Gå til innhold

Er de som ikke står på ski i påsken tapere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I så fall er jeg en taper :laugh: Aldri vært spesielt begeistret for å stå på ski.

Endret av Fireball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jepp. Har aldri hørt noen si at "fordi bestemor er født i et annet land, så kan ikke jeg gå bortover på ski i landet jeg bor i..."

Helsikes bra integrering på den skolen din, gett. Ikke rart det går til helsike med integreringen av flyktninger når skolene driver med sånn idioti.

Sier de det samme når elevene skal ta sykkelknappen? Eller svømmeknappen?

 

Til og med vi på vestlandet stavret oss pliktskyldigst rundt på ski de få gangene vi måtte som barn. 

Men i voksen alder har jeg flere ganger brukt unnskyldningen om at jeg er fra utlandet (eller vestlandet) når det er snakk om å dra på skitur, stå på brett, sitte i bakken på Holmenkollen rope "heia" eller lignende bisarre Oslo-aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke er ute på ski i påsken..blir dere ikke triste?

Anonymkode: e88f5...957

Trist nei, why? Du er nok bare misunnelig fordi jeg snart skal til MIAMI og shoppe :shoppe: Det skal ikke du, såh! 

Anonymkode: 220a0...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn; jeg hadde blitt mye mer lei meg hvis jeg måtte gå på ski i påsken. Siden jeg er et voksent menneske, så slipper jeg heldigvis det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for å slippe å gå på ski, og jeg forstår meg ikke på de som oppsøker enda mer snø og kulde i fjellet etter en lang og kald vinter!  Virkelig ikke. Det er jo snart vår! Nordmenn er rare. Klager på kulde og snø hele vinteren, likevel skal de på død og liv til fjells til enda mer snø i påsken....:klo:

Jeg har hatet å gå på ski siden jeg var barn. Jeg ble tvunget med på lange og slitsomme skiturer i fjellet hver bidige dag hele påskeuken. Jeg gråt og raste hver eneste dag, men ut på tur måtte jeg.  Jeg gråt mesteparten av turen innover fjellet også. Alt ble veldig lite lystbetont, noe som ikke akkurat virker motiverende. Egentlig tror jeg dette handlet om en maktkamp, der de voksne skulle vinne den kampen, koste hva det koste ville. Det hadde vel vært en gedigen nedtur for dem om de hadde måttet gi etter. Som voksen er det så utrolig deilig å kunne bestemme helt og fullt over sitt eget liv. Jeg har ikke hatt ski på bena siden ungdomsskolen, og nå som jeg er 40+ så begynner det å bli en del år siden.

Anonymkode: 79677...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt ... rart. Har dere barn? Vi bor på Oslo vest og å ikke sende barna sine på skiskolen (som er i skoletiden og i barnehagen), på et slalåmkurs..., å gjøre et poeng av at man IKKE eier langrennski, hater fjellet, det har jeg ikke hørt om siden jeg var student. På jobben har vi "trening i arbeidstiden", som er langrenn om vinteren, egne skiteknikk-kurs, smørekurs, og ja, vi har skidag. Ikke obligatorisk, men med godt oppmøte. Noen jobber i påska, og noen er i Barcelona, men de som ikke er på hytte på fjellet poster bilder fra marka så det holder. 

Anonymkode: b48c4...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på ski i påska, fader for et slit. Kan nesten ikke vente til neste vinter og vi igjen skal ha snøscooter å fyke inn over fjellet. Det er frihet det 😀

Anonymkode: 17753...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt ... rart. Har dere barn? Vi bor på Oslo vest og å ikke sende barna sine på skiskolen (som er i skoletiden og i barnehagen), på et slalåmkurs..., å gjøre et poeng av at man IKKE eier langrennski, hater fjellet, det har jeg ikke hørt om siden jeg var student. På jobben har vi "trening i arbeidstiden", som er langrenn om vinteren, egne skiteknikk-kurs, smørekurs, og ja, vi har skidag. Ikke obligatorisk, men med godt oppmøte. Noen jobber i påska, og noen er i Barcelona, men de som ikke er på hytte på fjellet poster bilder fra marka så det holder. 

Anonymkode: b48c4...400

Du klarer ikke forstå at ikke alle liker å stå på ski? Sier litt om deg. Nå liker jeg å stå på ski, men ble ikke sånn i påsken fordi det er ikke noe snø her. Og ikke har jeg bil. Men uansett så respekterer jeg at andre ikke har noen interesse av ski, skøyter, lacrosse eller hva det nå måtte være. Men dere på Oslo vest ser jo ned på alle som ikke er som dere såh.. 

Anonymkode: 220a0...3e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor på Oslo vest og å ikke sende barna sine på skiskolen (som er i skoletiden og i barnehagen), på et slalåmkurs

Nå som jeg er voksen forstår jeg godt at mine foreldre faktisk ikke hadde råd til å sende meg avgårde på slalåm.

Anonymkode: 67850...f64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år så har vi vært hjemme. Har tilbrakt mange påsker på Haugastøl og Finse. I år er vi hjemme. Har ryddet og så er motorsykkelen gjort klar. Vi har og vært syke rett før påsken nå, så har vært godt å slappe av hjemme. Herlig å høre småfuglene kvitre ute og det er mildt.

Anonymkode: e392c...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke forstå at ikke alle liker å stå på ski? Sier litt om deg. Nå liker jeg å stå på ski, men ble ikke sånn i påsken fordi det er ikke noe snø her. Og ikke har jeg bil. Men uansett så respekterer jeg at andre ikke har noen interesse av ski, skøyter, lacrosse eller hva det nå måtte være. Men dere på Oslo vest ser jo ned på alle som ikke er som dere såh.. 

Anonymkode: 220a0...3e6

Jeg forstår det jo, det var bare så enstemmig her at langrenn,  det var en stor glede å få slippe. Akkurat litt motsatt av det som er rundt meg til vanlig, at langrenn er en stor kilde til glede her i livet :). Jeg har da aldri sagt jeg ikke respekterer det? Eller ser ned på det? Jeg deltar heller ikke på langrennstrening i arbeidstiden, eller skiteknikk-kurs, eller går Birken, men kan sette pris på en tur på fjellet i påska. Her virket det jo som de som introduserer familieskiturer i påska med appelsin og kakao er barnemishandlere omtrent. 

Anonymkode: b48c4...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som bruker tusenvis (noen ganger titusenvis) av kroner hver eneste påske, til nytt ski-utstyr nærmest hvert eneste år (samt leie av hytte eller lignende) er (i alle fall etter min oppfatning) noen langt større tapere!

Anonymkode: 1ab28...190

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være Norge og nordmenn i et nøtteskall. Syter og klager hele vinteren gjennom og når våren endelig kommer, da står dem faen ta meg i kø for å oppsøke snø og vinter igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det er trist å ikke få lov til å stå i kø på veien tl fjellet, i skitrekkene, på veien hjem fra fjellet, for så å komme sliten tilbake etter endt "ferie"? Om det er trist å ikke få lov til å bruke tusenvis av kroner på skiutstyr og halse etter vinteren når våren endelig har meldt sin ankomst i lavlandet? Veeel...

Følte meg ikke så veldig trist da jeg ruslet rundt i gatene i København i påsken. Suget etter snø, appelsin og Kvikklunsj var overkommelig, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
Den 26.3.2016 at 10.41, Gjest Castielz skrev:

Den dagen du ser meg med ski på beina, er den dagen det blir fred i Midtøsten.
Da ser jeg heller gresset gro, maling tørke eller fotball!

Dette.

Den 28.3.2016 at 8.32, AnonymBruker skrev:

Dette er helt ... rart. Har dere barn? Vi bor på Oslo vest og å ikke sende barna sine på skiskolen (som er i skoletiden og i barnehagen), på et slalåmkurs..., å gjøre et poeng av at man IKKE eier langrennski, hater fjellet, det har jeg ikke hørt om siden jeg var student. På jobben har vi "trening i arbeidstiden", som er langrenn om vinteren, egne skiteknikk-kurs, smørekurs, og ja, vi har skidag. Ikke obligatorisk, men med godt oppmøte. Noen jobber i påska, og noen er i Barcelona, men de som ikke er på hytte på fjellet poster bilder fra marka så det holder. 

Anonymkode: b48c4...400

Ja, det har jeg. Han eier ski som brukes på skiskolen. Jeg eier ikke ski, står ikke på ski eller gjør noen form for ski-aktiviteter. Fungerer helt perfekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...