Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke farger pynter dere huset med til jul? Går det i rødt og grønt?

Mannen her i huset er ikke så glad i den kombinasjonen, og siden vi ennå ikke har noe julepynt ( :o ) stiller vi med blanke ark. Jeg kunne tenkt meg å ha det litt gjennomført i stedet for et virrvarr av ulike stiler. Jeg har tenkt litt på fargene blått og hvitt/sølv, men er redd det kanskje blir litt kaldt? Har også lekt litt med tanken på å blande inn en rødorange farge med de to, siden vi har blå sofa og orange detaljer (smått!) ellers i stuen. Da får jeg liksom en varm farge inn.

Hva tror dere? Blir blått og hvitt for kaldt? Blir det for dumt å blande inn rødorange? Andre ideer til farger jeg kan gå for til julepynten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gull og rødt til jul, sølv og blått til nyttår.

Gjest juleengel
Skrevet

Jeg synes du godt kan bruke blått og sølv, det er farger som ikke blir så "tunge".

Jeg bruker rødt og gull men synes at disse fargene tar mye energi, men tror nok det hadde blitt jubalong i heimen hvis jeg hadde byttet ut den tradisjonelle julepynten vår. Får vel være fornøyd med at jeg har fått gjennomslag for en lys stue.

Med årene har jeg også redusert julepyntingen litt, jeg synes det lett kan bli litt for mye. Men smaken er som ba...

Skrevet

Er ikke så glad i rødt så av julepynt blir det mye gull, grønt og hvitt.

Men det blir jo litt rødt da...

Skrevet

Av en eller annen grunn er det rødt, grønt og gull som er julens farger for meg, så det bruker vi mest av.. :)

Skrevet

Er littegrann schizo på akkurat det punktet..men jeg prøver å holde meg til rødt/gull et år..og så blått/sølv påfølgende år..for jeg klarer ikke bestemme meg for hva jeg liker best!! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Gull og rødt til jul' date= sølv og blått til nyttår.

:Nikke:

Skrevet
Av en eller annen grunn er det rødt' date=' grønt og gull som er julens farger for meg, så det bruker vi mest av.. :)[/quote']

Vi også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Rødt, grønt og gull her også! Men også adventfargen lilla!

Skrevet

Hate rødfaregn i jula, passer ikke inn hos meg, så jeg går for lilla istedenfor, lilla og sølv!!!

Skrevet

I fjor pynta jeg med masse svibler i hvitt, rosa og sølv. Hadde dem i glass og pyntet med perler osv.

Det var veldig enkelt og fint.

Resten av huset ble også pyntet i disse fargene, mye hvitt og sølv.

Jeg liker veldig godt kombinasjonen blått/ sølv og nå har jeg samlet på en del julepynt i de fargene så sllik blir det her til jul. Lite rødt vertfall...

Skrevet

Er ikke så glad i for mye grønt og rødt sammen. Jeg prøver å finne pynt som er mer burgunder (ikke julenisserødt) og kombinerer deg ofte med gull (helst en eller annen antikk type.. ikke blankt).

Skrevet
Er ikke så glad i for mye grønt og rødt sammen. Jeg prøver å finne pynt som er mer burgunder (ikke julenisserødt) og kombinerer deg ofte med gull (helst en eller annen antikk type.. ikke blankt).

Jeg er enig med deg. Gjør faktisk akkurat det samme - unngår grønt og bruker en farge som ligger nærere burgunder en julerød. :)

Skrevet
Gull og rødt til jul' date= sølv og blått til nyttår.Bytter du virkelig om på pynten til nyttår?????

Jeg liker ikke kombinasjonen gull og rødt heller, men rødt og sølv er lekkert syns jeg.

Gleder meg til jul og hadde jeg ikke gått på det forbaska Grete Roede-kurset skulle jeg ha satt til livs X-antall pakker med julemarsipan allerede. I år får det vente... :(

• 2 uker senere...
Skrevet

Julen hos meg er i rødt (dyp rød) og gull

Skrevet

Her i huset er det MASSE rødt, hvitt og gull. Det er det jeg er vant til og det er det som er JUL for meg.

har sett utstillinger i butikken med blått og sølv, syns det er stilig der, men ikke i mitt hjem i julen. Er altfor konservativ.

åsså har vi lilla i advent da (blir egentlig bare lys i advent og røde lys i jula)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...