Gå til innhold

Frustrasjon over lørdagskveld på byen

nyibyen

Anbefalte innlegg

Hvor, hvoooor kan man gå ut og bli kjent med folk nå for tiden? Jeg gir opp nå.

Ble 30 år nettopp, og feiret det på lørdag, venninnevorspiel og så ut på byen etterpå. hadde motet meg opp og tok på en kort kjole med stropper, og tenkte at jeg skulle ut i beste sex og singelliv-stil. Vi gikk på et etablert utested hvor det av og til er konserter, av og til disko, og flere puber.

Vi ble sittende i et hjørne som noen bestemødre! Min bekymring med stroppekjolen var totalt grunnløs, her var det naken hud på alle kanter. ALLE jentene så ut som idol-margareti stil og alder, som om de alle brukte samme frisør og kjøpte klær på samme butikk.

Alle guttene som også var ca 20 var så dollet opp at det var umulig å se om de var homo eller hetero.

Hva gjør 30-åringer som vil bli kjent med hverandre en lørdags kveld? Begynner å skjønne at spraydate og slikt er her av en GOD grunn. Byen er ikke vårt territorium lenger!

Etter at mine venninner gikk til hver sin taxikø i halv tre-tiden, for å kjøre hjem til hver sin varme seng med mann, bestemte jeg meg for å gå og ta en siste øl alene på et sted der jeg visste det var litt eldre folk. Drakk kanskje opp halve øllen min, før jeg gikk hjem alene. Det var en der på min alder. Han kom og snakket med meg før vakta kastet ham ut. Han kunne knapt stå på beina!. Er det sånn det er å bli tredve? De som ikke har rukket å etablere seg kan bare ha det så godt, nå er det for sent, og vi blir usynlige sakte men sikkert??? Eller vi blir alkoholiske vrak som synes synd på oss selv og prøver å kapre tilbake våre gamle stamsteder??

Jeg vil ikke bli usynlig! Jeg trenger at noen kommer og viser meg en hemmelig trapp som går ned til den godt hemmeligholdte "tredve-års-dimensjonen" av byen, der man blir innviet når man har nådd 30 og treffer folk på samme alder som man kan prate på normal måte med, og få påspandert en øl av en trivelig mann.

Hjertesukk fra ny tredveåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må jeg bare få si at jeg føler med deg.

Så må jeg bare :hoho::hoho:

Vi pynter oss, har anstendige vorspiel med stil og hygge- og har forventninger om at på byen: der står det velkledde, hyggelige, bereiste, belevne gentlemen i kø for å prate med oss: spennende og intelligent prat.

Pang!! Der falt virkeligheten ned: i baren står usikre poteter. Levende potetsekker, dårlig kledd, ingen manerer, altfor fulle, store mager og dårlig ånde. Ingen gjennomførte beleven kultivert stil der i gården, nei.

Hvor ble det av Sex and the City- mennene? De urbane og spennende? Hvor er de?

Det er ikke så mange av dem i grisegrendte Norge dessverre. Heller ikke i Oslo, Bergen eller Trondheim, dessverre.

De som ser normale og ok ut har selvfølgelig koner og barn i fleng der hjemme.

Mitt forslag til å løse situasjonen er rett og slett å komme oss til New York, Los Angeles, London, Paris, eller andre større steder: ta noen turer ut på bra nattklubber og sjekke opp noen ok menn. Og se hvor det ender. Uansett blir det garantert mer fart! :ler:

Her det bare å legge av penger og reise, alle vakre jenter som fortjener så mye bedre enn det skrale utvalget i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sittende i et hjørne som noen bestemødre!

Stor sett så virker jentegjenger som sitter på utesteder fryktelig avvisende. Dere oppfører dere som en lukket gruppe hvor ingen er velkommen. Mener dere at menn skal komme bort til dere og sette seg mellom dere? Vel, jeg har gjort dette mange ganger, og ofte er den en av jentene jeg finner interessant. Noen ganger får vi god kontakt, men da skal alltid venninnene ødelegge. Enten ved å foreslå og gå til et annet sted, eller si at jeg tok plassen dems eller noe slikt. Dere må være mer rutinert når dere går ut. Ikke ødelegge for hverandre. Dere skremmer gutter ved å lage slike grupperinger.

Sitt heller på en måte som inviterer til at folk kan sette seg ned å prate. Og ikke forsøk å jag bort en gutt selv om dere ikke liker han. Det kan være en av venninnene deres vil at han skal være der litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag til å løse situasjonen er rett og slett å komme oss til New York, Los Angeles, London, Paris, eller andre større steder: ta noen turer ut på bra nattklubber og sjekke opp noen ok menn. Og se hvor det ender. Uansett blir det garantert mer fart! :ler:

Her det bare å legge av penger og reise, alle vakre jenter som fortjener så mye bedre enn det skrale utvalget i Norge.

Hmm... kanskje løsningen er singelturer! Til en storby. Da får man i pose og sekk: Kanskje noen interessante single trauste norske menn i reisefølget, og så kan man i tillegg bli sjekket opp av flotte verdensvante menn i storby-barene!

Slike turer burde gis på blå resept til single når vinterkulda setter inn :D

Hm... tenk å være reiseleder på singelreiser! Snakk om genial måte å treffe single menn på, og oppleve verden samtidig :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sett så virker jentegjenger som sitter på utesteder fryktelig avvisende. Dere oppfører dere som en lukket gruppe hvor ingen er velkommen. Mener dere at menn skal komme bort til dere og sette seg mellom dere? Vel, jeg har gjort dette mange ganger, og ofte er den en av jentene jeg finner interessant. Noen ganger får vi god kontakt, men da skal alltid venninnene ødelegge. Enten ved å foreslå og gå til et annet sted, eller si at jeg tok plassen dems eller noe slikt. Dere må være mer rutinert når dere går ut. Ikke ødelegge for hverandre. Dere skremmer gutter ved å lage slike grupperinger.

Du har faktisk veldig rett i at venninner ofte ødelegger! I en gjeng er det også ofte en eller to som er vant til å få mest oppmerksomhet og som ikke "tillater" at en av de andre venninnene fanger en manns interesse. Da vil ethvert forsøk fra mannens side være dødsdømt pga at den venninnen vil blande seg inn.

Jeg har et par venninner som er veldig pene og alltid får masse oppmerksomhet. Når en gutt kommer til bordet vårt regner jeg alltid med at han vil henvende seg til en av dem, derfor tar jeg aldri bryderiet med å prøve å snakke eller bli kjent.

Men det med gjenger gjelder dere gutter også. Da jeg gikk på bar helt alene på slutten av lørdagskvelden var det umulig å få kontakt med noen, selv om jeg hang litt i baren, lente meg mot en vegg og så utover rommet, gikk litt rundt og prøvde forskjellige steder å "henge" på. Alle sattt i gjenger, eller i par. Men dette var i tre-tida. Kanskje alle da har funnet noen å snakke med allerede, og at jeg burde ha vært en time eller to tidligere ute?

Følte meg kjempepatetisk der jeg sto...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt ening..jenter som sitter i grupper går jeg ikke bort til og begynner å prate med.....hmmm..når jeg tenker meg litt om..så tør jeg ikke å prate med damer som er alene heller....jeg er nok for blyg til det. kommer nok til å ende opp helt alene...jeg har gitt opp for lengst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det med gjenger gjelder menn også!

Husker flere ganger hvor jeg har forsøkt å prate mer med en spesiell utvalgt, men nei da, kameratene hans trenger seg på og kan ikke lese situasjonen.

En annen løsning er at alle som er byløver går med et lite klistremerke som sier hva en er ute etter: en prat, et forhold, et ONS, bryllup, barn, intens prat, alene-prat på tomannshånd uten vennene, osv.

Så kunne man skiftet ut klistremerkene utover kvelden etter som det gikk.

Så når man kun ser fjerne overfulle menn i baren, kan det stå: "Ja, her sto jeg da, vakker, venneløs og alene. Noen oppegående menn som vil prate?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg skjønner ta jeg ikke misser noe når jeg ikke tråkker ned barene.

Men selv jeg har lagt merke til homolook-trenden blant menn for tiden. Ikke så sexy kanskje...

Men for all del, det er det indre som teller............ (bare tre prikker!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Singel i Bergen

Vel, "nyibyen".

Hva skal jeg si, da?

Er passert 50, er "pen" (alt er relativt), slank og sprek.

Er ikke moden for pensjonister og gamle kaller enda. Går mye ut med kolleger i alle aldre, dog flest yngre, men da er man i en "lukket gruppe" og blir aldri kjent med nye.

Går på Wessel med en singel venninne, men der blir man aldri sjekket opp av nye menn. Kommer bare kjensfolk bort.

Det er helt sikkert mange flere ålreite, single gutter i trettiårsalderen på byen enn det er menn som matcher meg i alder. Så jeg synes overhodet ikke synd på deg, "Nyibyen". Du får det mye verre om noen år. Hehe.

Har prøvd noen nettsider i det siste (spray og møteplassen) og hatt noen stevnemøter. Samtlige var "gamle" gubber, selv om de i antall år var yngre enn meg. Det har ikke med utseendet å gjøre, men med interesser, holdninger, måte å kle seg på osv. De var "satt", som det heter. Er det bare slike gubber på nettet? Akk.

Kravstor jeg? Neida.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg er 29 år og bur i Oslo, og prøver ikkje å finne nokon fyr faktisk, skal på besøk til ein i jula, så får eg no heller sjå kva som skjer då. Men eg har nokre single venninner på 30 og 35 som begge vil ha kjæreste, men som ikkje møter nokon.

Og det om at ein møter menn via jobb? Begge arbeider i yrker der det knapt nok stikk ein mann innom... Gjennom vener? Det er ikkje mogleg, dei fleste er single jenter... Til slutt blir det til at ein ikkje gidd gå ut lenger, for ein blir jo så skuffa kvar helg.

No har ingen av desse damene ein hobby i eit mannsdominert miljø, men det har for så vidt eg, og eg har heller ikkje møtt nokon via den, så eg trur det er med kjæreste ting som men venneting; Det er vanskelegare å møte nye folk og knytte bånd dess eldre ein blir. Og det er litt trist :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt frustrert. Jeg var på byen i går. Pyntet til tennene. Var på byens kjøttmarked, og ble regelrett klådd på. Skjønner ikke guttene at jeg ikke blir sjarmert av at de klyper meg i flesket og smiler fårete? Hva med "hei, hva heter du??" Hvorfor må de TA på meg uten min tillatelse? Da får de en kald skulder og himling med øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hehe - jeg kjenner igjen beskrivelsene, men føler at det har vært sånn siden jeg var atten/nitten. det er jo som dere sier; det er så mange fullstendig uaktuelle menn!!! Føles jo nesten dumt å pynte seg når DE kommer drita og med øl nedover skjorta for å tafse. Ikke bare nesten, forresten.

Men så klart - aldersmessig merker man jo forskjell fra man var atten. Kanskje litt fordi man ikke stilte så store krav den gangen? Merker på meg selv at jeg blir mer og mer kresen, ikke bare i forhold til menn, men alle slags bekjentskaper.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, da, men det FINNES steder hvor klientellet er over tjuefem. Heldigvis. Og for det meste oppfører disse seg littegrann bedre enn russen. Har inntrykk av at de fleste genuine diskotekene er flyt opp av slibrige gamle/unge ungkarer, dog. Hvorfor er menn sånn? De KAN jo ikke få seg dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åh, som jeg kjenner meg igjen :o heldigvis; er ferdig med det løpet der, og det er fordi jeg har møtt min fantastiske, snille, kjekke, sexye mann - og jeg møtte ham på byen!!

jeg er selv 30, og for et-to år siden, var jeg aktiv ute og skulle sjekke, eller helst bli sjekket opp. Ble til slutt lei, av å skru opp forventninger, av å speide etter "the one" og av avvise ekle, fulle og klåete gutter. Til slutt fikk jeg nok. Fant meg heller et stamsted, der nettopp min kjære jobbet en helg i ny og ne som ekstravakt. Jeg gav totalt blaffen i alt som het sjekking, og var innforstått som min statis som evig singel :hoho: hadde det kjempeartig hver eneste gang, bare lo og tullet og festet, og det var befriende; etter sjekke/speide-tiden! Sjekking og gutter var totalt ute av hodet mitt, de som fikk kontakt, var de som ville ha det gøy! Hadde jo observert han kjekke fyren som jobbet der en gang i blant, men "han var way out of my league, og kunne få hvem som helst...." så hadde det seg sånn at en venninne av meg begynte å jobbe der, og hun ble kjent med han her fyren, som kunne fortelle at han var så betatt av en høy, mørk, søt jente som pleide å gå der , og som alltid var så blid og morsom :sjarmor: gjett hvem da...Så arrangerte venninnen min et forspiel, og siden har det gått slag i slag.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, "nyibyen".

Hva skal jeg si, da?

Er passert 50, er "pen" (alt er relativt), slank og sprek.

Er ikke moden for pensjonister og gamle kaller enda. Går mye ut med kolleger i alle aldre, dog flest yngre, men da er man i en "lukket gruppe" og blir aldri kjent med nye.

Går på Wessel med en singel venninne, men der blir man aldri sjekket opp av nye menn. Kommer bare kjensfolk bort.

Det er helt sikkert mange flere ålreite, single gutter i trettiårsalderen på byen enn det er menn som matcher meg i alder. Så jeg synes overhodet ikke synd på deg, "Nyibyen". Du får det mye verre om noen år. Hehe.

Har prøvd noen nettsider i det siste (spray og møteplassen) og hatt noen stevnemøter. Samtlige var "gamle" gubber, selv om de i antall år var yngre enn meg. Det har ikke med utseendet å gjøre, men med interesser, holdninger, måte å kle seg på osv. De var "satt", som det heter. Er det bare slike gubber på nettet? Akk.

Kravstor jeg? Neida.....

Dette er intet annet enn en skandale!!!!!!!!

Norges land har så mange single ressurssterke kvinner i alle aldre: og hva får de? Ingenting.

Ingen menn har guts og mot til å sjekke bevisst ute.

Det er for mye grisgrendte strøk her- selv i lille Bergen og lille Oslo.

Fy flaten, jeg blir så sint av å høre om de fraværende mennene. Ikke tar de initiativet på dette området heller? Hvor skal dette ende?

Jeg gruer meg forferdelig til jeg står der, 50 år og single.

Håper noen smartinger har oppfunnet andre typer gamlehjem enn i dag...håper de serverer bedre mat enn den forferdelige instituasjons-maten man får i dag. Det er det minst man kan forlange etter så mange år med tafatte og fraværende menn.

:cry:

:-?

:evil:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt denne forventningen om at menn skal sjekke en opp. Hvorfor ikke ta litt initiativ selv, i stede for å vente på at noen som er "bra nok" skal komme bort til deg. Når kjøpte du sist en øl til en kjekk mann du så i baren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Norges land har så mange single ressurssterke kvinner i alle aldre: og hva får de? Ingenting.

Der har du vel problemet ditt - du forventer å få, uten å gjøre noe for det selv.

Denne gruppen av "single ressurssterke kvinner" (eller bitre og sure kjerringer med dårlige erfaringer), er ikke hva som står høyest i kurs hos single menn. Dagen dere kvitter dere med bagasjen dere drasser med dere fra tidligere forhold, blir dere mer interessante. Inntil da får dere ta til takke med å bli sjekket opp av dritafulle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dette er intet annet enn en skandale!!!!!!!!

Ingen menn har guts og mot til å sjekke bevisst ute.  

Det er for mye grisgrendte strøk her- selv i lille Bergen og lille Oslo.  

Fy flaten, jeg blir så sint av å høre om de fraværende mennene. Ikke tar de initiativet på dette området heller? Hvor skal dette ende?  

Jeg gruer meg forferdelig til jeg står der, 50 år og single.  

Håper noen smartinger har oppfunnet andre typer gamlehjem enn i dag...håper de serverer bedre mat enn den forferdelige instituasjons-maten man får i dag. Det er det minst man kan forlange etter så mange år med tafatte og fraværende menn.

Nå blir jeg litt provosert. Du vil ikke være singel, men du vil ikke gjøre noe for å bedre situasjonen på egenhånd.

Jeg var også lei av å være singel. I stedet for å sette med ned surve sånn som du, så gikk jeg i meg selv. Jeg har brukt et halvt år på å lære meg hvordan kvinner fungerer (og lærer stadig noe nytt), og vet nå hvordan jeg skal få tak i de jentene jeg vil ha. Jeg behøver ikke sitte ned å vente, og faktisk fortjener ingen som sitter på ræva og venter at noen skal sjekke dem opp.

Den kunnskapen jeg har tilegnet meg har imidlertid gjort meg bitter på det kvinnelige kjønn generelt. Du bidrar til å forsterke denne bitterheten. Dere er så forbannet innbilske, og forventer tusen ganger mer enn dere fortjener. Dere har så høye tanker om dere selv at jeg blir kvalm.

Du fortjener ingen slik du framstår. "ressurssterke kvinner", my ass. Hva har du å tilby menn? Et oppblåst ego? Jeg ville ikke tatt i deg med ildtang en gang. Selv om du kanskje fortjener nettopp det.

Og hvorfor i all verden forventer du at vanlige menn som ikke har forstått hvordan kvinner fungerer skal ha "guts og mot" til å sjekke dere opp? Som mann må man regne med å bli avvist et til-talls ganger på et utested før man i det hele tatt finner noen å kommunisere med. Det er ikke enkelt, og det er lett å ta det personlig. Jeg gikk mange ganger hjem etter en bytur og følte meg totalt verdiløs.

Heldigvis finnes det ekte jenter som har selvtillitt samtidig som de har et realistisk bilde av selv selv. Men de er f*** meg ikke lett å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Må nok sei meg einig med Valentino her, det var eit utruleg sjølvhøgtideleg innlegg, men kanskje ho er litt ironisk? Kan vere vanskeleg å forstå av og til i skriftleg form :wink: Men eg trur nok at mange kan stille litt for høge krav til utsjånad hos motparten, og dette kjem veldig godt fram i fylla på by'n. Eg ser på venninnene mine og dei mennene dei prøver seg på, og eg forstår at dei stadig går heim aleine. Ein som får tilbud frå dei fleste damene i lokalet vil ofte ta med seg den flottaste, slik er det berre. Ein går ikkje nett etter dei indre verdiane på uteplassar...

Og så merkar eg jo no når eg ikkje er interessert i å møte nokn at eg er meir interessant for menn enn ofte før, så det er noko i det med å vere litt uinteressert. Men det er jo ikkje så lett å virke uinteressert dersom ein er veldig klar for mann og barn! Trur kanskje vi som er såpass gamle har utvikla ganske mange murar for å beskytte vårt innerste, slik at ingen får komme heilt inn. Og så forblir vi single og litt bitre. Men å skulde det andre kjønn for alt som går gale blir litt feil det og.

Eg har primært mannlege vener, og eg er ganske godt kjent med korleis dei fungerer, og dei er ærlege og lojale og har faktisk lyst på kone og barn. Men dei damene dei prøver seg på er nok litt for godt vande med flotte menn, og så har du heile sirkelen igjen. Det er faktisk litt interessant å sitte utanfor dette spelet og sjå på korleis det fungerer, så veit eg det om eg skulle delta att... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men det gjelder vel egentlig å velge utested med omhu? Det finnes faktisk en god del utesteder i Oslo hvor flertallet er rundt 30...

Også gjelder det vel også den gode, gamle regelen - gå ut for å ha det gøy, og ikke for å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Valentino

Den kunnskapen jeg har tilegnet meg har imidlertid gjort meg bitter på det kvinnelige kjønn generelt. Du bidrar til å forsterke denne bitterheten. Dere er så forbannet innbilske, og forventer tusen ganger mer enn dere fortjener. Dere har så høye tanker om dere selv at jeg blir kvalm.

Du har et veldig negativt syn på damer. Sikker på at kvinner er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...