Gå til innhold

Lage kattehus av rektangulær blomsterpotte

Gjest Bøllefrøa

Anbefalte innlegg

Gjest Bøllefrøa

Lagde et innlegg på hus og hage, men fikk ingen tips, så kansje hobbyforumet er mer riktig? Tenker å lage "kattehus" nederst i luftrommet til en stor, stående, rektangulær potte. Ca 25/30cm bred, og 60/70cm høy. De har jo en minikasse øverst slik at det er hulrom nederst i potten. Tenker å lage en liten katteluke i ene siden nederst som katten kan gjemme seg i da vi bor i blokk og hun er så pissredd når det går andre folk i oppgangen når hun er der. Det er ikke noe tak/vegger i oppgangen, ikke noe fellesgang. Men trapp på utsiden av bygget med flere dører i etasjene. Hun er veldig låst når hun løper opp trappen og vil inn, for hun har ingen steder å gjemme seg om noen av naboene skulle komme. Redd hun kommer til å hoppe over rekkverket hvis det kommer en hund! :fart2:

Hvis jeg vender katteluken mot døren/veggen vil jo ingen se at det er der? Så håper ikke det blir stygt. Noen som kan hjelpe meg igang? Hvor kan jeg kjøpe en stor blomsterpotte, som jeg kan skjære i? Tenker at rotting ikke vil gå så bra. Gjerne noe plast?

Noen som har gjort noe lignende?:catmilk:Høres det idiotisk ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det høres lurt ut jeg! Ta deg en tur på Plantasjen eller IKEA, de har ofte store blomsterpotter til en forholdsvis rimelig penge. 

Fant en "ferdig" potte her. 771f64ea1a3477199b1f74c8caa14cf5.jpg

Regner med at du må finne en potte i tre eller plast for at du skal kunne skjære i den uten at den blir ødelagt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa

Takk for svar! Godt å høre at andre også liker idèen min! Den var jo nøyaktig det jeg tenker på, men ser ikke ut som den selges lenger hos Zooplus :ohmy: Har allerede vært på Jula og sett etter stor potte. Men de smalner sånn nederst at det ikke er plass nok til katten. Men skal ta noen turer denne uken på Ikea, plantasjen, hageland m.m. Satser på at det dukker opp en i riktig størrelse, gjerne i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylphrena

Dette var kjempe god ide  :hoppe: Får lyst til å lage en selv. 

Tror plantasjen og slike butikker har det beste utvalget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøa

Så bra ! Håper jeg finner den perfekte potten!:fnise: De selges jo overalt men hittil har jeg bare funnet slike som er for smal nederst. Eller så er de for lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Bøllefrøa skrev:

Så bra ! Håper jeg finner den perfekte potten!:fnise: De selges jo overalt men hittil har jeg bare funnet slike som er for smal nederst. Eller så er de for lav.

Hva med en billig plast kleskurv fra Ikea eller balje? kanskje du kan bruke 2 oppå hverandre?

feks denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20254232/

Anonymkode: 44fa9...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Evt kunne du satt en liten minibenk der med blomster oppå, og dekke til 3 av sidene med noe slik at katten får et skjulested?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en billig plast kleskurv fra Ikea eller balje? kanskje du kan bruke 2 oppå hverandre?

feks denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20254232/

Ps den nederste kan du jo sette opp-ned. Da hviler den øverste baljen støtt oppå den underste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 15.3.2016 at 20.38, Bøllefrøa skrev:

Lagde et innlegg på hus og hage, men fikk ingen tips, så kansje hobbyforumet er mer riktig? Tenker å lage "kattehus" nederst i luftrommet til en stor, stående, rektangulær potte. Ca 25/30cm bred, og 60/70cm høy. De har jo en minikasse øverst slik at det er hulrom nederst i potten. Tenker å lage en liten katteluke i ene siden nederst som katten kan gjemme seg i da vi bor i blokk og hun er så pissredd når det går andre folk i oppgangen når hun er der. Det er ikke noe tak/vegger i oppgangen, ikke noe fellesgang. Men trapp på utsiden av bygget med flere dører i etasjene. Hun er veldig låst når hun løper opp trappen og vil inn, for hun har ingen steder å gjemme seg om noen av naboene skulle komme. Redd hun kommer til å hoppe over rekkverket hvis det kommer en hund! :fart2:

Hvis jeg vender katteluken mot døren/veggen vil jo ingen se at det er der? Så håper ikke det blir stygt. Noen som kan hjelpe meg igang? Hvor kan jeg kjøpe en stor blomsterpotte, som jeg kan skjære i? Tenker at rotting ikke vil gå så bra. Gjerne noe plast?

Noen som har gjort noe lignende?:catmilk:Høres det idiotisk ut?

eller så enkelt som dette ed54fc6d7049332c75c392c73464aaea.jpg?t%5

http://www.vg.no/protokoll/hvem-tar-norges-beste-dyrebilde/1259/post/531908/

At du har en såpass stor urne at det blir plass til både blomster + katt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du evt bygge noe slikt som en av disse og sette en blomsterkasse oppå den?

Relatert bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje en av disse populære juletrepottene kunne blitt hus til puss? Relatert bilde

eller rett og slett en trekasse som denne og så setter du blomster oppå?

007_thumb%5B3%5D.jpg?imgmax=800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...