Gå til innhold

Dere som er "plus size", hvor finner dere klær? Trenger tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er så trist å lese at om man trenger klær i litt større størrelser som også ser fine ut, må man til utlandet!! Hallo norske kjeder!!! Her kan dere tjene store penger! Journalister? Bloggere?? 

Selv irriterer jeg meg over at lommene på bukser for oss med stor rumpe, sjelden er sydd rett, eller er satt på midten. Så lite som skal til før ei bukse fungerer... Synd INGEN skjønner det!!! 

Anonymkode: 41475...701

Utlandske eller nettbutikker, skulle jeg skrive... 

Anonymkode: 41475...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bukser er vanskeligst. Topper finner jeg i vanlige butikker, NoaNoa har fx alle klær opp til xxl. Gudrun Sjøden, Sportsmann, Ellos, damebutikker for voksne damer...

 

TS har du vært fx på Match og kikka? Selv jeg som er lavere og hrm "noen kilo" tyngre finner overdeler som passer der. 

Anonymkode: 3dfb0...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2016 at 20.48, AnonymBruker skrev:

Jeg: Kvinne på 29 år som over lengre tid har neglisjert mitt eget utseende. 

På det mesteparten jeg oppe i 110 kg, nå har jeg gått ned til ca 85 kg. Når jeg var på mitt største brydde jeg meg ikke om hva jeg gikk kledd i, så lenge jeg fikk det på meg. Nå har jeg endelig begynt å føle meg vel i egen kropp, har blitt flinkere til å sminke meg og har endret håret mitt til det bedre. 

Jeg er akkurat nå fortsatt for stor til å kjøpe tøy i vanlige størrelser, men jeg sliter virkelig med å finne fint tøy i større størrelser. Så mye av det som finnes på f.eks Zizzi eller Kappahl syns jeg er lite flatterende, og kanskje litt kjedelig... 

Hvor finner du tøy? Jeg har fått jobb på et kontor, så antrekkene må være passende i et typisk kontormiljø. 

Jeg er fortsatt på vei ned i vekt, og kan forhåpentligvis snart shoppe i vanlige størrelser, men vektnedgangen tar jo tid (og i mellomtiden vil jeg gjerne se så bra ut som mulig). 

Anonymkode: f5b13...f18

Nå er jeg ikke noen ekspert på plus-size men kjøper jeans da de er høye på livet. Bruker 42-44. Anbefaler deg å google plus-size moteblogger, amerikanske og britiske, fortrinnsvis amerikanske. Man trenger ikke ha kjedelige klær selv man er "standard" str! Er faktisk innom plus-size bloggere for inspo. Personlig elsker jeg Nicolette Mason, nicolettemason.com

Personlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg har også slitt med å finne bokser i store størrelser, har prøvd å kjøpe litt klær fra aliexpress, men de oppgitte målene og kvaliteten har vært så som så. Men billig var det 🙂. Kjøpte en jeans og hettegenser fra hedinz.no nå sist, var fornøyd med størrelsene, hettegenseren var romslig rundt magen.  Zalando har også mange fine klær i plus size.

Anonymkode: 955b5...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation

Husker at marks&spencer har størrelser fra 2 til 22. Kun nettbutikk til Norge, men de har en god del fine klær. Blir litt som i gaten H&M, Zara osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masai handler jeg på!

Anonymkode: 85a9f...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Days like this". ellers handler jeg mye på C&A når jeg er i Spania eller byer i Øst-Europe (Praha; Krakow)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 97 kilo og er 177 høy. Jeg handler klær fra Kappahl, Cubus, Risøe, Lindex, H&M, Ellos, Junarose, Zalando, BonPrix (en slags tysk utgave av Ellos, anbefales veldig!) og Sportmann. Jeg har også funnet noen gode plagg på Ebay, fra engelske selgere. Størrelsesmessig finner jeg klær både i vanlig avdeling og i plus size (ligger i området str 44-48, m.a.o. akkurat der kolleksjonene overlapper hverandre), men alt kommer jo an på både merke og passform. Jeg har også tidligere kjøpt noen Zizzi-klær men den lokale butikken hadde veldig mye kjerringaktig siden sjefen insisterte på å bruke moren sin som stilikon når hun valgte ut klær til butikken.

Anonymkode: 07863...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalando, utrolig godt utvalg. Men må du ha store størrelser? Jeg er bare 160, og veier 90 kg, men bruker 42-44 i klær. Jeg kjøper så og si alle klærne mine på Zalando, kjøper alltid flere ting, og sender bare det jeg ikke liker i retur. Kjøper det på faktura, så betaler jeg bare for det jeg da har beholdt, 30 dager etter bestilling.

Anonymkode: ced4f...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg veier 89kg, og pasder akkurat ikke i klærne fra zara, vero moda m.m. Jeg kan noen ganger finne plagg på Mango, men sjelden. Jeg handler mest på zalando. Av og til kjøper jeg også klær på h&m eller cubus.

Anonymkode: bcae5...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reputation

Så nettopp at mye av basic serien til Cubus kommer i 2XL nå. T-skjorter, singleter og joggebukser bla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser og shorts kjøper jeg kun på Pm. Undertøy på KappAhl.

 

Overdeler kjøper jeg enten på H&M, eller på Zizzi, eventuelt Ellos.

Anonymkode: 807d0...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en snuppete casual chic- stil. Jobber på kontor og kler meg med omhu. Er str xl-xxl. 46-48, om ikke en størrelse til.

Jeg ble overrasket av Cream på Byporten. De hadde xxl i mye. Fikk kjøpt meg buksedress. Her er dressjakken, klikk så ser du hele bildet.

Ellers handler jeg i butikken i Lørenskog Sparkjøp. Og på Match, de har xxl i noe. 

 

Reagerer når Zizzi ikke har en eneste dressjakke med snitt. Men rader på rader med hettegensere, tynne sinittløse blazere og anorakker, -som om vi alle er en gjeng fjellgeiter.

 

Jeg ser alle sverger til online shopping, men er det ikke ett evig mas å dra på posten å bytte osv? Sende i retur.  Eller får dere alt rett i postkassen og returnerer samme måte? 

 

 

840C7373-DF58-4AD5-8ABB-0242C9362A8C.png

9AB8E87A-0A6D-4089-ACDD-E59420E830A5.jpeg

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også det er håpløst at alle klær i store str skal være så formløse. Ser ikke tynnere ut av å ta på seg et telt...

Anonymkode: 64002...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asos, River Island, Dresslilly

Anonymkode: eb442...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...