Gå til innhold

Ekkel og skremmende opplevelse på hotell!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men putter det her.

For litt over en uke siden var jeg i Oslo for å besøke samboeren min som jobbet der i 2 uker. Han lå på et hotell som heter Citybox som ligger i skippergata i Oslo. Fredagsmorgenen drar han på jobb halv 7 og jeg ligger igjen i senga for å sove i noen timer til. Klokken 7 holder jeg nesten på å sovne da jeg hører døra til hotellrommet gå opp. Først tror jeg det er samboeren som kommer tilbake fra jobb, og sier HALLO? Skjønner raskt det ikke er samboer, og inn på rommet kommer det en person, en neger. Jeg reiser meg opp i senga og dekker meg til med dyna (for jeg var jo naken!). Fyren begynner å snakke om at døra var åpen og at han bare ville si i fra. Ok takk sier jeg! Men han blir stående. Sier det samme om og om igjen. Sier han har rom ved siden av og skulle bare si i fra.Før han så sier: "Hva gjør du her alene en fredagskveld?" (Det var lørdagsmorgen!). Så sier jeg at samboer er på jobb og at jeg skulle sove eller noe. Så spør han om jeg er naken! Dette spør han om to ganger! Så sier han dette om døra igjen, at den var åpen og at han skulle si i fra. Flere ganger prøver han seg på fist pump når han sier døra var åpen og han bare skulle si i fra. Til slutt ber jeg han om å gå! Ja han skal gå, men sier det ihvertfall to ganger til at døra var åpen osv. Får han endelig ut døra! Jeg skjelver som et aspeløv! ALDRI HAR JEG VÆRT SÅ REDD FØR I HELE MITT LIV! Jeg trodde min siste time var kommet, eller at jeg skulle bli voldtatt der og da! Bestemmer meg for at jeg skal faen ikke ligge inne på det rommet der et sekund lenger enn jeg må. Kaster meg på telefonen til samboer som er på jobb og forklarer hva som har skjedd. Han ber meg sjekke låsen på døra. Døra er ikke låst! Så samboer har ligget med ulåst dør i 12 dager mens han har sovet på hotellet. Da samboer gikk ut fra hotellet halv sju på morgenen hørte jeg døra gikk igjen og det kom et klikk. Så da trodde jeg døra gikk i lås da samboer gikk ut. TYDELIGVIS IKKE. Så han som kom inn på rommet må jo ha tatt i dørhåndtaket og merka at døra var ulåst, for døra var jo igjen når han kom inn. Jeg låser døra i rekordfart, men klarer ikke stole helt på at den er låst!

På telefonen med samboer sier han at jeg kan komme til jobben og være der mens jeg venter på at butikkene skal åpne. Jeg begynner og fikse meg på badet. Tanken om at han som var på rommet skulle komme tilbake var skikkelig skremmende. Jeg var også redd for at han skulle komme tilbake alene eller med en kompis for å voldta meg. Så, i mens jeg står på badet og fikser meg, banker det på døra. JADDA. Nå kommer han tilbake alene eller med kompisen for å voldta meg tenker jeg! Jeg venter en stund, bankingen slutter ikke, så jeg går og kikker gjennom kikkehullet på døra, og joda der står det en neger igjen. Jeg løper inn på badet, låser døra og ringer samboer i full panikk! Jeg begynner å hylgråte av redsel og kjenner panikken brer seg i kroppen. Heldigvis jobber samboer i Karl Johans gate, så jeg ber han komme så fort som fy! Bankingen fortsetter, nå begynner han også å ta i dørhåndtaket, hardt. Så roper han på et annet språk. Fy fader så redd jeg var! Samboer ringer i det han løper nedover Karl Johan og sier han er på vei, men at han har ikke nøkkelkort til å komme seg inn på hotellet. (Hotellet jeg lå på heter Citybox og er et to stjernershotell som er ubemannet, man sjekker ut og inn selv, men det skal sitte en person i resepsjonen på vakt, og man må bruke nøkkelkortet for å åpne døra i hovdinngangen til hotellet) Men det var sånn ringeklokke der, så samboer fikk ringt på og ble sluppet inn av resepsjonisten. Oppe på hotellrommet banker det fortsatt på. Heldigivs er døra låst. Så hører jeg samboer ute i gangen snakke til han som står og banker på! Resepsjonisten er med også. Han som står og banker på er HELT FJERN. Dopa, rusa et eller annet. Han sier det er hans kompis sitt rom, men han har ikke nøkkelkort. Resepsjonisten tar han med ned for å finne ut romnummeret hans. Det var ikke samme person som var inne hos meg, men tydeligvis kompisen hans. Respesjonisten sier han tror de har rom på 404, (samboer og jeg hadde rom 414). Så han fyren som var inne først hadde jo ikke rom ved siden av akkurat.... Etter at samboer har vært på hotellet litt spør han om han kan dra tlbake til jobb, og jeg sier ja til det. Jeg skal bare ordne meg ferdig og så skal jeg komme meg vekk fra hotellet. Vi forsikrer oss flere ganger om at døra er låst før han går, og jeg har nå fått et nummer jeg kan ringe til resepsjonen hvis fyren skulle dukke opp på døra igjen. I det samboer går møter han på fyren i gangen igjen, men fyren snur fort når han ser samboer. Etter det ble det stille.

Jeg har aldri vært så redd før i hele mitt liv! Dette var en helt tullete opplevelse. Aldri kjent på en slik frykt og panikkfølelse! Var sikker på jeg skulle bli voldtatt eller drept (Ikke fordi det var utenlandske personer altså, hadde vært like redd om det var en norsk person!). Kan ikke skjønne hva de dreiv med! De virka jo ikke helt med heller. Spesielt ikke han som banket på døra. Mens han som var på rommet virka  mer oppegående, men han spurte jo hva jeg gjorde der en FREDAGSKVELD, da det var lørdagsmorgen.. Fytti grisen for en ubehagelig opplevelse!! De som samboer jobbet med sa også det at det hadde vært noe tyveri på dette hotellet, da dørene tydeligvis ikke går i lås når en går ut. (Jeg trodde det var vanlig på hotell?? At dørene går i lås når en går ut fra hotellrommet??!). Var ei jente på hotellet som hadde blitt frastjelt ipdaden sin mens hun var der.. Og tror noen sa at det var noe tull med låsene på dørene også. Så sjefen til samboer (Som også lå på hotellet) sendte en skikkelig klage til hotellet og krevde pengene tilbake for alle hans ansatte som ligger på hotellet.

Jeg tenker også at kanskje disse to fyrene var ute etter å stjele? Kanskje de visste at mange av de som lå på hotellet begynte på jobb halv 7 og at de derfor tenkte kysten var klar for å stjele på rommene deres? Kanskje han som var inne på rommet så samboer gå ut av rommet og tenkte at nå var kysten klar, men så dumma han seg ut ved at jeg var på rommet? Og prøvde forklare seg bort ved at døra var åpen. Hvordan kunne han vite at døren var åpen uten at han tok i dørhåndtaket? Rommet hans var jo ikke ved siden av, men laaangt borti korridoren. Mens han som kom etterpå oppriktig trodde det var deres rom for han var jo grisefjern! Ikke vet jeg, men dette var ingen hyggelig opplevelse!! Aldri ligg på Citybox i Oslo ihvertfall. Ingen tvil om at jeg kommer til å trippelsjekke om dørene er låst på hotellene jeg skal ligge på i fremtiden ihvertfall.. Å ligge på hotell alene i fremtiden tror jeg ikke kommer til å skje mer..

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men måtte bare få det ut! :vetikke::tellesauer:   :redd:
Tror dette blir meg på hotell i fremtiden om jeg skal ligge der alene  ----> :trampe:

Anonymkode: f5199...ac8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om du påstår at det ikke er tilfelle, så virker det som om du ble redd på grunn av at mannen var svart. Hvis ikke hadde du vel ikke presisert at han var en "neger". Ut i fra slik du presenterer historien så skjønner jeg ikke vårfornemmelsene trodde at du skulle bli voldtatt? Det virker som en mann som var full/rusa og derfor surret med rommene, gjentok seg selv, ikke visste hva slags dag det var osv. 

Jeg tror du overreagerte litt, eller ble svært paranoid på grunn av egne fordommer. At situasjonen kunne oppleves som ubehagelig har jeg full forståelse for, og selvfølgelig skal det gå an å låse døra på hotellrommet. Har bodd på mange hoteller hvor du aktivt må låse døra selv, og for min egen del sjekker jeg alltid om døra er låst når jeg legge meg. Spesielt på hotell o.l. 

Anonymkode: 8a6cc...86b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med hotellet selv. Det også vanskelig å være sikker på at døren er låst når du er på innsiden. Flere ganger låste jeg slik som det var opplyst, men da jeg tok i håndtaket for se at døren virkelig var låst, låste den seg opp igjen. Veldig ubehagelig..

Anonymkode: 03794...ef6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du påstår at det ikke er tilfelle, så virker det som om du ble redd på grunn av at mannen var svart. Hvis ikke hadde du vel ikke presisert at han var en "neger". Ut i fra slik du presenterer historien så skjønner jeg ikke vårfornemmelsene trodde at du skulle bli voldtatt? Det virker som en mann som var full/rusa og derfor surret med rommene, gjentok seg selv, ikke visste hva slags dag det var osv. 

Jeg tror du overreagerte litt, eller ble svært paranoid på grunn av egne fordommer. At situasjonen kunne oppleves som ubehagelig har jeg full forståelse for, og selvfølgelig skal det gå an å låse døra på hotellrommet. Har bodd på mange hoteller hvor du aktivt må låse døra selv, og for min egen del sjekker jeg alltid om døra er låst når jeg legge meg. Spesielt på hotell o.l. 

Anonymkode: 8a6cc...86b

Hvordan får du til det?

På hotell som jeg har vært på, går det ikke an å kjenne fra innsiden at døra er låst da den automatiskt er åpen når jeg fra innsiden tar i dørhåndtaket og skyver på døren

Anonymkode: 3017a...8c4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan låser man slike nøkkelkortdører (på hotell) fra innsiden?

Og hvordan vet man at det er låst?

Anonymkode: 3017a...8c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdriver du ikke, da?

 

Anonymkode: cc12b...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige svar du får her TS. Jeg forstår deg veldig godt. Jeg hadde enten dødd på stedet eller klikket fullstendig rambo. 

Anonymkode: 8bd3b...fb1

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var skremmende for deg. Selv er jeg mer opptatt av ordbruken. Kall meg hva du vil nå, men å kalle noen for n..ordet synes jeg er stygt. That' s me. Det er selvsagt ikke debatten her, men måtte bare si det, 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du påstår at det ikke er tilfelle, så virker det som om du ble redd på grunn av at mannen var svart. Hvis ikke hadde du vel ikke presisert at han var en "neger". Ut i fra slik du presenterer historien så skjønner jeg ikke vårfornemmelsene trodde at du skulle bli voldtatt? Det virker som en mann som var full/rusa og derfor surret med rommene, gjentok seg selv, ikke visste hva slags dag det var osv. 

Jeg tror du overreagerte litt, eller ble svært paranoid på grunn av egne fordommer. At situasjonen kunne oppleves som ubehagelig har jeg full forståelse for, og selvfølgelig skal det gå an å låse døra på hotellrommet. Har bodd på mange hoteller hvor du aktivt må låse døra selv, og for min egen del sjekker jeg alltid om døra er låst når jeg legge meg. Spesielt på hotell o.l. 

Anonymkode: 8a6cc...86b

Tro meg jeg hadde blitt like redd om mannen ikke var svart. Men selvfølgelig blir man jo litt ekstra redd når en hører så mye forskjellig om de, men jeg hadde blitt like redd om det var en norsk person o.l. Hadde du likt at en mann kom inn på hotellrommet ditt og sto der lenge ? For å så spørre om du var naken to ganger og hva jeg gjorde dere alene? Tror neppe det du! Verken overreagerer eller er paranoid. Når mannen spør to ganger om du er naken så selvfølgelig kan en begynne å tenke at kanskje han vil voldta deg?! Han gjentok seg jo flere ganger, og jeg måtte jo be han gå til slutt! Han kunne snudd og gått med en gang han skjønte det ikke var hans rom! Som mange andre skriver her, så låser døra seg opp igjen når en tar i dørhåndtaket. Så veldig ekkelt, forklarer ikke stole 100 % på det!

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overdriver du ikke, da?

 

Anonymkode: cc12b...d5c

Overreager ikke nei!

Anonymkode: f5199...ac8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Brob skrev:

Skjønner at det var skremmende for deg. Selv er jeg mer opptatt av ordbruken. Kall meg hva du vil nå, men å kalle noen for n..ordet synes jeg er stygt. That' s me. Det er selvsagt ikke debatten her, men måtte bare si det, 

Beklager, men fordi om jeg brukte n ordet så betyr det ikke jeg har noe i mot de fordi! Det har bare blitt et ord en bruker. Men mente ikke noe stygt med det. Kunne jeg endret innlegget kunne jeg kanskje formulert ordbruken litt bedre.

Anonymkode: f5199...ac8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Hotellet jeg lå på heter Citybox og er et to stjernershotell som er ubemannet, man sjekker ut og inn selv, men det skal sitte en person i resepsjonen på vakt, og man må bruke nøkkelkortet for å åpne døra i hovdinngangen til hotellet)

Anonymkode: f5199...ac8

Ubemannet hotell ville ikke jeg sovet på. Hva om det skjer noe? Brann, innbrudd osv

Står det informasjon om hvilke hoteller som er ubemannede (på hotellenes nettside, og på reisebyrå o.l.)?

Anonymkode: 3017a...8c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ubemannet hotell ville ikke jeg sovet på. Hva om det skjer noe? Brann, innbrudd osv

Står det informasjon om hvilke hoteller som er ubemannede (på hotellenes nettside, og på reisebyrå o.l.)?

Anonymkode: 3017a...8c4

Aner ikke. Det satt en vakt i resepsjonen da. Det var firmaet samboer jobbet hos som hadde ordnet med overnatting på det hotellet. Men resepsjonen(der han vakten satt) var jo ikke ved inngangen der liksom, så hvem som helst kunne jo sneket seg inn i det døren åpnet seg og bare tatt trappen opp til etasjene. Vet ikke om det står noe sted om hoteller er ubemannet eller ikke.

Anonymkode: f5199...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ubemannet hotell ville ikke jeg sovet på. Hva om det skjer noe? Brann, innbrudd osv

Står det informasjon om hvilke hoteller som er ubemannede (på hotellenes nettside, og på reisebyrå o.l.)?

Anonymkode: 3017a...8c4

Jeg sku likt å se den spinkle resepsjonisten på Thon gjøre noe vettug med en brann, tviler på at fyren ville klart å løfte brannslukningsapparatet engang. Å finne veien til utgangen klarer jeg utmerket godt uten en metroseksuell resepsjonist.

Hva kan en resepsjonist gjøre med et innbrudd? Det er jo en smal sak å fikse, send inn anmeldelse på nettt (politiet gir fint faen) og send kopi og skademelding til forsikringsselskapet for å få pengene refundert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen svar!!?? 

Herregud! Han skulle vært kastet ut av hotellet og din kjære skulle fått refusjon for oppholdet! 

Stakkars, skjønner godt at du ble redd! Har ingenting med hudfarge å gjøre, men at en FREMMED JÆVEL dukker opp på rommet og IKKE går igjen!! Og ser at du ikke har klær på deg. Hva feiler det folk!!!!!! Hadde ringt politiet skal jeg være ærlig! 

Flott samboer du har som dukket opp så fort han kunne.:)

Anonymkode: 04d9e...230

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Hadde det vert min kjæreste de hadde plaget og gått inn til sånn så hadde jeg vert jeg ikke hadde klart å styrt meg. Hadde sikkert gitt de et slag på kinnet ihvertfall. Ikke hadde jeg gått fra henne før de var ute av hotellet heller.

De burde jo blitt kastet ut, og ikke la de gå rundt fulle/rusa på et hotell. Ikke la de gå bare for å være hyggelig mot de ellers er man automatisk rasist! 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lipgloss

Du skriver flere ganger at det er en neger,lurer bare på om hva det har med saken å gjøre ????

Er det av relevanse for oss å vite hva hudfarge typen hadde ????

Hvorfor er det viktig for noen å fortelle hva hudfarge personer har når det ikke er relevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig lignende opplevelse, bare at det var en neger ved der jeg bodde før. først var det bare sånn småprat og helt greit. Vi var visst sånn ca naboer. etter hvert begynte han å ringe på døra mi, så begynte han å ringe på døra om natta. Hver eneste natt, i flere dager. Sto og pressa på den ringeknappen sikkert flere ganger hver gang i 15 min ellernoe. Måtte til slutt kontakte politi for begynte å låse meg inne om kvelden og turte ikke gå ut.

Anonymkode: aa32a...2a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sies jeg ikke hadde sagt hvor jeg bodde så tydeligvis hadde han fulgt med på meg......

Anonymkode: aa32a...2a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke TS er rasist. Hvem som helst ville vel blitt skremt om det sto en fremmed person på rommet, og som i tillegg spør om du er naken. Uansett kjønn på den som allerede har rommet og den som kommer inn og uansett hudfarge.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...