Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Isabel70 skrev:

Men du får de ikke inn i meg, og det var poenget mitt :tongue:

Jeg tror du blir pent nødt til å fortelle oss hvilke vaksiner som per dato produseres i kreftsvulster fra mennesker.

Og etterpå kan dette innlegget(som jo var lenket tidligere i tråden også, av en annen bruker) være verd nok en liten dypstudie: http://scienceblogs.com/insolence/2014/12/02/vaccines-will-not-be-made-from-human-tumors/

Det bemerkes at vi ikke snakker om nårtid eller fortid, men om fremtid "will not be made", ikke "is not made".

Og jeg kjenner jeg begynner å bli nesten like småirritert som da et opprinnelig tysk foreldrepar med manglende kunnskap, men med overbevisning om råkost og Guds nåde, i praksis drepte sitt mindreårige diabetiske barn.

Lenke

Endret av Mis(s)Understood
Oppdaget at en lenke også var lagt av annen bruker tpå foregående side
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men med alle migrantene og flyktningene, så øker risikoen for tuberkulosesmitte igjen, ofte den resistente typen også. Så dumt å ta vekk BCG-vaksinen. I stedet burde man innført hepatitt A og B i barnevaksinasjonsprogrammet, det blir mer og mer smitte av dette. Mange vet ikke engang at de er smittebærere av bl.a hepatitt B. 

Anonymkode: 4c849...2b6

Er jo enig der :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel er det mye vi ikke ser, dvs tanker f.eks. Og tankene våre, den psykiske biten, påvirker også helsa. Derfor fungerer ikke bare vitenskapen. Helsa er noe "større", en kraft om du vil. Kinesisk medisin f.eks er mer bygget på sammenhengen mellom den mentale biten og den fysiske biten, da de f.eks bruker urtesammensetninger som er mer skånsomme og balanserer uten bivirkninger, og som går dypere mer på årsaken til sykdommen, kontra legemidler som holder symptomer i sjakk, men som ikke tar hovedrota til at en sykdom oppstår, dermed er man i en evinnelig sirkel blitt avhengige av legemidler som holder symptomer i sjakk istedenfor å få behandling for selve rota til at symptomet oppstod så sydommen forsvinner.

   Og når jeg tenker meg om, klarer man selvsagt ikke å få alle vaksiner til å fungere, da man kan ikke sprøyte inn noe i kroppen på forhånd, da kroppen stadig er i utvikling/forandring. Man kan evt behandle en sykdom når den oppstår, men å sprøyte noe inn hvis noe kommer til å oppstå, er for meg en helt absurd tanke, da den selvsagt også kan forstyrre kroppen også, ikke bare helbrede den. Jeg tror vaksineindustrien er en industri bygget på folks angst for sykdommer, som igjen gir cash til store internasjonale selskaper uten ansikt. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Innlegget ditt er så langt inn i svadaland at øynene mine blør. Om du ikke troller, så har du fullstendig misforstått hva vaksiner ER.

Det er veldig enkelt (jeg har ingen tro på at dette går inn, men siden kanskje noen andre leser svadaen din behøver den tilsvar):

Vaksiner er enten svekkede virus, døde virus, eller deler av et virus (samme med vaksiner mot bakterier). Ingen av delene vil fremkalle sykdom. Det det vil gjøre, er å gi immunsystemet et godt signalement på hvordan akkurat den basselusken ser ut. Når kroppen blir utsatt for ekte vare (smittet av sykdommen man er vaksinert mot), vil immunsystemet gjenkjenne og drepe den bakterien eller det viruset i løpet av kort tid, dvs FØR dritten rekker å gjøre skade (dvs at du blir syk).

Du kan sammeligne det med en veldig spesifikk wanted poster. Men her er det ikke Wanted:Dead or Alive, her er det Wanted: DEAD. Den metoden du beskriver er som å skremme Billy the Kid med hvitløk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Er da ikke helt tilbakestående. Syns det er morsomt at det faktisk eksisterer så dumme mennesker som er mot. Fikk meg en god latter av tråden! Tenk at det er så dumme mennesker som tror vi kan kurere polio, tuberkulose, meslinger og røde hunder med enhjørninger, rosa skyer og regnbuer. Halleluja! :fnise::pls:

Anonymkode: 764fa...2a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi overbeviser ingen ved latterliggjøring.

Vis respekt, og argumentér saklig.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi forutsetter at vaksiner virker som de skal, hvordan utrydder man en sykdom med vaksiner egentlig? Vil ikke alltid viruset/bakterien finnes et sted, slik at mennesker som ikke er vaksinerte kan utvikle sykdommen når man har sluttet å vaksinere for sykdommen? Er kopperviruset borte liksom, eller har alle nåtidige og fremtidige mennesker blitt immune mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt at du anklager legevitenskapen for kun å behandle symptomer og ikke årsaken, samtidig som du argumenterer for å behandle sykdom når den oppstår. Om man vaksinerer seg vil man jo eliminere nettopp årsaken til at en sykdom oppstår, da slipper man å få symptomer. 

Anonymkode: 4c849...2b6

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For. Er da ikke helt tilbakestående. Syns det er morsomt at det faktisk eksisterer så dumme mennesker som er mot. Fikk meg en god latter av tråden! Tenk at det er så dumme mennesker som tror vi kan kurere polio, tuberkulose, meslinger og røde hunder med enhjørninger, rosa skyer og regnbuer. Halleluja! :fnise::pls:

Anonymkode: 764fa...2a7

Jeg blir oppgitt...Du henger deg på massemedias/samfunnets politiske korrekte karusell...Mens vi som er imot, er kritiske.., tenker selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Innlegget ditt er så langt inn i svadaland at øynene mine blør. Om du ikke troller, så har du fullstendig misforstått hva vaksiner ER.

Det er veldig enkelt (jeg har ingen tro på at dette går inn, men siden kanskje noen andre leser svadaen din behøver den tilsvar):

Vaksiner er enten svekkede virus, døde virus, eller deler av et virus (samme med vaksiner mot bakterier). Ingen av delene vil fremkalle sykdom. Det det vil gjøre, er å gi immunsystemet et godt signalement på hvordan akkurat den basselusken ser ut. Når kroppen blir utsatt for ekte vare (smittet av sykdommen man er vaksinert mot), vil immunsystemet gjenkjenne og drepe den bakterien eller det viruset i løpet av kort tid, dvs FØR dritten rekker å gjøre skade (dvs at du blir syk).

Du kan sammeligne det med en veldig spesifikk wanted poster. Men her er det ikke Wanted:Dead or Alive, her er det Wanted: DEAD. Den metoden du beskriver er som å skremme Billy the Kid med hvitløk.

Jeg vet hva vaskine er, og jeg tror ikke kroppen trenger den. Jeg tror kroppen selv er i stand til å ødelegge sykdommer, men at vi i den vestlige verden har blitt så vant til å ta noe for enhver plage, istedenfor å la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg igjen. Jeg tror kroppen er mye mer intelligent en leger, og at vi lærer oss til å legge makten over egen helse i hendene på leger istedenfor oss selv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isabel70 skrev:

Hvis vi forutsetter at vaksiner virker som de skal, hvordan utrydder man en sykdom med vaksiner egentlig? Vil ikke alltid viruset/bakterien finnes et sted, slik at mennesker som ikke er vaksinerte kan utvikle sykdommen når man har sluttet å vaksinere for sykdommen? Er kopperviruset borte liksom, eller har alle nåtidige og fremtidige mennesker blitt immune mot det?

Sykdommer blir utryddet når de patogene organismene - i dette tilfellet koppeviruset - ikke lenger har noe reservoir å overleve i. Hvis det ikke finner vertsorganismer, kan det heller ikke replikere, og derved dør det ut. Teoretisk sett kan det finnes ville koppevirus i isolerte områder, mem det er lite sannsynlig. Kopper har ikke vært sett siden 1976. WHO har utlovet en dusør på en million dollar til den som klarer å påvise et tilfelle av koppeinfeksjon.

For ordens skyld skal jeg informere om at det finnes noen isolater av viruset i et høysikkerhetslaboratorium i USA. Disse kommer ikke ut derfra.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

En vaksine er ikke et legemiddel som lagres i kroppen din. Det er en "simulert" infeksjon som gjør at immunforsvaret ditt gjenkjenner overflatemarkører på den patogene organismen hvis du blir smittet en gang senere, og derfor kan sette i gang en spesifikk og riktig immunrespons umiddelbart, i stedet for den latensperioden man ser ved ukjente smittestoffer (det kan ta opp mot to uker før spesifikke mekanismer trer inn i immunresponsen. Innen da kan du godt være død av infeksjonen). Dette betyr at du ikke blir syk, fordi kroppen gjenkjenner smittestoffet. Det er ikke noe legemiddel som er lagret, men kroppens egen implementering av smittegjenkjenning. Det er ikke kroppen selv som skaper noen ubalanse. Det er fremmede organismer som forrykker kroppens balanse, og vaksiner gjør ingen ting som ikke kroppen selv kan gjøre. De bare sørger for at jobben er gjort når den fremmede organismen kommer, slik at man slipper å bli syk, siden kroppen allerede har lært hva den skal gjøre. Ved infeksjonssykdommer er det ikke tvil om årsaken. Det er ikke noe man trenger å "finne." Ved laboratorieundersøkelser kan man finne ut hvilken mikroorganisme som skaper sykdommen. Det er dyrt, men gjøres når det er nødvendig. Er man vaksinert er det ikke nødvendig. Da blir man normalt ikke syk.

Ikke kritiser noe du ikke vet hva er uten ydmykhet for at du kanskje bommer grovt med dine innsigelser.

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva vaskine er, og jeg tror ikke kroppen trenger den. Jeg tror kroppen selv er i stand til å ødelegge sykdommer, men at vi i den vestlige verden har blitt så vant til å ta noe for enhver plage, istedenfor å la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg igjen. Jeg tror kroppen er mye mer intelligent en leger, og at vi lærer oss til å legge makten over egen helse i hendene på leger istedenfor oss selv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Mikroorganismer kan overvelde kroppens forsvarssystemer, og bruke opp immunceller fortere enn benmargen klarer å produsere dem og sekundære lymfoide organer klarer å modne dem. Da dør man.

Du blir ikke sterkere av en gjennomgått infeksjon. Hvis du overlever er immunforsvaret ditt svekket i flere uker. Det er derfor man ofte ser sekundære bakterielle lungebetennelser etter virusinfeksjoner.

Om du har tilfrisknet helt etter en infeksjon, er ikke immunforsvaret ditt noe sterkere enn før. Det er bare spesifikt mot enda en sykdom.

Kroppen er hverken intelligent eller uintelligent. Den har konsekvente responsmekanismer på stimuli, og disse overvinner noen ganger infeksjoner, og andre ganger ikke. Vaksiner hindrer infeksjonen for angjeldende mikroorganisme i å kunne etablere seg i kroppen.

Det finnes intelligente leger, og det finnes uhyre dumme leger. Makten over egen helse har du uansett selv. Ingen kan tvinge deg til behandling.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppgitt...Du henger deg på massemedias/samfunnets politiske korrekte karusell...Mens vi som er imot, er kritiske.., tenker selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Jeg er uenig med deg. Kan du virkelig påstå at jeg ikke tenker selv?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva vaskine er, og jeg tror ikke kroppen trenger den. Jeg tror kroppen selv er i stand til å ødelegge sykdommer, men at vi i den vestlige verden har blitt så vant til å ta noe for enhver plage, istedenfor å la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg igjen. Jeg tror kroppen er mye mer intelligent en leger, og at vi lærer oss til å legge makten over egen helse i hendene på leger istedenfor oss selv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Og likevel står det flere millioner mennesker i kø hvert eneste år for å ta vaksiner.
Vaksiner de trenger for å overleve. For de har sett sykdommene på nært hold, de har kanskje vært vitne til folk som dør pga de sykdommene som man lett kan få vaksine for.

Visste du at på verdensbasis, så dør det ETT barn hvert 20 sekund? Ofte er dette nyfødte fordi folk er for fattige til å ta vaksinene.  Mødre i Afrika lar være å gi barna sine navn fordi de vet ikke om de vil overleve. Mange barn dør før de fyller 5 år og det rett og slett av de sykdommene som vi her i vesten, er så heldig å få vaksine for.

Så.
Om kroppen er i stand til å ødelegge disse sykdommene, hvorfor dør det da ett barn hvert 20sek? Ikke alle de barna er ifra fattige strøk. Noen av de barna som dør er her i vesten også.
Kanskje de ble smittet av en person som valgte å aldri vaksinere seg, som igjen fikk en av sykdommene. En som tenker "Det er bare en forskjølelse, jeg blir frisk"-Så reiser han kollektivt og på den bussen er det en mor med sitt spedbarn. Og barnet er enda for liten til å få vaksinene og blir dermed utsatt for dråpesmitte. Barnet blir alvorlig syk og det ender i krybbedød.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/26/2016 at 23.25, Isabel70 skrev:

(...) Som battlerapper kan jeg litt om hersketeknikker og hvordan man får andre til å se ut som en tulling. Jeg er også interessert i retorikk, og har bevisst gått inn for å lære meg litt om hvordan folk arguenterer når de ljuger, hvordan folk argumenterer når de ikke har din beste interesse for øye, hvordan folk argumenterer når de ikke har faktisk gode argumenter på hånden etc. (...)

Om du kjenner til hersketeknikker og slikt, kjenner du sikkert også til «falsk balanse». Dette er et fenomen som går igjen i vaksinedebatten. Det finnes ikke to sider av fakta, det finnes noe som er rett, og noe som er galt. Å argumentere mot vaksiner er som å argumentere for at jorden er flat.

Den 2/27/2016 at 2.13, Isabel70 skrev:

Det er ikke så mye penger i å behandle folk bare når det blir nødvendig. Den beste forretningsideen er jo å gi et medikament til alle, og så aldri slutte å distribuere det heller, så "utryddede" sykdommer kommer det nok ikke til å bli så mange av.

Det er svært mye penger i behandling. Vi bor i Norge og er privilegerte som stort sett har gratis helsetjenester. Om man ser til for eksempel USA, vil en vaksine koste en brøkdel av det man må ut med om man skulle havne på sykehus.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Allikevel er det mye vi ikke ser, dvs tanker f.eks. Og tankene våre, den psykiske biten, påvirker også helsa. Derfor fungerer ikke bare vitenskapen. Helsa er noe "større", en kraft om du vil. Kinesisk medisin f.eks er mer bygget på sammenhengen mellom den mentale biten og den fysiske biten, da de f.eks bruker urtesammensetninger som er mer skånsomme og balanserer uten bivirkninger, og som går dypere mer på årsaken til sykdommen, kontra legemidler som holder symptomer i sjakk, men som ikke tar hovedrota til at en sykdom oppstår, dermed er man i en evinnelig sirkel blitt avhengige av legemidler som holder symptomer i sjakk istedenfor å få behandling for selve rota til at symptomet oppstod så sydommen forsvinner.

   Og når jeg tenker meg om, klarer man selvsagt ikke å få alle vaksiner til å fungere, da man kan ikke sprøyte inn noe i kroppen på forhånd, da kroppen stadig er i utvikling/forandring. Man kan evt behandle en sykdom når den oppstår, men å sprøyte noe inn hvis noe kommer til å oppstå, er for meg en helt absurd tanke, da den selvsagt også kan forstyrre kroppen også, ikke bare helbrede den. Jeg tror vaksineindustrien er en industri bygget på folks angst for sykdommer, som igjen gir cash til store internasjonale selskaper uten ansikt. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Om kinesisk medisin, eller alternativ medisin generelt, skulle få troverdighet ut fra at legemiddelindustrien er korrupt, burde slik alternativ medisin være billig eller gratis. Det er den ikke. Mange desperate mennesker lures til å ruinere seg på produkter og behandlinger som ikke har noen påviselig effekt. Andre dør fordi de trodde på de som promoterte slike produkter.

Det siste avsnittet ditt viser at du ikke har forstått hvordan vaksiner fungerer, da hadde det ikke vært absurd. Vaksiner lærer kroppen å kjenne igjen farlige situasjoner og sette inn motangrep kjapt. Det blir litt som trening kontra konkurranse. Man trener slik at man skal kunne prestere når det er alvor.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppgitt...Du henger deg på massemedias/samfunnets politiske korrekte karusell...Mens vi som er imot, er kritiske.., tenker selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Dette er litt av problemet. De som er mot vaksiner tror at de tenker selv, men det å ha en egen mening betyr ikke at man har rett. Det er bevist at vaksiner virker. Å mene at de ikke gjør det, er som å mene at jorden er flat, eller at månen er en ost - man kan tro det, men det gjør det ikke korrekt av den grunn.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva vaskine er, og jeg tror ikke kroppen trenger den. Jeg tror kroppen selv er i stand til å ødelegge sykdommer, men at vi i den vestlige verden har blitt så vant til å ta noe for enhver plage, istedenfor å la kroppen få den tiden den trenger til å komme seg igjen. Jeg tror kroppen er mye mer intelligent en leger, og at vi lærer oss til å legge makten over egen helse i hendene på leger istedenfor oss selv. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Kroppen kan i mange tilfeller lege sykdommer, i den forstand at man blir frisk til slutt. Problemet er at mange sykdommer har potensielt alvorlige komplikasjoner og følgesykdommer. Om en person får meslinger og blir døv, var det verdt det, når en vaksine kunne ha forhindret at sykdommen i det hele tatt brøt ut?

Det er skremmende at mennesker anbefaler andre å ikke vaksinere seg. Hva om en ung jente her i forumet velger å ikke ta HPV-vaksinen på grunn av det du skriver, og ender opp med livmorhalskreft på grunn av det? Vil du da fraskrive deg ansvar ved å fortelle henne at hun hadde en kropp som ikke var intelligent nok til å forhindre at hun fikk kreft, og at hun nå må la kroppen få tid til å komme seg fra kreften?

Jeg håper at de som argumenterer mot vaksiner klarer å leve med det dersom noen hører på dem og ender opp med alvorlige skader eller i verste fall dør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Se på det på denne måten: Immunforsvaret vårt er kroppens politi. Politiet er avhengig av å vite hvem tyvene er for å kunne arrestere dem. Når man får en vaksine, er det som om man viser politiet et bilde av tyvene samt hvordan de pleier å begå forbrytelser. Neste gang tyvene kommer til kroppen, blir de umiddelbart arrestert, istedenfor at de må starte en lang etterforsking hvor tyvene kan vinne før politiet for tatt dem.

Det å styrke politiet gjennom kosthold og slikt, er vel så bra, men uten informasjonen de trenger, så vil de alltid gjøre jobben sin betraktelig tregere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Isabel70 skrev:

Har selv god erfarijng med urtemedisin, men ikke så god erfaring med legemidler.

Hele legemiddelindustrien er jo bygget opp rundt at de skal tjene på medikamenter. Hvert eneste medikament er patentert. Når en urtelege foreskriver urter, kan man kjøpe disse hvor som helst eller dyrke dem selv, mens når legen skriver ut noe på resept, må man alltid kjøpe medikamentene hos en bestemt produsent.

Først: Hvorfor svarer du ingen av de som svarer deg?

Hovedforskjellen her er at det du får på apoteket er testet, dokumentert, og gitt i riktige doser, i motsetning til urtene. Det er mange medikamenter som har blitt funnet i naturen, f.eks. aspirin (acetylsalisylsyre) som har blitt brukt som medikament i tusener av år. Kjøper du piller på apoteket, får du den rette dosen, du får oversikt over bivirkninger, du kan melde inn bivirkninger, og du vet at det du kjøper er det du får. Henter du bark fra naturen og bruker dette, har du null kontroll på hvor store doser du får i deg. Mest sannsynligvis får du i deg alt for lav dose, slik at du ikke får den ønskede effekten. I verste fall får du i deg alt for høy dose. Og det er IKKE slik at fordi det er naturlig er det ingen bivirkninger. Aspirin er blodfortynnende, og ved høye doser kan du risikere indre blødninger, eller at du moster store mengder blod om du havner i en ulykke. Hos barn kan bruk føre til Reyes syndrom, som kan føre til død. Dette har man funnet ut på grunn av vitenskapen!

7 timer siden, Isabel70 skrev:

Hvis vi forutsetter at vaksiner virker som de skal, hvordan utrydder man en sykdom med vaksiner egentlig? Vil ikke alltid viruset/bakterien finnes et sted, slik at mennesker som ikke er vaksinerte kan utvikle sykdommen når man har sluttet å vaksinere for sykdommen? Er kopperviruset borte liksom, eller har alle nåtidige og fremtidige mennesker blitt immune mot det?

Som nevnt over, er mennesket det eneste stedet viruset eller bakterien kan leve, og den ikke finner noen å infisere, vil det dø ut. Så ja, kopperviruset er borte, med unntak av et par laboratorier. Det har vært en del diskusjon rundt hvorvidt disse prøvene skal destrueres eller ikke. På den ene siden er det dumt å ha de, i tilfelle den minimale sjansen for at noe skal skje slik at de havner ut i omløp igjen. På den andre siden kan man forske på de om man har de (med dagens genteknologi kan man i prinsippet lage nye virus, så om noen med onde hensikter gjør dette er det greit å ha tilgang på viruset selv). For nå som kopperviruset har vært borte så lenge, har de fleste av oss nemlig INGEN immunitet mot dette. Om kopperviruset på den ene eller andre måten skulle ha kommet tilbake igjen, hadde jeg vært først i køen for å bli vaksinert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppgitt...Du henger deg på massemedias/samfunnets politiske korrekte karusell...Mens vi som er imot, er kritiske.., tenker selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Hvordan kan du påstå at alle som er for vaksine ikke tenker selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir oppgitt...Du henger deg på massemedias/samfunnets politiske korrekte karusell...Mens vi som er imot, er kritiske.., tenker selv.

Anonymkode: 3f546...a8d

Du er så dum at det er bare morsomt å lese alle svarene du kommer med. Mangel på kunnskap lyser lang vei. :fnise:

Anonymkode: 764fa...2a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leste nøye hva jeg skrev, sa jeg at det er noe helt annet å behandle en sykdom når den oppstår, kontra å sprøyte inn noe i kroppen hvis det en gang kanskje oppstår...Jeg vil ikke ha noe legemidler i kroppen min nå, i tilfellet noe skulle oppstå i fremtiden, fordi jeg tror ikke på vaksiner etter at jeg har gjor mye research selv, lest bøker osv. Jeg tror vi legger alt for mye makt over egen helse i hendene på leger, istedenfor å finne årsaker selv. Kroppen selv lagde ubalansen, da kan den som oftest også fikse den hvis vi går inn i oss selv og finner årsaken...Jeg sier ikke at det er lett, men jeg tror at kroppen er intelligent, men at vi nå ikke bahendler den som intelligent. Det er alt for mange operasjoner f.eks, der kroppn kunnet fikset seg selv...

Anonymkode: 3f546...a8d

Helt enig, dette er også min erfaring. Kroppen er mye mer intelligent enn noen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isabel70 skrev:

Helt enig, dette er også min erfaring. Kroppen er mye mer intelligent enn noen lege.

Dette gir ingen mening.

Kroppen er hverken intelligent eller dum. Den responderer på biokjemiske og elektrofysiologiske hendelser på en strengt logisk måte som følger naturlovene. Når det kommer eksterne stimuli som er destruktive har kroppen forutsigbare måter å reagere på. Dette kan observeres og systematiseres. Vaksiner gjør ikke noe annet enn å programmere inn en respons mot spesifikke antigener. Denne responsen kan kroppen lage selv - men da må den infiseres og bli syk. Vaksiner er bare en snarvei til dette uten at man behøver å bli syk og utsette seg for lidelse, smerte, skade og død.

Å si at kroppen er intelligent er like dumt som å si at naturlovene er intelligente. De er ikke det. De er bare underlagt en kompleks lovmessighet.

 

Legers intelligensnivå har egentlig ikke så mye med saken å gjøre, og kan i hvert fall ikke sammenlignes med kroppens naturlige responser. Det finnes en mengde dumme leger. De fleste er helt gjennomsnittlig utrustet.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å påstå at søvn, perfekt kosthold og aktivitet holder dødelige sykdommer unna er bare vås. Så enkelt er det. Flokkimmunitet og vaksiner er det som holder mennesker friske.

Jeg er 100% for at folk skal få ta sine egne valg, men dette rammer jo dessverre ikke bare dem. Hvis noen aktivt vil bekjempe polio med brokkoli så er de velkommen til å gjøre nettopp det - på en øde øy.

Når du blir mor har du et ansvar for dine barn. Dine barn fortjener den beste sjangsen på livet. Det er veldig vanskelig å leve om du er død eller ødelagt for livet. Mange ikke-vaksinerte blir heller aldri syke, men det er fordi det er andre ansvarlige foreldre som har vaksinert sine. Eller tenk på de barna som ikke kan ta vaksiner pga allergier, de er helt og holdent avhengige av at andre har helsekorta sine i orden. 

Jeg er likevell enig i at det er overmedisinering ute og går, men det er for svarte svingende forskjell på antibiotika og stivkrampesprøyta! En forkjølelse med vond hals går over, tuberkulose der i mot er passe smertefullt (og helt unødvendig, nevnte jeg det?).

Hver gang jeg møter en vaksinemotstander så pleier jeg å fortelle om min bestemor som hadde polio (før vaksinen kom). Hun går den dag i dag, 75 år senere, i en 90 graders vinkel på korsryggen. Alt i hjemmet hennes er tilrettelagt, hun trenger hjelp hele døgnet og har vært i konstante smerter i mange år sammenhengende. Vil en oppegående person ønske dette for sine barn? I think not. 

Vil i tillegg legge til at et barn kan bli autist også uten disse jævlige og livreddende vaksinene. Hadde vi kuttet ut gratis vaksineringaprogram ville samtlige sykdommer kommet tilbake, plutselig ville pipa fått en annen lyd. 

Men for all del, gå og lek Gud med livene til dine egne og andres barn. Hvis du ønsker hardt nok så forblir dere alle friske - og forresten, jeg ønsker meg nytt hus så hvis du gidder å legge inn et lite ønske på mine vegne hadde det vært fint. Da sitter jeg her på gjerdet og bare venter på at alt ordner seg av seg selv. 

Anonymkode: cf1b6...ada

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...