Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morro vil man ha, men ansvaret vil ingen ta. :P Hvis man er helt sikker på at man ikke ønsker å bli far under noe omstendighet, da har dere jo en mulighet; sterilisering. Det er så og si helt sikkert, eneste som er sikrere er sølibat. 

Anonymkode: 73375...e76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Castielz skrev:

Kvinner kan ta abort eller adoptere når de får kalde føtter, slike rettigheter har ikke menn.

Det er fordi det er kvinnen som bærer barnet og føder det. Kvinnen har alle de fysiske ulempene, de fleste sosiale ulempene (i forhold til jobb/karriere og lignende) og langt langt de fleste av de psykiske ulempene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Castielz skrev:

Kvinner kan ta abort eller adoptere når de får kalde føtter, slike rettigheter har ikke menn.

Når det gjelder adopsjon så har ikke kvinner noen flere rettigheter der enn menn, der må begge være enige. Hvis mannen ikke er enig men heller vil ha hovedomsorgen selv, så får ikke kvinnen adoptere bort barnet, men må betale bidrag til mannen i stedet. Så akkurat på det punktet stiller menn og kvinner likt.

Anonymkode: 7d873...85d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
2 minutter siden, Inocybe skrev:

Det er fordi det er kvinnen som bærer barnet og føder det. Kvinnen har alle de fysiske ulempene, de fleste sosiale ulempene (i forhold til jobb/karriere og lignende) og langt langt de fleste av de psykiske ulempene. 

Og?
Ser inget argument der for hvorfor menn ikke skal ha like rettigheter, som i likestillingens navn er direkte diskriminering.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morro vil man ha, men ansvaret vil ingen ta. :P Hvis man er helt sikker på at man ikke ønsker å bli far under noe omstendighet, da har dere jo en mulighet; sterilisering. Det er så og si helt sikkert, eneste som er sikrere er sølibat. 

Anonymkode: 73375...e76

Enig. Hvis en uplanlagt graviditet er det samme som livets undergang får de la vær å ha sex. Jeg syns basehopping ser skikkelig kult ut men jeg er ikke villig til å ta konsekvensen hvis det går galt. Da får jeg la vær å basehoppe da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

"I den grad dette går ut over barnet"? Det er barnet det går ut over, punktum. Jeg synes personlig det er like ille at en dame lurer noen til å bli far, som det er ille å fraskrive seg ansvaret for et barn. Får skikkelig vondt på vegne av barnet.      

Anonymkode: 73375...e76

Man kan ikke tvinge en idiot til å bli en snill, omsorgsfull pappa. Når man tvinger en mann til å bli far mot sin vilje, tar man samtidig høyde for at ens barn må vokse opp uten pappa. 

Ethvert barn fortjener å være ønsket av begge sine foreldre. Det hjelper ikke hvor mye en kvinne ønsker seg et barn, hvis ingen mann ønsker å få barn med henne. 

Anonymkode: aefb9...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder adopsjon så har ikke kvinner noen flere rettigheter der enn menn, der må begge være enige. Hvis mannen ikke er enig men heller vil ha hovedomsorgen selv, så får ikke kvinnen adoptere bort barnet, men må betale bidrag til mannen i stedet. Så akkurat på det punktet stiller menn og kvinner likt.

Anonymkode: 7d873...85d

Så, når en kvinne føder ett barn som ikke er ønsket av faren, kan han fritt adoptere det fra seg på lik måte som moren?
Det visste jeg ikke (<-- sarkasme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Castielz skrev:

Så, når en kvinne føder ett barn som ikke er ønsket av faren, kan han fritt adoptere det fra seg på lik måte som moren?
Det visste jeg ikke (<-- sarkasme)

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at hverken faren eller moren fritt kan adoptere fra seg barnet hvis den andre ikke er enig.

Anonymkode: 7d873...85d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Castielz skrev:

Og?
Ser inget argument der for hvorfor menn ikke skal ha like rettigheter, som i likestillingens navn er direkte diskriminering.
 

Jeg har prøvd å forklare hvorfor jeg mener det (desverre) må være slik. Jeg sier desverre fordi jeg gjerne skulle ha hatt full likestilling der også, men biologien er ikke enig i det. Det er for kvinnen en så stor påvirkning på henne og hennes kropp at hun må være den som tar valget. Derfor må det være slik. 

Kanskje du nå kan svare på hvordan du ønsker den nye loven skal takle ord-mot-ord situasjoner slik jeg og andre har spurt om før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så mange kvinner som lurer menn inn i farskap, med den hensikt at han skal stille opp som far til barnet. Derimot finnes det garantert noen kvinner som bruker menn som frøpikk for å skaffe seg et barn. I tillegg finnes det noen kvinner som ikke bare bruker mannen som frøpikk men også minibank. I det siste tilfelle er det jo greit å blinke seg ut en mann noe mer velstående enn gjennomsnitts Ola. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
14 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg har prøvd å forklare hvorfor jeg mener det (desverre) må være slik. Jeg sier desverre fordi jeg gjerne skulle ha hatt full likestilling der også, men biologien er ikke enig i det. Det er for kvinnen en så stor påvirkning på henne og hennes kropp at hun må være den som tar valget. Derfor må det være slik. 

Kanskje du nå kan svare på hvordan du ønsker den nye loven skal takle ord-mot-ord situasjoner slik jeg og andre har spurt om før?

Da bør ikke kvinner heller ha lov til å adoptere bort barn, om jeg skal bruke din logikk.
Ord mot ord er irrelevant, en kvinne kan ombestemme seg, menn kan ikke, noe som er diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at hverken faren eller moren fritt kan adoptere fra seg barnet hvis den andre ikke er enig.

Anonymkode: 7d873...85d

Så da er du mao enig i at dagens regler er diskriminerende mot menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig:

Hilsen hun som ikke har peiling på hva hun snakker om fordi hun er kvinne :fnise: 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Du referer til "safety and efficacy MAY be improved" og så later du som om du har peling? tror du bør lese den teksten der en gang til ja.

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, PetterPanne skrev:

Og så sette seg selv i 18 år med barnebidrag. Høres logisk ut. Veldig logisk.

Du tenker hva en kvinne hadde gjort, ikke hva en mann hadde gjort. Menn vet såpass at de har veldig få rettigheter og setter ikke seg selv i en slik situasjon.

Allikevel gjør noen menn det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Castielz skrev:

Da bør ikke kvinner heller ha lov til å adoptere bort barn, om jeg skal bruke din logikk.
Ord mot ord er irrelevant, en kvinne kan ombestemme seg, menn kan ikke, noe som er diskriminering.

Men moren kan jo ikke adoptere bort barnet uten farens samtykke. Der står mor og far likt. 

Hvis graviditeten først oppdages etter uke 12 (hvilket ikke er uvanlig) kan kvinnen heller ikke ombestemme seg. Hva skal man gjøre da? Kanskje starte med å ta ansvar for sine egne handlinger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Inocybe skrev:

Det har blitt spurt om før men jeg har ikke sett noe skikkelig svar så jeg prøver igjen. Hvordan vil dere at man skal skille mellom mødre som lyver for å bli gravide, prevansjon som svikter uten noen gjorde det med vilje og fedre som lyver når de får kalde føtter etter graviditeten er et faktum? Det blir ord mot ord. Hvordan skal den nye loven tilpasses dette?

Og så syns jeg dere har et alt for lite fokus på barnets rettigheter. Det er ikke barnets feil at moren og/eller faren er en uærlig fjott. 

Det løses enkelt med feks en kontrakt som sier at de er klar for barn samen, dersom noe skulle skje. Dersom mannen ikke ønsker dette vet kvinnen hvor han står dersom uhelet er ute og kan da velge om hun kommer til å ta abort, satse på at han kanskje ombestemmer seg, ønske tilleggsprevansjon eller avbryte forholdet. Hun har med andre ord utallige muligheter og dette hadde ikke blitt noe særlig annerledes enn en hvilken som helst annen samlivskontrakt. MEN det viktige er at det er kvinner som trenger å få en underskrift på at mannen er villig og ikke omvendt.

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2.2.2016 at 17.06, Aucaman skrev:

I utgangspunktet et ganske enkelt dilemma. Vil du ikke ha barn, bruk kondom. Den manglende bruken av den er ganske utbredt, av en eller annen grunn. I et forhold skjønner jeg det, men når man finner seg ei i taxikøen bør en ta de forholdsreglene man kan.

Så har man de andre sakene da. Der hvor kvinnen ønsker barn og manipulerer mannen, om det er ved å droppe pillen uten å si ifra eller å stikke hull i kondomene hans. Hvor utbredt det er vet jeg ikke, men kan godt se for meg at det ikke er helt unormalt.

Jeg besitter lite juridisk ekspertise, men jeg klarer ikke helt se hvordan man kan utforme en lov som skal sørge for rettferdighet uten at en av de berørte partene blir skadelidende. Tvungen abort er vel ikke helt innafor etisk det heller. Alt man kan gjøre er å fordømme det og håpe på at ikke den du har sex med driver med sånt.

Veldig bra skrevet ! Jeg syntes at det er helt forkastelig å skulle lure mannen på noen som helst måte, men som deg ser jeg ingen mulig håndheving av dette som ikke lager enn enda større urettferdighet.

Anonymkode: 2908a...111

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Inocybe skrev:

Men moren kan jo ikke adoptere bort barnet uten farens samtykke. Der står mor og far likt. 

Hvis graviditeten først oppdages etter uke 12 (hvilket ikke er uvanlig) kan kvinnen heller ikke ombestemme seg. Hva skal man gjøre da? Kanskje starte med å ta ansvar for sine egne handlinger?

Ja, dette er veldig som du nevner. Kvinner bør virkelig ta ansvar for sine handlinger. Når de har ALLE rettigheter så bør de også ta ansvar for sine handlinger.

Ellers bør vi forby abort av årsaken som mange andre kvinner her inne støtter. UHELL KAN SKJE OG HAR MAN SEX MÅ MAN VÆRE KLAR FOR BARN. Jeg og mange andre er nok glade for at så mange kvinner bla. her på KG støtter å forby abort og at kvinner må ta ansvar for sine handlinger, sex kan gi graviditet.

Eller kjenner dere kvinner kanskje at det knyter seg i magen når det snakkes om at abort kan bli forbudt siden dere da havner i samme situasjon som mannen? Der dere faktisk må ta ansvar for egne handlinger?

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
3 minutter siden, Inocybe skrev:

Men moren kan jo ikke adoptere bort barnet uten farens samtykke. Der står mor og far likt. 

Hvis graviditeten først oppdages etter uke 12 (hvilket ikke er uvanlig) kan kvinnen heller ikke ombestemme seg. Hva skal man gjøre da? Kanskje starte med å ta ansvar for sine egne handlinger?

Om barnet er uønsket fra far, så finnes det ingen logisk grunn til at han skulle nekte henne å adoptere.
Men han får ikke den muligheten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snuppi skrev:

Allikevel gjør noen menn det! 

Ja. Menn har sex med kvinner og derved setter de seg i den sitasjonen. Du mener altså at menn aldri skal ha sex hvis de ike ønsker seg barn? Fordi du vet selvsagt at kondom er det minst sikre prevensjonsmiddelet som finnes på markedet og mannen er rettsløs selv om han bruker dette? Nei? Hva om du leser litt mer om prevensjon, lille venn?

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...