Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt ikke fått mensen. Jeg har vært i veldig rar form den siste uka, noe jeg har trodd var på bakgrunn av at det var min første uke tilbake på jobb. 

Men så tok jeg en test i dag. 

Steike. 😱

C5DDA08D-08CB-4B20-8AD4-82B120ECF32F.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioioi!! Så utrolig kjekt:nordvesta:

Den var knallsterk ja! Gratulerer så masse🥰. Hvordan føles det? Litt skrekkblandet fryd? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! Jeg er litt i sjokk må jeg innrømme. Mannen ble skikkelig rørt, mens jeg er mer: hjeeeelp!! Skrekkblandet fryd er vel riktig beskrivelse ja. :) 

Jeg hadde virkelig ikke ventet dette. Tok egentlig testen bare for å kunne ta en øl i kveld med god samvittighet, og skjønte ingenting da jeg så de to ekstremt tydelig strekene. Jeg måtte faktisk se på bruksanvisningen; er det sånn at det egentlig skal komme opp tre streker hvis positiv? Wtf? Sist gang fikk jeg jo aldri så tydelig strek, selv ikke da jeg fikk 3+ på den digitale den tredje uka med testing. 

Men hva gjør jeg egentlig nå? Hvordan kan jeg få vite hvor langt jeg er på vei?? Jeg bor jo i en liten by i nord hvor vi har ca null private tilbud om tidlig UL. Må vel ta meg råd til å dra til en storby sørpå og finne ut av dette. 

Hjelpes. Hvordan skal jeg få sove i natt? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg så du hadde skrevet tenkte jeg at nå er’a gravid. Så utrolig stas at jeg hadde rett! :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok krav på offentlig tul når det er så usikkert. :) Er det noe slikt tilbud i nærheten? Evt fastlege med ultralyd. Så utrolig stas! Rart hvor glad jeg blir på vegne av en jeg aldri har møtt🙈.

Jeg hadde heller aldri så sterk strek, og testet vel ut den femte uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et stort sykehus her i byen, så der er det selvsagt mulighet for UL. Jeg er bare så usikker på hva som gjør man kvalifisert til tidlig UL i det offentlige. 🤔 Jeg får ta en tlf til fastlegen på mandag og høre rett og slett. 

Her er jeg virkelig usikker altså. Vi har ikke hatt så mye liv i sengehalmen disse månedene, men jeg har heller ikke notert ned datoene, i og med at mensen ikke var tilbake. Men det har nok skjedd i løpet av desember vil jeg tro. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok klarte jeg å få time hos en av to private gynekologer her i byen. Men ikke før neste tirsdag. Uææ... Så nå må jeg vente 7 dager. Det føles lenge akkurat nå. Samtidig var jeg superheldig som fikk den timen, det hadde akkurat vært en avbestilling. Neste mulighet hadde vært i slutten av februar. Så nå blir det sånn. Orker ikke å stresse med å få time hos fastlegen og grine meg til henvisning hos sykehuset, som neppe hadde blitt noe tidligere enn om ei uke uansett.

Jeg tok en ny test i morrest, og teststreken og kontrollstreken lyste opp like sterke innen det hadde gått ett minutt. I går og i dag har jeg ikke merket noe mer på kroppen da, mens jeg på lørdag følte meg litt gravid. Jaja, husker jo det varierte veldig de første månedene sist gang også. 

Hjelpes, er det mulig liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, dagene går så tregt syns jeg. Fortsatt fem dager igjen. Dette gjør meg så ukonsentrert. Jeg som er ekstremt på å planlegge og organisere, vet liksom "ingenting" om noe som forandrer livet vårt fullstendig. Det føles ihvertfall slikt. Selv om jeg jo vet at jeg er gravid, og jeg tror jeg er det fortsatt. Symptomene mine er veldig lik slik de var forrige gang. Men huff... Jeg vil uansett vite mer! 

Stakkars jobben sier nå jeg. For her er jeg ukonsentrert altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg rett! Jeg er 10 + 1!! 😱

Nå er jeg om mulig enda mer sjokkert. 😆

Gynekologen var skikkelig overraska hun også. Hun tok over en meter med bilder til meg. Lille krabaten sprellet som bare det. Seansen ble avsluttet med klem fra legen faktisk.  😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snotra skrev:

Hjelpes meg rett! Jeg er 10 + 1!! 😱

Nå er jeg om mulig enda mer sjokkert. 😆

Gynekologen var skikkelig overraska hun også. Hun tok over en meter med bilder til meg. Lille krabaten sprellet som bare det. Seansen ble avsluttet med klem fra legen faktisk.  😃

Wow! Det er jo helt utrolig! Når er termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Marimba skrev:

Wow! Det er jo helt utrolig! Når er termin da?

Termin er slutten av august, sånn rundt 29.08. Foreløpig. :) 

 

Hjelpes, jeg har sovet så dårlig i natt. Så mange tanker som kverner rundt i hodet. Ble nesten litt stressa nå merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0? 🙊 Hvordan er formen? Er helt fantastisk for deg å bare hoppe rett inn i andre trimester 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åj!! Dette så jeg ikke får nå! Så fantastisk. Ikke rart ikke mensen kom da 😄Gratulerer så mye ❤️Jammen slapp du unna nesten hele skumle første trimester også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2019 den 21.37, Illy skrev:

Åj!! Dette så jeg ikke får nå! Så fantastisk. Ikke rart ikke mensen kom da 😄Gratulerer så mye ❤️Jammen slapp du unna nesten hele skumle første trimester også 😅

Tusen takk! Ja, det her er ganske så uvirkelig må jeg bare si. Føler det fremdeles sånn. :fnise:

På 4.2.2019 den 10.43, LoveTrain skrev:

11+0? 🙊 Hvordan er formen? Er helt fantastisk for deg å bare hoppe rett inn i andre trimester 😅

I dag er jeg 11+4. Formen har faktisk bedret seg bittelitt, jeg er ikke like ødelagt på ettermiddag/kveld lengre. Håper det betyr at jeg er i ferd med å få energien tilbake. Jeg syns det har vært helt pyton å komme fra arbeid og ikke ha det spor lyst eller ork til å leke med lillejenta. Dårlig samvittighet for det, men har klart å ta meg sammen da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

14+6 og jeg er offisielt i det andre trimester. Hoi, det gikk fort! :P 

Formen holder seg stabil med null energi på kveldstid. Men nå har lille E vært syk i ei uke, og jeg har en mistanke om at foreldrene også har fått det samme. :dry:

Det er merkelig hvor annerledes det er å være gravid denne gangen. Jeg er liksom veldig lite opptatt av det, sammenlignet med forrige gang. Nå måtte jeg jo sjekke appen for å se hvor langt jeg var på vei. Jeg jobber mest med å holde unna negative tanker tilknyttet barseltida. Jeg må innrømme at jeg gruver meg noe voldsomt til det første halve året altså... Jeg syns jo det var ganske tungt sist, og jeg frykter jo at det ikke skal bli enklere når vi har E i tillegg. Men mannen mener jeg er for negativ da, og det har han vel rett i. :)

Jeg var og fikk tatt en nipt-test for noen uker siden. Heldigvis var alle resultater så gode som de kan bli, så det var en lettelse. Vi fikk også vite kjønn, og det blir faktisk en junior! :) :) 

Og nå har plutselig lillepia blitt ett år også! Herregud! Det er stort det. Nå er hun ikke baby lengre! Hun går ikke enda, men du verden som hun kommer seg rundt. I dag skal vi feire littegranne, men selvsagt har hun blitt skikkelig forkjøla, så det begrenser seg litt den feiringa. Men jeg tror hun skal få smake litt kake allikevel. :Nikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Wow, da har jeg plutselig kommet halvveis. Jeg fikk ny termin etter OUL, men vi er litt usikre på den - da jordmor selv var ekstremt usikker og baby var lite samarbeidsvillig. Det viktigste er uansett at alt så fint ut på ultralyden. Termin ble satt til 5. september. :) 

Formen er stort sett bra, men jeg merker at kondisen er kjempedårlig. Det frustrerer meg at jeg aldri har tid eller overskudd til å trene noe. Nå som det blir vår så MÅ jeg ut og bevege litt mer på kroppen altså. Men du verden hvor mye mer vanskelig det er å få tid til sånt med stressende jobb og ei lita jente i hus. :) 

Etter påske er mannen også ferdig i sin permisjon, og lille E skal starte hos dagmamma. Hjelpes, det blir spennende.... Og rart! Veldig rart å tenke på faktisk. Skulle ønske hun heller skulle starte i barnehage, men når vi ikke får plass før i august, er det lite å gjøre med saken. Jeg merker ihvertfall at hun har et stort behov for å utforske verden, og jeg tror det blir veldig godt for henne å starte i barnehagen etterhvert. Begynt å gå har hun også gjort, så her om dagen måtte vi kjøpe hennes første sko. Vi kom plutselig på at det er jo greit å ha noe på føttene når hun skal ut i den store verden. :fnise:

Neste oppfølging i svangerskapet blir jordmortime i mai. Jeg skal da etterspørre mer rundt det med samtale på sykehuset i forbindelse med fødsel. Så langt har vi fått et uspesifikt brev i posten om at vi vil bli kalt inn til en time tidligst i juli. Det er ikke så veldig beroligende. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...