AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #1 Skrevet 24. mars 2016 Du kjenner til det. Du stapper de små lappene i lomme, krøller de i lommeboken,slenger fra deg i bilen osv. Neste dag har du ny jakke på, finner gamle lapper i, putter nye i. Det blir mange lapper gjennom uken,mnd og år. Så kommer det. Du har kjøpt noe til 100 kr,så virker det ikke. Butikken krever k ittering. Hvor er den.? Hvor gjør dere av alle lappene? Anonymkode: f1262...c6f
dillyduzit Skrevet 24. mars 2016 #2 Skrevet 24. mars 2016 Håpe at man har betalt med kort og henter opp kontoutskrift. De fleste butikker godtar kontoutskrift, tidkrevende for ansatte å finne kvitteringen igjen, men da har du bevis. Eller så får du håpe butikken fører varen og lar deg bytte eller få ny (ikke alle tilbyr dette)
penny_ Skrevet 24. mars 2016 #3 Skrevet 24. mars 2016 Jeg legger alle viktige kvitteringer i en mappe. Problem løst. 1
ajarRun Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 25 minutter siden, dillyduzit skrev: Håpe at man har betalt med kort og henter opp kontoutskrift. De fleste butikker godtar kontoutskrift, tidkrevende for ansatte å finne kvitteringen igjen, men da har du bevis. Eller så får du håpe butikken fører varen og lar deg bytte eller få ny (ikke alle tilbyr dette) Alle butikker må godta kontoutskrift. Dersom de ikke gjør det klager du til forbrukerrådet og deretter FTU. Hvordan funker det med kontoutskrift når du har 10 kredittkort og tre bankkontoer? Det må da finnes en app for private?
Wenda Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Legger kvitteringer i en skål på kjøkkenet. En sjelden gang går jeg gjennom de og kaster det som ikke trengs å tas vare på lengre Kvittering for noe på 100 kroner kaster jeg med en gang. Tar kun vare på kvitteringer for litt dyre og viktige ting
Charmander Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Jeg har en eske jeg legger alt i, men det har blitt mye så må prøve å få organisert det der på en måte.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kjenner til det. Du stapper de små lappene i lomme, krøller de i lommeboken,slenger fra deg i bilen osv. Neste dag har du ny jakke på, finner gamle lapper i, putter nye i. Det blir mange lapper gjennom uken,mnd og år. Så kommer det. Du har kjøpt noe til 100 kr,så virker det ikke. Butikken krever k ittering. Hvor er den.? Hvor gjør dere av alle lappene? Anonymkode: f1262...c6f Dyre ting betaler jeg med kort, får kvitteringen på epost om mulig. Andre ting betaler jeg og for det meste med kort, rar med kbitteringen og legger den på et bestemt sted hjemme, når tiden er moden blir kvitteringene gjennomgått og mesteparten kastet. Anonymkode: 65bcb...c78
dillyduzit Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 30 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Alle butikker må godta kontoutskrift. Dersom de ikke gjør det klager du til forbrukerrådet og deretter FTU. Hvordan funker det med kontoutskrift når du har 10 kredittkort og tre bankkontoer? Det må da finnes en app for private? Du får bare prøve å huske hvilket kort man brukte, tenker jeg. Dyre ting ber vi kundene ta bilde av kvitteringen. 24 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Bilde med mobilen funker vel kanskje. Ja, hos oss hvertfall, ber vi kunden ta bilde av den viktigte informasjonen på kvitteringen (type kassenr, bongnr etc) har vi det, så får vi opp kvitteringen selv om den ikke er fysisk med kunden. Igjen, dette gjelder nok kun noen butikker. På min gamle arbeidsplass kunne vi ikke finne den fram igjen.
ajarRun Skrevet 24. mars 2016 #10 Skrevet 24. mars 2016 Et øyeblikk siden, dillyduzit skrev: Du får bare prøve å huske hvilket kort man brukte, tenker jeg. Dyre ting ber vi kundene ta bilde av kvitteringen. Ja, hos oss hvertfall, ber vi kunden ta bilde av den viktigte informasjonen på kvitteringen (type kassenr, bongnr etc) har vi det, så får vi opp kvitteringen selv om den ikke er fysisk med kunden. Igjen, dette gjelder nok kun noen butikker. På min gamle arbeidsplass kunne vi ikke finne den fram igjen. Hvis noen skylder på "systemet", "kassen" eller lignende ser jeg surt på dem og uttrykker min sympati for at de ikke er i stand til å skaffe seg adekvat utstyr, men at det dessverre ikke er mitt problem eller noe som interesserer meg. Alt man som kunde trenger å gjøre (som privatkunde) er å sannsynliggjøre at man har kjøpt produktet der. Da er et bilde av kvittering nok, eller en kontoutskrift. Kombinasjon av begge er mer enn nok. Om de ikke finner det på kassen er det deres problem.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Banken viser i nettbanken ikke lengre enn 6 mnd tilbake. Så etter da må du betale for det. Det er vel det butikker vet...selger de noe på tilbud til 100 kr som ryker etter et halvt år, så gidder ikke kunden å komme tilbake uansett. Uansett så blir det mye kvitteringer. Tømte lommeboken i kveld. Bare på 14 dager....en haug Anonymkode: f1262...c6f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 De ligger i poser og lommebok. Jeg samler de når jeg tømmer pose og lommebok og putter de i ei plastmappe. Av og til tar jeg en runde og sorterer de og ved årets slutt kaster jeg de som ikke er av betydning å samle på. Anonymkode: a8214...065
penny_ Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Banken viser i nettbanken ikke lengre enn 6 mnd tilbake. Så etter da må du betale for det. Det er vel det butikker vet...selger de noe på tilbud til 100 kr som ryker etter et halvt år, så gidder ikke kunden å komme tilbake uansett. Uansett så blir det mye kvitteringer. Tømte lommeboken i kveld. Bare på 14 dager....en haug Anonymkode: f1262...c6f Hvilken bank har du? :S Jeg må ikke betale for å se på gamle kontoutskrifter. Har Sparebank1.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Banken viser i nettbanken ikke lengre enn 6 mnd tilbake. Så etter da må du betale for det. Det er vel det butikker vet...selger de noe på tilbud til 100 kr som ryker etter et halvt år, så gidder ikke kunden å komme tilbake uansett. Uansett så blir det mye kvitteringer. Tømte lommeboken i kveld. Bare på 14 dager....en haug Anonymkode: f1262...c6f For en drittbank du har. Jeg kan søke 3 år tilbake i nettbanken. Om jeg vil ha for lenger tilbake, står det bare at jeg skal kontakte banken, koster ingenting.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. mars 2016 #15 Skrevet 25. mars 2016 Større ting som kommer med bruksanvisning stifter jeg kvittering til bruksanvisning. Ting uten bruksanvisning fester jeg kvitteringen til kjøleskapet med magnet. Alle andre kvitteringer sier jeg nei til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå