AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Del Skrevet 16. februar 2016 Bor i en kommunal gate, med kun eneboliger. Begge mine nærmeste naboer har mindre tomt enn meg og leilighet i kjelleretasjene, som de leier ut. Pga at de har så liten tomt har de satt opp hekk nesten helt ute i veien, kun en halvmeter fra veien, og resten av naboene i gata har lagt rullestein helt ut til asfaltkanten nesten, for å slippe at biler skal parkere foran husene deres. Min tomt derimot består av en bred innkjørsel, med en garasje mot naboen. Her er det egentlig plass til parkering, men siden alle leieboerne til naboene ikke har plass til bilene sine der de leier så setter de dem utenfor min garasje, på fast basis. Det har medført at jeg har lagt stein like langt ut som hekken til den ene naboen, så kan disse leieboerne heller parkere utenfor hekken der de bor, om de absolutt må stå langs veien. Dette gjør de da ikke, det står en svær kassebil utenfor min garasje, istedenfor utenfor hekken der han hører til. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Synes det er irriterende at jeg blir oppsamlingsplass for alle leieboerne til naboen, som har brukt opp sin egen plass på plen, hekk, stein, etc. Ikke er det pent heller med denne kassebilen langs min garasje. Kunne selvsagt kjøpt meg et gammelt bilvrak og satt der på fast basis, men lurer litt på om det er noe annet jeg kan gjøre. Har hengt lapp på ruta om at han sperrer for søppelbil etc (jeg har mine søppelkasser der), men har jeg rett til å be ham flytte bilen, når det er plass utenfor hekken der han bor? Anonymkode: bf57b...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Del Skrevet 16. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bor i en kommunal gate, med kun eneboliger. Begge mine nærmeste naboer har mindre tomt enn meg og leilighet i kjelleretasjene, som de leier ut. Pga at de har så liten tomt har de satt opp hekk nesten helt ute i veien, kun en halvmeter fra veien, og resten av naboene i gata har lagt rullestein helt ut til asfaltkanten nesten, for å slippe at biler skal parkere foran husene deres. Min tomt derimot består av en bred innkjørsel, med en garasje mot naboen. Her er det egentlig plass til parkering, men siden alle leieboerne til naboene ikke har plass til bilene sine der de leier så setter de dem utenfor min garasje, på fast basis. Det har medført at jeg har lagt stein like langt ut som hekken til den ene naboen, så kan disse leieboerne heller parkere utenfor hekken der de bor, om de absolutt må stå langs veien. Dette gjør de da ikke, det står en svær kassebil utenfor min garasje, istedenfor utenfor hekken der han hører til. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Synes det er irriterende at jeg blir oppsamlingsplass for alle leieboerne til naboen, som har brukt opp sin egen plass på plen, hekk, stein, etc. Ikke er det pent heller med denne kassebilen langs min garasje. Kunne selvsagt kjøpt meg et gammelt bilvrak og satt der på fast basis, men lurer litt på om det er noe annet jeg kan gjøre. Har hengt lapp på ruta om at han sperrer for søppelbil etc (jeg har mine søppelkasser der), men har jeg rett til å be ham flytte bilen, når det er plass utenfor hekken der han bor? Anonymkode: bf57b...4cd Kan legge til at han pga at jeg har lagt stein like langt ut som hekken til naboen(der han leier) så står denne bilen et stykke ut i veien også, tipper halvannen meter, så litt trangt og uoversiktelig for de naboene som kjører forbi der. Anonymkode: bf57b...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. februar 2016 #3 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvis den står på din tomt kan du be om å få den tauet. Men kanskje bedre å forlange at de slutter først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 16. februar 2016 #4 Del Skrevet 16. februar 2016 Vet ikke hvordan tomten din er, men om mulig lag en parkeringsplass med utkjøring der kassebilen står. Jeg gjorde det på min tomt, tok ned hekken og lagde en ekstra parkeringsplass, nå er det ingen som tør å parkere i gata fordi de blokkerer parkeringsplassen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Del Skrevet 16. februar 2016 30 minutter siden, stan skrev: Vet ikke hvordan tomten din er, men om mulig lag en parkeringsplass med utkjøring der kassebilen står. Jeg gjorde det på min tomt, tok ned hekken og lagde en ekstra parkeringsplass, nå er det ingen som tør å parkere i gata fordi de blokkerer parkeringsplassen. Og er frekkheten fortsatt stor etter at man har gjort dette, anbefaler jeg TS å sette opp gjerde langs veien, med port i hele innkjøringen. Det er for øvrig ikke lov å parkere foran innkjøringer, så dersom TS opplever det, kan han fint ringe parkeringsselskapet som drifter området og be om borttauing. Anonymkode: c96b4...911 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Del Skrevet 16. februar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og er frekkheten fortsatt stor etter at man har gjort dette, anbefaler jeg TS å sette opp gjerde langs veien, med port i hele innkjøringen. Det er for øvrig ikke lov å parkere foran innkjøringer, så dersom TS opplever det, kan han fint ringe parkeringsselskapet som drifter området og be om borttauing. Anonymkode: c96b4...911 Problemet mitt er vel at garasjen min kun har vegg ut mot veien, Dvs døra er inn mot mitt eget gårdstun, så jeg kan ikke kjøre ut der de parkerer. Dvs de sperrer ikke utkjøring for meg. Kunne selvsagt parkert der selv, men det er helt ulogisk da jeg har plass til 5-6 biler foran huset mitt på gårdsplassen. Jeg vurderer å lage blomsterbed der, så langt ut jeg kan, men de parkerer vel bare på utsiden av det også, istedenfor ved hekken der de hører til. (Den er så høy at det sikkert er vanskelig for dem å komme ut på ene siden av bilen om de står der). Om jeg tillater at de står der nå, så blir de jo der på fast basis, og sier jeg fra blir det nok bare krangel (har sagt ifra til tidligere leieboere der, men de gir blaffen-huseieren også). Spørsmålet er om jeg kan kreve at de flytter bilen? Anonymkode: bf57b...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Del Skrevet 16. februar 2016 Du får ta bilder og sende til kommunen. Hekker og parkering skal ikke sperre for sikt. Vil du ikke ha parkering foran din garasje, så får du gi beskjed til bileierne. Parkering på andres private tomt er faktisk ikke lov. Men at det ikke ser pent ut, det er ditt linste problem. Anonymkode: ca57d...e56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celine Skrevet 16. februar 2016 #8 Del Skrevet 16. februar 2016 Står bilen på din tomt, har du all grunn til å få den fjernet. Står den på offentlig vei, er det lite du kan få gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #9 Del Skrevet 16. februar 2016 Har du snakket med dem? Er ikke sikkert de skjønner at dette irriterer deg. Noen ganger antar mennesker at ting er greit så lenge ikke noen sier fra og at folk tørr si fra om det er et problem. Kanskje de ikke har sett lappen du la ut? Jeg syns du burde snakke med dem og be dem høflig om å ikke parkere der. Kanskje det er nok og denne saken er ikke så vanskelig å løse som du ser for deg. Anonymkode: e305b...33c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Del Skrevet 16. februar 2016 Kan du vennligst svare på om bilene står på din tomt, eller om de står på veien/offentlig grøft, ved siden av din tomt? Det er ganske vesentlig, skjønner du. Og det er flere som har spurt deg om dette allerede. Anonymkode: f59ba...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Del Skrevet 16. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du vennligst svare på om bilene står på din tomt, eller om de står på veien/offentlig grøft, ved siden av din tomt? Det er ganske vesentlig, skjønner du. Og det er flere som har spurt deg om dette allerede. Anonymkode: f59ba...8df Den står nå på kommunal tomt, fordi kommunen eier noe av veiskulderen inn mot meg(som hos alle naboene der), men problemet er jo at de de leier hos har plantet en hekk langt ut på kommunens grunn(altså ulovlig) og de andre naboene har lagt rullestein langt ut på kommunens grunn, slik at leieboerne deres ikke kan parkere hos dem selv. Derfor parkerer de hos meg. Det jeg lurer på er hvor langt ut i kommunal vei de har lov til å parkere, nå står de ca 1,5 meter ut på asfalten, og denne veien er ikke bred. Har nå fått tips om å ta bilder av hekken til naboen og bilen som står der og alle rullesteina i veien og gå til kommunen og forklare problemet. Disse naboene burde jo ikke ha lov til å ha leieboere når de ikke kan parkere der tenker jeg. Som sagt sperrer den også for søppelbilen når de skal tømme søpla hos meg. Anonymkode: bf57b...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Del Skrevet 16. februar 2016 Så lenge de står på kommunal grunn, ikke sperrer for din utkjørsel og det ikke er parkering forbudt i gata, har du ingen sak. Du har selv ansvar for at søppelbilen får hentet søpla di, en vanlig løsning er å sette søppeldunkene ut til veien på hentedag. Dersom det irriterer deg veldig, så anbefaler jeg et pent gjerde kant-i-kant med naboenes hekk. Billig, enkelt (fås i moduler) og derfor ingen krise dersom kommunen kommer og krever fjerning av gjerder, hekketid kampesteiner fra kommunens grunn. Anonymkode: c96b4...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #13 Del Skrevet 16. februar 2016 plant noen spanske riddere Anonymkode: eebbc...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå