Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å være for eller mot, det er snakk om om man vil ta det selv og gi det til dyra eller barna sine. For min del er det nei, hva andre gjør interesserer meg ikke.

 

Anonymkode: 13b66...929

Vaksinemotstandere skader og dreper andre mennesker ved å overføre sykdommer som er helt unødvendige i vårt samfunn. For ikke å snakke om hva de gjør mot sine egne barn.

Dere burde skamme dere, og tenke litt lengre enn egen nese og egne konspirasjonsteorier.

Vaksiner er det beste som har skjedd i vitenskapen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Sam French said:

Jeg er overhode ikke bekymret. Jeg vaksinerer ikke lenger, og er vel tilfreds med det. Andre kan gjøre som de vil.

Ingen vil høre at vaksiner kan forårsake skade. Jeg skulle gjerne hatt motargumenter som forklarer hvordan alt bare er en stor misforåelse, men så langt har jeg ikke sett noe som «holder vann.» 

 

Så da har du sett hele serien jeg linket til?

Alle som har satt seg inn i denne saken en del forstår utmerket godt at man kan ikke gå til en enkelt lege for å få svar.

Du er flink til å ro deg unna diskussjonen med mange fine ord, men når man ser nøyere etter, er det bare for å se bedre ut uten å måtte komme med motargumenter. Dette prøvde du før også. Og selv når du kom med argumenter, og jeg kom med spørsmål vedrørende disse, unnlot du (kunne du ikke) svare. Det hjelper lite for de som leser dette å konstant høre at «du vil ikke høre» eller «du gidder ikke å sette deg inn i dette». Når det kommer til stykke, er vi uenige om en sak, men det er kun saklige argumenter som kan diskuteres.

Jeg har sett på det du har lagt frem og det har ikke overbevist meg at vaksiner er trygge. For eksempel var plasiboen til en av undersøkelsene du henviste til adjuvantene som var i vaksinen som ble undersøkt. Altså var stoffet som forårsaker skade fremdeles tilstede i plasiboen. Da er det ikke rart det ikke blir mye forskjell i resultatene!

Jeg har satt meg mye mer inn i dette enn en gjennomsnittlig fembarnsfar, og jeg holder et stadig øye med utviklingen. Det er ikke å sette meg inn i saken jeg ikke gidder, men denne diskusjonen gidde jeg ikke å fortsette. Jeg kommer kanskje til å skrive flere innlegg eller linke til flere websider hvis jeg mener de er nyttige, du kan jo si hva du vil om det, men jeg gidder ikke å holde på med en diskusjon med en som velger å slenge med beskyldninger isteden for å argumentere saklig.

Jeg ror meg ikke unna noe som helst. De spørsmålene jeg ikke har besvart (men kommentert) er spørsmål som ikke kan besvares slik du ønsker, fordi du mangler forutsetningene for å stille de riktige spørsmålene. Du viser ingen vilje eller evne til å sette deg inn i hvordan man tester vaksiner for sikkerhet, og du har bestemt deg for at det du mener er farlig ubetinget er det. 

Jeg synes det er synd at du velger ikke-kvalitetssikrede kilder fremfor de som kan gi deg riktige svar. Jeg har jo faktisk forsøkt å gi deg noen redskaper for å klare å skille seriøse fra useriøse kilder, men dette har du tydeligvis ikke villet ta til deg. At du ikke vil snakke med legen din, sier meg noe om at du innerst inne vet at du tar feil. At legen din bare er én person, er helt irrelevant. Du kan snakke med så mange leger og farmasøyter du bare vil. Kontakt gjerne folkehelseinstituttet.

Problemet her er at du faktiskikke HAR satt deg inn i dette, men du tror du har det, fordi du har lest mye lettkjøpt propaganda med enkle løsninger, i stedet for å søke kunnskap der den faktisk befinner seg.

Hvis du ser litt nærmere på hva jeg har skrevet, så er jeg ikke så opptatt av deg, men av at du ikke har gjort leksene dine skikkelig. Søk skikkelig kildekritikk, ellers går det galt.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hersketeknikker kalles det, og dårlig diskusjonskutyme. Jeg opplever det samme med denne brukeren og er dritt lei.

Anonymkode: 13b66...929

Hvis vaksiner hverken er effektive eller trygge - hvorfor i all verden avspeiles det ikke i statistikken? Det er et spørsmål dere MÅ kunne besvare hvis dere vil bli tatt alvorlig.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, isw said:

Vaksinemotstandere skader og dreper andre mennesker ved å overføre sykdommer som er helt unødvendige i vårt samfunn. For ikke å snakke om hva de gjør mot sine egne barn.

Dere burde skamme dere, og tenke litt lengre enn egen nese og egne konspirasjonsteorier.

Vaksiner er det beste som har skjedd i vitenskapen. 

Nei. Med all respekt, vi kan ikke noe for at det er en innebygd brist i denne vaksineteknologien deres som gjør at ALLE må ta disse vaksinene for at de skal virke. Fantastisk forretningsidè forresten.

Og dessuten, kanskje du ikke vet at vaksinerte også sprer sykdom?

Anonymkode: 13b66...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for vaksiner, men skeptisk til skinnhelligheten til vaksineforkjempere, og det at det tas så lite ansvar for vaksineskader, som om de ikke finnes. 

Selv fikk jeg Guillain-Barré syndrom etter svineinfluensavaksinen, og måten jeg ble behandlet på etterpå gjør meg redd for å ta flere vaksiner. I det store og hele betyr ett enkelt liv veldig lite for myndighetene. Skremmende. 

Anonymkode: 3ccd5...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Med all respekt, vi kan ikke noe for at det er en innebygd brist i denne vaksineteknologien deres som gjør at ALLE må ta disse vaksinene for at de skal virke. Fantastisk forretningsidè forresten.

Og dessuten, kanskje du ikke vet at vaksinerte også sprer sykdom?

Anonymkode: 13b66...929

Dette er løgn. Slutt med det.

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er for vaksiner, men skeptisk til skinnhelligheten til vaksineforkjempere, og det at det tas så lite ansvar for vaksineskader, som om de ikke finnes. 

Selv fikk jeg Guillain-Barré syndrom etter svineinfluensavaksinen, og måten jeg ble behandlet på etterpå gjør meg redd for å ta flere vaksiner. I det store og hele betyr ett enkelt liv veldig lite for myndighetene. Skremmende. 

Anonymkode: 3ccd5...d09

Guillain-Barré etter vaksine er meget sjeldent. De fleste tilfeller av Guillain-Barré kommer som følgetilstand etter virusinfeksjoner - altså det som vaksiner for den ekstreme majoritet beskytter mot.

Dere må alvorlig talt slutte å bygge meningene deres på anekdoter.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man være mot å vaksinere seg mot dødelige sykdommer? Blir ikke det litt som å skulle hoppe ut fra et fly og si nei takk til en fallskjerm?

Anonymkode: a1622...927

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man være mot å vaksinere seg mot dødelige sykdommer? Blir ikke det litt som å skulle hoppe ut fra et fly og si nei takk til en fallskjerm?

Anonymkode: a1622...927

Dødelige sykdommer? Tror du vaksiner har forhindret dødsfall? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dødelige sykdommer? Tror du vaksiner har forhindret dødsfall? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 13b66...929

Jesus for et nivå ...

Anonymkode: a1622...927

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En studie på vaksinerte vs. uvaksinerte fra 2006 som viser at uvaksinerte er friskere:

"Now there is proof from an official source: vaccinations are harmful to health; allergies, developmental disorders, chronic illnesses and infections other than childhood illnesses are more prevalent in vaccinated children!

Between May 2003 and May 2006, Germany's top health authority, the Robert Koch Institute (RKI) conducted a large study called KiGGS. It's purpose was to examine the physical and psychological health of 17,641 children and youths between the ages of 0 and 17 years."
https://www.efi-online.de/wp-content/uploads/2014/10/VaccineFreeChildrenHealthier.pdf

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jesus for et nivå ...

Anonymkode: a1622...927

Kom med det da, hvor har du det fra at vaksiner har forhindret dødelige sykdommer? For jeg kan bevise at de ikke har det.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En studie på vaksinerte vs. uvaksinerte fra 2006 som viser at uvaksinerte er friskere:

"Now there is proof from an official source: vaccinations are harmful to health; allergies, developmental disorders, chronic illnesses and infections other than childhood illnesses are more prevalent in vaccinated children!

Between May 2003 and May 2006, Germany's top health authority, the Robert Koch Institute (RKI) conducted a large study called KiGGS. It's purpose was to examine the physical and psychological health of 17,641 children and youths between the ages of 0 and 17 years."
https://www.efi-online.de/wp-content/uploads/2014/10/VaccineFreeChildrenHealthier.pdf

Anonymkode: 13b66...929

Du må sjekke kildene dine. Angelika Muller er en husmor med for mye fritid og for lite faktabasert kunnskap.

Anonymkode: a1622...927

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

En studie på vaksinerte vs. uvaksinerte fra 2006 som viser at uvaksinerte er friskere:

"Now there is proof from an official source: vaccinations are harmful to health; allergies, developmental disorders, chronic illnesses and infections other than childhood illnesses are more prevalent in vaccinated children!

Between May 2003 and May 2006, Germany's top health authority, the Robert Koch Institute (RKI) conducted a large study called KiGGS. It's purpose was to examine the physical and psychological health of 17,641 children and youths between the ages of 0 and 17 years."
https://www.efi-online.de/wp-content/uploads/2014/10/VaccineFreeChildrenHealthier.pdf

Anonymkode: 13b66...929

Det er slett ikke det Kiggs-studien viser. Kanskje du skulle linke til selve studien?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3057555/

Undersøkelsen dreier seg heller ikke om vaksiners effektiviter, men om den generelle helsen til subjektene.

Her kan man nevne at allergier - som er den forskjellen det vises til - ikke påvirkes av vaksiner, og at kun 0.7% av respondentene var uvaksinert.

Videre:

"The lifetime prevalence of diseases preventable by vaccination was markedly higher in unvaccinated than in vaccinated subjects."

"The prevalence of allergic diseases and non-specific infections in children and adolescents was not found to depend on vaccination status."

Det hadde vært hyggelig om du var ærlig.

 

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av folk som slenger ut «sannheter» og «beviser», og så er det sammenkokt svada og misforståelser. Hvorfor kan dere ikke sette dere ordentlig inn i problemstillingen (her, vaksine) før dere blir så himla påståelige? 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom med det da, hvor har du det fra at vaksiner har forhindret dødelige sykdommer? For jeg kan bevise at de ikke har det.

Anonymkode: 13b66...929

 

Anonymkode: a1622...927

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er så lei av folk som slenger ut «sannheter» og «beviser», og så er det sammenkokt svada og misforståelser. Hvorfor kan dere ikke sette dere ordentlig inn i problemstillingen (her, vaksine) før dere blir så himla påståelige? 

Anonymkode: a1622...927

Hvorfor kan ikke du det? Vaksiner har aldri hindret noen dødsfall såvidt meg bekjent. Da må du bevise det.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2016 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Er du for eller imot vaksine? Og hvorfor?

Jeg har hatt mine tanker rundt denne debatten. Da den herjet som vilt for en god stund siden. 
Jeg er for. Fordi, det er en grunn til at polio f.eks ikke er vanlig nå til dags. Det er ene og alene på grunn av vaksiner. 
Det å ikke gi barna sine vaksine er på trynet. Tenk deg hvis 1 av 10 gir vaksine, 9 av 10 gjør ikke det!, hva tror du skjer da? Jo polio og andre utryddet sykdommer kommer til Norge igjen. Vi reiser mye mer enn før, og sjansen for å ta med seg en sykdom hjem er større. Tenk deg hvis kun 1 av 10 tar vaksine mot polio f.eks. Da tror jeg pipa får en annen lyd! 

Samme med hunder. Det er flere sykdommer som er så å si utryddet i Norge, på grunn av vaksiner. 
Men så har du de gjøkene som tar med seg dyr fra Spania, ulovlig inn i landet, uten vaksine. Også har du de idiotene som ikke vaksinerer dyrene sine, og vips så har sykdommen slått rot i Norge. Slik er det med oss mennesker også.

Men. Noen sykdommer er unødvendig og ta vaksine for. Som f.eks influensa. En frisk person trenger ikke å ta denne vaksinen. Høyst unødvendig fordi sjansen for å dø av influensa er så lik null som du får det. Så klart, gamle og syke kan dø av det, og de trenger da vaksine. 

Bivirkninger er en ufattelig dårlig grunn. Fordi det er ingen dokumenterte bevis på at vaksine gir autisme eller andre påstander. Hva er verre, å dø ung eller å ha autisme? 

Det mener jeg. 
De som ikke vaksinerer barna sine er idioter og egoistiske hippie-freaks, med null i IQ. 
Det burde ikke være snakk om å velge vaksine eller ei, det bør være ulovlig å ikke vaksinere barna sine. 
Hva mener du, og hva er dine grunner til å ta eller ikke ta vaksine? 

Anonymkode: 04669...c6a

Enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke du det? Vaksiner har aldri hindret noen dødsfall såvidt meg bekjent. Da må du bevise det.

Anonymkode: 13b66...929

Vel hele barneflokker dør ikke av difteri eller tuberkolose her i landet lengre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Vel hele barneflokker dør ikke av difteri eller tuberkolose her i landet lengre...

Hvor er statistikken som viser at vaksinene fikk ned dødsraten? Har du selv sett den?

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er statistikken som viser at vaksinene fikk ned dødsraten? Har du selv sett den?

Anonymkode: 13b66...929

Nå er du bare dum. Det at ingen barn har fått disse sykdommene på flete år etter vaksineprogrammet startet er mer enn bevis nok. Hvor mange tilfeller av difteri hørte du om i 2017 kanskje? Svaret er ingen. Går an å bruke huet uten at man må ha tall servert på et fat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...