Gå til innhold
AnonymBruker

Samletråd for tolking av graviditetstester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, Gulle2018 skrev:

Hei,

først av alt tusen takk for en så hyggelig kommentar. Du aner ikke hvor mye det har å si når noen virkelig forstår deg!

for 2-3 dg siden tok jeg en digital og da var det negativ. Tenkte kanskje for tidlig siden mange sier den skal ha høyere hcg konsentrasjon for å oppdage? Særlig når jeg ikke vet når eggløsning var. Eneste håpet mitt er at forrige uke hadde jeg litt brun utflod som kan minne litt om festeblødning har jeg hørt. 

Jeg har kjøpt flere prøver tenkte. Skal enten ta digital eller imorra hvis jeg får en pos test til tenkte jeg. Blir bare forrvirret når noen mener det kan være skygge og ikke strek. Selvom det er tynn og er full klar over at det kan være det ene eller den andre. 

Håper jeg tørr og at det er greit å vise dere resultatet på neste test jeg tar 🙈 ellers skal jeg ta blod prøve neste uke💜

Forstår deg godt ❤️ må vera vanskeleg med sånn syklus... ja digital kan jo trenga litt meir hcg for å slå ut, så vanskeleg å seia når du ikkje har kontroll på eggløning :)

Eg vil gjerne ha oppdatering frå deg, uansett! Og lykke til! 

Anonymkode: 3439d...1b4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
15 timer siden, Gulle2018 skrev:

Det var innsiden til denne her 

EAA4C6DD-69BA-4D22-B8BC-F19DA7B7616D.jpeg

Jeg ser en svak strek der. :) Det KAN hende at dette bare er en skygge, altså at urinen har "festet seg" i teststreken og gjort den synlig, men uten at det er hcg som slår ut, men det KAN godt være en babystrek også. :) 

Min egen erfaring er at babystreker ligner på skygge i starten, men at de raskt blir sterkere. Selv opplevde jeg en slik stigning: 8dpo: blendahvit test, 9dpo: svak strek som var vanskelig å fotografere eller få øye på (måtte holde testen på en spesiell måte mot lyset), 10 dpo: også en svak strek, ikke tydelig nok til å si sikkert. 11 dpo var første dag man kunne se streken tydeligere. Samme dag fikk jeg også positiv digital. 

Hvis dette er en babystrek ville jeg forventet å få en mer positiv test etter maks tre dager. Hvis du fortsetter og teste og bare får skygge, bør du få legen til å se på det. Det kan f.eks. være ex.u eller en veldig tidlig abort som kroppen ikke klarer å kvitte seg med på egenhånd. 

Legger ved utviklingen av mine tester, slik at du kan sammenligne: 

FBBCB542-77D6-436A-A6C1-02D17A35F473 (1).JPEG

Anonymkode: 838b1...dbb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeio

11 dpo i dag og selv ser jeg en svak strek, vet ikke om den kommer med på bildet.

23614D4E-29F7-4F48-955F-30D1C0912FAA.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Charminia
31 minutter siden, Jeio skrev:

11 dpo i dag og selv ser jeg en svak strek, vet ikke om den kommer med på bildet.

Jeg syntes den ser positiv ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gulle2018
46 minutter siden, Jeio skrev:

Positiv:) gratulerer MASSE💕

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gulle2018
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser en svak strek der. :) Det KAN hende at dette bare er en skygge, altså at urinen har "festet seg" i teststreken og gjort den synlig, men uten at det er hcg som slår ut, men det KAN godt være en babystrek også. :) 

Min egen erfaring er at babystreker ligner på skygge i starten, men at de raskt blir sterkere. Selv opplevde jeg en slik stigning: 8dpo: blendahvit test, 9dpo: svak strek som var vanskelig å fotografere eller få øye på (måtte holde testen på en spesiell måte mot lyset), 10 dpo: også en svak strek, ikke tydelig nok til å si sikkert. 11 dpo var første dag man kunne se streken tydeligere. Samme dag fikk jeg også positiv digital. 

Hvis dette er en babystrek ville jeg forventet å få en mer positiv test etter maks tre dager. Hvis du fortsetter og teste og bare får skygge, bør du få legen til å se på det. Det kan f.eks. være ex.u eller en veldig tidlig abort som kroppen ikke klarer å kvitte seg med på egenhånd. 

Legger ved utviklingen av mine tester, slik at du kan sammenligne: 

FBBCB542-77D6-436A-A6C1-02D17A35F473 (1).JPEG

Tusen takk for kommentaren din. Det hjelper veldig å høre fra andre💕

ble motivert så gikk og tok ny strimmel test skal legge den ut snart. Kan du se på den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

snehvit88
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få deg et liv! Ikke plag andre! 

Anonymkode: c6f13...7aa

Strek er strek! Svak strek er også strek. Den hadde ikke dukket opp hvis du ikke hadde HCG i kroppen. Du er gravid;) Det er endel liksomeksperter her. Jeg er en av dem. Bare en positiv en😆

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gulle2018

Tok ny strimmel test, ser dere og noe?? Altså gyldig?? Tok digital fikk negativ:/  vet ikke hvor mange dager dpo da jeg har lang ustabile sykluser. takk for all svar (og dere som blir plaget av dette ikke svar, orker ikke mer negative kommentarer om at jeg har spurt her 4-5 ggr i løpet av en uke!! Dere vet aldri hvordan hver av oss har det!!)

7A767B4C-8EFD-4DC7-893E-479C1FD76D0B.jpeg

Endret av Gulle2018

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, Gulle2018 skrev:

Tok ny strimmel test, ser dere og noe?? Tok digital fikk negativ:/ 

Kan se en liten strek på den øverste, men den øverste er ikke bakgrunnen hvit på, så den er nok ikke gyldig.

Anonymkode: 7f179...ef4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
snehvit88
5 minutter siden, Gulle2018 skrev:

Tok ny strimmel test, ser dere og noe?? Tok digital fikk negativ:/ 

Ser strek! Hvor mange dpo er du?

Jeg tror ikke på skyggestrek. Det folk kaller skyggestrek mener jeg er kjemiske graviditeter. 

Her blir du dømt rett ned i søla av enkelte. Som ny er det lett å ta seg nær av det. Skriv gjerne til meg😊

Endret av snehvit88

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
9 minutter siden, Gulle2018 skrev:

Tok ny strimmel test, ser dere og noe?? Altså gyldig?? Tok digital fikk negativ:/ takk for all svar (og dere som blir plaget av dette ikke svar, orker ikke mer negative kommentarer om at jeg har spurt her 4-5 ggr i løpet av en uke!! Dere vet aldri hvordan hver av oss har det!!)

Negative

Anonymkode: 634ba...38e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gulle2018
12 minutter siden, snehvit88 skrev:

Ser strek! Hvor mange dpo er du?

Jeg tror ikke på skyggestrek. Det folk kaller skyggestrek mener jeg er kjemiske graviditeter. 

Her blir du dømt rett ned i søla av enkelte. Som ny er det lett å ta seg nær av det. Skriv gjerne til meg😊

Har ustabil syklus og lang så aner ikke 😕 men for 10 dg siden hadde jeg brun utflod som jeeeeg tror kan være festeblødning?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
snehvit88
41 minutter siden, Gulle2018 skrev:

Har ustabil syklus og lang så aner ikke 😕 men for 10 dg siden hadde jeg brun utflod som jeeeeg tror kan være festeblødning?!

Se i innboksen din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Katteelskeren

Dagens tester på morgenurin. Føler jeg ser en svak strek på begge to. Den øverste er fra ebay og den synes mer i virkeligheten, og den nederste er fra tostreker (som nå har byttet navn til bebi). 

Har noen erfaring med skyggestreker fra tostreker? 

A232AE75-EB76-42CE-8B52-941C457D01D1.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er så redd nå!! 

Den øverste testen er eldst, den nederste tok jeg idag. De blir jo svakere å svakere? Jeg har ingen symtomer på graviditet eller sa?

C7ED4501-C9ED-4EDB-B3B4-01E300A5F716.jpeg

Anonymkode: 689c3...ce2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så redd nå!! 

Den øverste testen er eldst, den nederste tok jeg idag. De blir jo svakere å svakere? Jeg har ingen symtomer på graviditet eller sa?

C7ED4501-C9ED-4EDB-B3B4-01E300A5F716.jpeg

Anonymkode: 689c3...ce2

Hvor langt mellomrom er testene tatt med? Jeg ville alltid ventet MINST to døgn mellom hver test hvis målet er å se en tydelig stigning. Selv om hcg i kroppen stiger, så kan jo urinen ha ulik utvanning etter hvor ofte man har tisset og hvor mye væske man drakk dagen før (hvis du tester på morgenurin). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yvonne

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Betta123
4 timer siden, Gulle2018 skrev:

Tok ny strimmel test, ser dere og noe?? Altså gyldig?? Tok digital fikk negativ:/  vet ikke hvor mange dager dpo da jeg har lang ustabile sykluser. takk for all svar (og dere som blir plaget av dette ikke svar, orker ikke mer negative kommentarer om at jeg har spurt her 4-5 ggr i løpet av en uke!! Dere vet aldri hvordan hver av oss har det!!)

Hei, er disse steo one ebay tester? Ligner på mine. Jeg har tatt flere dager på rad og fått akkurat samme svake streken som deg her, siden jeg har så mange overtalte jeg samboer til å tisse på en også (for å se at jeg ikke ble lurt av testen) . Viser seg at det kommer nøyaktig lik strek på hans, noe som skal være umulig. Så konkluderte med at dette er noen skikkelig dritt tester:-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, Betta123 skrev:

Hei, er disse steo one ebay tester? Ligner på mine. Jeg har tatt flere dager på rad og fått akkurat samme svake streken som deg her, siden jeg har så mange overtalte jeg samboer til å tisse på en også (for å se at jeg ikke ble lurt av testen) . Viser seg at det kommer nøyaktig lik strek på hans, noe som skal være umulig. Så konkluderte med at dette er noen skikkelig dritt tester:-(

Jeg har også brukt One Step fra ebay. Fått seks positive, og seks negative. Ingen mens, men negativ blodprøve. Ikke godt å si! Skulle hatt mensen i går, senest. Venter til fredag med å ta flere tror jeg. Skjønner jo ikke no!

Anonymkode: 7f179...ef4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 minutter siden, Betta123 skrev:

Eg hadde ikkje problem med mine One Step frå ebay. Dei fyrste var veldig svake, men så kom dei sterkare og sterkare. Då graviditeten var eit faktum kom teststreken før kontrollstreken. Prøvde både med ikkje-gravid venninna og dovatn = blendakvite :) 

Syns One Step var pålitelige eg då :) 

179AA026-8251-4816-8950-EEF25C59D3BF.jpeg

Anonymkode: 3439d...1b4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her