Gå til innhold

Flere som driver med Geocaching?


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gå til geocaching.com og/eller last ned appen med samme navn på telefonen din.

Anonymkode: 65107...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria
2 minutter siden, Cershae skrev:

Hvordan kommer man o gang med sånt?  jeg trenger å komme meg ut i nærområdet mitt :fnise:

Last ned appen og registrer deg. Tror mange foretrekker c:geo fordi den er gratis, men den offisielle appen er ikke så dyr. På geocaching.com kan du se hvor mange cacher det er der du bor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Linaria skrev:

Last ned appen og registrer deg. Tror mange foretrekker c:geo fordi den er gratis, men den offisielle appen er ikke så dyr. På geocaching.com kan du se hvor mange cacher det er der du bor :) 

Verdt å få med at c:geo kun er til Android. Den offisielle introappen funker til både iPhone og Android og er også gratis.

Anonymkode: 65107...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Geocaching er vel størst på steder med litt folk, så hvis en bor litt mer øde til er det nok færre cacher i området. Unntaket er området rundt Dokka hvor Landsbycacherene er veldig aktive. Sogn og Fjordane har ikke noe særlig cachemiljø som jeg vet om.

Hør på facebooksida for geocaching i Norge om det er andre i ditt område:-) Evt gcinfo.no

Anonymkode: 38106...090

Men noen cacher er her :)

Påsken for to år siden hadde jeg oppdaget at det var cacher også her i området, så jeg fortalte familien om det. Det var lite snø og fint vær, så vi byttet ut skitur med geocaching. To foreldre, tre voksne "barn" og en hund ut på leting - lenge siden vi har hatt det så morsomt, var akkurat som å være barn igjen :) Dessverre er det ikke så mye av det her, må prøve mer når jeg befinner meg på en større plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget aktiv geocacher enda jeg kun har 700 funn. Holder på å ta en for dagen slik at jeg kan ta en for dagen et helt år og er straks på 260 dager. 
Den beste cachen jeg har vært borti er et TB-hotell. Den var bygget som en postkasse på et postkassestativ, bare at postkassen var laget i tre. Og den så helt lik ut som en postkasse så jeg reagerte ikke på at det kunne være den. Etter jeg hadde vært innom å lett flere ganger var jeg på nippet til å gå å banke på hos CO for å be om hjelp. Men før jeg gjorde det kom det opp et lys for meg; navnet på postkassen var det samme navnet som cachen, bare fornorsket slik at det så ut som et damenavn. Litt som et ordspill. 
Fikk åpnet cachen, og inni var det både interiør, musikk og lyd. 

Anonymkode: 11461...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorthDakota

Geocachet masse i høst, har tatt de fleste i nærområdet. Har vært en pause nå i vinter pga diverse sykdom. 

MEN planlegger en geocach-bilferie i sommer :D Gleder meg masse til å se mer av Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wonder Woman

Jeg har aldri vært med på dette,men det høres jo døds morsomt ut!

Si gjerne ifra om dere kunne tenke dere å gjøre dette sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva pleier egentlig å ligge inni slike "bokser" eller hva det nå er?

 Ligger det noen notatbøker eller noe hvor man kan skrive navnet sitt eller andre ting?

 Eller ligger noen greier som man kan ta med seg? 

Anonymkode: 5f1d1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Den 11 March 2016 at 15.12, AnonymBruker skrev:

 Hva pleier egentlig å ligge inni slike "bokser" eller hva det nå er?

 Ligger det noen notatbøker eller noe hvor man kan skrive navnet sitt eller andre ting?

 Eller ligger noen greier som man kan ta med seg? 

Anonymkode: 5f1d1...305

Alle cacher har en logg der man kan skrive navnet sitt for å vise at man har funnet den. Ellers har en del større cacher forskjellige små "skatter" man kan bytte mot andre ting (man skal alltid bytte med noe mer verdifult). Man kan også finne travel bugs og Geocoins i cachene. Selv bryr jeg meg ikke så veldig mye om små leker og sånn, men jeg vet at det er mange barn som synes dette er det morsomste med Geocaching. 
Skattene kan være alt mulig rart. Mynter, små leker, hjemmelagde smykker osv. Er en togcache her i Edinburgh som vil at man skal legge igjen brukte togbilletter. Synes det er gøy med billettene fra alle mulige land og se hvor folk har reist. 

Jeg har ikke fått cachet på noen dager nå da jeg har vært opptatt med studier. Har funnet koordinatene til 7 Hills of Edinburgh, men trenger 10 cacher til før jeg er på 499. Må bare sette meg på en tilfeldig buss snart og finne et fint cacheområde. 

Den kuleste cachen jeg har funnet var i Inverness, på en av broene. Brocachene i Inverness er kjent for å være noen av de beste cachene i Skottland, så skal ikke avsløre hva de er, men de er helt geniale. Der fant jeg også en cache 18 meter opp et tre... i ikke helt edru tilstand, klokka to på natta. 

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Aah, nå har de endelig delt opp Skottland i ordentlige counties. Problemet nå er at det er mange flere, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få besøkt alle når jeg ikke har bil -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en del i Bergen området og i Hordaland. Møtte et gammelt ektepar fra Sveits på toppen av fløyen som hadde skikkelig gps og greier og de lot meg få bruke den til å finne den neste kashen der oppe. :)

Har vært et par som var skikkelig vanskelig å finne. Letet forever for å finne en kash med vøringsfossen. Og på Mallorca så var en kash skikkelig godt gjemt, men fant den til slutt helt tilfeldig. ;) 

Anonymkode: 912b1...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har funnet en del i Bergen området og i Hordaland. Møtte et gammelt ektepar fra Sveits på toppen av fløyen som hadde skikkelig gps og greier og de lot meg få bruke den til å finne den neste kashen der oppe. :)

Har vært et par som var skikkelig vanskelig å finne. Letet forever for å finne en kash med vøringsfossen. Og på Mallorca så var en kash skikkelig godt gjemt, men fant den til slutt helt tilfeldig. ;) 

Anonymkode: 912b1...7c5

Er et par cacher jeg har lett utrolig lenge etter også, og noen jeg ikke har funnet. Liker når de er gjemt i tunneler og sånn, så man må tenke litt og studere kartet for å finne ut hvor de kan være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Fant fire stykker i dag. Går litt treigt da jeg har skrevet essay hele uka, men til mandag skal essayet leveres og jeg får tid til å nå 500 og 7 hills, i tillegg til at jeg har planlagt turer til Ayrshire og Perth for å fargelegge et par counties til. Til sommeren skal jeg ta kurs på Island så da blir det masse islandske cacher! Føler at det kanskje er på tide at jeg setter meg inn i Earthcacher. Jeg har nester 500 funn, og ikke en eneste earthcache. Tror det har noe med at jeg foretrekker når det er en fysisk boks å finne. Liker ikke en gang Webcam-cacher, som det ser ut til at alle andre elsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greia med webcam-cacher er at det er ganske få av de og folk samler på de ulike cachetypene.

Anonymkode: 38106...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia med webcam-cacher er at det er ganske få av de og folk samler på de ulike cachetypene.

Anonymkode: 38106...090

Ja, det er sant. Jeg føler bare at det begynner å bli en del av dem, da det ser ut til å være en i hver by jeg besøker :P Har enda ikke funnet den her i Edinburgh en gang. Bør vel gjøre det før jeg flytter. 
Er helt greit at folk liker dem altså. Jeg har moret meg et par ganger ved å se på Abbeyroad Webcam i London. Hvordan folk prøver å posere i veien mens bilene prøver å kjøre der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg cacher! Først og fremst som en familiesyssel for å få barna med ut på tur, men jeg og mannen har tatt noen litt vanskeligere alene. Syns det er kjempemoro med cacher som ligger på steder der du aldri ellers ville besøkt og steder som har litt spesiell historie knyttet til cachen.
Her i Hallingdal er det mange såkalte utsikts-cacher og flere som ligger på fjelltopper som kan være utfordrende å nå. Vi stopper også alltid på "by the way-cacher" når vi er ute på kjøretur og har i alle fall fått med oss alle mellom Oslo og Hallingdal.
I sommer var vi ei uke i Danmark og fikk med oss flere i nærområdet der vi hadde sommerhus.
Til sommeren har vi leid oss hus i nærheten av Barcelona og vi har allerede sjekket ut at det finnes mange spennende cacher i nærheten.

Har aldri prøvd oss på mystery-cacher, da..... det får komme etter hvert. Jeg vet det er noen slike i området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Linaria
6 timer siden, Angelheart2 skrev:

Jeg cacher! Først og fremst som en familiesyssel for å få barna med ut på tur, men jeg og mannen har tatt noen litt vanskeligere alene. Syns det er kjempemoro med cacher som ligger på steder der du aldri ellers ville besøkt og steder som har litt spesiell historie knyttet til cachen.
Her i Hallingdal er det mange såkalte utsikts-cacher og flere som ligger på fjelltopper som kan være utfordrende å nå. Vi stopper også alltid på "by the way-cacher" når vi er ute på kjøretur og har i alle fall fått med oss alle mellom Oslo og Hallingdal.
I sommer var vi ei uke i Danmark og fikk med oss flere i nærområdet der vi hadde sommerhus.
Til sommeren har vi leid oss hus i nærheten av Barcelona og vi har allerede sjekket ut at det finnes mange spennende cacher i nærheten.

Har aldri prøvd oss på mystery-cacher, da..... det får komme etter hvert. Jeg vet det er noen slike i området her.

Mysteries og multis kommer etter hvert. Tok en stund før jeg begynte, og da prøvde jeg først på noen veldig enkle. Når man først får teken på det, blir det litt lettere. Det er utrolig forskjell på hvor vanskelige de kan være. Her er en jeg fant i går, som er utrolig enkel for oss nordmenn:
https://www.geocaching.com/geocache/GC2E583_a-cachers-best-friend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I dag fant jeg endelig min cache nummer 500 :laugh: tok litt tid å komme meg opp til 499 også måtte jeg finne en dag der været var greit nok til å gå opp på fjellet der nr. 500 var. Gikk endelig i dag selv om det blåste masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I går cachet jeg på Cramond Island. En tidevannsøy som man kan gå til ved lavvann. Fant fire cacher der og noen på stranda (blant annet en mystery som jeg var ganske stolt over at jeg klarte å løse, og ville finne med en gang).

Har vært forkjøla en stund, men er så utålmodig nå. Utrolig lei av å sitte inne og vente på å bli frisk. Tenker å dra til Scottish Borders i morgen hvis det er fint vær. Er på tide nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer cachet en del i fjor sommer/høst. Ikke kjempeaktive, men tok ganske mange i nærområdet. For oss ble det mest et tidsfordriv og en motivasjon for å komme seg ut. Nå i vinter har det blitt litt glemt, var veldig ivrig i fjor og sjekket alltid appen når vi var på nye steder.
Blir nok bilferie til sommeren, så da legger vi nok inn noen stopp langs ruten :)

Anonymkode: 081eb...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...