Gå til innhold

Redd bilen havarerer (skal kjøre langt)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Haha, i mangel på en bedre overskrift. Jeg skal kjøre Kristiansand - Gardermoen - Kristiansand og jeg sitter å bekymrer meg for at et eller annet skal skje med bilen så jeg ikke får kjørt videre. Hva gjør jeg hvis dette skjer? Er det lurt å være medlem i NAF eller lignende? 

Anonymkode: dae9b...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du kasko på bilen, har du mest sannsynlig redning innkludert mot en egenandel. NAF er dyrt i forhold så de kutta jeg ut for 4år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, tdm900 skrev:

Har du kasko på bilen, har du mest sannsynlig redning innkludert mot en egenandel. NAF er dyrt i forhold så de kutta jeg ut for 4år siden.

Ja, har kasko gjennom IF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har kasko gjennom IF.

Ta kontakt med de du og få det bekrefta eller avkrefta

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sparte tid og penger på å ikke bytte girolje før jeg kjørte over dovre så måtte jeg bare betale noen hundre (type 5-600 tror jeg) for å få Falck til å taue bilen til nærmeste bilverksted (via delkaskoen) når girkassen naturlig nok døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første er ikke Gardermoen-Kristiansand veldig langt. Kan ikke være mer enn 35 mil. For det annet er sjansen for at bilen blir stående temmelig liten. Skulle det skje ringer du bilberging (sjekk om du har rabattert avtale gjennom forsikring) og så tar du problemet derfra.

Når det er sagt så er medlemskap i NAF greit om noe skjer. De reddet meg ut av knipa en gang jeg sto der med flatt dekk 20 mil hjemmefra. Det kostet meg ikke en øre utover det jeg har betalt i medlemsavgift.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cata skrev:

For det første er ikke Gardermoen-Kristiansand veldig langt. Kan ikke være mer enn 35 mil. For det annet er sjansen for at bilen blir stående temmelig liten. Skulle det skje ringer du bilberging (sjekk om du har rabattert avtale gjennom forsikring) og så tar du problemet derfra.

Når det er sagt så er medlemskap i NAF greit om noe skjer. De reddet meg ut av knipa en gang jeg sto der med flatt dekk 20 mil hjemmefra. Det kostet meg ikke en øre utover det jeg har betalt i medlemsavgift.

Om du har to stans i løpet av ett år og er NAF medlem, kan det lønne seg. Kjører du derimot i 20år uten å måtte bruke de, har du brukt mye unødige kroner for en topptung organisasjon. Da er 500-600,- billig den gangen du må ha berging :)

Avstand mellom Kristiansand og Gardermoen er 371km, og TS skal hjem igjen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enklest og kanskje billigst blir det da kanskje å ta buss? :)

http://nor-way.no

Anonymkode: 4a57b...508

Det er jeg helt enig i, uten at jeg veit hvordan det tilbudet er nedover på de kanter :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...