Gå til innhold

All kinds of kinds


Tennessee

Anbefalte innlegg

Tusen takk for klemmene @Diddles og @Tekola! De kommer godt med!

Nå er det jo egentlig ikke dagen i dag jeg gruer meg mest til når jeg får tenkt meg om, i dag er det jo bare en vanlig ultralydkontroll (jeg angrer på at jeg ikke har holdt tellinga på dem underveis, men det kan jo kanskje være like greit å ikke vite... :daane: ) og beskjed om hva som skjer videre. Men det er liksom symbolikken og den definitive oppstarten av nok en berg-og-dalbaneopplevelse som skremmer meg. En ting er ihvertfall sikkert, at skulle det noengang lykkes, så har jeg allerede fått god trening i å bekymre meg :erter:

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tekola skrev:

Stor klem til deg! :klemmer: Synes dere er kjempetøffe som fortsetter! Håper virkelig at alt strevet snart gir en belønning! 

Og forresten, det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette (eller det er jo det, men fram til vi har brukt opp våre offentlige sjanser så vil vi gi det alt vi har). Som du ser av kort-instagramen min i dag tidlig var budskapet mistenkelig likt der også.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola
2 timer siden, Tennessee skrev:

Og forresten, det er ikke så mye annet å gjøre enn å fortsette (eller det er jo det, men fram til vi har brukt opp våre offentlige sjanser så vil vi gi det alt vi har). Som du ser av kort-instagramen min i dag tidlig var budskapet mistenkelig likt der også.... ;)

Ja, så det! Det var fascinerende å lese igjennom! :jepp: 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg tror at verden er nogenlunde forutsigbar finner den nye måter å gi meg en overraskende høyre kryss. Forsøk avbrutt, mer venting og dødtid neste... :snurt: 

Helvetes drittkropp altså, at den aldri kan samarbeide!! :grine: 

...og nå, tilbake på jobb og late som ingenting :tristbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Hvorfor er forsøket avbrutt?! 

Åh..jeg skulle så gjerne gitt deg en ordentlig klem..så må jeg ta til takke med en sånn virtuell en --> :klem:  Det er jo ikke det samme!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei! Overstimulering? :kose: 

Åååå, det var jo ikke sånn det skulle gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, @^^Belle^^, du har helt rett. Eller det vil si, mangel på undertrykkelse av egne hormoner er vel heller det som er mest riktig. Idiotkroppen har klart å produsere en eggpose helt selv, selv om den ikke skal det når den går på pillene med flotte bivirkninger. Og i og med de ikke da kan være sikre på om jeg får eggløsning, eventuelt når jeg får det, og timingen i forhold til innsett ikke er lett å beregne, er det vanlig å avbryte :sukk: Det er jo det som er best i forhold til mulighetene for å lykkes, men jeg var ikke forberedt. Første (og forrige) frys var jeg bekymret for at dette skulle skje, men i og med at alt var peachy den gangen, og jeg har hatt nøyaktig samme medisinering hadde jeg ikke sett den komme denne gangen… Jeg holdt nesten på å begynne å grine på legens kontor, dette var ikke det jeg hadde sett for meg. Det er jo ingen sjanser som er tapt, eggene ligger jo fortsatt like nedfryst, men det var utrolig bittert og nedslående likevel. Det er et forferdelig ventegame dette her….. Tenk at det snart er fire år siden søknaden ble sendt! :daane: Nå blir det mer venting og enda mer venting, og så må jeg ta enda flere av de fæle pillene for å prøve å hindre samme type produksjon en gang i fremtiden. Men akkurat nå er det bare tungt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på en (som vanlig) forsinket fastlege. Hadde bestilt time i forkant av gårsdagens sykehuskontroll for å gradere ved innsett og i perioden fram til test, og beskjeden fra Riksen i går kom for sent til å kunne avbestille den. Så nå sitter jeg her da, og vet egentlig ikke helt hva som er best for meg. En del av meg har bare lyst til å gå i dvale og få en timeout, en annen del tenker at det er bare å jobbe gjennom det, om så med tårer i øynene innimellom. Og de to sidene bytter på omtrent annethvert minutt. 

Jeg føler meg mer alene i skuffelsen denne gangen. Da jeg ringte kjære og fortalte at forsøket ikke ble noe av, trodde hun først at alle eggene var døde. Og det er de jo ikke, de er trygt forvart i fryseren på Riksen. Og som hun sier, nå har vi ihvertfall ikke mistet noen sjanser. Det kan virke som avbruddet er lettere å svelge av den grunn for henne enn det er for meg, men det er kanskje ikke så rart. Det er jo min kropp som er proppet full av kunstige hormoner i tillegg til mine egne. Men det gjør meg altså mer ensom i skuffelsen og oppfattelsen av en urettferdig verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så leit at det føles sånn! Hormonene hjelper jo ikke akkurat på å kunne takle det, kan jeg tenke meg :klem:

Håper legen har noen fornuftige innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen altså, avbrutt forsøk er jo noe av det mest skuffende som finnes! Jeg var med på et avbrutt forsøk da jeg holdt på, og jeg gikk mer i kjelleren da enn ved negativt forsøk. Noe så bortkastet, liksom. Bæsj.

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tekola skrev:

Så leit at det føles sånn! Hormonene hjelper jo ikke akkurat på å kunne takle det, kan jeg tenke meg :klem:

Håper legen har noen fornuftige innspill! 

Det er nok mest i mitt hode at det er sånn altså, men jeg hang meg litt opp i setningen at vi ikke hadde mistet noen muligheter nå. Og jeg fikk stor forståelse for at det føles bortkastet å gi kroppen så mye juling uten engang å få sjansen til å bli gravid denne gangen. Men, sånn er det tydeligvis i dette gamet, hver gang man tror at det er en viss forutsigbarhet dukker det opp en ny joker... :rolleyes: 

Legen tenkte at det er viktig at jeg får muligheten til å hente meg inn igjen selv om det ikke er snakk om en negativ test, også fordi jeg reagerer såpass på pillene jeg har tatt. Så hun anbefalte å ta det litt roligere, så jeg har mulighet til å ta litt vare på meg selv, gå turer, dra på trening og sånn. Så jeg er sykemeldt 25% i en liten periode. Kjenner jeg er litt glad for at hun til styringa der... :sjenert: 

18 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Fy faen altså, avbrutt forsøk er jo noe av det mest skuffende som finnes! Jeg var med på et avbrutt forsøk da jeg holdt på, og jeg gikk mer i kjelleren da enn ved negativt forsøk. Noe så bortkastet, liksom. Bæsj.

:klem: 

Åh, det var nesten litt godt å lese at du også reagerte sånn! Bortkastet er helt riktig ord! Og kjipt å måtte vente på at de hormonene jeg har tatt forgjeves nå må ut av kroppen før det er mulig å starte på nytt. Er det rart jeg har grå hår sier jeg bare :fnise: 

Jeg tenker på deg innimellom når det ser som mørkest ut, dere fikk jo belønning til slutt så jeg klamrer meg fast i håpet!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så bra! Jeg elsker legen din litt, altså! 

Skjønner godt at det føles bortkastet med en sånn greie uten den minste sjanse om et positivt resultat! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Tekola skrev:

Så bra! Jeg elsker legen din litt, altså! 

Skjønner godt at det føles bortkastet med en sånn greie uten den minste sjanse om et positivt resultat! :klem:

 

12 timer siden, Diddles skrev:

Så bra at fastlegen tok styringa, den 25 % tror jeg er god for deg nå :klemmer: 

Ja, det er en grunn til at vi ikke gir slipp på fastlegen altså, det er utrolig hvor bra hun er i forhold til veldig mange andre der ute. Jeg vinglet veldig i går på hva jeg skulle be om/om jeg skulle be om noe, og jeg hadde siste runde med å ombestemme meg på venterommet, men så slapp jeg jo egentlig å styre noe som helst. Hun har jo vært borti flere i min situasjon tidligere, og vet at det kan ta på både kropp og sjel. Jeg vingler fortsatt mellom å være glad for å ha fått en mulighet til å ta det roligere en liten periode og å tenke at det kanskje ikke var nødvendig…. :sjenert: Men så tenker jeg for meg selv at det kan være lurt å øve på å ikke skulle kontrollere alt mulig, det er jo et instinkt jeg har, og høre på andres vurdering. Og så får jeg heller bruke tiden på å gjøre gode ting, nettopp som legen sa. Så i dag har jeg tatt med meg treningsbag og skrevet ut treningsprogrammet jeg brukte for leeeeenge siden, og skal sette i gang med litt egenpleie gjennom trening etter at dagens jobbtimer er unnagjort. Gudene skal vite at jeg trenger akkurat det! :vekt: Kanskje jeg faktisk rekker å få kroppen litt i gode rutiner igjen i og med det ble en tvungen lenger pause mellom forsøkene, jeg har sklidd ut betraktelig mer enn jeg egentlig er komfortabel med, og nå har jeg fått et påskudd og et lite dytt for å snu trenden :trene:

Deilig kveld i går da, prøvde en ny brødoppskrift etter tips fra en kollega, ryddet litt i heimen og fikk heklet ferdig delene til Yoda. Nå er det bare det jeg aldri har prøvd før som gjenstår, nemlig å montere skapningen! :overrasket: Jaja, får håpe det blir et nogenlunde ok resultat!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så bra! Trening gjør godt, selv om det er tungt å komme i gang :klem: 

Montering er skumle greier, lykke til! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt å komme i gang ja, jeg har alvorlig vondt i viljen allerede... :flau: Skjønner ikke hvorfor det er sånn når jeg innerst inne vet at det gjør meg godt...! :rolleyes:  Har mye mer lyst til å ligge under et pledd :fnise: Ble pakket inn i et pledd på et iskaldt møterom i sta og selv om det egentlig var en spøk ble jeg sittende sånn, det var jo så varmt og godt! :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening utført! :trene: :5:

Gjett om jeg kommer til å kjenne det i dagene som kommer! Mistenker pingvingange i opptil en uke etter dette altså!! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd er digg uansett ja @Tekola og det ble jo faktisk tid til pledd i tillegg til trening i går kveld, så det er jo enda bedre enn bare pledd :ler: Har allerede fått trøbbel med å gå ned trapper, så det kan bli skikkelig spennende å se på hvordan denne stølheten kommer til å utvikle seg. Jeg trøster meg med at det går over om en uke eller noe, og før den tid skal jeg jo ha gjennomført en økt til :fnise:

Jeg fikk forresten montert Yodas ører på hodet og armer på kroppen i går, men da jeg skulle sy på øyne sånn at jeg kunne montere sammen siste biten viste det seg at knappene jeg kjøpte på vei til trening i går på mystisk vis har forsvunnet ut av jakkelomma :snurt: Så da må jeg kjøpe dem en gang til :rolleyes: Det var jo ikke akkurat noen utgift, men jeg var så klar for å få ferdig Yoda når jeg var så godt i gang! Nå blir det en liten heklepause, for hvis jeg ikke begynner å strikke på jakka igjen, er jeg redd den kommer til å bli liggende for alltid... :sjenert:

----------------------------------------------------

Hjemmekontor i dag, og er ferdig med dagens arbeidsoppgaver. Var lenger enn jeg mente på jobb i går, så da blir det litt mer sykemeldingstid i dag. Helt greit når været er som det er akkurat nå! Jeg tenker å pusle ferdig med aprilplanleggingen i min Shining life workbook og skrive et par brev før jeg tar meg en lang gåtur i :sol: Tenker det er godt både for støle ben og sliten sjel! I kveld tror jeg vi bare skal ta livet med ro. I morgen får vi en kompis på besøk som vi ikke har sett på en og en halv evighet, det gleder jeg meg veldig til. Og søndag er det vel fort tid for en ny treningsøkt. I tillegg kommer jo ukeshandling og litt husarbeid som må til. Helgene går alltid fort, men det er litt deilig å ikke ha dem stappfulle av aktiviteter også. Det gir ihvertfall en mulighet for å slappe av litt! :jepp:

Endret av Tennessee
Feil i link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Pledd og trening, ikke verst! :ler: 

Aww, så typisk! Jeg kjøpte knapper til en genser jeg strikket til minstemann tre ganger før jeg fikk dem montert på :hoho: 

Så deilig med hjemmekontor! Spesielt i så fint vær :nigo: 

Høres ut som fine helgeplaner! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...