Gå til innhold

Bloggerbarna


pøbelsara

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, terteskjell skrev:

Mange av bloggerene må også vise frem  kortene som barna har ordnet selv😔 dette burde absolutt være helt privat. 

Ikke sant? 

Jeg skjønner meg ikke på disse påvirkere. Er det ingenting som er for privat for SoMe-publisering?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant? 

Jeg skjønner meg ikke på disse påvirkere. Er det ingenting som er for privat for SoMe-publisering?

Så lenge de tjener penger på dette så er det helt greit for de😥

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, terteskjell skrev:

Så lenge de tjener penger på dette så er det helt greit for de😥

Når man publiserer en hel bildeserie med seg selv i minimalt med klær og med ungene poserende og dandert har man virkelig nådd lavmål, altså. I tillegg er bildene redigert/lysjustert ganske kraftig. Alt er dust, alt matcher - fra barnas hår til mors (minimale) pysj. 

Veldig lite ok.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, pøbelsara skrev:

I dag står det en artikkel på VG hvor det er beskrevet hvilket overgrep det er at faren til Meghan Markle har offentliggjort et privat brev hun har skrevet til ham. 

Men hvis man er mindreårig og barn av en påvirker, så blir teksten i morsdagskortet publisert på mammas blogg, og man blir avbildet i pysjen mens man klemmer og kysser mamma under en frokostseanse i mammas og pappas seng. Ingenting er hellige for disse folka.

Skjønner de ikke at dette er OVEGREP - eller er det pengene som rår i så stor grad at alt annet må vike?

 

jeg er virkelig, virkelig, virkelig sjokkert. Stakkars unger. :grine: 

Det er tankevekkende, det er sjokkerende og det er trist. I tillegg har det vært tydelig fra flere bloggere at man møter kritikken ved utlevering ved å provosere, der man også bruker barna... Vi som jobber med barn er oppmerksomme rundt foreldre som stadig setter egne behov foran barna... 

Jeg er så heldig at jeg driver foreldreveiledningskurs og møter mange foreldre ellers også i jobben. En bevisstgjøring hvordan bloggere setter egne behov foran barna er gode eksempler og ta med seg. Speiling ifht hvordan du selv ville reagert jmf eksempelet ditt med utlevering mlm voksne er noe som vekker aha-opplevelser. 

Det som utspiller seg i dag i mammabloggene er bare så respektløst at man blir satt ut. Egoismen har liksom ikke noe grense for noen av disse mammabloggerne. De kommer til å møte seg selv i døra en dag, men underveis er det barna som er skadelidende! Tragisk! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev:

Det er tankevekkende, det er sjokkerende og det er trist. I tillegg har det vært tydelig fra flere bloggere at man møter kritikken ved utlevering ved å provosere, der man også bruker barna... Vi som jobber med barn er oppmerksomme rundt foreldre som stadig setter egne behov foran barna... 

Jeg er så heldig at jeg driver foreldreveiledningskurs og møter mange foreldre ellers også i jobben. En bevisstgjøring hvordan bloggere setter egne behov foran barna er gode eksempler og ta med seg. Speiling ifht hvordan du selv ville reagert jmf eksempelet ditt med utlevering mlm voksne er noe som vekker aha-opplevelser. 

Det som utspiller seg i dag i mammabloggene er bare så respektløst at man blir satt ut. Egoismen har liksom ikke noe grense for noen av disse mammabloggerne. De kommer til å møte seg selv i døra en dag, men underveis er det barnasom er skadelidende! Tragisk! 

Jeg reagerer også på fansen som ikke skjønner at barnas privatliv blir eksponert i all offentlighet. De har ikke samtykket til dette selv og fansen roper på flere bilder av mindreårige. Denne uvitenheten deres er til å spy av!

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det drøyeste og verste jeg har sett. La oss slippe å se foreldre nesten avkledd i senga, kyssende på barna for å tjene penger. At man kan synke så utrolig dypt. Synes det er ille nok å se fyren i morgenkåpe... hvordan forsvare dette @Lin10???

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula

At noen kan se disse bildene, og tenke: "Så koselig familiefrokost" er meg en gåte.

Her har de altså rigget seg til med fotoutstyr med fjernutløser, mat dandert i sengen og instruert to små til å mate hver sin forelder, mens fjernutløseren klikker i vei og det blir tatt gud vet hvor mange bilder. Hadde man stått å sett på denne seansen, så hadde det jo sett mildt sagt rart ut. Det ville vært pinlig å se på!

Og så til teksten, som beskriver denne voldsomme morskjærligheten bloggeren føler, MEN - når både tekst og bilder utleverer barn i en slik grad klarer jeg ikke helt å tro på den.

For hvor er trangen til å beskytte disse små? Den nevnes ikke med et ord. Finnes dette beskyttelsesinstinktet her? Hvis det gjør, hvordan kan det forenes med å eksponere egne barn i den grad det gjøres?

Teksten dreier seg utelukkende om hva barna gir MOR ved sin eksistens, og hva bloggerens egen mor gir og har gitt HENNE. 

Mannen blir takket for "å ha gjort henne til mamma".

Hvor er tankene om selv å gi? Gi barna deres eget private liv?

GI, ikke TA.

Det er (mors)kjærlighet❤️

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, terteskjell skrev:

Mange av bloggerene må også vise frem  kortene som barna har ordnet selv😔 dette burde absolutt være helt privat. 

Jeg må leve i en annen virklighet en de fleste andre, for fb min renner over at slikt i dag. Kort og brev fra barna som mammaene legger ut, der man kan lese hva som står. Så er ikke bare bloggere som holder på slik, før noen kommer med frasen " over femti og uten utdanning" nope her er det bioingeniør, fysioterepaut bla... Dette er dessverre blitt normalen hos noen, tror de prøver bevise noe " se så god mor jeg er, hva barna mine sier om meg" Syns i grunn på synd på dem, som hele tiden søker bekreftelse og selvhevdelse på nett.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Undreguri skrev:

Dette er noe av det drøyeste og verste jeg har sett. La oss slippe å se foreldre nesten avkledd i senga, kyssende på barna for å tjene penger. At man kan synke så utrolig dypt. Synes det er ille nok å se fyren i morgenkåpe... hvordan forsvare dette @Lin10???

Det er faktisk noe av det drøyeste som har kommet fra Blogglandia og de ser det ikke selv. 

Hva i alle dager feiler det slike foreldre? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

HVORFOR tar ikke barneombudet tak i dette? Hvorfor blir det ikke satt et lovverk som beskytter barn mot denne type eksponering? Hvorfor får ikke en av landets største tv-kanaler smekk for å bidra til denne hensynsløse eksponeringen av små barn? 

HVORFOR er barn totalt rettsløse i dagens samfunn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg må leve i en annen virklighet en de fleste andre, for fb min renner over at slikt i dag. Kort og brev fra barna som mammaene legger ut, der man kan lese hva som står. Så er ikke bare bloggere som holder på slik, før noen kommer med frasen " over femti og uten utdanning" nope her er det bioingeniør, fysioterepaut bla... Dette er dessverre blitt normalen hos noen, tror de prøver bevise noe " se så god mor jeg er, hva barna mine sier om meg" Syns i grunn på synd på dem, som hele tiden søker bekreftelse og selvhevdelse på nett.

Datteren min - som er tenåring - ville DØDD om jeg hadde lagt ut morsdagskortet jeg fikk av henne i dag på SoMe. Forøvrig vil jeg igjen påpeke at det er stor forskjell på å dele noe med sine 150 venner og å dele med sine hundretusener av følgere.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Datteren min - som er tenåring - ville DØDD om jeg hadde lagt ut morsdagskortet jeg fikk av henne i dag på SoMe. Forøvrig vil jeg igjen påpeke at det er stor forskjell på å dele noe med sine 150 venner og å dele med sine hundretusener av følgere.

Vi her helt enig her, poenget var bare at dette har blitt skremmende vanlig. Klarer ikke forstå poenget/ hensikten med dette, uansett om du har 100 eller 100 000 lesere. Hva er drivkraften, hva er det man prøver bevise? At de er gode mammaer, som om noen tviler på det, så nå må jeg legge ut bevis😕

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget som diskuteres nå er så langt over streken og jeg er helt målløs. Jeg har forsøkt å skrive flere ganger her på kg i dag, men mangler ord. Heldigvis er det så mange oppegående og flotte mennesker her på kg som klarer å å ta tak i problematikken rundt dette. Jeg blir fysisk kvalm, trist og sint. At det går an å gjøre sånt mot sine egne barn. Jeg er tobarnsmor selv og det gjør vondt i det berømte mammahjertet(beklager ordbruken!)!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Vi her helt enig her, poenget var bare at dette har blitt skremmende vanlig. Klarer ikke forstå poenget/ hensikten med dette, uansett om du har 100 eller 100 000 lesere. Hva er drivkraften, hva er det man prøver bevise? At de er gode mammaer, som om noen tviler på det, så nå må jeg legge ut bevis😕

Jeg er så enig med deg👌 Jeg er så glad at jeg ikke trenger å bevise noe som helst, og at det som gleder meg er det som skjer mellom barna mine og meg, jeg har ingen behov for at andre ser det, det er mer enn nok det som skjer mellom oss! Det er noe merkelig over at det liksom ikke er bra nok, at andre også må se det! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Oline12 skrev:

Det innlegget som diskuteres nå er så langt over streken og jeg er helt målløs. Jeg har forsøkt å skrive flere ganger her på kg i dag, men mangler ord. Heldigvis er det så mange oppegående og flotte mennesker her på kg som klarer å å ta tak i problematikken rundt dette. Jeg blir fysisk kvalm, trist og sint. At det går an å gjøre sånt mot sine egne barn. Jeg er tobarnsmor selv og det gjør vondt i det berømte mammahjertet(beklager ordbruken!)!

Jeg skjønner deg meget godt da jeg ble sjokkert selv. Har alltid lurt på hvor langt bloggerparet er villig til å gå men trodde ærlig talt ikke at de ville synke på et slikt lavt nivå.. En blir litt tom for ord her da hele bloggposten er vemmelig.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg må leve i en annen virklighet en de fleste andre, for fb min renner over at slikt i dag. Kort og brev fra barna som mammaene legger ut, der man kan lese hva som står. Så er ikke bare bloggere som holder på slik, før noen kommer med frasen " over femti og uten utdanning" nope her er det bioingeniør, fysioterepaut bla... Dette er dessverre blitt normalen hos noen, tror de prøver bevise noe " se så god mor jeg er, hva barna mine sier om meg" Syns i grunn på synd på dem, som hele tiden søker bekreftelse og selvhevdelse på nett.

Jeg reagerer ikke så mye på at fb-venner med lukket profil og et par hundre venner poster et bilde fra morsdagen. Selv om jeg er helt enig i at enkelte går over grensen ift å avdekke at det handler om eget behov for bekreftelse.

Det er likevel noe helt annet når en kommersiell blogger med tusenvis av følgere på blogg og IG publiserer x antall poserende og iscenesatte bilder utelukkende for å skape innhold til bloggen, for i neste omgang å kunne selge annonser. Det hjelper ingenting at det konkrete innlegget ikke er et reklameinnlegg. Det er likevel laget for å selge annonser.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, morhjertegod skrev:

Jeg må leve i en annen virklighet en de fleste andre, for fb min renner over at slikt i dag. Kort og brev fra barna som mammaene legger ut, der man kan lese hva som står. Så er ikke bare bloggere som holder på slik, før noen kommer med frasen " over femti og uten utdanning" nope her er det bioingeniør, fysioterepaut bla... Dette er dessverre blitt normalen hos noen, tror de prøver bevise noe " se så god mor jeg er, hva barna mine sier om meg" Syns i grunn på synd på dem, som hele tiden søker bekreftelse og selvhevdelse på nett.

Nettopp. Det er jo kjernen i eksponering av barn - det handler om foreldrene og deres behov for oppmerksomhet og anerkjennelse. Alle de såkalte argumentene deres for å utlevere barna på det groveste starter med et JEG.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, formula skrev:

At noen kan se disse bildene, og tenke: "Så koselig familiefrokost" er meg en gåte.

Her har de altså rigget seg til med fotoutstyr med fjernutløser, mat dandert i sengen og instruert to små til å mate hver sin forelder, mens fjernutløseren klikker i vei og det blir tatt gud vet hvor mange bilder. Hadde man stått å sett på denne seansen, så hadde det jo sett mildt sagt rart ut. Det ville vært pinlig å se på!

Og så til teksten, som beskriver denne voldsomme morskjærligheten bloggeren føler, MEN - når både tekst og bilder utleverer barn i en slik grad klarer jeg ikke helt å tro på den.

For hvor er trangen til å beskytte disse små? Den nevnes ikke med et ord. Finnes dette beskyttelsesinstinktet her? Hvis det gjør, hvordan kan det forenes med å eksponere egne barn i den grad det gjøres?

Teksten dreier seg utelukkende om hva barna gir MOR ved sin eksistens, og hva bloggerens egen mor gir og har gitt HENNE. 

Mannen blir takket for "å ha gjort henne til mamma".

Hvor er tankene om selv å gi? Gi barna deres eget private liv?

GI, ikke TA.

Det er (mors)kjærlighet❤️

Helt enig. Her kommer mors behov først. Og det er pengene som rår. Jeg tenker det må være noe sykelig over mennesker som har sånt behov for bekreftelse til en hver tid og som bruker egne barn for å vise hvor vellykket og fantastisk man er som menneske. Alt dette selvskrytet i sosiale medier er blitt en folkesykdom, og det er små uvitende barn som må betale for dette. La forresten igjen en kommentar under CBE’s morsdagsinnlegg hvor jeg skrev: «Gratulerer til alle mammaer som setter barnas behov først». Den ble ikke godkjent, selvom jeg prøvde to ganger 🙈 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...