Gå til innhold

Bilforsikring og betalingsanmerkning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har forsikring på bilen jeg eier nå, men overtar snart en annen bil. Jeg har betalingsanmerkninger. 

Får jeg forsikring på den "nye" bilen? 

Anonymkode: 87a8a...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, Kontormus skrev:

Det gjør du, men de kan kreve at du forhåndsbetaler den.

Tusen takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var meg som startet tråden. 

Jeg ringte nettopp forsikringselskapet bare for å få bekreftet det du sa. De kredittsjekker ikke eksisterende kunder, det er faktisk ikke lov.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kravet om ansvarsforsikring er lovfestet, så det er forsikringsselskapene pålagt å la deg tegne. De kan imidlertid forlange at du forskuddsbetaler hele årspremien før forsikringen settes i kraft. Du må også forvente høy pris og ikke bli overrasket dersom du blir nektet å tegne delkasko/kasko.

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var meg som startet tråden. 

Jeg ringte nettopp forsikringselskapet bare for å få bekreftet det du sa. De kredittsjekker ikke eksisterende kunder, det er faktisk ikke lov.

Hm, det var nytt for meg. Men hvis det ikke er lov, tror jeg mange synder mot dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Hm, det var nytt for meg. Men hvis det ikke er lov, tror jeg mange synder mot dette.

Det var i hvert fall det som ble sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det var i hvert fall det som ble sagt. 

Da får du jo forsikring på vanlige vilkår, og det var jo hyggelig av dem å fortelle dette. For som sagt, tror mange tilbydere av slike tjenester utnytter det faktum at folk ikke vet så mye om dette og at det er litt skambelagt å ha betalingsanmerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eksisterende kunder blir nok vanligvis ikke kredittsjekket så lenge de betaler regelmessig og punktlig. Men hvis forsikringen på et tidspunkt blir annullert på grunn av manglende betaling, så foretas det ny kredittsjekk før forsikringene evt. settes i gang igjen. Det er med andre ord ytterst viktig å bevare forholdet til det forsikringsselskapet du allerede er kunde hos TS! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...