Gå til innhold

Kjendiser som kaster klærne

Larsern

Anbefalte innlegg

Hva er greia?

Nylig var det Kim Kærdæsjan, nå er det flere kjendiser som stiller seg splitter nakne foran speilet og lar seg avbilde i nettoen med mobilen i hånda og minimale sensurstriper foran brystvortene og skrittet (noen som sa brasiliansk?). Selvfølgelig vrir de kroppene sine i disse unaturlige stillingene som nærmest er en selvfølge for de som har vært litt inne i gamet. Gjør de dette for å sette fokus på viktige saker i vårt samfunn, fokus på kroppsfokuset og kropphysteriet som regjerer kanskje? Kan jo faen ikke åpne nettavisen på pc'en lenger uten å måtte SFW-klarere avisen på mobilen først i tilfelle det er nakne damer som fyller halve skjermen.

(Sorry folkens, må få det ut).

Endret av Larsern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppmerksomhetssyke og PR-kåte? Uansett grunn er det skikkelig kleint!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke greia. "Kim kaster klærne!" "Tone kaster klærne - igjen! Sjokkerende!" Not? Oi, en naken kropp liksom. Jeg har en jeg og, vet hvordan det ser ut. Pupper, mage, rumpe, lår, jepp got it. Gjesp

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Jeg syns det er bra at kvinnelige kjendiser kan kaste klærne og liksom vise at de er sjef over sin egen kropp etc. Men på en annen side så gir det så sykt stort press på unge jenter, kan ærlig si jeg også føler et press selv. Tenkte aldri på å trene før, ettersom jeg er slank fra, men nå tenker jeg ikke på annet enn trening og trener hver dag. Det er jo andre måter å få frem at kvinner er sjef over egen kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått med meg at mange kjendiser gjør det, men jeg får aldri med meg hvilken store sak de "kjemper" for ved å gjøre det.

Kanskje det bare er jeg som er treig, men jeg vet ikke om det er AIDS, brystkreft, mobbing eller spiseforstyrrelser som er grunnen til at nok en kjendis "ofrer" seg og viser frem kroppen.. Føler alle har gjort det, og jeg kan som regel ikke se linken mellom å se dem nakne og saken de kjemper for..

Eller, TO ganger har jeg tatt poenget;

1. Når Marna (komikerfrue) tok en fotballfrue og kastet klærne for å vise at ikke alle ser slik ut etter fødsel.

2. For en god del år siden var det en håndfull kjendiser (Altså, Hollywood kjendiser) som gikk naken på gaten for å protestere mot pels. Da var de dog ikke oversminket og sto i unaturlige positurer og det sto i takt med slagordet "I¨d rather go naked" eller noe sånn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Det er teit og lyser desperasjon lang vei. Kim er white trash og kommer alltid til å være det.  Artisten Pink hadde gitt henne kritikk angående nakenbilde og Amber Rose hadde forsvart Kim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fame whores. De lever for oppmerksomhet, og et nakenbilde gir de masse av det. Det har ikke noe å si om den er positiv eller negativ, oppmerksomhet er bra uansett. Så gir oppmerksomhet de igjen penger, de blir mer kjente av å "sjokkere" med et nakenbilde som gjør de til større kjendiser. Det er en evig runddans. Faller kjendisstatusen er det på tide med et nytt bilde, og slik har vi det gående. Tviler på at de har god selvtillit, for ingen med det har et konstant behov for bekreftelse. 

Kim Kardashian har jo falmet de siste par årene, de yngre søstrene hennes har blitt penere og mer kjente enn henne. Derfor skal hun nå vise at hun er like sexxy og tynn som før, og få mer oppmerksomhet slik at hun igjen kan ta over tronene blant søstrene. Hun ser btw ikke ut for tiden, et godt bevis på at operasjoner og buttlift ikke fører til et fint utseende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker, kynisk som jeg er, at Kimmern selv tenker "hoisann, nå har jeg vært gravid og vært ute av rampelyset en stund. *krampetrekning* Må. Ikke. Bli. Glemt. Hnnnng. "

Jeg synes forøvrig det kan ha en verdi å gjøre det som en "empowerment", om det er logisk å gjøre det i den sammenhengen. Slik Demi Lovato gjorde det nylig liker jeg, selv om det også selvsagt var et PR-stunt. Men der er det en historie bak, kombinert med en beskjed til verden om å være selvsikker i den kroppen du har. Det kan dog diskuteres om det å kle seg naken har noe annet enn en dårlig innvirkning på unge fans...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, frk91 skrev:

De er fame whores. De lever for oppmerksomhet, og et nakenbilde gir de masse av det. Det har ikke noe å si om den er positiv eller negativ, oppmerksomhet er bra uansett. Så gir oppmerksomhet de igjen penger, de blir mer kjente av å "sjokkere" med et nakenbilde som gjør de til større kjendiser. Det er en evig runddans. Faller kjendisstatusen er det på tide med et nytt bilde, og slik har vi det gående. Tviler på at de har god selvtillit, for ingen med det har et konstant behov for bekreftelse. 

Kim Kardashian har jo falmet de siste par årene, de yngre søstrene hennes har blitt penere og mer kjente enn henne. Derfor skal hun nå vise at hun er like sexxy og tynn som før, og få mer oppmerksomhet slik at hun igjen kan ta over tronene blant søstrene. Hun ser btw ikke ut for tiden, et godt bevis på at operasjoner og buttlift ikke fører til et fint utseende.

Enig. Kim begynner å bli eldre og er ikke 20 lengre. Synes det er skikkelig desperat av en på 35/36 og legge ut naken bilder av seg. Hun er vel livredd for å bli glemt og at de andre skal ta tronen. Kylie og Kendal er voksne nå og Kylie følger jo i Kim sine fotspor. Kim ser skikkelig overoperert ut. Hun som var så pen før. Courtney Stodden la også ut nakenbilde hvor hun poserer i speilet. Fame Whores. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kjendisene gjør dette så er de fame whores og det ene med det andre. Hvis disse kjendisene hadde vært tjukke så hadde de fått praise av alle, og de som hadde kommentert negativt hadde blitt hengt ut for "fat shaming". Kim ser flott ut, la henne legge ut bilde av seg selv hvis hun vil. Det er. bare. en. kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det som er bra er at når så mange gjør det hever vi ikke lenger et øyebryn når det er en naken kjendis på forsiden. PR og oppmerksomheten de fikk blir ikke like stor lenger, og det betyr at det blir mer "plass" til den saken de sier de faktisk vil fronte ved å kle av seg.

Jeg syns det er bra at vi får se nakne kropper i alle former og lengder, men syns det er synd om man må kle av seg for å fronte en sak. Da blir det bakvendt igjen. Det kommer vi kanskje forbi nå som det er blitt mer og mer vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Blomst69 skrev:

Dersom kjendisene gjør dette så er de fame whores og det ene med det andre. Hvis disse kjendisene hadde vært tjukke så hadde de fått praise av alle, og de som hadde kommentert negativt hadde blitt hengt ut for "fat shaming". Kim ser flott ut, la henne legge ut bilde av seg selv hvis hun vil. Det er. bare. en. kropp.

Joda, det er bare en kropp, men hvorfor legge ut bilde uansett form? Jeg klarer ikke å forstå at det skal ligge en dypere mening bak et nakenbilde utenom at de vil ha oppmerksomhet. Blir det samme med _alle_ fitnessfolk. De legger bare ut bilder for å få oppmerksomhet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg synes det er trist at mange kvinner later til å tenke er at det som betyr mest, det som alt koker ned, til er hvor mye selvtillit du fremviser eller later til å ha når du blir betraktet i naken tilstand.

Det er en kjennsgjerning at Kim har prøvd det meste av kroppsbehandlinger i tillegg til alt av plastisk kirurgi hun har fått utført. Jeg mistenker at hun får et litt dissosiativt forhold til kroppen sin på samme måte som noen kvinner som har operert brystene sine får slik at de plutselig ikke har noe imot at folk kjenner og ser på de nye brystene. At hun i tillegg er totalt objektivisert og vant til å bli fotografert bidrar sikkert også til dette.

Om kvinner hadde blottstilt seg uten at de på forhånd hadde manipulert kroppen sin etter alle kunstens regler så hadde det kanskje vært "empowering", men dette er bare patetisk og trist i 2016. 

Endret av TallulahBGood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser seg vel i speilet og tenker "Neimen jøss! Dette MÅ verden se!"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...