AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 Hvem er det de egentlig prøver å overbevise ? Alle som er alene er ensomme. Enten de vil innrømme det eller ikke. Anonymkode: 5b659...89d
Kragebein Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Det er stor forskjell på å være alene og ensom. Man kan også være ensom selv om man har en partner eller annet selskap. 44
urenluren Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 Mange trives godt i eget selskap og føler seg ikke ensomme selv om de er alene. 19
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det de egentlig prøver å overbevise ? Alle som er alene er ensomme. Enten de vil innrømme det eller ikke. Anonymkode: 5b659...89d Nei. Noen er ensomme når de er alene. Noen er ikke ensomme når de er alene. Noen er ensomme når de er sammen med andre mennesker. Noen er ikke ensomme når de er sammen med andre mennesker. Anonymkode: 74386...281 25
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #5 Skrevet 20. mars 2016 What? Å du mener du har kontrollen på hvordan alle single og andre som er mye alene, hvordan de har det? Jeg var mer ensom i mitt 11 årig samboerskap enn i de 5 årene nå etter der jeg har vært singel, og er mye alene. Anonymkode: d8ffb...75e 11
rh1 Skrevet 20. mars 2016 #6 Skrevet 20. mars 2016 Jeg kan godt føle meg mer ensom i en folkemengde med mennesker jeg ikke kjenner så godt, enn når jeg slapper av hjemme alene i sofaen med en kopp te og en god bok 💕 folk er forskjellige! ☺️ 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Noen er mer ensomme enn de vil innrømme, men ikke alle. Jeg er en del alene, og føler at jeg trenger mye alenetid. Jeg blir sliten av for mye kontakt med andre, dèt er det i hvert fall mange som ikke vil innrømme. Anonymkode: 26fa6...fa6 10
Fiberhusk Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 Jeg liker godt å være alene. Å være alene er ikke det samme som å være ensom. Vi som er introvert trives veldig godt i eget selskap. Men det er heller ikke ensbetydende med at vi ikke liker selskap, når vi ønsker det. Jeg er glad jeg har en livspartner og en mor som er helt like meg på den måten. Hadde jeg vært omringet av kun hypersosiale som alle mente at alene er lik ensom, så hadde jeg blitt utslitt. 7
Gjest Glidelås Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Det du sier er jo at du føler deg ensom så fort du blir alene. Det er ikke bra å være totalt avhengig av andre menneskers selskap for å kunne ha det bra (ikke føle seg ensom).
Olava Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Mennesker er jo forskjellige.. Noen er rett og slett enstøinger, og liker dermed å være alene. Såkalte "introverte" mennesker som ofte trives best i sitt eget selskap. Mens andre vil helst ha noen rundt seg mesteparten av tiden, og kjeder seg når de er alene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 Jeg er ikke sinnsykt mye alene, men føler meg veldig ensom når jeg er det. Sier til "alle" at jeg ikke er ensom, fordi jeg ikke vil at vennene mine skal sympati-invitere meg. (Omtrent alle er i forhold, så jeg er alltid femte-hjul) Det er kun som singel jeg kjenner på denne ensomheten, trives best i forhold. Anonymkode: b634a...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Jeg kan sitte rundt noen store spisebord, sammen med masse andre mennesker. Men likevel føle meg veldig ensom. På samme måte som jeg kan sitte helt aleine, med en god bok eller film - i fleire timer. Uten å føle meg det aller minste ensom... Anonymkode: 294f9...cdc 4
estrella Skrevet 20. mars 2016 #13 Skrevet 20. mars 2016 Nja, jeg liker å være en del alene, men er ikke ensom. Jeg trenger tid for meg selv. 1
kvinneguide Skrevet 20. mars 2016 #14 Skrevet 20. mars 2016 Nei da har du ikke forstått hva som er forskjell på å være alene og å være ensom. Alene sier noe om at det ikke er noen andre fysisk tilstede. Ensom er en følelse som kan oppstå hos et menneske uavhengig om hun/han er alene eller sammen med andre. Ensomhet kan være et savn etter venner/ familie rundt seg, men det kan også være en følelse en får når man er bevisst på sitt eget selv og være alene om å håndtere og ta ansvar for egne følelser og eget liv. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #15 Skrevet 20. mars 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det de egentlig prøver å overbevise ? Alle som er alene er ensomme. Enten de vil innrømme det eller ikke. Anonymkode: 5b659...89d Det spørs litt, er du introvert vil du elske å være alene, og kanskje føle deg mer ensom i en folkemengde enn når du var alene. De som er veldig sosiale må liksom ha folk rundt seg hele tia, ellers er de ensomme, de som er introverte elsker sitt eget selskap. jeg pleier å jage mannen i seng jeg - for å få litt alenetid Bare meg, tvn og en kopp te... ah og når jeg har fri og alle er på jobb/skole, oh da nyter jeg............. Fred i huset Anonymkode: c78d5...2b8 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #16 Skrevet 20. mars 2016 Å være ensom er å føle seg alene når man er omgitt av mennesker. Å være alene er å ikke være omgitt av mennesker, men likevel ikke føle seg ensom. Og om man virkelig må omgi seg med andre mennesker hvert minutt og hvert sekund, så må man virkelig være uselvstendig og usikker på seg selv. Anonymkode: e8761...2ce 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #17 Skrevet 20. mars 2016 http://www.theguardian.com/p/3ykz5 Anonymkode: bb157...269
hjertesukka Skrevet 20. mars 2016 #18 Skrevet 20. mars 2016 Det er da stor forskjell på å være frivillig eller ufrivillig single. Man kan også være veldig ensom i tosomheten. Føler meg mindre ensom nå enn da jeg var gift. 1
lunamuna Skrevet 20. mars 2016 #19 Skrevet 20. mars 2016 Du må lære deg definisjonene på ensom og alene. Det er ikke èn og samme ting.
Gjest supernova_87 Skrevet 20. mars 2016 #20 Skrevet 20. mars 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten de vil innrømme det eller ikke. Anonymkode: 5b659...89d Jada, men da har du bestemt det da, da er det vel ikke så mye mer å si. Skjønner ikke poenget med denne tråden, du har jo åpenbart bestemt deg for hva du skal mene uansett. Jeg er fullstendig uenig, men det faller jo for døve ører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå