Gå til innhold

Er de som ikke står på ski i påsken tapere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Mahnaz skrev:

Nei, vi er utlendinger og var de som ikke hadde med ski i gymmen da det var vintersportsdag på skolen og ble kjørt til endestoppet av lærerne og ventet på resten. ;) 

Fordi dere var utlendinger deltok dere ikke i sport?

For en dustete lærer, som ikke brukte idrettsdagen til å lære dere idrett. Det er faktisk en del av gymundervisningen.

At man er "utlending" betyr ikke at man ikke skal delta i fysisk aktivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det er trist. Har ikke råd til ski eller dra til fjellet og eier ikke hytte. Skulle ønske vi hadde penger til å kjøpe ski til meg, mannen og lille på 7 og leie hytte for helga. Ha en skikkelig påsketur! 

Gjorde det mye frem til jeg ble 14, så ble det slitt mellom mamma og stefar (som hadde hytte på fjellet). Har vokst opp med det, så derfor er det trist for meg at jeg ikke kan videreføre tradisjon og gleden til mine barn. :(

Kanskje ikke ski koster noe særlig for andre, men for oss er det ikke prioritet. 

Anonymkode: 899ca...85d

Hei. For det første føler jeg mye sympati for situasjonen du opplever.

Neste ting er et råd til deg: Du kan sende en PM hit https://www.facebook.com/hjelpe

og så finner de fram til noen som melder interesse for å gi bort ski og låne bort hytte. Det har jeg sett mange ganger, at folk gjerne vil. Jeg så noen som fikk ny PC og splitter nytt kjøleskap. Jeg har også sett noen som fikk låne hytte til ferie. Det er voldsomt mange folk der ute som ønsker å hjelpe noen andre.

Feks er det eldre folk som gjerne vil at barnefamilier som ikke kan skaffe sportsutstyr og komme på ferie, skal få noe de ikke kan gi til sine egen familie, siden de ikke fikk barn selv, osv.

Det er verdt et forsøk. :klem:

En gang ga vi bort noen mammaklær til en dame som var gravid og helt uten egne midler. Hun fikk seng og vogn også, av folk som ville hun skulle få dette til babyen.

Bare send en PM og forklar situasjonen og spør om det er noen som vil hjelpe dere litt. :troest:


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taper er vel bare den som trenger å føle seg bedre enn andre. 

Snøen forsvant før påske, men det er da masse andre ting å ta seg til. Fiske feks, sjøen er full av delikatesser og det er ikke mulig å kjøpe samme kvaliteten som det man kan fange selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei. Tar gladelig vårsol, femten plussgrader og blomstrende trær i Japan :mrgreen:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, barna og vi har vært på hyttetur med slekt, langrenn og slalåm, påskeegg, snøhuler og appelsiner, og jeg føler vi er litt "vinnere" nå ja. Ikke at andre er tapere, men barna kan jo ikke vokse opp uten skitur i påska...

Anonymkode: b48c4...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke er ute på ski i påsken..blir dere ikke triste?

Anonymkode: e88f5...957

Jeg hater å gå på ski. Hater ski. Det er værre enn å ligge med høy feber og kraftig lungebetennelse. Vil heller være skikkelig syk enn å bli tvunget ut på ski. Synes at ski et et forbannet faenskap. Så nei! Er lykkelig uten ski-tvang :fnise::laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av de umistelige fordeler man omsider har oppnådd ved å bli voksen, er at man slipper å gå på ski.

 - Jens Bjørneboe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er litt trist og litt misunnelig. Føler meg også litt taper-aktig, men overlever sannelig det også. 

Anonymkode: 25c5c...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Den dagen du ser meg med ski på beina, er den dagen det blir fred i Midtøsten.
Da ser jeg heller gresset gro, maling tørke eller fotball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, barna og vi har vært på hyttetur med slekt, langrenn og slalåm, påskeegg, snøhuler og appelsiner, og jeg føler vi er litt "vinnere" nå ja. Ikke at andre er tapere, men barna kan jo ikke vokse opp uten skitur i påska...

Anonymkode: b48c4...400

Vi dro alltid til utlandet i påskeferien, som barn følte jeg at jeg hadde "vunnet" påskeferien over de barna som reiste til den samme gamle hytta hvert år og satt der med en halv kortstokk og en yatzyblokk og ikke fikk se noe nytt, smake noe nytt eller lære noe nytt.

Nå når jeg har litt mer vett i skallen så skjønner jeg jo at alle har forskjellige preferanser. Men den romantiserte hytta er ikke noe for meg altså, da skal den ligge ved sjøen og besøkes på sommeren. Jeg har blitt invitert på så mange hytteturer på fjellet etter jeg flyttet til østlandet, men på listen over steder jeg har lyst til å tilbringe en uke så ligger hytte på et snøbelagt fjell et sted mellom Vestbredden og håret til Donald Trump.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke/kan ikke stå på ski og er glad jeg slipper. Samtidig føler jeg veldig på at jeg står utenfor fellesskapet i påskeferiene. Jeg skulle gjerne hatt en hytte å reise til der jeg kunne gått turer (til fots) eller hatt et treningssenter i nærheten. Bare for å komme meg bort og følt at jeg hadde vært på ferie. Jeg er også omtrent den eneste på avdelingen på jobben som ikke reiser bort i påsken og jeg føler de ser på meg med litt medlidende øyne.

Blir litt misunnelig av å høre om føret i "bakken" og lammesteika og ikke minst når jeg ser bilder fra hytter som ser ut som palass. Skulle gjerne hatt råd til noe sånt.

Føler meg ikke som noen taper, men litt utenfor

Anonymkode: c285e...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra å stå på ski, aldri likt det. Jeg kunne gjerne vært på en hytte på et fjell, spille spill og sånn, så lenge det ikke er noe must med ski. Noe det ofte er, så da står jeg glatt over :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke trist i det hele tatt, tvert imot er jeg veldig glad for å slippe å gjøre noe jeg hater som pesten. Jeg ønsker meg ikke hytte en gang, om jeg absolutt må skaffe meg hytte en gang i fremtiden for å fremstå som en god nordmann så skal det være en sjøhytte med innlagt strøm og vann, og den skal kun frekventeres om sommeren. Vi lever i 2016 for pokker, jeg forventer en viss komfort. Denne påsken har jeg hatt bypåske, akkurat som jeg liker det, jeg har vært på museum, gått på kafé. drukket masse te og kakao, kost med katten og ellers brukt tiden på hobby-nerding. Jeg håper det blir sånn neste år også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lalalala59
18 timer siden, Tøytigern skrev:

Fordi dere var utlendinger deltok dere ikke i sport?

For en dustete lærer, som ikke brukte idrettsdagen til å lære dere idrett. Det er faktisk en del av gymundervisningen.

At man er "utlending" betyr ikke at man ikke skal delta i fysisk aktivitet.

Slik er det på Oslo øst ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mahnaz skrev:

Slik er det på Oslo øst ;) 

Virkelig? Jeg har ikke merka noe til at skoleelever på Oslo Øst ikke deltar i gym på skolen eller driver med sport...

Skidagen er en del av gym og fysisk aktivitet på skolen, fordi det er en idrettsdag.

Går man på skolen i Norge er det for kleint og direkte puteflaut å si at siden man har etnisitet fra en annen del av verden enn Skandinavia, så skal man bli kjørt rundt på idrettsdager, og ikke delta.

Det er den mest oppkonstruerte unnskyldningen jeg noen sinne har hørt.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cuntzilla skrev:

Vi dro alltid til utlandet i påskeferien, som barn følte jeg at jeg hadde "vunnet" påskeferien over de barna som reiste til den samme gamle hytta hvert år og satt der med en halv kortstokk og en yatzyblokk og ikke fikk se noe nytt, smake noe nytt eller lære noe nytt.

Nå når jeg har litt mer vett i skallen så skjønner jeg jo at alle har forskjellige preferanser. Men den romantiserte hytta er ikke noe for meg altså, da skal den ligge ved sjøen og besøkes på sommeren. Jeg har blitt invitert på så mange hytteturer på fjellet etter jeg flyttet til østlandet, men på listen over steder jeg har lyst til å tilbringe en uke så ligger hytte på et snøbelagt fjell et sted mellom Vestbredden og håret til Donald Trump.

:Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Different strokes for different folks. Jeg har ikke hatt ski på beina siden barneskolen, og kjenner ingen savn. Ferie er for fest, hvile, og kvalitetstid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen med vettet i behold vil dra fra våren og til vinteren i påsken. Men vi er forskjellige. Ingen hadde fått meg på fjellet til snøen i påsken.

Anonymkode: ecc11...361

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59
13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Virkelig? Jeg har ikke merka noe til at skoleelever på Oslo Øst ikke deltar i gym på skolen eller driver med sport...

Skidagen er en del av gym og fysisk aktivitet på skolen, fordi det er en idrettsdag.

Går man på skolen i Norge er det for kleint og direkte puteflaut å si at siden man har etnisitet fra en annen del av verden enn Skandinavia, så skal man bli kjørt rundt på idrettsdager, og ikke delta.

Det er den mest oppkonstruerte unnskyldningen jeg noen sinne har hørt.

Puteflaut faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mahnaz skrev:

Puteflaut faktisk :) 

Jepp. Har aldri hørt noen si at "fordi bestemor er født i et annet land, så kan ikke jeg gå bortover på ski i landet jeg bor i..."

Helsikes bra integrering på den skolen din, gett. Ikke rart det går til helsike med integreringen av flyktninger når skolene driver med sånn idioti.

Sier de det samme når elevene skal ta sykkelknappen? Eller svømmeknappen?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...