Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fredsmegleren skrev:

For, men jeg synes likevel det er viktig å sette seg inn i vaksinene man ønsker å ta. 

Enig i den. 
Jeg vil ikke, og får ikke lov til, å ta influensavaksinen. Jeg er frisk og jobber ikke med eldre eller syke. 
Pappa tok den fordi han jobbet som sjåfør for et sykehjem. Han fikk narkolepsi, falt om og slo hodet. Er nå ufør på grunn av den vaksinen. Han ble truet med oppsigelse hvis han ikke tok den. Det var midt i hele svine-influensa-epidemien. Han slet i flere år. Etter å ha sett hvor ille det kan bli så har jeg valgt å ikke ta den. 

Så klart, ikke alle får narkolepsi av den vaksinen. Men for meg så er det en unødvendig risiko. Jeg jobber ikke med gamle, syke eller folk som kan dø av influensa. Jeg er frisk ellers, så jeg behøver ikke den vaksinen. Jeg hadde svine-influensa. Gikk på FHS og det ble et utbrudd der. Vi ble låst inn i et stort rom, karantene. Beste minnet jeg har fra FHS for vi hadde det så gøy :fnise:
Men som sagt, jeg trenger ikke den vaksinen, og kommer ikke til å ta den. 

ts

Anonymkode: 04669...c6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er for, og har også en viss tillit til legevitenskapen. At alle kan holde seg friske ved hjelp av nok søvn og brokkoli, er en like tåpelig påstand som law of attraction.

Anonymkode: 2119c...664

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Selvsagt er vaksine en måte for legemiddelsindustrien å tjene penger på. Men de produserer fremdeles det befolkningen trenger. Hva med alle andre medisiner for kreft, diabetes, autoimmun sykdom, osv? Skal vi slutte å bruke det fordi "det er bare en måte for legemiddelsindustrien å cashe inn penger på"? Vaksine fungerer på den måten at de injiserer dødde eller levende organismer av viruset og kroppen danner antistoffer mot det. :klaske:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, noe annet ser jeg ikke på som noe alternativ. Tok ikke svine-influensa vaksinen dog, akkurat den syntes jeg var testet og forsket for lite på. Angrer absolutt ikke i ettertid. Har også fornyet barne-vaksinene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke funnet vaksine for meslinger så hadde det nok dødd enda flere mennesker enn i dag. Jeg fikk meslinger da jeg var 11 år. Dette var før de startet og vaksinere barn for det. Jeg var veldig syk med høy feber. Jeg unner ingen å få denne sykdommen da den kan føre med seg andre ting som man sliter med. Husker enda hvordan det var og jeg var sikker på at jeg skulle dø. Noen sykdommer er kanskje bra at vi får men det finnes veldig alvorlige sykdommer som man kan unngå pga vaksine. 

Anonymkode: 2f0d1...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For. Når sønnen min var baby og skulle vaksineres kom det en journalist å banket på døren hos helsesøster. Han lurte på om han kunne få ta bilde av oss og intervjue meg, temaet var vaksinasjon og spørsmålet var; hvorfor jeg valgte å vaksinere sønnen min? Følte meg egentlig litt teit siden jeg aldri hadde vurdert noe annet, men intervju fikk han.

Anonymkode: 53ab1...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, stan skrev:

Vaksiner er bra. De gjør at vi slipper unna mange sykdommer, plager og død. 

Hvis det er å tukle å hindre at folk blir syke så vil jeg tukles med. 

Det er naivt og misforstått å tro at organisk mat og frisk luft vil holde oss friske. Folk før i tiden spiste bare organisk mat, manglet aldri frisk luft og var mye mer i bevegelse enn vi noensinne vil være. Dødeligheten blant befolkningen var høy. 

Vaksiner og antibiotika er blant det beste legevitenskapen har gitt oss. 

 

De siste årene har vi sett sykdommer ramme barn helt unødvendig, bare fordi foreldrene stoler mer på "naturen". 

Naturlig seleksjon får man vel kalle det :sprettoy: For en gjeng med idioter. Trist at det går utover syke barn og mennesker med svekket immunforsvar fordi noen personer trur det gagner befolkningen å ikke vaksinere seg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble sengeliggende med ME etter bcg i 9.kalsse kommer jeg aldri til å ta en vaksine igjen. Kvikksølv er gir for kroppen min. Dere får gjøre hva dere vil, men ingen snakker meg til å ta noen vaksine noensinne igjen. 

Anonymkode: e3854...789

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

https://www.linkedin.com/pulse/vild-afsløring-om-farmaindustrien-karin-liltorp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selvfølgelig for, hvertfall de vanligste barnevaksinene. Jeg er litt skeptisk til nyere vaksiner som ikke har blitt utprøvd over mange år, men alle de vanligste ser jeg på som en selvfølge at ethvert oppegående menneske gir barna sine (og tar selv når det er tid for påfyll). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er selvfølgelig for. Ingen med litt vett i skallen velger med vilje å utsette barna sine for meslinger, kikhoste, polio osv. Ta en titt på bl.a youtube på videoer av babyer/barn med kikhoste, og les historier til de som har hatt meslinger og følgesykdommer pga det. Ikke minst om poliopasienter.

Jeg er fullvaksinert, og har også tatt booster mot stivkrampe, polio, difteri og kikhoste i voksen alder (denne skal tas hvert 10. år folkens!), barna er også fullvaksinerte.

Jeg har vært i tvil om jeg skulle ta influensavaksinene, har aldri hatt influensa, og har ikke hatt noen i nær krets som har hatt det som jeg vet om, og har derfor ikke gjort det. Men nå vet jeg at moren min kan bli dausjuk av influensa, etter at hun hadde det i vinter (flere uker på sykehuset), så mest sannsynlig tar vi den neste sesong alle sammen.

Innen barna mine blir store nok, så er nok hpv-vaksinen også såpass utprøvd og forbedret (den er allerede veldig god etter hva jeg har lest) at de kommer til å få den også, både gutten og jenta. Vurderer selv å ta den, selv om jeg er voksen og godt gift og ikke har tegn på celleforandringer og ikke har hatt kjønnsvorter.

Anonymkode: 44802...b4c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i tvil om jeg skulle ta influensavaksinene, har aldri hatt influensa, og har ikke hatt noen i nær krets som har hatt det som jeg vet om, og har derfor ikke gjort det. Men nå vet jeg at moren min kan bli dausjuk av influensa, etter at hun hadde det i vinter (flere uker på sykehuset), så mest sannsynlig tar vi den neste sesong alle sammen.

Anonymkode: 44802...b4c

Kan legge til at jeg ikke heller har noen i risikogrupper rundt meg som jeg vet om. Men allikevel, så tar influensaen mange liv hvert år, og det vil jeg gjøre mitt for å minske risikoen for.

Anonymkode: 44802...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ravna skrev:

Bruk av kvikksølv i legemidler er forbudt. Forbudet omfatter ikke kvikksølvforbindelsen tiomersal som konserveringsmiddel i vaksiner eller produkter der innholdet av kvikksølv utgjør mindre enn 0,001 vektprosent av produktet. Ingen av de vaksinene som brukes i det norske barnevaksinasjonsprogrammet inneholder tiomersal som konserveringsmiddel. Tiomersal har aldri blitt tilsatt vaksiner som inneholder levende mikroorganismer slik som MMR- og BCG-vaksine. Mengden kvikksølv i én vaksinedose som inneholder tiomersal som konserveringsmiddel er vanligvis mellom 2,5 og 25 µg (mikrogram). I vaksiner som bare inneholder spormengder av tiomersal er det betydelig mindre. Til sammenlikning er gjennomsnittlig inntak av kvikksølv i form av metylkvikksølv gjennom kosten beregnet til cirka 4 µg per dag. De som spiser mye fisk, særlig rovfisk eller ferskvannsfisk, vil få i seg betydelig større mengder av kvikksølv.  http://www.legemiddelverket.no/Bruk_og_raad/Vaksiner/Svineinfluensa/Sider/Tiomersal-i-vaksiner.aspx 

Jeg ble nå hvertfall sengeliggende etter bcg uansett hva det var ... 

Anonymkode: e3854...789

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...