Gå til innhold

Hva slags folk tror du stemmer på MDG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen tanker eller klar oppfatning om det? Hvilke typer personer stemmer på et slikt parti?

Anonymkode: 0a2a6...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt naive, men velmenende folk. Slike folk har også kun en sak de brenner for. Miljøet.

Anonymkode: 74215...d37

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Litt naive, 

Så samme type folk som stemmer Frp.

Anonymkode: e904d...59a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nesten, men de er dummere (enklere). Tror de som stemmer på MDG kan være ganske høyt utdannet, men lite trolig at det er majoriteten av FRP sine velgere.

• Liker 1
Skrevet

Unge, studerende mennesker innenfor akademia.

Anonymkode: c7e85...3f0

• Liker 1
Skrevet

Folk som ikke nødvendigvis ønsker all makt til MDG, men som ønsker en høy, klar, grønn stemme!

• Liker 5
Skrevet

Folk som syns miljø er viktig og at noen bør tale saken på Stortinget. Og folk som vil at partiet skal få vokse og finne ut av ting. Ingen partier blir veletablerte på et par år, de trenger tid. 

• Liker 2
Skrevet

Veldig mange normale folk tror jeg. Kjenner en god del som stemmer MDG og klarer ikke se noen annen fellesnever enn at de vil ha miljø på dagsorden. En av de som sitter i bydelsutvalget har også sagt til meg at han ikke kommer til å fortsette der når de andre partiene også får et grønt fokus.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Unge mennesker, gjerne kvinner som er veldig idealistiske og naive. Gjerne den typiske hipsteren med vinylplata under armen som lever cafe latte livet på Løkka. I denne gruppen mennesker så finner du mye rart, fellesnevneren er at mange ikke forstår den store sammenhengen og de har ingen forståelse for hvordan andre lever sine liv. De er autoritære og tvang er noe de elsker for å nå sine mål. Dette ser vi jo når de snakker om politikken sin som er helt virkelighetsfjern. 
Miljøet er i for seg en grei sak å kjempe for, men fra mitt ståsted så er MDG sin taktikk helt feil og det samme er premissene det gjøres på. 

Endret av debattanten
  • Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Folk som kommer fra stabile og rike familier, høyt utdannet, i en utdanning uten fokus på økonomi. 

Penger har aldri vært noe disse folkene har trengt å bry seg om, disse har mest sannsynlig aldri jobbet ett sekund i sitt liv. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, folk som stemmer FrP er kjent for å være det motsatte av naive da, som ønsker å bevare Norge og ikke islamisere det og masseimportere muslimer. Du blandet med de rød-grønne her skjønner jeg. 

Anonymkode: 35066...3f5

• Liker 4
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen tanker eller klar oppfatning om det? Hvilke typer personer stemmer på et slikt parti?

Anonymkode: 0a2a6...3d5

Dumme, kunnskapsløse idealister som lever i sin egen boble og utenfor realiteten.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Øh, folk som stemmer FrP er kjent for å være det motsatte av naive da, som ønsker å bevare Norge og ikke islamisere det og masseimportere muslimer. Du blandet med de rød-grønne her skjønner jeg. 

FrP-velgere er kjent for å være det norske svaret på chavs og rednecks.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror en stor del av stemmene til MDG kommer av at de ønsker å legalisere cannabis. Det er partiet for narkomane og hippier.

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Det er nok ganske mange Oslo-folk som river seg i parykken etterhvert som de merker hva de egentlig har stemt inn i byrådet. Og de som stemte på de for å få legalisert cannabis dreit også på draget. :P

Skrevet

Hasjrøykende vattnisser og hengerumper. 

Anonymkode: 3d6bc...d08

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

FrP-velgere er kjent for å være det norske svaret på chavs og rednecks.

Fortsatt ingenting med naivitet å gjøre. 

Skrevet

Folk som er geniuint opptatt av miljøet, og som anser miljøutfordringer og global oppvarming for å være den største utfordringen i vår tid. De hører nok i stor grad til den tradisjonelle venstresiden, men ikke utelukkende.

2 timer siden, Drizzt skrev:

Dumme, kunnskapsløse idealister som lever i sin egen boble og utenfor realiteten.

Du tar virkelig kaka av og til.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her leder de blinde de døve, ser jeg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror en del av de som stemmer mdg gjør de er lei av at ingen av de andre partiene klarer å ta innover seg at vi faktisk er på full fart mot en global miljøkrise.

Arbeiderpartiets eneste tiltak for miljøet var en månelanding som kræsjlandet.

Høyre er ikke villig til å gjøre noe for miljøet som går utover folks lommebok.

Frp er ikke villig til å gjøre noe for miljøet som går utover folks lommebok og hindrer folk i å kjøre mer bil.

SV skulle være miljøengasjert, men etter at de diltet etter Ap i to år mistet de troverdigheten.

Krf kan sikkert engasjere seg for miljøet når de er ferdig med å krangle om abort og homofile.

Venste prøver å skryte på seg at de er et miljøparti, der de dilter etter høyre.

Senterpartiet er fint og grønt, men de er for opptatt av bøndene og folk ute i distriktene til å se det større bildet.

Derfor er det mange som ser behovet for at et parti kommer og snakker miljø.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...