Gå til innhold

Flere som driver med Geocaching?


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Da blir det Carlow også i dag, hvis jeg finner en cache der. Blir andre forsøk, og hvis den heller ikke er der, må jeg vel til Tullow en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere finner en cache som har vått loggbok, eller at man på en eller annen måte ikke får logget, hva gjør dere da?

Jeg fant en cache, men den var vått, fikk ikke logget, så skrev logg med at den trenger maintenance, men skulle jeg og logget den som funnet? Eller må jeg tilbake igjen for å skrive i loggen? Jeg har jo funnet den, men ikke skrevet.

Anonymkode: 2e8a4...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så rutinert at jeg har med flere penner\blyanter, eller ekstra loggbøker.. Gjør dere det? til å fikse cacher?

Anonymkode: 2e8a4...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort dette før. Jeg har vert inne på nettsidene å kikket noen ganger, men det har blitt med det. Det ser jo veldig kjekt ut! Hvilke "regler" er det rundt dette? Må man ha med seg noe å putte oppi en cache? Hvis noen har tid så hadde jeg satt pris på en liten innføring i dette :)

Anonymkode: bceac...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort dette før. Jeg har vert inne på nettsidene å kikket noen ganger, men det har blitt med det. Det ser jo veldig kjekt ut! Hvilke "regler" er det rundt dette? Må man ha med seg noe å putte oppi en cache? Hvis noen har tid så hadde jeg satt pris på en liten innføring i dette :)

Anonymkode: bceac...239

Det er en del regler rundt dette faktisk, så anbefaler og lese reglene i appen, og på nettsidenen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort dette før. Jeg har vert inne på nettsidene å kikket noen ganger, men det har blitt med det. Det ser jo veldig kjekt ut! Hvilke "regler" er det rundt dette? Må man ha med seg noe å putte oppi en cache? Hvis noen har tid så hadde jeg satt pris på en liten innføring i dette :)

Anonymkode: bceac...239

Sånn kjapt forklart så er det ikke alle "cachene" man skal legge noe oppi, noen er for små feks.. :) men du skal ikke ta noe ut av, uten å legge noe oppi igjen.. (Veldig gøy for unger å ta en bytteting, og legge noe oppi igjen, som regel noe lite noe. Vi har ofte med reflekser.. )

regler osv står enkelt forklart på sidene dems og jeg tror de har egen wikipediaside man kan lese på.

Anonymkode: 2e8a4...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drev bittelitt med det for altfor mange år siden. Slapp løs en tb i slutten av 2010, har nå reist 4274 mil. Synes det er veldig artig å drive med dette, men er i elendig form og uten bil/farkostmiddel utenom buss og bena, så har ikke blitt mye til det. 

Har en egen veske med ting å bytte ut, penner, blyanter og litt diverse. Merker at jeg får veldig lyst til å drive på igjen, men er så mange jeg har tatt og ikke loggført og det føles så teit nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.5.2016 at 17.30, Nevian skrev:

Teknisk spørsmål - er GPS'en på mobilen god nok, eller er man nødt til å bruke "skikkelig" GPS? De er vel litt mer nøyaktig?

En mobil er mer enn grei nok i forhold til nøyaktighet. Men jeg har valgt å skaffe meg en GPS, fordi batteriet på mobilen går så fort tomt. 

Men om jeg bare skal ut en snartur så er mobilen mer enn grei nok. De eneste stedene jeg synes den kan bli lit uklar er i tett skog, men da kan også GPS'n bli "forvirret" 

Be om medlemsskap på https://www.facebook.com/groups/geocaching.norge/ Der er det mye informasjon. Ellers finnes det lokale grupper i hele Norge. Og eventer er kjekke for å bli kjent med flere eller for å få svar på spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Linaria

Noen som har fått cachet noe i sommer? 😁 jeg har både vørt i Punta Arenas i Chile, 53° Sør og på Nordkapp! Så statistikken ser skikkelig fin ut. Har flytta tilbake til Oslo nå, og gleder meg til å virkelig begynne på cachene her. Tidligere har det bare blitt et par i sentrum mens jeg har vært på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...