Gå til innhold

Uintelligent design


WubWub

Anbefalte innlegg

Bibelen, ca Genesis, etter hukommelsen:
I begynnelsen var det ikkeno. Deretter skapte Gud (hey, hvor kom han fra?) en hage. Hagen er en diffus metafor enten for en perfekt jord, eller for det vi senere i boka omtaler som himmelen. Eller, konkret, en hage her på jorda. Ikke helt sikker. Det som er sikkert er at det er dinosaurer der. Shit ass. Anyway, Gud skapte mannen. Et enkelt eksemplar. Han måtte likevel ha et navn. Man trenger navn på mannen så man ikke blander ham med ... velociraptorene? Gud kalte ham Adam. Adam hadde en flott penis, med penisbein og separate utganger for sæd og urin, men ingenting å gjøre med den, derfor leverte han inn penisbeinet (aldri sett siden) i bytte mot at Gud skapte kvinnen. Adams urinrør og sædrør vokste fort sammen uten penisbeinet til å skille dem. 

[...]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Utenegenart skrev:

I begynnelsen var det ikkeno. Deretter skapte Gud (hey, hvor kom han fra?) e

Gud har alltid hvert han kom ikke fra noe sted. 

Anonymkode: 09c4e...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, nei, bibelen virker å mene at det finnes en definitiv begynnelse. Evighets-konseptet i kristendom ser hovedsaklig ut til å handle om fremtiden med Jesus og beist og drager og ryttere og det som kommer etterpå. Jeg ville dermed tenkt at den kristne gud således også har en begynnelse, er litt mindre abstrakt enn vi har gjort ham i nyere tenking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎22‎.‎02‎.‎2016 at 8.27, WubWub skrev:

Ja litt av en koselig fyr som gir oss fri vilje men straffer oss med uendelig lidelse i helvete om vi bruker den.

Blir litt som å gi ungen sin masse leker på juleaften MEN han får ikke lov til å bruke noen av de, da vanker det straff! De er bare der for å friste :fnise: Minner meg om sadisme.

Fordi han var en sadist:

For jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud som straffer barn i tredje og fjerde ledd for fedrenes synd når de hater meg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎03‎.‎2016 at 14.39, pautina skrev:

Fordi han var en sadist:

For jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud som straffer barn i tredje og fjerde ledd for fedrenes synd når de hater meg

 

 

Så det er rettferdig at Hiter ikke holdes til ansvar for hva han gjorde?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎19‎.‎03‎.‎2016 at 19.16, debatant skrev:

Så det er rettferdig at Hiter ikke holdes til ansvar for hva han gjorde?

Vet ikke helt hvem Hiter er, men absolutt urettferdig å straffe barnebarna hans uansett hva han har gjort ja .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, pautina skrev:

Vet ikke helt hvem Hiter er, men absolutt urettferdig å straffe barnebarna hans uansett hva han har gjort ja .

Hva Hiter gjør har konsekvenser for barnebarn, om du vil eller ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Hva Hiter gjør har konsekvenser for barnebarn, om du vil eller ikke :P 

Absolutt, men man kan jo ikke hate barna, barnebarna og oldebarna hans for det, er jo ikke rart vi aldri kommer lengre her i verden hvis man skal være så hevngjerrig.......Men Hitler var jo kristen han da..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, debatant skrev:

Hva Hiter gjør har konsekvenser for barnebarn, om du vil eller ikke :P 

Hvem er Hiter? mener du Hitler, finner ingen Google resultater for Hiter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, pautina skrev:

Absolutt, men man kan jo ikke hate barna, barnebarna og oldebarna hans for det, er jo ikke rart vi aldri kommer lengre her i verden hvis man skal være så hevngjerrig.......Men Hitler var jo kristen han da..

 

Folk som velger vekk Jesus, velger selv all slags forbannelser med det valget. Jesus kom for å frelse det vi har ødelagt.

Hitler var en dedikert satanist hele livet. Han fikk sin opplæring i noe som het Thule-selskapet, noe alla frimureriet, hvilket han omdøpte til SS.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
10 minutter siden, debatant skrev:

Folk som velger vekk Jesus, velger selv all slags forbannelser med det valget. Jesus kom for å frelse det vi har ødelagt.

Hitler var en dedikert satanist hele livet. Han fikk sin opplæring i noe som het Thule-selskapet, noe alla frimureriet, hvilket han omdøpte til SS.

Hitler var mye men satanist var noe han ikke var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Hitler var en dedikert satanist hele livet. Han fikk sin opplæring i noe som het Tule-selskapet, noe alla frimureriet, hvilket han omdøpte til SS.

Tule selskapet var litt opptatt av det okkulte ja, men ikke satanister, hovedfokus var rase og de var ikke særlig mange..Noen av folkene hans, Rosenberg bla trodde på en slags norrøn hedonisme, men Hitler trodde aldri på dette. Han ble oppdratt katolsk og trodde på den bibelske Gud.

faktisk brukte han ofte bibelsitater i talene sine, noen av disse er gjort opptak av så jeg har selv sett ham begrunne sine sinnsyke handlinger med utsagn som "mine følelser som kristen leder meg til min herre og frelser som en kriger"

Da han var ung drømte han om å bli prest.

Det er sannsynlig at jødehatet hans ble dyrket frem hele hans oppvekst da både katolske og protestantiske prester  i Tyskland allerede hadde predikert jøder som en underlegen rase i hundreår før Hitler. Martin Luther som Hitler uttalt beundret hadde et utilslørt hat mot jøder.

Hitler er faktisk et meget godt eksempel på hvorfor religion er farlig, han ville aldri kommet til makten uten støtten fra både den katolske, den protestantiske og den tyske kristne populismen... så lykke til til deg som ønsker å tilbringe evigheten med denna karen og hans like...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 minutt siden, pautina skrev:

Tule selskapet var litt opptatt av det okkulte ja, men ikke satanister, hovedfokus var rase og de var ikke særlig mange..Noen av folkene hans, Rosenberg bla trodde på en slags norrøn hedonisme, men Hitler trodde aldri på dette. Han ble oppdratt katolsk og trodde på den bibelske Gud.

faktisk brukte han ofte bibelsitater i talene sine, noen av disse er gjort opptak av så jeg har selv sett ham begrunne sine sinnsyke handlinger med utsagn som "mine følelser som kristen leder meg til min herre og frelser som en kriger"

Da han var ung drømte han om å bli prest.

Det er sannsynlig at jødehatet hans ble dyrket frem hele hans oppvekst da både katolske og protestantiske prester  i Tyskland allerede hadde predikert jøder som en underlegen rase i hundreår før Hitler. Martin Luther som Hitler uttalt beundret hadde et utilslørt hat mot jøder.

Hitler er faktisk et meget godt eksempel på hvorfor religion er farlig, han ville aldri kommet til makten uten støtten fra både den katolske, den protestantiske og den tyske kristne populismen... så lykke til til deg som ønsker å tilbringe evigheten med denna karen og hans like...

 

Religion var bare en svært liten del av hvorfor Hitler gjorde det han gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, debatant skrev:

Folk som velger vekk Jesus, velger selv all slags forbannelser med det valget. Jesus kom for å frelse det vi har ødelagt.

Hitler var en dedikert satanist hele livet. Han fikk sin opplæring i noe som het Thule-selskapet, noe alla frimureriet, hvilket han omdøpte til SS.

Si at man velger disse forbannelsene da, så er det da allikevel kun rettferdig å forbanne den som velger vekk Jesus, 3 og 4 generasjon etter ham har da vel ikke valgt vekk Jesus? gud bryr seg ikke om de tror på Jesus neida vi straffer deg uansett for bestefaren din var slem. Kall det en rettferdig Gud du, jeg kaller det hevngjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Religion var bare en svært liten del av hvorfor Hitler gjorde det han gjorde. 

Hvorfor Hitler gjorde som han gjorde finnes det hyllemeter av teorier om, skrevet av folk med mye større innsikt i den menneskelige psyke enn meg.

Jeg svarer på et utsagn om at han var satanist og  forholder meg til at han selv sa at han var kristen. Mein kampf er spekket med bibelsitater selv om han muligens bare var smart nok til å bruke det for det det var verdt og holde seg inne med kirkemakten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Religion var bare en svært liten del av hvorfor Hitler gjorde det han gjorde. 

Okkultismen var roten og årsaken til alt Hitler gjorde.

Om han brukte bibel/Luther sitater, var det alltid  i en pervertert/blasfemisk setting.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, pautina skrev:

Si at man velger disse forbannelsene da, så er det da allikevel kun rettferdig å forbanne den som velger vekk Jesus, 3 og 4 generasjon etter ham har da vel ikke valgt vekk Jesus? gud bryr seg ikke om de tror på Jesus neida vi straffer deg uansett for bestefaren din var slem. Kall det en rettferdig Gud du, jeg kaller det hevngjerrig.

 

Om du ikke har lagt merke til det allerede, tenkte jeg det kunne være greit å si ifra at det er helt umulig å kommunisere med han fyren der. Han repeterer bare det samme, om og om igjen, uansett hvor mange ganger du viser han at han tar feil.
Enten troller han, eller så velger han enkelt og greit å glemme alt han ikke er enig i, så hvis du er ute etter å ha en konstruktiv diskusjon her, kan du like gjerne bare kutte av nå... Fyren har holdt på sånn der i årevis, med et veldig snevert utvalg av "argumenter" han bare resirkulerer i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
23 minutter siden, debatant skrev:

Okkultismen var roten og årsaken til alt Hitler gjorde.

Om han brukte bibel/Luther sitater, var det alltid  i en pervertert/blasfemisk setting.

Jeg ser at du har like lite kunnskap om historie som det du har om evolusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ser at du har like lite kunnskap om historie som det du har om evolusjon. 

Du framstår som alltid som en løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
2 minutter siden, debatant skrev:

Du framstår som alltid som en løgner.

  1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.
  2. Du skal ikke misbruke Guds navn.
  3. Du skal holde hviledagen hellig.
  4. Du skal hedre din far og din mor.
  5. Du skal ikke slå i hjel.
  6. Du skal ikke bryte ekteskapet.
  7. Du skal ikke stjele.
  8. Du skal ikke tale usant om din neste. ( Budet du brøt ved det du skrev det )
  9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom.
  10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...