Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #1 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg "plages" ganske ofte av et skikkelig søtsug etter lunsj eller etter middag. Prøver å la være å spise godis på hverdagene, men det holder slettes ikke alltid :oops: Er det noen flere som har det sånn, og hva gjør dere for å få det til å gå over liksom?? Jeg drikker mye vann og det hjelper litt, men det tar ikke bort suget helt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #2 Del Skrevet 21. oktober 2004 Har også sånn. Klarer ikke å få det helt bort med mindre jeg spiser snop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #3 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det var det jeg fryktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 21. oktober 2004 #4 Del Skrevet 21. oktober 2004 Ha romtemperert frukt liggende!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #5 Del Skrevet 21. oktober 2004 Sett deg inn i Glykemisk Indeks og spis sånn at du unngår blodsukkerfall. Eller ta krom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 21. oktober 2004 #6 Del Skrevet 21. oktober 2004 Spis nok proteiner og langsomme karbohydrater, så oppstår aldri søtsuget. Ellers tror jeg at slikt søtsug er 90% psykisk betinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #7 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dessuten: Jo mindre godteri du spiser (helger inkludert) så forsvinner sukkersuget helt etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 21. oktober 2004 #8 Del Skrevet 21. oktober 2004 Dessuten: Jo mindre godteri du spiser (helger inkludert) så forsvinner sukkersuget helt etterhvert... Fordi det for det meste er vane/psykisk betinget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #9 Del Skrevet 21. oktober 2004 Fordi det for det meste er vane/psykisk betinget. Og fordi insulinproduksjonen stabiliserer seg når man unngår sukker og annet med høy GI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. oktober 2004 #10 Del Skrevet 21. oktober 2004 iflg legen min så kan stadig søthunger komme av ustabilt blodsukker. dette kan i stor grad reguleres ved at man spiser rett mat, som andre her nevnte. sukker påvirker, ihvertfall hos meg, endorfinene (?), lyst/gledeshormoner, så om jeg er skikkelig nedfor og sur, så blir jeg i bedre humør av litt søtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. oktober 2004 #11 Del Skrevet 21. oktober 2004 Og fordi insulinproduksjonen stabiliserer seg når man unngår sukker og annet med høy GI. det påvirker blodsukkeret ja, så det har ikke bare med vane og psyke å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2004 #12 Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk for mange svar :-) Jeg spiser mye frukt, og passer også på å få i meg langsomme karbohydrater og proteiner, og jeg PLEIER ikke å spise masse gottis på hverdagene, men enkelte ganger glipper det, og jeg skeier ofte ut i helgene :oops: Jeg tror ikke det er kun psykisk eller vane-betinget... Men det jeg egentlig var mest ute etter var et svar på hva gjøre når suget kommer :-) Satser videre på frukt og vann da, andre ting man kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #13 Del Skrevet 21. oktober 2004 hoppsann, hadde visst blitt logget ut, men d var meg i innlegget over ja :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #14 Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk for mange svar :-) Jeg spiser mye frukt' date=' og passer også på å få i meg langsomme karbohydrater og proteiner, og jeg PLEIER ikke å spise masse gottis på hverdagene, men enkelte ganger glipper det, og jeg skeier ofte ut i helgene :oops: Jeg tror ikke det er kun psykisk eller vane-betinget... Men det jeg egentlig var mest ute etter var et svar på hva gjøre når suget kommer :-) Satser videre på frukt og vann da, andre ting man kan gjøre?[/quote'] Da blir det krom. Ta det tidlig på dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #15 Del Skrevet 21. oktober 2004 Da blir det krom. Ta det tidlig på dagen! Er det tabeletter eller? Hvor kjøper man det, helsekostbutikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 21. oktober 2004 #16 Del Skrevet 21. oktober 2004 Men det jeg egentlig var mest ute etter var et svar på hva gjøre når suget kommer :-) Satser videre på frukt og vann da' date=' andre ting man kan gjøre?[/quote'] Kanskje det vil hjelpe om du spiser noe søtt til lunch og`. F.eks litt syltetøy på en brødskive eller noe. Selv om det kanskje ikke er så "sundt" det heller så er det kanskje bedre enn sjokoladen etter måltidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. oktober 2004 #17 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg spiser ca 1 - 1 1/2 dl med fruktyoghurt, når det verste suget kommer. Og det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #18 Del Skrevet 21. oktober 2004 Er det tabeletter eller? Hvor kjøper man det, helsekostbutikk? På helsekost ja. Og det er tabletter :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2004 #19 Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk L@dy og Madam Felle, skal prøve å variere med syltetøy og fruktyoghurt noen dager og se om jeg merker noen forskjell, og så skal jeg se etter krom! Er det dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 21. oktober 2004 #20 Del Skrevet 21. oktober 2004 Takk L@dy og Madam Felle' date=' skal prøve å variere med syltetøy og fruktyoghurt noen dager og se om jeg merker noen forskjell, og så skal jeg se etter krom! Er det dyrt?[/quote'] Tror jeg betalte 170 for en boks med 100 stk. En om dagen holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå