Gå til innhold

Hva feiler faren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far i 60-årene begynner virkelig å bekymre meg. Han har i ett års tid virkelig blitt ekstremt slepphendt. Han mister ting i gulvet minst fem ganger til dagen. Selv om han er pensjonist så virker han også konstant stresset og nesten forvirret. Det virker ikke som han selv bryr seg om dette, men er det noen her som har en ide om hva dette her kan være? Starten på en sykdom? Han virker til tider mindre "med", kan snakke til ham uten at han reagerer fordi han visstnok satt og så på tv og var så opptatt med det.

Anonymkode: 75bce...029

Skrevet

hvordan er hukommelsen hans?

Skrevet
11 minutter siden, herremann skrev:

hvordan er hukommelsen hans?

Tja, den er vel helt ok. Har ikke tenkt over den som spesielt dårlig, men litt glemmer han, jo. 

Skrevet

Få han til legen. Dette kan være uskyldig, men det kan også være tegn på noe mer alvorlig

Anonymkode: f7887...e32

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få han til legen. Dette kan være uskyldig, men det kan også være tegn på noe mer alvorlig

Men som hva? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men som hva? 

Å liste opp mulige diagnoser i denne tråden vil jeg påstå vil være mer skremmende enn nyttig. Det er heller ikke etisk riktig å kaste om seg med mulige diagnoser uten å ha snakket med mannen. 

Enten følger du han til legen eller så ringer du en bekymringsmelding til legen og ber om at din far blir innkalt til en kontroll. 

Anonymkode: 06aa3...397

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å liste opp mulige diagnoser i denne tråden vil jeg påstå vil være mer skremmende enn nyttig. Det er heller ikke etisk riktig å kaste om seg med mulige diagnoser uten å ha snakket med mannen. 

Enten følger du han til legen eller så ringer du en bekymringsmelding til legen og ber om at din far blir innkalt til en kontroll. 

Anonymkode: 06aa3...397

Men hvilke diagnoser har f.eks det å være slepphendt som viktig symptom?

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan ikke spekulere i hvilke sykdommer faren din kan ha. Snakk med fastlegen hans og beskriv hvilke symptomer han har. Da kan legen hans evt. sende han en innkalling

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du nå begynner å google dette, vil jeg at du skal få faren din med til lege for en helsesjekk. Det vil aldri skade å gjøre dette, og skulle det i verste fall være en sykdom, kan behandlingen startet tidlig. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være alt fra hjerneblødning til at an bare er slepphendt. Altså er det umulig å si noe som helst hva det kan være. Og han har nok svært sannsynlig ikke noe hjerneblødning, men bør sjekke det.

Anonymkode: 0f829...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...