Gå til innhold

Snotras dagbok.


Snotra

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Snotra skrev:

 

Søvn, søvn og enda mer søvn. Det er definitivt fokuset for tida. Man blir litt lei! :tongue:Jeg er veldig glad for å lese at man ikke er alene om dette, og at det bedrer seg med tida. Måtte det skje fort! :fnise: Var det utfordrende for dere å få baby til å sove også? Her blir man litt smågal av all byssingen, og legginga på kvelden tar fort noen timer.... 

Katter er supre og funker til så mangt! :laugh:

Ja, søvn er vel egentlig det som har vært greia for oss alltid, nå er han 3 og det er fortsatt litt issue. Dagsoving styra vi masse med, bare korte dupper, sov kanskje i vogn i bevegelse osv. Brukte kanskje 20-30 min for å få han til å sove 20 min i vogna 😛 Han sov/sover mindre enn "gjennomsnittet". Også kunne han plutselig slå til med 2 timer i stillestående vogn.

Men nei altså, du er ikke aleine, selv om det føles sånn ofte når man står der med ungen som nekter å sove - og det blir bedre. Husker ikke hva du har skrivi før, men kan du amme i søvn? Jeg gjorde det en del på dagsoving, da fikk vi gjerne en time søvn sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har søvn vært så opp og ned at jeg har glemt ut flere av "fasene". Én periode var det kun pappaen som kunne legge henne, med meg bare tullet hun. Lå i senga og sparket meg og rullet rundt. Så sovnet hun på skulderen hans etter tre sekund 😛 Så byttet det til at kun jeg var god nok. 

Hun har fremdeles perioder hvor hun sovner på null komma niks, så plutselig svitsjer hun om til partystemning hver kveld. Jada :fnise:

Fra hun var fire måneder ble kun trilling i søvn godt nok på dagen. Jeg husker jeg ble frustrert, da var det jo slutt på at vi kunne ta oss en hvil sammen :snurt:

Vi har fremdeles ikke kommet til den magiske "vi bare legger henne ned i senga og går ut"-delen, og nå er hun halvannet. Har egentlig ikke troa på at det noen gang kommer til å skje :P I barnehagen gjør de det da. De står ved siden av vogna til hun sovner, og det skjer visstnok ganske kjapt :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har spesielt dagsøvn vært sykt vanskelig, med unntak av små gode perioder. Vi kan bruke over 1 time på å få henne til å sove dupp på dagtid, noen ganfer hsr jeg brukt flere timer! :(

  Er ekstremt slitsomt og frustrerende. Jeg synes faktisk dagsøvn er det vanskligste med hele baby opplegget jeg..

Leggingen om kvelden har egentlig gått totalt problemfritt helt siden hun var 6 uker. Men nå den siste uken har det også vært vanskelig, men det er sikkert fordi det er 31 grader på soverommet. 

har du snapp Snotra? :)

Endret av Rucula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Puh! Lenge siden jeg har vært inne på KG nå. Sommeren har tatt meg, og de daglige rutinene har blitt litt endret. Dvs. har hatt en del besøk. Nå er det to uker igjen til vi tar ferie. :) 

Jeg skjønner ut i fra svarene deres at det ikke bare er meg selv som har det tøft. Og jeg skjønner også at jeg ikke skal klage så veldig høyt, fordi det er mange som har det verre også. Men at det går veldig opp og ned, det gjør det virkelig. Akkurat de siste tre dagene har vært gode, både med lurene på dagtid og med nattesøvnen. Kun ei oppvåkning for amming på natta (dog mange oppvåkninger før hun finner søvnen på kvelden). Håper dette fortsetter! Selv om det inkluderer start av dagen kl. 05.00. Det er så merkelig, uansett når på kvelden hun sovner, om det er 18.30 eller 20.30 så er det start på dagen kl. 05.00. :P

Jeg har snap vettu, @Ruccula. Send gjerne pm! :Hehe:

Om åtte dager er E 5 måneder. Hun ruller nå fra rygg til mage, og har to ganger klart å rulle seg tilbake igjen - men det må ha vært flaks. Vanligvis ligger hun på magen og ser seg rundt, før hodet synker lengre og lengre ned og hun til slutt ligger og roper i gulvet/babygymmen/pleddet. Jeg må innrømme at jeg av og til syns det er et komisk syn. :fnise: Den første tanna er også på vei. Hu hei hvor det går! 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den søvnen, altså. Rart babyer skal ha sånn vanskeligheter med det. Jeg husker fra jeg selv var barn at det var kjedelig å sove. Jeg har mye med tenåringer å gjøre i jobbsammenheng, og ser at det pleier å snu innen de blir 14 i hvert fall 😝 Vår har vært lett å legge om kvelden lenge nå, og jeg vet at etter en god periode, kommer det gjerne en vanskelig 😬 Dagsoving går i bæresjal og hvis jeg ammer i søvn. Ulempa er at jeg ikke kan legge henne fra meg når hun har sovnet, for da blir hun veldig våken og sinna.

5 måneder høres så mye ut, men lille I her er faktisk 2,5, så det er halvveis dit. Har dere noen planer for ferien? Krysser fingrene for at dere har gått inn i en god søvnperiode nå når den starter 😊 Jeg skulle til å si at varmen ikke akkurat gjør søvnen noe lettere, men kom på at det er ikke helt sånn i nord. Vi skulle fordelt de varmegradene jevnt over hele landet, så kunne vi fått det behagelig alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 20.7.2018 den 10.17, Snotra skrev:

Puh! Lenge siden jeg har vært inne på KG nå. Sommeren har tatt meg, og de daglige rutinene har blitt litt endret. Dvs. har hatt en del besøk. Nå er det to uker igjen til vi tar ferie. :) 

Jeg skjønner ut i fra svarene deres at det ikke bare er meg selv som har det tøft. Og jeg skjønner også at jeg ikke skal klage så veldig høyt, fordi det er mange som har det verre også. Men at det går veldig opp og ned, det gjør det virkelig. Akkurat de siste tre dagene har vært gode, både med lurene på dagtid og med nattesøvnen. Kun ei oppvåkning for amming på natta (dog mange oppvåkninger før hun finner søvnen på kvelden). Håper dette fortsetter! Selv om det inkluderer start av dagen kl. 05.00. Det er så merkelig, uansett når på kvelden hun sovner, om det er 18.30 eller 20.30 så er det start på dagen kl. 05.00. :P

Jeg har snap vettu, @Ruccula. Send gjerne pm! :Hehe:

Om åtte dager er E 5 måneder. Hun ruller nå fra rygg til mage, og har to ganger klart å rulle seg tilbake igjen - men det må ha vært flaks. Vanligvis ligger hun på magen og ser seg rundt, før hodet synker lengre og lengre ned og hun til slutt ligger og roper i gulvet/babygymmen/pleddet. Jeg må innrømme at jeg av og til syns det er et komisk syn. :fnise: Den første tanna er også på vei. Hu hei hvor det går! 

 

 

Åh, den søvnen! 😅💦 Opp kl 5? Da skal ikke jeg klage altså. Heller amme annenhver time og opp kl åtte, enn å dra meg ut av sengen før fuglene fiser. 

Jeg vil også se snaps? :)Kan sende en pm med min. 

Så artig å lese hvor like de er i utvikling. Nå har det vel skjedd en del mer siden sist? Mini her har vært mye mer tålmodig på magen de siste dagene, virker som styrken kommer litt i rykk og napp. Er tanna helt ute nå? Vi har ingen tann fysisk i sikte, men han har gnagd og siklet i en halv evighet nå så det er lov å håpe. 

Håper dere har en fin ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

På 22.7.2018 den 23.40, Illy skrev:

Den søvnen, altså. Rart babyer skal ha sånn vanskeligheter med det. Jeg husker fra jeg selv var barn at det var kjedelig å sove. Jeg har mye med tenåringer å gjøre i jobbsammenheng, og ser at det pleier å snu innen de blir 14 i hvert fall 😝 Vår har vært lett å legge om kvelden lenge nå, og jeg vet at etter en god periode, kommer det gjerne en vanskelig 😬 Dagsoving går i bæresjal og hvis jeg ammer i søvn. Ulempa er at jeg ikke kan legge henne fra meg når hun har sovnet, for da blir hun veldig våken og sinna.

5 måneder høres så mye ut, men lille I her er faktisk 2,5, så det er halvveis dit. Har dere noen planer for ferien? Krysser fingrene for at dere har gått inn i en god søvnperiode nå når den starter 😊 Jeg skulle til å si at varmen ikke akkurat gjør søvnen noe lettere, men kom på at det er ikke helt sånn i nord. Vi skulle fordelt de varmegradene jevnt over hele landet, så kunne vi fått det behagelig alle sammen.

 

På 8.8.2018 den 0.00, LoveTrain skrev:

Åh, den søvnen! 😅💦 Opp kl 5? Da skal ikke jeg klage altså. Heller amme annenhver time og opp kl åtte, enn å dra meg ut av sengen før fuglene fiser. 

Jeg vil også se snaps? :)Kan sende en pm med min. 

Så artig å lese hvor like de er i utvikling. Nå har det vel skjedd en del mer siden sist? Mini her har vært mye mer tålmodig på magen de siste dagene, virker som styrken kommer litt i rykk og napp. Er tanna helt ute nå? Vi har ingen tann fysisk i sikte, men han har gnagd og siklet i en halv evighet nå så det er lov å håpe. 

Håper dere har en fin ferie :)

 

Puh! Leeenge siden jeg har vært på KG. Sånn er det å ha hatt ferie sammen med mannen. Vi har vært en del bortreist på slektsbesøk. Og de siste ukene har gått med til å være syk. Hele familien har fått kjørt seg, inkludert lille E. Heldigvis var det kortvarig for hennes del, mens jeg er fortsatt slått ut. Huff...

Send gjerne PM ja @LoveTrain - det er koselig å sende snaps! :) :) 

Her har lille E rukket å bli over seks måneder. Hu-hei hvor tida går fort. :):)  Nå spiser hun mer grøt enn tidligere, pluss vi har startet å teste annen type mat også. Snart blir vi vel å prøve ut brødskiver også, til tross for at hun bare har to tenner. Og i natt skal hun ligge på eget rom for første gang! Vi er ekstremt spente.... Særlig jeg, som fortsatt ammer et par ganger pr. natt. Målet er jo at hun skal sove bedre, for vi forstyrrer hverandre veldig når vi ligger på samme rom. 

Ellers har jeg nådd målet mitt om å amme fram til hun ble et halvt år, og nå skal jeg gradvis starte å "avvikle" amminga. Det føles rart og jeg får dårlig samvittighet for det.... (Og de ble ikke begeistra på helsestasjonen da jeg nevnte det...) Samtidig skal det bli veldig fint å endelig være alene om kroppen min, og kunne dra bort et sted uten å hele tida ha i bakhodet at jeg må skynde meg hjem. Så i dag kjøpte jeg MME for første gang. Jeg aner ikke om hun vil drikke det, og jeg er også redd for at det skal bli hardt for magen hennes. Men vi får bare prøve. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin ferie! :) Vi er syke her også, ikke noe behagelig. Lille I har hatt mye feber, og jeg litt, men hun takler det virkelig bedre enn meg.

Åh, kan jeg også sende PM med snap? Jeg har ikke hengt helt med på snap-bølgen, så jeg er ikke noe flink, men det høres så koselig ut. Selv om jeg syns du og @LoveTrain ble gravide lenge før meg, føles det som babyene er nærmer seg å være jevngamle nå.

Og du har gjort en kjempejobb @Snotra! Helsestasjonen har ikke noe med å ikke bli begeistra for at du trapper ned ammingen. Og jeg mener veldig oppriktig at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for. Vi ammer sikkert videre forbi 6 mnd., men det er bare fordi jeg syns det er helt greit, og praktisk.

Du må gjerne fortelle hvordan det gikk å sove på eget rom. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Illy skrev:

Håper dere har hatt en fin ferie! :) Vi er syke her også, ikke noe behagelig. Lille I har hatt mye feber, og jeg litt, men hun takler det virkelig bedre enn meg.

Åh, kan jeg også sende PM med snap? Jeg har ikke hengt helt med på snap-bølgen, så jeg er ikke noe flink, men det høres så koselig ut. Selv om jeg syns du og @LoveTrain ble gravide lenge før meg, føles det som babyene er nærmer seg å være jevngamle nå.

Og du har gjort en kjempejobb @Snotra! Helsestasjonen har ikke noe med å ikke bli begeistra for at du trapper ned ammingen. Og jeg mener veldig oppriktig at det ikke er noe å ha dårlig samvittighet for. Vi ammer sikkert videre forbi 6 mnd., men det er bare fordi jeg syns det er helt greit, og praktisk.

Du må gjerne fortelle hvordan det gikk å sove på eget rom. Lykke til!

Takk for det, ferien ble fin, men det er noe helt annet å ha en liten baby. Det blir liksom ikke den samme avslappinga som man har vært vant til tidligere år. ;) Pluss det er ingen tvil om at E sov dårligere mens vi var borte på reise enn hva hun gjør hjemme i egen seng. 

Jeg har fortsatt ikke fått meg til å lage den første flaska med MME, men det blir vel i dag kan jeg tenke meg. Jeg skal ikke slutte fullstendig å amme enda tenkte jeg, men å ta en gradvis nedtrapping. Sånn hvis E vil da... Det er jo ikke sikkert hun vil ta flaska heller. 

Den første natta på eget soverom gikk over all forventning. Etter noen oppvåkninger den første timen, så sov hun fram til i halv tre-tida i natt. Da hørte jeg plutselig på babycallen at hun lå og pludret. (Jeg sov ekstremt lett i natt for å si det mildt...) Så da sto jeg opp og tok henne opp i "ammestolen" vi har satt inn på rommet hennes. Hun var ikke helt happy, for ofte så sovner hun til under amminga på natta, og det klarte hun ikke i den stolen. Heldigvis var hun ganske lett å få til å sovne til igjen i sin egen seng etter at hun hadde spist. Og da sov hun helt til klokken 6! Det er helt utrolig! Så vi er storfornøyde med den første natta. Selvsagt vet vi at det neppe blir sånn hver natt, men vi er så fornøyde med en god start. :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med oppdatering! 😀

Her håper jeg snart også å flytte baby inn på eget rom snart. Men jeg malte vinduet hennes for noen dager siden så malingen skal få lov til å gasse seg av noen dager til før hun skal sove der 😊. Håprr det går like bra som det har gjort for dere! 

Jenta di er bare sååå søt! også snill hun er mot katten! Baby M er skikkelig slem mot hundene (og menneskene) klyper drit hardt. Så hundene har blitt redd for henne pg den ene har begynt å knurre skikkelig. Det er en skikkelig utfordring å holde dem fra hverandre hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 12.03, Snotra skrev:

Takk for det, ferien ble fin, men det er noe helt annet å ha en liten baby. Det blir liksom ikke den samme avslappinga som man har vært vant til tidligere år. ;) Pluss det er ingen tvil om at E sov dårligere mens vi var borte på reise enn hva hun gjør hjemme i egen seng. 

Jeg har fortsatt ikke fått meg til å lage den første flaska med MME, men det blir vel i dag kan jeg tenke meg. Jeg skal ikke slutte fullstendig å amme enda tenkte jeg, men å ta en gradvis nedtrapping. Sånn hvis E vil da... Det er jo ikke sikkert hun vil ta flaska heller. 

Den første natta på eget soverom gikk over all forventning. Etter noen oppvåkninger den første timen, så sov hun fram til i halv tre-tida i natt. Da hørte jeg plutselig på babycallen at hun lå og pludret. (Jeg sov ekstremt lett i natt for å si det mildt...) Så da sto jeg opp og tok henne opp i "ammestolen" vi har satt inn på rommet hennes. Hun var ikke helt happy, for ofte så sovner hun til under amminga på natta, og det klarte hun ikke i den stolen. Heldigvis var hun ganske lett å få til å sovne til igjen i sin egen seng etter at hun hadde spist. Og da sov hun helt til klokken 6! Det er helt utrolig! Så vi er storfornøyde med den første natta. Selvsagt vet vi at det neppe blir sånn hver natt, men vi er så fornøyde med en god start. :) :) 

Hihi, nei, ferie blir litt annerledes nå. Vi fikk øvet inn en god rutine på å enten spise veldig raskt, eller nyte maten sakte etter tur, da vi var på ferie for et par uker siden. Det kommer vel en periode hvor det blir enda mer utfrodrende, men jeg gleder meg til å ha med en nysgjerrig fireåring på tur!

I skjønner ingenting av flasker, så jeg har en plan om å øve på det. Det blir jo helt krise nå hvis jeg skal ut av huset og hun blir sulten.

Så bra at det har gått så fint på eget rom! Det kan jo godt hende hun sover bedre der, uten forstyrrelser 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 15.36, Rucula skrev:

Så gøy med oppdatering! 😀

Her håper jeg snart også å flytte baby inn på eget rom snart. Men jeg malte vinduet hennes for noen dager siden så malingen skal få lov til å gasse seg av noen dager til før hun skal sove der 😊. Håprr det går like bra som det har gjort for dere! 

Jenta di er bare sååå søt! også snill hun er mot katten! Baby M er skikkelig slem mot hundene (og menneskene) klyper drit hardt. Så hundene har blitt redd for henne pg den ene har begynt å knurre skikkelig. Det er en skikkelig utfordring å holde dem fra hverandre hele tiden. 

Ja, så langt har det gått kjempefint å flytte henne over på eget rom. Det vil vel komme netter hvor hun har hyppige oppvåkninger igjen, enten det er utviklingssprang eller sykdom, men så langt har hun kun våknet for mat en gang på natten etter at hun flyttet soverom... Men hun våkner grytidlig da. Klokka fem er for tidlig altså. Jeg har begynt å gruve meg til når vi skal flytte klokka til vintertid. :sjokkbla:

Huff, så trasig at hundene har blitt skeptiske til lillejenta di. Får håpe det går seg til når hun blir litt større og skjønner litt mer av hvordan man skal behandle dyrene. Foreløpig tror jeg det er ganske tilfeldig at lille E er så snill med katta. Dvs. hun er jo så lite mobil, så han får raskt til å trekke seg bort hvis han blir litt skeptisk/skvetten. Noe han stort sett er hele tida. :P

44 minutter siden, Illy skrev:

Hihi, nei, ferie blir litt annerledes nå. Vi fikk øvet inn en god rutine på å enten spise veldig raskt, eller nyte maten sakte etter tur, da vi var på ferie for et par uker siden. Det kommer vel en periode hvor det blir enda mer utfrodrende, men jeg gleder meg til å ha med en nysgjerrig fireåring på tur!

I skjønner ingenting av flasker, så jeg har en plan om å øve på det. Det blir jo helt krise nå hvis jeg skal ut av huset og hun blir sulten.

Så bra at det har gått så fint på eget rom! Det kan jo godt hende hun sover bedre der, uten forstyrrelser 😊

Nei, flasker er ei utfordring her også. Dvs. vi ble mindre skeptiske til problemstillinga etter at hun begynte å drikke vann fra flaske, for det har hun gjort hele tida uten protester. Det er kun MM på flaske hun har protestert mot. Nå har vi prøvd å gi HIPP en gang, og det var bare litt suksess. Hun gråt og protesterte voldsomt til å begynne med, men det endte med at hun drakk rundt 30 ml. Vi skal prøve igjen i dag og se hvordan det går. Vi må jo begynne et sted. Og neste helg skal jeg reise bort et helt døgn. Det blir første gang borte fra E siden fødselen, så vi håper på at hun skal drikke litt mer MME da, i tillegg til MM som ligger i fryseren. Blir spennende for alle involverte! :) Har du vært borte i lengre i en lengre periode enda du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med første tur bort! Skal du noe hyggelig, så du kan nyte litt egentid? Jeg har ikke prøvd å være borte noen lengre periode enda. Vi har jo denne flaskeproblematikken, så jeg tør knapt gå på butikken 😝 Ser fram til første tur ut med ei venninne for å ta et glass vin, eller til den lokale kafeen for å drikke en stor kopp varm kaffe 😃 Og så ser jeg frem til å kunne glede meg til å komme hjem og se vesla igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i helga reiser jeg bort i 24 timer! Tar fly til en helt annen by for å dra på en bursdagsfest til en god venn. Mannen var også invitert, men vi fant ut at det ble bare stress om vi skulle reise hele familien for ei helg, så da "fikk" jeg dra alene. Jeg skal til og med bo på hotell (selv om vi har slekt i området). Oh joy! Jeg er så spent og jeg gleder meg ekstremt. Tror ikke jeg tør drikke noe særlig, både fordi jeg knapt har rørt alkohol siden mai i fjor, men også fordi jeg frykter det blir superheavy å skulle reise hjem i bakrus. Jeg er jo ingen ungdom lengre. :fnise:

Det er tungt å føle seg så bundet hele tida. Jeg sitter liksom konstant og er stresset hvis jeg f.eks er hos frisøren. Så det er en av grunnene til at jeg vil gradvis gå bort fra ammingen. Det henger over meg konstant føler jeg, at jeg burde vært hjemme sammen med E. Selv om jeg elsker henne over alt på jord, så skal det bli godt å kunne være litt alene også. Og som du sier - det skal bli godt å komme hjem til henne igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snotra skrev:

Ja, i helga reiser jeg bort i 24 timer! Tar fly til en helt annen by for å dra på en bursdagsfest til en god venn. Mannen var også invitert, men vi fant ut at det ble bare stress om vi skulle reise hele familien for ei helg, så da "fikk" jeg dra alene. Jeg skal til og med bo på hotell (selv om vi har slekt i området). Oh joy! Jeg er så spent og jeg gleder meg ekstremt. Tror ikke jeg tør drikke noe særlig, både fordi jeg knapt har rørt alkohol siden mai i fjor, men også fordi jeg frykter det blir superheavy å skulle reise hjem i bakrus. Jeg er jo ingen ungdom lengre. :fnise:

Det er tungt å føle seg så bundet hele tida. Jeg sitter liksom konstant og er stresset hvis jeg f.eks er hos frisøren. Så det er en av grunnene til at jeg vil gradvis gå bort fra ammingen. Det henger over meg konstant føler jeg, at jeg burde vært hjemme sammen med E. Selv om jeg elsker henne over alt på jord, så skal det bli godt å kunne være litt alene også. Og som du sier - det skal bli godt å komme hjem til henne igjen! :)

Det blir herlig!!! Du må kose deg masse! 

Så kommer du hjem full av energi til babien din igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oh Joy! Det blir sikkert kjempestas med en alenetur. Skjønner godt hotellvalget ditt😉 Jeg brukte min første alenenatt på en primitiv hytte og sov i en 75-seng, så jeg føler den natten egentlig ikke kan telle😅

Forstår at behovet for alenetid er stort når man ikke har gitt flaske det første halvåret😳. Det er utrolig deilig når man kan dele "byrden" litt, og man faktisk kan hvile seg vel vitende om at pappaen kan gjøre en like god jobb med mat og alt. 

Husk å drikke like mange enheter vann som alkohol, så går det stort sett greit😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg stort på hotell! 😃 Det hadde jeg også valgt, tenk hotellfrokost med kaffe som man rekker å drikke mens den er varm. Og en nyoppredd seng helt for seg selv.

Hehe, jeg bestilte en dessert på ferie som viste seg å inneholde alkohol. Det skulle ikke mer til før jeg merket det 😝

De første ukene hadde jeg problemer bare med å være i et annet rom enn vesla. Jeg tror det er sunt med sånne turer, hvor man bare kan være seg selv litt. Jeg har en merkelig blanding av lett klaustrofobi og en følelse av at jeg absolutt ikke vil gå noe sted uten babyen. Og det er særlig det med ammingen, det er veldig praktisk å alltid ha mat tilgjengelig, og ganske slitsomt å alltid måtte være tilgjengelig med maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ønsker! :) 

Døgnet borte fra jenta gikk bare fint. Dvs. den fantastiske natta på hotell ble ikke sånn som jeg hadde sett for meg. For fikk jeg sove? Neeeeeeeeida! Jeg sov vel fra kl. 5-7 og fra 8-9. :PSå det var en stor nedtur. Tror det har litt å gjøre med at jeg måtte pumpe og det ikke er det samme som amming. Brystene blir ikke tømt ordentlig og da er det ubehagelig å sove. Men jeg fikk spist god frokost og drukket varm kaffe da. Og lest i ei bok! :laugh:

Og det var også superkoselig å komme hjem igjen, for lille E smilte så stort da hun så meg! Det var jo det beste med hele helga! :rodmer:

 

I dag skal vi på babysvømming for første gang. Jeg ble plutselig litt nervøs... Spent på hvordan det vil bli i garderoben, og om jeg klarer å time det hele bra nok når det gjelder søvn og sånn.... Vi har øvd litt hjemme med å bade henne i litt kaldere badevann og forsiktig sprute litt vann i ansiktet hennes. Krysser fingrene for at det går bare godt i dag! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømminga ble en nedtur dessverre. E var usikker, og selv om jeg smilte og sang og prøve å berolige henne, hjalp det ikke så veldig på. Og det hjalp ihvertfall ikke på at instruktøren hele tida kom og presset seg på og skulle få oss til å ta del i de aktivitetene de andre babyene bedrev, og fant frem leker som blant annet sprutet vann på armene til E, noe som fikk henne til å gråte flere ganger. Huff... det endte med at jeg tok med meg E og gikk før timen var ferdig. Kombinasjonen av for mange nye inntrykk og en instruktør som var litt vel dårlig baby-kjenner, gjorde til at det ikke ble en trivelig oppstart av babysvømmingen. Vi er faktisk litt usikre på om vi kommer til å delta flere ganger. Jeg tror vi må prøve en gang til da, vi kan ikke gi opp så lett... Men det var trasig at hun ble så usikker som hun ble... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...