Gå til innhold

Abort er mord


AnonymBruker

Er?  

133 stemmer

  1. 1. Er?

    • Abort er mord!
    • Nei det er ikke mord..


Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den hetsen og spydigheter det er og historisk har vært mot alenemødre som velger å ikke ta abort så synes jeg det er der alle abortmotstandere skal starte. Demonstrer mot forakten i samfunnet mot alenemødre! Vis at du gir full støtte til kvinner som velger å få barnet selv om hun vet hvor alene hun blir! Gi status og kred til kvinnene som tar seg av de som er født !

Nei.

Alle statistikker viser at barn som vokser opp uten fedre har langt høyere sjanse for å bli skole dropouts, havne i kriminelle miljøer, drive med dop og ende opp som tenåringsmammaer. Alenemødre er ikke noe samfunnet bør oppmuntre, snarere tvert imot.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, i mitt ene abortilfelle ville det blitt drap uansett i tilfelle. "Barnefar" holdt på å drepe meg og er en fare for samf.ellers. Så hadde det barnet blitt til så hadde det hverken vært trygt for mishandling/vold i oppvksten for barnet (om det også ikke hadde fått bøte med livet) og mest sannsynlig det heller ikke hatt meg, da jeg ville vært død selv. Det var ikke et spes. vanskelig valg å ta abort for å si det slik, bare 1mnd etter var jeg selv på flukt for å beholde mitt eget liv. 

Anonymkode: 28c74...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, i mitt ene abortilfelle ville det blitt drap uansett i tilfelle. "Barnefar" holdt på å drepe meg og er en fare for samf.ellers. Så hadde det barnet blitt til så hadde det hverken vært trygt for mishandling/vold i oppvksten for barnet (om det også ikke hadde fått bøte med livet) og mest sannsynlig det heller ikke hatt meg, da jeg ville vært død selv. Det var ikke et spes. vanskelig valg å ta abort for å si det slik, bare 1mnd etter var jeg selv på flukt for å beholde mitt eget liv. 

Anonymkode: 28c74...d51

Fosterhjem eksisterer. Finnes alltid andre folk som kan ta seg av et barn dersom du ikke ønsker eller kan ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hocane said:

Fosterhjem eksisterer. Finnes alltid andre folk som kan ta seg av et barn dersom du ikke ønsker eller kan ha det.

Du forstår ikke , med største sannsynlighet så hadde jo både jeg og barnet dødd før graviditeten var over. 

Jeg orker virkelig ikke gå inn i noen evt. om og hvis. Men en kan jo nevne at det ikke bare er to/tre det handler om, det eksisterer også slekt og annen familie som hadde blitt utrygge/måtte forholde seg til saken. Man ville utsatt alle de for reell terror/fare også  - og i tillegg til da evt. sorg/savn av barnebarn fordi de ble satt bort.

Ringvirkningene er mye mer enn det du tenker over.

Jeg skulle kanskje ikke fortalt min historie her, folk har så lite kunnskap om de aller farligste som lever blant oss i samfunnet (og ikke alle er "synlig kriminelle", de verste psykopater er ofte "anonyme", det er sosiopatene vi "ser mest til") -at det blir helt nytteløst å ha noen form for "vanlig" samtale/diskusjon på et slikt forum. 

Takker for meg. Ville bare vise at jo, abort burde og er heldigvis en mulighet. Og jeg mener at om ringvirkningene betyr stor belastning, så er det ingen tvil om det evt. moralsje/etiske rundt selve aborten. Jeg er helt for mer normale grunner til at folk tar dette valget også jeg. Alder, sykdom, mangel på økonomisk sikkerhet, voldtekt -maange grunner.  I mange tilfeller hjelper faktisk abort til å bygge et bedre og mer empatisk samfunn i det store og hele. De som allerede lever er de som bør få bedre hjelp, der ligger svaret -slik jeg ser det.

Det var siste fra meg.

Anonymkode: 28c74...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så søtt at noen tror kvinner vil slutte å bestemme over egen kropp hvis man bruker et annet ord om abort.

Anonymkode: f4712...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hocane skrev:

Nei.

Alle statistikker viser at barn som vokser opp uten fedre har langt høyere sjanse for å bli skole dropouts, havne i kriminelle miljøer, drive med dop og ende opp som tenåringsmammaer. Alenemødre er ikke noe samfunnet bør oppmuntre, snarere tvert imot.

Nettopp og derfor tar vel de fleste abort for å slippe unna din og andres hets som vil komme når hun er alene. Kvinner vet veldig godt både i dag og i Tidligere generasjoner hvordan de blir foraktet når de velger å føde frem fremfor å ta abort. 

Anonymkode: bd21a...1ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hocane skrev:

Fosterhjem eksisterer. Finnes alltid andre folk som kan ta seg av et barn dersom du ikke ønsker eller kan ha det.

Du får ta til deg et fosterbarn. Det er skrikende behov for dem da svært få orker.

Anonymkode: bd21a...1ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis abort er mord, hva er spontanabort da? Selvmord?🙄

Anonymkode: deeb0...a75

En naturlig ting som kan skje, noen ganger virker ikke kroppen som den skal.Trudde man lærte slik grunnleggende informasjon på skolen?

Anonymkode: 287e2...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2016 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Hva med å adoptere bort? Mange der ute som vil adoptere :) 

Anonymkode: 157af...584

Det er ikke alle som kan fullbyrde et svangerskap pga helse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Det er så søtt at noen tror kvinner vil slutte å bestemme over egen kropp hvis man bruker et annet ord om abort.

Anonymkode: f4712...279

Vet du hva som er enda søtere?

At, i følge de som nører opp under dette ikke-problemet, er en kvinne som beholder barnet ved en uønsket graviditet en egoistisk hore, mens hvis hun velger abort er hun en egoistisk morder i stedet. "Men hun trenger jo bare å gifte seg med faren ...'' Jada. Men bare ta det med ro, jeg blir ikke provosert. Det er egentlig mest komisk når noen som aldri vil måtte føle dette dilemmaet på kroppen gjør seg til moralsk dommer over de som, vel, gjør det.

Du har din egen spesielle sjarm, du også.

Endret av AmandaVI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 10.56, hocane skrev:

Fosterhjem eksisterer. Finnes alltid andre folk som kan ta seg av et barn dersom du ikke ønsker eller kan ha det.

Nei, det finnes faktisk ikke alltid noen som kan ta seg av et uønsket barn. Det er derfor det lyses ut etter fosterforeldre hele tiden, det er derfor barn havner på institusjoner i stedet for i fosterhjem.

Enda vanskeligere er det å finne noen dersom barnet har en sykdom eller syndrom.

Ang om abort er drap eller ikke... pr definisjon er det drap da noe levende etterpå ikke lengre er levende, men det er da det blir vanskelig, for er fosteret et fullverdig menneske?

For meg er det å være menneske sterkt knyttet til selvet, bevisstheten og relasjonene vi knytter. 

Jeg ser ofte at fostre sammenlignes med mennesker i koma, men de menneskene har levd liv, de har andre mennesker rundt seg som er glad i dem, og selv om bevisstheten har forlatt dem der og da, så har de hatt den, de har kjent på sin plass i verden, sin rolle, sine følelser, tanker og valg.

Et foster er, for meg, en byggekloss. Et menneskeskall som skal fylles opp med det å være menneske etterhvert som det vokser og utvikler seg. Fosterets første skritt på veien mot menneskelighet er relasjonen til sine foreldre, i denne relasjonen begynner det å utvikle sitt "jeg" 

Derfor mener jeg sterkt at abort kun kan avgjøres av moren, da hun er avgjørende for at det som kan bli et menneske faktisk skal bli det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis menn kunne blitt gravid så ville dette aldri vært en diskusjon engang. Abort hadde vært langt mer akseptert. 

Anonymkode: 4da12...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...