Gå til innhold

Er du for eller imot vaksine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, love93 said:

Imot

det gjør mer vondt enn godt

må jeg minne på alle bivirkningene folk som tok svinneinfluense vaskinen fikk? 

Og dette i norge ? 

Jeg skal faen ikke være en lab rotte for staten aka prøvekanin. 

 

Jeg tror du skal se litt på forholdstallene.Hvor mange doser ble gitt, og hvor mange bivirkningstilfeller ble rapportert? Hvor mange av disse bivirkningene varte lenger enn én uke? Hvor mange har gitt varige konsekvenser?

Hvorfor mener du at svineinfluensavaksinen er representativ for vaksiner generelt?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Evilposelos said:

Jeg er for selvfølgelig.

Det er jo ikke vaksiner den industrien tjener mest penger på, men lange behandlinger med medisiner når man først har blitt syk. Har dere som er imot vaksine tenkt noe på det? Sett hvis industrien er kyniske, vil de jo ikke ha en kortvarig løsning som medisiner som hjelper med en gang eller fjerner muligheten for at man kan få en sykdom som kan kreve langvarig behandling. Dere hjelper jo industrien på den måten dere ikke vil. 

Disse folkene tror jo at vaksiner gir tilstander som krever langvarig medisinsk behandling. Det betyr at de ikke aner noe om hverken medisin, statistikk eller vitenskap, og ikke orienterer seg om det heller.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er  hverken for eller mot, men tar ikke vaksiner selv,  og dyrene mine (4 katter og en hund) blir heller ikke vaksinert. Dette fordi jeg kun bruker legmidler akutt, aldri over tid, og aldri såkalt forebyggende.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse folkene tror jo at vaksiner gir tilstander som krever langvarig medisinsk behandling. Det betyr at de ikke aner noe om hverken medisin, statistikk eller vitenskap, og ikke orienterer seg om det heller.

Anonymkode: 992a4...5ee

Når du sier «disse folkene» mener du «anti-vaksine» folkene?

Det går jo an å være for vaksiner i utgangspunktet, men samtidig hevde at vaksinene vi har idag ikke er trygge nok.

Eller mener du at Robert Kennedy JR ikke har satt seg inn i det han snakker om? (Han refererer jo rett ut ifra myndighetenes egne websider.) Jeg tror det bare kommer an på hvem man tror på til syvende og sist. Enten de som tror på at det ligger solide undersøkelser til grunn for påstandene om at vaksiner er trygge, eller de som har sett på de faktiske studiene (som for eksempel Robert Kennedy JR) og funnet ut at dette ikke er tilfelle.

Vet ikke om du så denne?

 

Anonymkode: 6a44a...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier «disse folkene» mener du «anti-vaksine» folkene?

Det går jo an å være for vaksiner i utgangspunktet, men samtidig hevde at vaksinene vi har idag ikke er trygge nok.

Eller mener du at Robert Kennedy JR ikke har satt seg inn i det han snakker om? (Han refererer jo rett ut ifra myndighetenes egne websider.) Jeg tror det bare kommer an på hvem man tror på til syvende og sist. Enten de som tror på at det ligger solide undersøkelser til grunn for påstandene om at vaksiner er trygge, eller de som har sett på de faktiske studiene (som for eksempel Robert Kennedy JR) og funnet ut at dette ikke er tilfelle.

Vet ikke om du så denne?

 

Anonymkode: 6a44a...00b

Kom gjerne med studier som viser at vaksinene i vaksinasjonsprogrammet vi har ikke er trygge :) Jeg har nemlig ikke klart å finne noen.. 

Anonymkode: 4aefd...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom gjerne med studier som viser at vaksinene i vaksinasjonsprogrammet vi har ikke er trygge :) Jeg har nemlig ikke klart å finne noen.. 

Anonymkode: 4aefd...319

Det er ikke det som skal bevises, men derimot at de er trygge, det er dette som ikke finnes.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du sier «disse folkene» mener du «anti-vaksine» folkene?

Det går jo an å være for vaksiner i utgangspunktet, men samtidig hevde at vaksinene vi har idag ikke er trygge nok.

Eller mener du at Robert Kennedy JR ikke har satt seg inn i det han snakker om? (Han refererer jo rett ut ifra myndighetenes egne websider.) Jeg tror det bare kommer an på hvem man tror på til syvende og sist. Enten de som tror på at det ligger solide undersøkelser til grunn for påstandene om at vaksiner er trygge, eller de som har sett på de faktiske studiene (som for eksempel Robert Kennedy JR) og funnet ut at dette ikke er tilfelle.

Vet ikke om du så denne?

 

Anonymkode: 6a44a...00b

Hvorfor stoler du på disse søppelkildene, i stedet for å gå til seriøse studier som gir deg det svaret du faktisk leter etter?

Vaksiner er noe av den tryggetse behandlingen du kan få. Å hevde noe annet er tull, kunnskapsløst og vitner om manglende evne til å sette seg inn i hvordan verden fungerer.

Jeg vet kke hva slags utdannelse Robert Kennedy jr. har, men han er definitivt ikke et navn innen medisin, immunologi eller forskning. Hvorfor skal jeg høre på ham, når vi har kompetente fagfolk? Jeg har brukt en del år av min utdannelse bl. a. på immunologifaget. Hvorfor skal jeg feste lit til hva denne fyren sier? Jeg tror ikke jeg trenger å se den videoen for å skjønne at han feiltolker kildene sine.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
On 25.2.2016 at 6:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Ja, du har helt rett! Måten å bekjempe smittsomme sykdommer på, er å kaste en banan over venstre skulder tre ganger, mens man sier "uggabugga".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sam French said:

Her er en dokumentarserie for de som ønsker å sette seg mere inn i vaksine debatten: (engelsk) https://go.thetruthaboutvaccines.com/?a_aid=5881293aca43d&a_bid=ae3563aa

Dette er nok heller en serie for de som ønsker å villedes av uvitenskapelig propaganda. Lærte du ikke noe av det jeg skrev til deg om kildekritikk?

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er bygd på vitenskap. For deg betyr tydeligvis kildekritikk at all vitenskap som stiller seg kritisk til vaksiner, er uvitenskapelig. Men ting forandrer seg. Flere og flere begynner og betvile vitenskapen som ligger til grunn for dagens vaksinasjonsprogrammer. Det kommer til syvende å sist å bli mer forskning, og sannheten kommer til å komme ut. Alle vet at vitenskap kan bli kjøpt og betalt, men hvem har den største grunnen til å forfalske vitenskapen? De som bare vil til bunns i saken, og kanskje risikerer å miste jobben sin eller mer som følge av det, eller de som har finansiell tilknytning til produktet?

Ta argumentet for at vi ikke kan ha en undersøkelse av uvaksinerte vs vaksinerte for eksempel. Uetisk??!! Vel, hvorfor ble ikke denne undersøkelsen gjort før massevaksinasjonene startet?? De «visste» jo ikke da om vaksinene var sikre eller ikke!

Forresten, å framstille de med et annet syn enn deg som personer som bør gå å snakke med legen sin, hjelper ikke akkurat denne diskusjonen heller. Den hånlige tonen tar mange av de pro-vaksine folkene her, og lenge virket det som jeg kunne debattere saklig med deg om dette, men du kunne ikke holde deg saklig i lengden. Skuffende. Så ikke bli så ovverasket over at det du sier blir tatt med en liten «klype salt».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å være for eller mot, det er snakk om om man vil ta det selv og gi det til dyra eller barna sine. For min del er det nei, hva andre gjør interesserer meg ikke.

 

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sam French said:

Nei det er bygd på vitenskap. For deg betyr tydeligvis kildekritikk at all vitenskap som stiller seg kritisk til vaksiner, er uvitenskapelig. Men ting forandrer seg. Flere og flere begynner og betvile vitenskapen som ligger til grunn for dagens vaksinasjonsprogrammer. Det kommer til syvende å sist å bli mer forskning, og sannheten kommer til å komme ut. Alle vet at vitenskap kan bli kjøpt og betalt, men hvem har den største grunnen til å forfalske vitenskapen? De som bare vil til bunns i saken, og kanskje risikerer å miste jobben sin eller mer som følge av det, eller de som har finansiell tilknytning til produktet?

Ta argumentet for at vi ikke kan ha en undersøkelse av uvaksinerte vs vaksinerte for eksempel. Uetisk??!! Vel, hvorfor ble ikke denne undersøkelsen gjort før massevaksinasjonene startet?? De «visste» jo ikke da om vaksinene var sikre eller ikke!

Forresten, å framstille de med et annet syn enn deg som personer som bør gå å snakke med legen sin, hjelper ikke akkurat denne diskusjonen heller. Den hånlige tonen tar mange av de pro-vaksine folkene her, og lenge virket det som jeg kunne debattere saklig med deg om dette, men du kunne ikke holde deg saklig i lengden. Skuffende. Så ikke bli så ovverasket over at det du sier blir tatt med en liten «klype salt».

Jeg har gitt deg en mengde redskaper for å kunne forstå det du bekymrer deg for, men du har ikke giddet anstrengelsen ved å forsøke å finne en nøytral og systematisk innfallsvinkel. I stedet velger du å tro på kilder som sier det du vil høre. I den siste linken din er det lag på lag med påstander som er systematisk tilbakevist, og det er ingen faglig forankring blant de som har laget serien. Det er ingen ting som indikerer at dette ikke bare er nok et propagandafremstøt fra vaksinemotstandere som fornekter vitenskap.

Jeg har bedt deg snakke med legen din for at du skal få kvalitetssikrede svar - ikke fordi jeg mener du trenger behandling for noe. Jeg synes det er trist at du ikke gidder å prøve å se ting fra en metodisk og etterprøvbar side.

Spørsmålene dine er fortsatt sterkt preget av at du ikke (prøver å) forstå(r) det du snakker om. Jeg tror ikke det er så mye mer jeg kan si.

Anonymkode: 992a4...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2016 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest endel, og kommet frem til at jeg ikke kommer til å vaksinere meg noe mer. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg får barn, men mye av vaksiner handler om legemiddelindustriens måte å tjene penger på. Jeg tror på at kroppen kan heale seg selv over tid, og mange av vaksinene tukler med systemet vårt. Tenk tanken : hvordna klarer man å finne en vaksine som skal passe til alle, når vi i utgangspunktet er skapt så forskjellige! Det er bare å se på hvor forkjellig man reagerer på andre legemidler osv. Jeg tror at kosthold, bevegelse, nok søvn osv, er den nye medisinen. Jeg tror at man idag lar altfor mye av makt over egen helse, ligge i hendene på ukjente ansatte som gjør sine rutineundersøkelser. Det er mye overbehandling, som da selvsagt blir feilbehandling, som man ikke hører noe om. Ta makt over egen helse!

Anonymkode: 3f546...a8d

Kroppen kan ikke lege polio. 

Anonymkode: c21ad...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2016 den 19.37, AnonymBruker skrev:

http://forskning.no/2015/02/poliorammet-refser-vaksinemotstandere

Her får du høre historien om ei dame som fikk polio som lita. Men overlevde, og hvordan det var, og er, å ha polio. Flere setninger er relevant for første AB. 
" - De trodde at sunn, god mat ville bidra til at jeg frisknet til, forklarer hun."
"
- Jeg var lam i hele kroppen, med feber og intense smerter, spesielt i nakken og hodet, forteller hun."
"
- De som ikke vaksinerer barna sine, vet ikke hva de holder på med, sier hun til forskning.no. Hun har gått gjennom utallige operasjoner for å rette opp hofte, ankel og rygg."

Anbefaler dere å lese denne artikkelen. Er flere der ser jeg, men har ikke lest dem enda. 


ts
 

Anonymkode: 04669...c6a

Går ikke å lese denne fonten

Anonymkode: c21ad...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har gitt deg en mengde redskaper for å kunne forstå det du bekymrer deg for,

Jeg er overhode ikke bekymret. Jeg vaksinerer ikke lenger, og er vel tilfreds med det. Andre kan gjøre som de vil.

21 minutter siden, AnonymBruker said:

men du har ikke giddet anstrengelsen ved å forsøke å finne en nøytral og systematisk innfallsvinkel. I stedet velger du å tro på kilder som sier det du vil høre.

Ingen vil høre at vaksiner kan forårsake skade. Jeg skulle gjerne hatt motargumenter som forklarer hvordan alt bare er en stor misforåelse, men så langt har jeg ikke sett noe som «holder vann.» 

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

I den siste linken din er det lag på lag med påstander som er systematisk tilbakevist, og det er ingen faglig forankring blant de som har laget serien. Det er ingen ting som indikerer at dette ikke bare er nok et propagandafremstøt fra vaksinemotstandere som fornekter vitenskap.

Så da har du sett hele serien jeg linket til?

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bedt deg snakke med legen din for at du skal få kvalitetssikrede svar - ikke fordi jeg mener du trenger behandling for noe. Jeg synes det er trist at du ikke gidder å prøve å se ting fra en metodisk og etterprøvbar side.

Spørsmålene dine er fortsatt sterkt preget av at du ikke (prøver å) forstå(r) det du snakker om. Jeg tror ikke det er så mye mer jeg kan si.

Anonymkode: 992a4...5ee

Alle som har satt seg inn i denne saken en del forstår utmerket godt at man kan ikke gå til en enkelt lege for å få svar.

Du er flink til å ro deg unna diskussjonen med mange fine ord, men når man ser nøyere etter, er det bare for å se bedre ut uten å måtte komme med motargumenter. Dette prøvde du før også. Og selv når du kom med argumenter, og jeg kom med spørsmål vedrørende disse, unnlot du (kunne du ikke) svare. Det hjelper lite for de som leser dette å konstant høre at «du vil ikke høre» eller «du gidder ikke å sette deg inn i dette». Når det kommer til stykke, er vi uenige om en sak, men det er kun saklige argumenter som kan diskuteres.

Jeg har sett på det du har lagt frem og det har ikke overbevist meg at vaksiner er trygge. For eksempel var plasiboen til en av undersøkelsene du henviste til adjuvantene som var i vaksinen som ble undersøkt. Altså var stoffet som forårsaker skade fremdeles tilstede i plasiboen. Da er det ikke rart det ikke blir mye forskjell i resultatene!

Jeg har satt meg mye mer inn i dette enn en gjennomsnittlig fembarnsfar, og jeg holder et stadig øye med utviklingen. Det er ikke å sette meg inn i saken jeg ikke gidder, men denne diskusjonen gidde jeg ikke å fortsette. Jeg kommer kanskje til å skrive flere innlegg eller linke til flere websider hvis jeg mener de er nyttige, du kan jo si hva du vil om det, men jeg gidder ikke å holde på med en diskusjon med en som velger å slenge med beskyldninger isteden for å argumentere saklig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sett friske barn, som hadde normal utvikling som etter vaksine ble syk. Varig syk. Psyk utviklingshemming. Pussig at det var ikke tegn på det før vaksinen.

Ennå så mener jeg at barn skal  vaksinerese. Bla meslinger.

Jegod selv vil ikke ta influensavaksine. Friske folk trenger ikke det. I snitt har vi influensa hvert 5 år. Det er 13 år siden jeg hadde det.

Den vaksinen de oppfordret alle til å ta under fugleinfluensaen. Folk sto i kø. Ungdommer fikk me.

Hva vet vi hva som var i vaksiner før i tiden? Det får vi ikke vite. Kan det ha noe om alle kreften å gjøre? Brystkreft. Rart de er i samme alder de fleste tilfeller.

Hva var det eks i poliovaksinen før i tiden?

Jeg er meget skeptisk i dag. Jeg har vaksinert mine barn

Anonymkode: c3d92...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg for vaksiner.

Jeg kjenner personlig flere som er skadet pga polio og ei som er døv fordi moren fikk røde hunder da hun var gravid.

Å ikke vaksinere mot alvorlige sykdommer det finnes vaksiner mot er ren idioti.

Anonymkode: 42ee3...be2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett friske barn, som hadde normal utvikling som etter vaksine ble syk. Varig syk. Psyk utviklingshemming. Pussig at det var ikke tegn på det før vaksinen.

Ennå så mener jeg at barn skal  vaksinerese. Bla meslinger.

Jegod selv vil ikke ta influensavaksine. Friske folk trenger ikke det. I snitt har vi influensa hvert 5 år. Det er 13 år siden jeg hadde det.

Den vaksinen de oppfordret alle til å ta under fugleinfluensaen. Folk sto i kø. Ungdommer fikk me.

Hva vet vi hva som var i vaksiner før i tiden? Det får vi ikke vite. Kan det ha noe om alle kreften å gjøre? Brystkreft. Rart de er i samme alder de fleste tilfeller.

Hva var det eks i poliovaksinen før i tiden?

Jeg er meget skeptisk i dag. Jeg har vaksinert mine barn

Anonymkode: c3d92...523

En blir ikke psykisk utviklingshemmet. En blir født med utviklingshemming

Anonymkode: c21ad...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sam French said:

Du er flink til å ro deg unna diskussjonen med mange fine ord, men når man ser nøyere etter, er det bare for å se bedre ut uten å måtte komme med motargumenter. Dette prøvde du før også. Og selv når du kom med argumenter, og jeg kom med spørsmål vedrørende disse, unnlot du (kunne du ikke) svare. Det hjelper lite for de som leser dette å konstant høre at «du vil ikke høre» eller «du gidder ikke å sette deg inn i dette». Når det kommer til stykke, er vi uenige om en sak, men det er kun saklige argumenter som kan diskuteres.

Hersketeknikker kalles det, og dårlig diskusjonskutyme. Jeg opplever det samme med denne brukeren og er dritt lei.

Anonymkode: 13b66...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...