at du for en stund siden skrev at det kunne aksepteres hvis personen var i en litt vanskelig situasjon eller noe sånt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. mars 2016 #85 Del Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, Arabella skrev: Et spirende liv blir avsluttet for bekvemmelighetens skyld for det meste. Hva kaller du det? En uønsket celleklump som blir fjernet kaller jeg det. Dessuten, hvordan kan du vite at det alltid er for bekvemmelighet at noen tar abort? Den var både drøy og stygg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #86 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, sol87 skrev: Ok, så nå mener du altså at selvbestemt abort ikke burde være lov, uansett omstendigheter? Beklager at jeg spør så mye, men det er litt vanskelig å oppfatte hva du mener, siden jeg innbiller meg at du for en stund siden skrev at det kunne aksepteres hvis personen var i en litt vanskelig situasjon eller noe sånt. Jeg har ment hele tiden at man burde ikke ta lett på det fordi det er ikke en vorte man fjerner slik som de selv vil tro. Og ingen foster med hjerteaktivitet har GODT av å bli fjernet selv om det er gode grunner til en abort som sykdom osv.Ellers syns jeg at man kan klare å adoptere det bort om man tenker på barnets beste. Anonymkode: e9259...2c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #87 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ment hele tiden at man burde ikke ta lett på det fordi det er ikke en vorte man fjerner slik som de selv vil tro. Og ingen foster med hjerteaktivitet har GODT av å bli fjernet selv om det er gode grunner til en abort som sykdom osv.Ellers syns jeg at man kan klare å adoptere det bort om man tenker på barnets beste. Anonymkode: e9259...2c6 Jeg har heller ikke sagt at selvbestemt abort ikke burde være lov for det er det. Men ikke bli tatt lett på. Anonymkode: e9259...2c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. mars 2016 #88 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ment hele tiden at man burde ikke ta lett på det fordi det er ikke en vorte man fjerner slik som de selv vil tro. Og ingen foster med hjerteaktivitet har GODT av å bli fjernet selv om det er gode grunner til en abort som sykdom osv.Ellers syns jeg at man kan klare å adoptere det bort om man tenker på barnets beste. Anonymkode: e9259...2c6 Slik som "de selv vil tro"? Hva vet du egentlig om hva folk som tar abort "tror"? Jeg har forresten en vorte under foten, har ikke giddet å fjerne den. Betyr det da at jeg tar lettere på en abort enn å fjerne en vorte? Og spiller det noen rolle for deg om noen tar lett på abort eller ikke, når du er mot selvbestemt abort uansett? Om noen stjeler den flotte skinnveska mi, så driter jeg i om de har dårlig samvittighet eller ikke. Veska er fortsatt borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #89 Del Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, Jolene skrev: En uønsket celleklump som blir fjernet kaller jeg det. Dessuten, hvordan kan du vite at det alltid er for bekvemmelighet at noen tar abort? Den var både drøy og stygg. Hun skrev jo at hun ikke følte noe, var stolt av aborten og bare ønsket ikke barn så hun poengterte det godt selv. Anonymkode: e9259...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 30. mars 2016 #90 Del Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, Jolene skrev: En uønsket celleklump som blir fjernet kaller jeg det. Dessuten, hvordan kan du vite at det alltid er for bekvemmelighet at noen tar abort? Den var både drøy og stygg. Jeg skriver ikke "alltid". Les omigjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. mars 2016 #91 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev jo at hun ikke følte noe, var stolt av aborten og bare ønsket ikke barn så hun poengterte det godt selv. Anonymkode: e9259...2c6 Hvis det er meg du sikter til, så må jeg skuffe deg med at jeg ikke representerer alle kvinner som tar abort. Det er nok noen som tar abort som synes det er trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #92 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, sol87 skrev: Slik som "de selv vil tro"? Hva vet du egentlig om hva folk som tar abort "tror"? Jeg har forresten en vorte under foten, har ikke giddet å fjerne den. Betyr det da at jeg tar lettere på en abort enn å fjerne en vorte? Og spiller det noen rolle for deg om noen tar lett på abort eller ikke, når du er mot selvbestemt abort uansett? Om noen stjeler den flotte skinnveska mi, så driter jeg i om de har dårlig samvittighet eller ikke. Veska er fortsatt borte. Hun skrev at da var hun morder og stolt av det. At hun ikke følte noe og at det var rimelig enkelt. Flere skriver at det er som å fjerne en hudflik og vorter. Noe som ikke stemmer da det har hjerne hjerte hender og bein. Jeg skriver hva jeg syns. Ikke resten av verden. Syns ikke det er ok å ta så lett på fjerne liv jeg. Og det må jeg få lov å syns. Jeg har sagt at man trenger ikke være enig. Anonymkode: e9259...2c6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #93 Del Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, sol87 skrev: Hvis det er meg du sikter til, så må jeg skuffe deg med at jeg ikke representerer alle kvinner som tar abort. Det er nok noen som tar abort som synes det er trist. Jeg har ikke sagt at du er alle kvinnene i hele verden heller. Er heller ikke skuffet. Men det er naivt å tro at man ikke tar liv når man avslutter et liv for det er jo det vi har diskutert. Anonymkode: e9259...2c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 30. mars 2016 #94 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev at da var hun morder og stolt av det. At hun ikke følte noe og at det var rimelig enkelt. Flere skriver at det er som å fjerne en hudflik og vorter. Noe som ikke stemmer da det har hjerne hjerte hender og bein. Jeg skriver hva jeg syns. Ikke resten av verden. Syns ikke det er ok å ta så lett på fjerne liv jeg. Og det må jeg få lov å syns. Jeg har sagt at man trenger ikke være enig. Anonymkode: e9259...2c6 Det var jeg som skrev det, til opplysning. Så da er du motstander av selvbestemt abort, i tillegg til at du blir ekstra indignert av de som tar abort uten å bli skikkelig lei seg for det? Greit nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #95 Del Skrevet 30. mars 2016 12 minutter siden, Jolene skrev: En uønsket celleklump som blir fjernet kaller jeg det. Dessuten, hvordan kan du vite at det alltid er for bekvemmelighet at noen tar abort? Den var både drøy og stygg. Og mange menn sitter som sagt i fengsel for resten av livet for å gjøre det samme. Anonymkode: cd29a...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timma_89 Skrevet 30. mars 2016 #96 Del Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, Daryl Dixon skrev: Jeg ser på det som mord hvis det aborteres etter det er levedyktig. Det er jo ett interessant syn. For det første forandres grensen for når man kan redde et barn født for tidlig stadig vekk Nå har barn født i uke 20 overlevd. Om de en gang i fremtiden kan få barn til å leve utenfor livmor i uke 11, vil du da forandre syn på når abort burde være lovlig? For det andre, hvem skal kunne bestemme når abort er mord? Hva gjør noen kvalifisert til det? I Canada er det f.eks. tillatt å ta abort frem til fødselen. Det er til og med kvinner som er blitt frikjent fra å skyte barnet sitt i hodet mens det har blitt født, fordi barnet ikke var helt ute. I Norge vil de fleste mene att det er helt galt, men leger og andre fagfolk i Canada som har vert med å sette loven har ett annet syn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #97 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, sol87 skrev: Det var jeg som skrev det, til opplysning. Så da er du motstander av selvbestemt abort, i tillegg til at du blir ekstra indignert av de som tar abort uten å bli skikkelig lei seg for det? Greit nok. Jeg er ikke motstander av abort. Jeg skriver tydlig at det er naivt å tenke at fostere har godt av det eller at man ikke tar liv når man stopper et bankende hjerte. Samtidig skriver jeg at JEG syns ikke det burde bli tatt så lett på. Ikke hva som er lov eller greit for resten av norge. Men man tar liv når man fjerner liv og slik er det bare. Anonymkode: e9259...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. mars 2016 #98 Del Skrevet 30. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev jo at hun ikke følte noe, var stolt av aborten og bare ønsket ikke barn så hun poengterte det godt selv. Anonymkode: e9259...2c6 Man MÅ ikke føle seg sorgtung resten av livet fordi man tar en abort. Ønsker man ikke barn, men blir ufrivillig gravid, ser jeg ingen problemer med å ta en abort. 9 minutter siden, Arabella skrev: Jeg skriver ikke "alltid". Les omigjen. Leste det flere ganger før jeg svarte det. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og mange menn sitter som sagt i fengsel for resten av livet for å gjøre det samme. Anonymkode: cd29a...81f Nei, det blir ikke det samme. En abort er en fjernelse av en uønsket celleklump, en celleklump som kan bli til et menneske. En abort er ikke å ta liv, da må det i så fall formuleres til "celleklump som har potensiale til å bli et menneske". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 30. mars 2016 #99 Del Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og mange menn sitter som sagt i fengsel for resten av livet for å gjøre det samme. Anonymkode: cd29a...81f Dette skulle jeg gjerne ha sett dokumentasjon på. Har disse mennene utført aborter selv på kvinner, mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #100 Del Skrevet 30. mars 2016 Ta abort for all del men man stopper hjerte og hjerneaktivitet og jeg syns fortsatt det er å ta liv og jeg syns fortsatt ikke det burde bli tatt lett på og jeg får lov til å syns det uavhengi av hva andre mener. Så kan dere diskutere i vei. Jeg skal kose meg med vorten i magen og gå meg en tur :-) ha en fin kveld Anonymkode: e9259...2c6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå