Gå til innhold

Hva kostet en VW Phaeton V10 ny i 2003?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kom brått over denne Phaeton, en 2003 modell som fortsatt skal koste 259000kr:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70582397

Likner veldig på en Passat, og da lurer jeg på...hvem er det som kjøper slike? Folk med "stealth wealth"? :)

 

Jeg ser jo at denne bilen her er importert til Norge i 2008, og det er den eneste til salgs i hele landet. Men er det noen her som vet hva en slik bil kostet ny i Norge i sin tid?

 

Anonymkode: ab700...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med W12-motor kostet de 1 800 000 kr, V10 gikk for rundt 1 300 000 kr og V6 for 900 000 kr.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Det er vanvittig mye gryn...du har ikke tilfeldigvis koll på salgstallene også?

Anonymkode: ab700...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke annet enn at de solgte veldig dårlig i Norge og importen raskt stoppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Phaeton eller Audi A8 som er lagt i aluminium og ikkje bare har karroseriplater, dører, panser og bagasjeromslokk i aluminium.

Endret av Dodge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror ikke jeg har råd til det. Både Volkswagen og Audi er jo kjent for dårlig langtidskvalitet og dyre servicer - det er liksom ikke bare kjøpsprisen.

Men kombinerer Phaeton altså stål og aluminium? Blir ikke det kontaktoksidasjon av det?

Anonymkode: ab700...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A8 og S8 er lagt i bare aluminium utanom nokre deler.

Trur ikkje at A8 er så dårleg, du har automatkassa som trenger nye olje og oljefilter avogtil akuratt som motoren. Nokre av motoralternativa er meir driftsikre en andre. Her bør du søke på norske, engeslkspråklege og tyske (viss du kan tysk) nettsider for å finne ut av kor driftsikre dei er og korleis dei er å kjøre.

Kompressoren og luftdemparane, aircondition, radio og cd-spiller, elektriske vindu, alt av ekstrautstyr og standardutstyr må virke. Slitedeler i forstilling og bakstilling.

Men kvar gong eg ser ein bil som har litt rust, så får eg litt lyst på A8.

I linkene nedanfor står det at Phaeton har karroseri i stål, med dører, bagasjeromslokk og panser i aluminium.

http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/phaeton/first-drives/vw-phaeton-5.0-v10-tdi

http://www.caranddriver.com/news/volkswagen-phaeton-news

Du har jo Mercedes S klasse, BMW 7 serie, Jaguar og eventuellt Lexus.

Maserati Quattroporte? Eller er det for lite plass innvendig og til bagasje, og typisk italiensk rykte?

Mercedes og Lexus har eit godt rykte på seg.

Sidan MB har eit godt rykte, så er prisen noko høgare.

Lexus LS eller GS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt en Camry XV30 før og var i grunn fornøyd. Men den var kjedelig - folk sier at LS gir mye den samme kjøreopplevelsen. Hadde det ikke vært for det...sikkert et topp valg.

Alle disse bilene er så fryktelig sjelden i Norge, og det følger med mange klisjéer som man må takle. Det synes jeg er attraktivt med Phaeton: Folk vil nok tro det er en slags Passat og ikke bry seg.

Anonymkode: ab700...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...