Gå til innhold

Abort er mord


AnonymBruker

Er?  

133 stemmer

  1. 1. Er?

    • Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..


Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, sol87 skrev:

I så fall er jeg morder og stolt av det.

Du er stolt av det ??? Jeg mener at om det er tungtveiende grunner til å ta abort så gjør man det. For de fleste er ikke dette noe lett avgjørelse med tanke på at det kunne ha blitt et flott menneske.

Men STOLT av det ?

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så hvor ferdig min spire var allerede i uke 10. Hode, hjerne, hjerte, hender og bein. Det ER et levende vesen. Ikke noe annet enn det.

Anonymkode: e9259...2c6

Men det kan ikke leve uten mor

Anonymkode: c89b3...f86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan ikke leve uten mor

Anonymkode: c89b3...f86

Et født barn kan heller ikke leve uten noen som tar vare på det.

Anonymkode: 30c00...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er stolt av det ??? Jeg mener at om det er tungtveiende grunner til å ta abort så gjør man det. For de fleste er ikke dette noe lett avgjørelse med tanke på at det kunne ha blitt et flott menneske.

Men STOLT av det ?

Anonymkode: e9259...2c6

Stolt og stolt, fru blom. Det var jo en enkel avgjørelse å ta for meg, så det krevde ikke så mye av meg. Sånn sett er jeg "stoltere" over mastergraden min. Men ja, jeg er stolt over å ha tatt riktig valg, og stolt over at jeg kan stå for det. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det kan ikke leve uten mor

Anonymkode: c89b3...f86

Nei men det er et levende vesen og det er bevist at det føler FRYKT og jeg så jo selv hvor levende det er. Det ER et lite menneske uavhengi av om det ligger i mors kropp eller ei.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sol87 skrev:

Stolt og stolt, fru blom. Det var jo en enkel avgjørelse å ta for meg, så det krevde ikke så mye av meg. Sånn sett er jeg "stoltere" over mastergraden min. Men ja, jeg er stolt over å ha tatt riktig valg, og stolt over at jeg kan stå for det. 

:hug: Du virker som et fantastisk menneske :) 

Anonymkode: 157af...584

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, sol87 skrev:

Stolt og stolt, fru blom. Det var jo en enkel avgjørelse å ta for meg, så det krevde ikke så mye av meg. Sånn sett er jeg "stoltere" over mastergraden min. Men ja, jeg er stolt over å ha tatt riktig valg, og stolt over at jeg kan stå for det. 

Det var du som skrev da er du en morder og stolt av det. At den lille var så ufattelig lite verdt. En ting er å være stolt av å ha tatt et valg men STOLT av aborten er litt spesielt. 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et født barn kan heller ikke leve uten noen som tar vare på det.

Anonymkode: 30c00...205

🙌

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var du som skrev da er du en morder og stolt av det. At den lille var så ufattelig lite verdt. En ting er å være stolt av å ha tatt et valg men STOLT av aborten er litt spesielt. 

Anonymkode: e9259...2c6

Ja, den var så ufattelig lite verdt for meg. Og ja, det var jeg som skrev det. Jeg tok i bruk de ordene for å vise at den der retorikken ikke fungerer på alle. Jeg blir ikke mer lei meg for mitt valg (og har aldri vært lei meg) fordi om noen kaller det for drap, mord og lignende. Dessuten er det hyklersk å være motstander av selvbestemt abort utenom "tungtveiende grunner". Er det da bare et "mord" i de tilfellene mor ikke har en god nok grunn etter dine standarder? Blir det mindre mord da?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hug: Du virker som et fantastisk menneske :) 

Anonymkode: 157af...584

Ja kjenner jeg ble helt varm innvendig :hjerter_rundt:

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hug: Du virker som et fantastisk menneske :) 

Anonymkode: 157af...584

Nei, jeg er helt vanlig. Sånn passe middelmådig, som de fleste nordmenn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rozes
25 minutter siden, Badebuksa skrev:

Et foster lever. Fra uke 5 banker hjertet, hvis du motsier meg aner du ikke hva definisjonen på liv er.

Jeg snakker om skapninger som puster, lever, tenker osv. Ikke celleklumper, men levende vesener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sol87 skrev:

Ja, den var så ufattelig lite verdt for meg. Og ja, det var jeg som skrev det. Jeg tok i bruk de ordene for å vise at den der retorikken ikke fungerer på alle. Jeg blir ikke mer lei meg for mitt valg (og har aldri vært lei meg) fordi om noen kaller det for drap, mord og lignende. Dessuten er det hyklersk å være motstander av selvbestemt abort utenom "tungtveiende grunner". Er det da bare et "mord" i de tilfellene mor ikke har en god nok grunn etter dine standarder? Blir det mindre mord da?

Mine egne standarer er ingen abort da jeg aldri kunne tenkt meg det selv uansett f men kan godt forstå at noen gjør det om det absolutt ikke blir et godt liv for barnet eller det rett og slett ikke går pga sykdom, voldtekt osv.. Og det BURDE det jo være når man er såpass voksne at man har sex noe som kan gjøre at man blir befruktet og kan bære frem nytt liv.

Men det ER et liv man tar når man gjør slik at et hjerte slutter og banke uansett hvor mye du vil nekte på det fordi du selv har gjort det. Man har avsluttet et liv, da har man tatt livet av det. 

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jo selvbestemt abort lov i norge så da er det ikke noe å diskutere men når man har tatt livet av noe, avsluttet liv, terminert liv,provosert hjertebank eller hvordan folk vil si det så vet ikke jeg hva annet enn mord det kalles ?

Anonymkode: e9259...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo selvbestemt abort lov i norge så da er det ikke noe å diskutere men når man har tatt livet av noe, avsluttet liv, terminert liv,provosert hjertebank eller hvordan folk vil si det så vet ikke jeg hva annet enn mord det kalles ?

Anonymkode: e9259...2c6

Provosert til å avsluttet hjertebank og aktivitet.

Anonymkode: e9259...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine egne standarer er ingen abort da jeg aldri kunne tenkt meg det selv uansett f men kan godt forstå at noen gjør det om det absolutt ikke blir et godt liv for barnet eller det rett og slett ikke går pga sykdom, voldtekt osv.. Og det BURDE det jo være når man er såpass voksne at man har sex noe som kan gjøre at man blir befruktet og kan bære frem nytt liv.

Men det ER et liv man tar når man gjør slik at et hjerte slutter og banke uansett hvor mye du vil nekte på det fordi du selv har gjort det. Man har avsluttet et liv, da har man tatt livet av det. 

Anonymkode: e9259...2c6

Haha, jeg har ikke nekta for at det er et liv. Jeg synes bare ikke det er galt. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg at man må være voksen for å ha sex og bli gravid, for det må man ikke. Mange jenter er fruktbare ved 12-årsalderen, om ikke yngre. Men så er jeg ikke helt sikker på hva som "burde være" i den setninga heller. Et godt liv? Barn har sex, narkomane har sex, gamle har sex. Det er ingen garanti for å gi et godt liv. Men nå tok jeg ikke abort av frykt for at barnet skulle få et dårlig liv, jeg tok abort fordi jeg ikke ønsket barn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, sol87 skrev:

Haha, jeg har ikke nekta for at det er et liv. Jeg synes bare ikke det er galt. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Jeg vet ikke hvorfor du innbiller deg at man må være voksen for å ha sex og bli gravid, for det må man ikke. Mange jenter er fruktbare ved 12-årsalderen, om ikke yngre. Men så er jeg ikke helt sikker på hva som "burde være" i den setninga heller. Et godt liv? Barn har sex, narkomane har sex, gamle har sex. Det er ingen garanti for å gi et godt liv. Men nå tok jeg ikke abort av frykt for at barnet skulle få et dårlig liv, jeg tok abort fordi jeg ikke ønsket barn. 

For det første er ikke kroppen til å bære frem et barn i 12 års alder fordi om man har mensen, det er heller ikke lovlig med sex i 12 års alderen og de fleste fulger loven akkurat som selvsbestemt abort er lov. Gamle blir ikke gravide og kan ha sex med god samvittighet og narkomane kan bære frem barn men tar ofte abort av hensyn til sykdom for barnet. Så de som er fruktbar og istand til å ta vare på barn men bare vil ikke burde ikke ta så lett på det. Ikke oppegående folk ivertfall. Man kan passe på slike ting, hoppe av i svingen med kondom og gå på ppille kan hjelpe for abort er ikke prevansjons middel. Det BURDE være tungtveiende grunner for en abort syns JEG. Når man avsluttet et liv for de fleste kvinner er det tungt. Men for noen er det bare en "glede". Det er DET jeg reagerer på.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, smalls skrev:

Nei, abort er ikke drap. Ferdig med den saken. 

Hva kalles det å stoppe hjerne og hjerteaktivitet på noe da ?

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, smalls skrev:

Nei, abort er ikke drap. Ferdig med den saken. 

Hvorfor okke?

Anonymkode: 157af...584

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...