Gå til innhold

Gå/jogge ute i den kalde årstiden (bekledning m.m)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg begynte med rask gange/jogging 1 time 3-4 ganger i uka for noen måneder tilbake. Har hatt et lengre opphold i treningen nå, men det er snart er på tide å legge inn litt innsats igjen.

Jeg lurer på; hvordan er det lurt å kle seg?

Har tenkt å satse på følgende nå fremover: Sportsbh og jenteboxer (+ ermløs trøye og jenteboxer i tynn ull når det blir vinter), tynn bomullsbukse, bomullsgenser/tynn ullgenser, vindbukse, vindjakke, skjerf, lue og joggesko. Virker det ok? (Skal supplere med hansker når minusgradene kommer krypende. Har også en tynn, "pustende" Hagløfs regnjakke jeg kan ha på meg om det regner.) Har også planer om å kjøpe en tynn fleece-jakke eller lignende når snøen kommer, som jeg kan ha under vindjakka.

Om det er flere her som liker å ha med musikk på trening; hva slags hører dere på? Jeg har en liten mp3-spiller jeg pleier å ha med når jeg er ute og trimmer, men trenger tips til mer musikk som er med å få opp pulsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Ta bort bomullsklærne, de blir bare kalde når du blir svett. I stedet er det lurt med enten ull-undertøy eller superundertøy som isolerer selv om de blir svette. Utenpå bør du ha vindtett overtrekksbukse og jakke. Husk lue (følger ikke mine egne råd), og sko som har godt gripemønster. I tillegg er det viktig med refleks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jogger/løper på vinteren, bruker jeg følgende; Sportsbh, superundertøy, tynn skibukse (inntilsittende modell, litt sånn tights aktig) eller vanlig treningsbukse, vanlig t-skjorte UTENPÅ superundertøyet, et tynt halstørkle og skijakke (tynn) eller en vanlig kanskje litt tykk treningsjakke. I tillegg bruker jeg pannebånd og skihansker, OG REFLEKS! (Når det er mørkt selvfølgelig...). Og joggesko.

Det er egentlig ikke så mye i forhold til der hvor jeg bor, er her det OFTE 20 minusgrader...

Du må kle deg etter hvor hardt du trener; først og fremst må du ikke bli sjuk, en annen ting er at du må heller ikke ha på så mye klær at det blir ubehagelig... Jeg liker IKKE å ha for mye klær iallfall...

God trim! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
Og bare sånn i tilfelle du ikke har fra før' date=' så har de superundertøy på tilbud (99 per sett) på g-sport nå :)[/quote']

Slikt superundertøy er tynt, men helt OK så lenge det ikke blir for kaldt. Jeg sikler på tykt superundertøy fra Bavac eller Haglöfs...Julegave, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inne? Jeg trodde det var snakk om superundertøy til trening' date=' jeg (dumme meg). :ler::tunge1:[/quote']

Jeg bare deler erfaringer jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...