Gå til innhold

Abort er mord


AnonymBruker

Er?  

133 stemmer

  1. 1. Er?

    • Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..


Anbefalte innlegg

Jeg tar aldri abort. Abortsjon er mord! Jeg tar kun p-piller eller angrepill. Fungerer ikke dette så lever jeg med babyen for jeg har ikke lyst til å drepe småbarn. Anbefaler alle å se på denne videoen.

 

Endret av Sikkerhetsjenta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daryl Dixon

I norge er det det selvbestemt abort, det er satt en grense på 12 uker og sånn er det og sånn bør det være. Kvinnen selv har rett til å bestemme uten at hun skal dømmes. Nei det er ikke mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for selvbestemt abort, men det endrer jo ikke på det faktum at man tar et liv når man tar abort. 

Jeg synes kvinner skal få velge selv, men da må de også være bevisst hva de velger og ikke bagatellisere det.

Anonymkode: 7a0b3...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan argumentere med at alle mitokondriene i kroppen vår er levende vesener. De har sitt eget DNA og styrer på selv. Det er en teori at mitokondriene levde selvstendig utenfor kroppen før. Vet du hvor mange mitokondrier du har i kroppen din og at de dør når en celle dør? Altså er du en morder dersom du skjærer deg og cellene dør, for da dør mitokondriene også. Så mener du at et foster før uke 16 blir drept om det blir abortert, må du også mene det er drap å kutte seg i fingeren

Anonymkode: 08206...c86

Bakterier og virus. Altså levende celler. Når bakterier eller virus utvikler seg til hund eller menneske. Så blir det et levende vesen. For eksempel forskere bruker levende bakterier til å lage hamburger. Bakterien lever, men er ikke et levende vesen. Bakterier kan brukes til alt. Bakterier kan brukes til å skape kjøtt, dyrke hjerter, lunger osv. Bakterie kan til og med brukes til å skape et helt ny vesen.

Mennesker består av millioner av bakterier som har utviklet seg til et vesen. Gjennom flere tusen års evolusjon.

 

Endret av Sikkerhetsjenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

I norge er det det selvbestemt abort, det er satt en grense på 12 uker og sånn er det og sånn bør det være. Kvinnen selv har rett til å bestemme uten at hun skal dømmes. Nei det er ikke mord.

Du har rett i det du skriver, men saken er den at en partner ofte bruker forskjellige pressmidler mot sin gravide kvinne, så hvor "selvbestemt" er en abort da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
1 minutt siden, Arabella skrev:

Du har rett i det du skriver, men saken er den at en partner ofte bruker forskjellige pressmidler mot sin gravide kvinne, så hvor "selvbestemt" er en abort da?

Vel tenkte teoretisk, men som du sier så finnes det mange som utnytter den usikre situasjonen, både den ene og den andre vegen. Det er helt jævlig tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rozes skrev:

På ingen måte et mord. Et mord krever et levende vesen, ikke en celleklump. 

Vel det er flere menn som sitter på livstidsdommer i fengsel i USA for mord for å ha avlivet denne celleklumpen... 

Men det er jo bare menn så de er det jo ikke så farlig med, kast dem på glattcella for å råtne bort.

Anonymkode: cd29a...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel det er flere menn som sitter på livstidsdommer i fengsel i USA for mord for å ha avlivet denne celleklumpen... 

Men det er jo bare menn så de er det jo ikke så farlig med, kast dem på glattcella for å råtne bort.

Anonymkode: cd29a...81f

Dette må du nesten forklare nærmere. Og gjerne komme med en link.

Anonymkode: 0b9be...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som sier det, hva synes dere? Jeg synes kvinner burde få velge selv hva de vil

Anonymkode: 157af...584

Velge hva abort er, eller hvem de vil myrde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
3 timer siden, Rozes skrev:

På ingen måte et mord. Et mord krever et levende vesen, ikke en celleklump. 

Et foster lever. Fra uke 5 banker hjertet, hvis du motsier meg aner du ikke hva definisjonen på liv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at det ikke spiller en rolle for meg. Om noen vil kalle det for mord, javel. Jeg tok abort da jeg var i tenårene og er veldig glad for at jeg tok det valget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan kanskje kalles en parasitt? Den lever, men kan ikke leve uten mor. 
Abort gjør man om man vil, jeg har tatt abort en gang, føler meg ikke som en morder. 

Anonymkode: bc502...69f

Nei, det kan ikke kalles parasitt. Google er din venn, hater å si det, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
2 timer siden, Daryl Dixon skrev:

I norge er det det selvbestemt abort, det er satt en grense på 12 uker og sånn er det og sånn bør det være. Kvinnen selv har rett til å bestemme uten at hun skal dømmes. Nei det er ikke mord.

Det er faktisk mord. Man tar livet av et levende menneske, det er synonymt med mord.

Eller skal du argumentere IMOT at det er et menneske? Og at det lever? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det. Selv om det er i et tidlig stadie.

Anonymkode: 30c00...205

Det er like mye et levende vesen som fingeren din eller en kvise er.

Anonymkode: 868d4...bd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Badebuksa skrev:

Det er faktisk mord. Man tar livet av et levende menneske, det er synonymt med mord.

Eller skal du argumentere IMOT at det er et menneske? Og at det lever? 

 

Se svaret ett hakk opp.

Anonymkode: 868d4...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ting som er mer "mord" enn abort. Abortmotstanderne burde heller gå inn i seg selv og justere på egne feil før de hyler ut drap til uvilkårlige personer.

Anonymkode: bf89e...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så hvor ferdig min spire var allerede i uke 10. Hode, hjerne, hjerte, hender og bein. Det ER et levende vesen. Ikke noe annet enn det.

Anonymkode: e9259...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
3 minutter siden, Badebuksa skrev:

Det er faktisk mord. Man tar livet av et levende menneske, det er synonymt med mord.

Eller skal du argumentere IMOT at det er et menneske? Og at det lever? 

 

Jeg ser på det som mord hvis det aborteres etter det er levedyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Badebuksa skrev:

Det er faktisk mord. Man tar livet av et levende menneske, det er synonymt med mord.

Eller skal du argumentere IMOT at det er et menneske? Og at det lever? 

 

I så fall er jeg morder og stolt av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for selvbestemt abort, men det endrer jo ikke på det faktum at man tar et liv når man tar abort. 

Jeg synes kvinner skal få velge selv, men da må de også være bevisst hva de velger og ikke bagatellisere det.

Anonymkode: 7a0b3...693

Helt enig. Og for selvbestemt abort, men ikke som et slags lavterskel tilbud. Jeg synes alle skal få gjøre som de vill med sin kropp, men skulle kanskje ønske at rutinene rundt abort ble endret og sikret bedre at kvinner ikke gjør noe de angrer. Som følge av affekt, redsel etc..

1 time siden, Daryl Dixon skrev:

I norge er det det selvbestemt abort, det er satt en grense på 12 uker og sånn er det og sånn bør det være. Kvinnen selv har rett til å bestemme uten at hun skal dømmes. Nei det er ikke mord.

 

1 time siden, Arabella skrev:

Du har rett i det du skriver, men saken er den at en partner ofte bruker forskjellige pressmidler mot sin gravide kvinne, så hvor "selvbestemt" er en abort da?

Enig. 1 av 4 kvinner presses til abort av partner, og det er helt uakseptabelt! at menn unnskylder dette, fordi de ikke ønsker barnet og bagatelliserer det de gjør som en mindre ting. I det man tvinger en kvinne til å abortere et barn hun vill beholde, mener jeg at man på sett og vis faktisk gjør henne til nettopp "barnemorder". Fordi hun alt føler livet som sitt barn og selvom hun ble presset er hun den som faktisk er ansvarlig likevel. Å da fort må leve med en følelse av å ha tatt sitt eget barns liv. Og det er ikke! greit at menn gjør dette mot kvinner, hvorenn lite far de vill bli.

 

Anonymkode: 4ae32...fde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...