Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Ja, enten det, eller så bryr de seg rett og slett ikke. Det er faktisk verre: å forstå og vite om farene, men allikevel utsette barna sine for den faren og de konsekvensene eksponering kan få. 

Er helt enig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Blogger er jo også påvirkere, så det tenker jeg må være helt innafor :) Tråden startet kanskje da bloggere var de verste, men nå har tidene utviklet seg og vi har påvirkere som kanskje bare er på insta/snap, og ikke har en blogg. Jeg ser i hvert fall ikke at det skal være noe feil, så kom med det du mener :) 

Ok fint 

Ble sjokkert etter å sett en influencer dele bilde av datteren naken i badebalje i dag , med plaststettglass  i hånden og en smiley puttet på for å dekke over det private.

 

Derfor håpet jeg det var en tråd for de også

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Orly skrev:

Ok fint 

Ble sjokkert etter å sett en influencer dele bilde av datteren naken i badebalje i dag , med plaststettglass  i hånden og en smiley puttet på for å dekke over det private.

 

Derfor håpet jeg det var en tråd for de også

Uff 😤

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Orly skrev:

Ok fint 

Ble sjokkert etter å sett en influencer dele bilde av datteren naken i badebalje i dag , med plaststettglass  i hånden og en smiley puttet på for å dekke over det private.

 

Derfor håpet jeg det var en tråd for de også

Hjelpes. Hva går det av folk? :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

Hjelpes. Hva går det av folk? :(:(

Si det du, vel og merke på instastory men likevel 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Man kan jo stille et helt enkelt spørsmål: Er det til barnas beste at de eksponeres?

 

Hvis svaret er nei, er løsningen like enkel - man LAR VÆRE å gjøre det

Som foreldre skal man ta vare på og beskytte ungene sine. Beste måten å beskytte dem mot uønsket oppmerksomhet på er å ikke vise dem frem slik at ingen vet hvem de er. SÅ enkelt. Ikke bruke dem som rekvisitter i happy-family-fotoshooten. Ikke dele hva de skriver på sine personlige morsdagskort. 

Så enig! Dette tenker jeg er kjernen i problemet. Alle foreldre, inkl. influensere,  plikter å stille seg dette spørsmålet.  Dessverre er det mange som ikke gjør det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke AB ha ett møte med en på Stortinget om dette med eksponering av barn?  Eller husker jeg feil

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke begriper med eksponeringen av barn på morsdagen, er hvordan de eksponerende kan tro at morsdagen handler om dem selv. For det gjør det ikke. Det handler om mammaen din, influencer. Og hva hun har gitt deg.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdagen blir nærmest et barometer for hvor langt den enkelte blogger er villig til å gå for klikk når denne gyldne sjansen til indirekte og direkte selvskryt gir seg.

Her skal det innerste og mest personlige fra barna fort som faen plastres utover sosiale medier som et vitnesbyrd om hvor gode foreldre de er, siklende ivrige og helt uvitende om at disse tvangsmessige handlingene deres igjen avslører dem som det motsatte av hva de faktisk ønsker. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man i tillegg kan få med litt umerket reklame i disse famiileglansbildene, så er jo lykken helt komplett. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Og hvis man i tillegg kan få med litt umerket reklame i disse famiileglansbildene, så er jo lykken helt komplett. 

https://imgur.com/BbCosmf 

Syns det er helt grotesk at man selger privatlivet til barna på denne måten. Ekstra ille er det at det skjer på morsdagen syns jeg. Mødre skal verne om barna sine, ikke selge dem. Usj! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reklame ja. Scrollet IG og det er ufattelig mange influencere/influensa påvirkere som ikke klarer å skrive REKLAME på alt de viser frem. Blir så eitrende. Kunne ramset opp så mange. I går utleverte de barna sine over en lav sko. Skammelig er det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De iscenesatte bildene ga ingen god følelse i det hele tatt, tvert imot. Eksponering av barn og en kunstig forestilling. Det så ut som en reklame for sengetøy eller pysj men der aner man ikke hvem noen er. Hva reklamerte de for?

Fjerne sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justlooking skrev:

De iscenesatte bildene ga ingen god følelse i det hele tatt, tvert imot. Eksponering av barn og en kunstig forestilling. Det så ut som en reklame for sengetøy eller pysj men der aner man ikke hvem noen er. Hva reklamerte de for?

Det var de to uvitende mindreårige som igjen ble brukt som reklameplakater på internett. Liggende/sittende i pysjamaser i foreldrenes seng. Den trygge sfæren som ikke var det likevel; rigget som en scene. Ble rent kvalm av å se hvordan de hadde dandert håret til eldste utover dyna for at det skulle se finest mulig ut.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Ultiva skrev:

Det var de to uvitende mindreårige som igjen ble brukt som reklameplakater på internett. Liggende/sittende i pysjamaser i foreldrenes seng. Den trygge sfæren som ikke var det likevel; rigget som en scene. Ble rent kvalm av å se hvordan de hadde dandert håret til eldste utover dyna for at det skulle se finest mulig ut.

Jeg håper at noen sånne familiestunder også er uten kamera, så de får oppleve det på ekte og ikke bare som en "photoshoot"  😕  - Klarer barna å skille på når noe er ekte og når familien (inkl de...  barna) er på jobb mon tro.... 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken instans kan gripe inn her? Jeg blir helt fra meg når jeg ser disse små intetanende små barna må posere foran kamera. De er tydelig oppstilt og dandert for å se så « delikat» ut som mulig. Hva er galt med voksne folk som utsetter barna sine for så massive overgrep uten at de ser ut til å reflektere over det i det hele tatt? 

Noen må ta tak før disse barna bør helt ødelagt. Tenk på hvor grusomt det blir for de når de starter på skolen, og livet fremover. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi får fram mangfoldet, påpeker 35-åringen (til dagbladet). Tror han virkelig at resten av Norge tror på dette?! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir etterhvert ganske herdet, selv om jeg ofte blir forbannet på barnas vegne. Men da jeg så bildene av påvirkerpar med barn, diskutert over her, kjente jeg på en ny følelse. Nemlig ubehag grensende mot kvalme. Det er koe med hvordan de bildene er staget som gjør de altfor intime.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...