enhna Skrevet 21. oktober 2004 #1 Del Skrevet 21. oktober 2004 Er det noen som har erfart dette? Leste en artikkel nå nettopp http://www.mozon.no/sex_og_samliv/andre_sa...llene_f_orgasme Vurderer selv å slutte på pillene, men fordelen er jo at jeg vet akkurat når menstruasjonen begynner, og trenger ikke bruke annen prevensjon. Trives egentlig med denne prevensjonen, men merker at jeg ikke har så lyst på sex. Kan det ha noe med pillene å gjøre? Noen som har forslag til andre former for prevensjon utenom kondom og andre hormonbaserte prevensjonsmiddler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 #2 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det er veldig individuelt. Hvis man ikke har vært plaget med nedsatt lyst mens man brukte p-pillene, vil man ikke få økt lyst når man slutter heller. Jeg har aldri hatt bivirkninger av p-pillene jeg bruker (Trinordiol), og det fikk jeg også bekreftet da jeg tok en lang pause og ikke merket en eneste forskjell. Andre derimot kan få en stor oppvåkning og merke at de er helt andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #3 Del Skrevet 21. oktober 2004 men merker at jeg ikke har så lyst på sex. Kan det ha noe med pillene å gjøre? Jeg har det på samme måte, skal bli intressant å høre hva folk sier, jeg har også vurdert å bytte prev.metode, men så leste jeg i en annen tråd her om ei som hadde fått mer kviser av det og det frister jo heller ikke så mye da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. oktober 2004 #4 Del Skrevet 21. oktober 2004 mistet sexlysten helt av trionetta, ikke ved bruk av yasmin eller p-ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 21. oktober 2004 jeg går på trionetta.. kanskje det hadde vært en idè å prøvd yasmin da.. Er det stor forskjell på de to merkene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 21. oktober 2004 #6 Del Skrevet 21. oktober 2004 det er stor forskjell på hvordan forskjellige kvinner reagerer på forskjellige p-piller. det finnes sikkert noen som har opplevds det motsatte av meg også. men med hensyn til bivirkninger var det veldig stor forskjell på de to merkene for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 21. oktober 2004 hm.. tror jeg forhører meg litt med helsesøster på skolen jeg. Håper hun kan gi meg noen råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 21. oktober 2004 #8 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg merket stor forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2004 #9 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg merket også forskjell, ikke kjempestor...men merkbar Hva er vitsen med prevensjon hvis man ikke vil ha sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 21. oktober 2004 #10 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg merket også forskjell. Deilig å være uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 22. oktober 2004 Hvor fort merket dere forskjell? Skal egentlig begynne på nytt brett imorgen, vurderer å droppe det.. men typen kommer på besøk om to uker, greit å være beskyttet da. Men har jo lyst til å ha lyst på sex.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 22. oktober 2004 #12 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg begynte å merke forskjell så tidlig som etter et par uker, men jeg oppdaget stor forskjell etter en måned uten p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 22. oktober 2004 #13 Del Skrevet 22. oktober 2004 Jeg mistet lysten helt av Yasmin og ble tørr og sår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 22. oktober 2004 #14 Del Skrevet 22. oktober 2004 For å si det sånn; hadde jeg hatt like lite sexlyst når jeg ikke bruker p-pillene så hadde jeg ikke trengt å bruke prevensjon engang. Jeg er som to vidt forskjellige mennesker når jeg bruker p-piller og ikke bruker dem. Det er ganske frustrerende. Men jeg er mest fornøyd med p-piller som prevensjon sånn alt i alt utenom det med sexlysten, så derfor har jeg ikke sluttet. Men gleder meg til å slutte - å endelig ha masse lyst igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #15 Del Skrevet 22. oktober 2004 Etter 1 mnd merket jeg forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 24. oktober 2004 #16 Del Skrevet 24. oktober 2004 MEN: dere som har sluttet på p-pillen, hva bruker dere istede? Jeg bruker yasmin etter å ha gått opp mange kilo på andre merker. Hormonspiral fikk jeg bldninger og smerter av. Kondomer -vel- de blir bare liggende der... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yoni Skrevet 25. oktober 2004 #17 Del Skrevet 25. oktober 2004 Etter å ha sluttet med p-piller begynte jeg å bruke naturmetoden (kondomer den tiden jeg er fruktbar) og har brukt det siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2004 #18 Del Skrevet 25. oktober 2004 jeg hadde null sexlyst når jeg tok Trionetta, sluttet på den, og etter bare to uker ble det bedre og etter fire uker var alt som før, både humøret og sexlysten er nå på topp!!! jippi! Har nå satt inn hormonspiral, som skal inneholde microskopisk lite hormoner i forhld til p-piller, har hatt den i en mnd, og alt er like bra! Et helt nytt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 25. oktober 2004 #19 Del Skrevet 25. oktober 2004 bruker ikke prevensjon nå, i og med at sexlivet mitt ikke involverer noen befruktningsfare for tida, men jeg testet ut p-ringen, som jeg ikke mistet sexlysten av - den gir mye mindre hormoner i systemet enn p-piller, så det er ikke så rart om bivirkningene er svakere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 25. oktober 2004 Synes dette er vanskelig jeg.. Trives med pillen, men har jo lyst å ha lyst samtidig. Kondomer syns jeg er no kluss, og er det siste jeg tenker på.. Bruker kun det HVIS det er nødvendig. Er bare 18, så en hormonspiral er vel utelukket? Har også hørt om jenter som får kraftige blødninger og smerter av det. I og med at jeg går på pillen for å slippe unna de verste smertene så er nok ikke det så smart heller. Hvordan fungerer en p-ring? Syns det virker noe vanskelig jeg.. Hvordan vet du om det er skikkelig på plass? :klø: Da er det lettere å huske på pillen hver morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå