Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 27.2.2016 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Allikevel er det mye vi ikke ser, dvs tanker f.eks. Og tankene våre, den psykiske biten, påvirker også helsa. Derfor fungerer ikke bare vitenskapen. Helsa er noe "større", en kraft om du vil. Kinesisk medisin f.eks er mer bygget på sammenhengen mellom den mentale biten og den fysiske biten, da de f.eks bruker urtesammensetninger som er mer skånsomme og balanserer uten bivirkninger, og som går dypere mer på årsaken til sykdommen, kontra legemidler som holder symptomer i sjakk, men som ikke tar hovedrota til at en sykdom oppstår, dermed er man i en evinnelig sirkel blitt avhengige av legemidler som holder symptomer i sjakk istedenfor å få behandling for selve rota til at symptomet oppstod så sydommen forsvinner.

   Og når jeg tenker meg om, klarer man selvsagt ikke å få alle vaksiner til å fungere, da man kan ikke sprøyte inn noe i kroppen på forhånd, da kroppen stadig er i utvikling/forandring. Man kan evt behandle en sykdom når den oppstår, men å sprøyte noe inn hvis noe kommer til å oppstå, er for meg en helt absurd tanke, da den selvsagt også kan forstyrre kroppen også, ikke bare helbrede den. Jeg tror vaksineindustrien er en industri bygget på folks angst for sykdommer, som igjen gir cash til store internasjonale selskaper uten ansikt. 

Anonymkode: 3f546...a8d

Hva er en vaksine, og hvordan fungerer den? Hadde vært svært interessant å høre din oppfatning. 

Anonymkode: ff9a1...d57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For. Noe annet er usolidarisk. 

 

D8388F5F-7433-4539-A115-BE3E17D583F3.png

Anonymkode: 99599...bb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2017 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Er  hverken for eller mot, men tar ikke vaksiner selv,  og dyrene mine (4 katter og en hund) blir heller ikke vaksinert. Dette fordi jeg kun bruker legmidler akutt, aldri over tid, og aldri såkalt forebyggende.

Anonymkode: 13b66...929

Du har en bakvendt måte å si at du er imot. Men det er greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Mot.

1:Ingen kan sprøyte stoffer inn i kroppen uten at det har bivirkninger.

2:Ingen kan si om vaksiner er hensiktsmessig for menneskeheten.

3:Hvis vi lever så tett at naturen mener vi må smittes er dette det eneste riktige.

4:Helseindustrien er korrupt og råtten til margen, det er organisert kriminalitet, ingen kan stole på aktørene og deres forskning.

Dette er ikke et helsespørsmål det er et sivilisasjonsspørsmål.

Snart går vi tom for olje og sjeldne metaller det er derfor ikke bærekraftig med en slik type helsepolitikk.

Anonymkode: 8a585...d5a

Jeg håper du aldri går til legen, eller har bruk for sykehusopphold. Om du får et åpent beinbrudd er det meningen at såret skal få bakterieinfeksjon og koldbrann. Det er tross alt naturlig.

Eller.. er du bare tøff i pyjamas?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/16/2018 at 2:41 AM, AnonymBruker said:

Ok. Du forstår ikke hva du leser. 

Antall dødsfall sank som følge av bedret folkehelse og bedre behandlingsmuligheter, men det hindret ikke folki å bli smittet, og det hindret ikke alvorlige, livslange komplikasjoner. Med vaksinene hindret man smitte. Altså ble ikke folk syke lenger, og slapp unna hjerneskader, døvhet og redusert syn. Se på grafen jeg linket til i mitt forrige innlegg, så ser du det tydeligere. Grafen du viser har lav oppløsning.

Anonymkode: 992a4...5ee

Har du da dokumentasjon på at den generelle folkehelsa ble bedre med vaksiner? Nei se det har du ikke, så argumentet ditt er irrelevant.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du da dokumentasjon på at den generelle folkehelsa ble bedre med vaksiner? Nei se det har du ikke, så argumentet ditt er irrelevant.

Anonymkode: 13b66...929

Er du blind og døv?

Du blander kortene, og forstår tydeligvis ikke hva vaksiner gjør.

Hvorfor tror du at det ikke har vært et eneste tilfelle av kopper siden 1976? Hvorfor ser vi ikke tilfeller av polio? Hvorfor er ikke tuberkulose en trussel mot folkehelsen lenger? Hvorfor får ingen difteri her i landet?

Har du i det hele tatt noe begrep om hva epidemiologi er?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du da dokumentasjon på at den generelle folkehelsa ble bedre med vaksiner? Nei se det har du ikke, så argumentet ditt er irrelevant.

Anonymkode: 13b66...929

Les artikkelen, og se nøye på kildelisten.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4024226/

Hva trodde du at du skulle oppnå ,ed en sånn tåpelig kommentar?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare at når multiresistent TB nå kommer til Norge så får antivaksere virkelig kjenne det var dumt å ikke ta BCG. Litt leit de må dø før de skjønner det, men det kalles naturlig seleksjon. 

Anonymkode: 60488...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På papiret er vaksiner trygge, men desverre er virkeligheten slik for flere og flere:

 

 

Anonymkode: 6a44a...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

På papiret er vaksiner trygge, men desverre er virkeligheten slik for flere og flere:

 

 

Anonymkode: 6a44a...00b

Kildekritikk!

Dette er ikke en ordentlig kasuistikk en gang....

Antivakserlogikk:

Nesten 100% av norske biler som er involvert i trafikkulykker har vært på eu-kontroll de siste to årene før ulykken. Det er den største enkeltfaktoren som er felles for alle disse ulykkene. Det betyr at eu-kontroll medfører stor fare for invaliditet og død, og at man ikke må finne på å levere inn bilen til en slik.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva tenker dere i tråden her om bruken av aborterte foster celler som brukes for å dyrke frem virus i vaksinene? 

Eller bruken av blod fra kuer i vaksinene? 

Kan egentlig vegetarianere vaksinene seg? 

Anonymkode: 6f16a...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så klart! Foreldre som aldri gir barna burde ikke hatt barn. Der kan barnevernet gripe inn! Leke med livet til egne barn kun for de skal være så "mitt barn blir ikke syk, mitt barn tåler alt". Hva når barnet blir så syk og i verste fall dør? Da er det for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2016 den 19.37, AnonymBruker skrev:

http://forskning.no/2015/02/poliorammet-refser-vaksinemotstandere

Her får du høre historien om ei dame som fikk polio som lita. Men overlevde, og hvordan det var, og er, å ha polio. Flere setninger er relevant for første AB. 
" - De trodde at sunn, god mat ville bidra til at jeg frisknet til, forklarer hun."
"
- Jeg var lam i hele kroppen, med feber og intense smerter, spesielt i nakken og hodet, forteller hun."
"
- De som ikke vaksinerer barna sine, vet ikke hva de holder på med, sier hun til forskning.no. Hun har gått gjennom utallige operasjoner for å rette opp hofte, ankel og rygg."

Anbefaler dere å lese denne artikkelen. Er flere der ser jeg, men har ikke lest dem enda. 


ts
 

Anonymkode: 04669...c6a

???

Anonymkode: 6e93f...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vaksiner, og det skulle vært påbudt for barn å vaksinere seg. Ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 20.38, AnonymBruker skrev:

På papiret er vaksiner trygge, men desverre er virkeligheten slik for flere og flere:

 

 

Anonymkode: 6a44a...00b

The cringe is strong with this one.

Kunnskapsløst naut i videoen som ikke har peiling på vaksiner eller medisinfag generelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange leger vaksinerer ikke barna sine, men holder kjeft om det. 

Anonymkode: 0c785...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Mange leger vaksinerer ikke barna sine, men holder kjeft om det. 

Anonymkode: 0c785...df8

Hvis de holder kjeft om det, hvordan vet du det da? :sprettoy:

Anonymkode: dd546...edc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de holder kjeft om det, hvordan vet du det da? :sprettoy:

Anonymkode: dd546...edc

Ikke sant. Eneste argumentene vaksinemotstanderne kommer med er rene konspirasjonsteorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For, selvfølgelig. Jeg er ikke så gira på at tuberkulose, hepatitt A og B osv skal spre seg i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...