Gå til innhold

Del dine beste/værste historier om toastmastere!


Poserose

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gjerne høre dine beste og værste historier om toastmastere! Hadde de noen morsomme vitser? Gode åpninger eller innslag? Noen upassende vitser? 

 

Jeg og samboeren min skal være toastmastere sammen om noen uker så jeg vil gjerne ha tips til morsomme ting slik at det blir vellykket :) Trenger spesielt en morsom eller kreativ åpning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær så snill, ikke oversill. Ha en helt normal åpning, mye annet virker påtatt og setter dårlig stemning for resten av fesen.

Anonymkode: 1a613...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.1.2016 at 17.13, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, ikke oversill. Ha en helt normal åpning, mye annet virker påtatt og setter dårlig stemning for resten av fesen.

Anonymkode: 1a613...df1

Skal ikke ha noe overspilling :) Vil bare si noe litt gøy for å lettere holde på oppmerksomheten og gi god stemning før talene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordvalget "kreativ åpning" gir meg frysninger og negative assosiasjoner.

19 timer siden, Poserose skrev:

Skal ikke ha noe overspilling :) Vil bare si noe litt gøy for å lettere holde på oppmerksomheten og gi god stemning før talene :) 

 

Anonymkode: 1a613...df1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ordvalget "kreativ åpning" gir meg frysninger og negative assosiasjoner.

 

Anonymkode: 1a613...df1

Skal ikke ri inn på en Zebra og ha neongul kjole... Vil bare si noe annet enn "velkommen og gratulerer til brudeparet, det blir røyepauser og forretten er blabla". Virker som at folk liker morsomme toastmastere, vil bare si noe litt vittig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer var toastmaster i et bryllup. Han brukte god tid sammen med brudeparet på å sette sammen programmet for dagen. Alle talere introduserte han med noe morsomt om dem, men også noe fint. Han brukte venner og familie for å finne gode historier og sånt. Et eksempel: Brudens bror skulle holde tale. Han ble introdusert med "Det mange kanskje ikke viste er at Siv allerede har giftet seg en gang tidligere. For 20 år siden sto hun hvit brud i mammas penduk og med juletrepynt i håret. Ved hennes side sto to år gamle Stian som var mest opptatt av snickersen han var lovet etter sermonien. Det var da! Dette er nå. Stian, du har ordet."

Anonymkode: 2a688...83c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Poserose skrev:

Skal ikke ri inn på en Zebra og ha neongul kjole... Vil bare si noe annet enn "velkommen og gratulerer til brudeparet, det blir røyepauser og forretten er blabla". Virker som at folk liker morsomme toastmastere, vil bare si noe litt vittig. 

Igjen, ordet vittig er like ille. Morsom bra, vittig over the top

Anonymkode: 1a613...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, ordet vittig er like ille. Morsom bra, vittig over the top

Anonymkode: 1a613...df1

Vittig er jo under morsom på skalaen over hvor morsomt noe er. Vittig er noe man humrer av, morsomt er noe man ler av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer var toastmaster i et bryllup. Han brukte god tid sammen med brudeparet på å sette sammen programmet for dagen. Alle talere introduserte han med noe morsomt om dem, men også noe fint. Han brukte venner og familie for å finne gode historier og sånt. Et eksempel: Brudens bror skulle holde tale. Han ble introdusert med "Det mange kanskje ikke viste er at Siv allerede har giftet seg en gang tidligere. For 20 år siden sto hun hvit brud i mammas penduk og med juletrepynt i håret. Ved hennes side sto to år gamle Stian som var mest opptatt av snickersen han var lovet etter sermonien. Det var da! Dette er nå. Stian, du har ordet."

Anonymkode: 2a688...83c

Skal møte brudeparet og planlegge, samt snakke med alle talerne på forhånd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleine vitser, interne ting, meget private ting og ekstremt mislykket forsøk på å være morsom, slik at kun et par kom med noen få høfllge "ha ha" et par ganger. Noen toastmastere prøver å virkelig være midtpunktet, og det er er bare slitsomt. I tillegg spiste vi ikke annet enn lunken og kald mat, for med en gang vi prøvde å spise noe, så var det ny tale. Ikke mulig å la folk få spise litt av den varme maten engang.

Beste har vært med en god toastmaster som tonet sin rolle noe ned, og bare presenterte talerne på en fin måte. Det ble satt av tid til å spise, slik at alle fikk spist varm mat. Taler mellom bordsettingene (det var forrett, middag og dessert, og så kaffe og kaker). Og da ble alle talene lagt mellom der. Utrolig ryddig gjort. :)

Anonymkode: d00d0...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo knytte det opp mot de som er gjestene ved akkurat det bryllupet du skal i/det som skjer der. 

 

Vår toastmaster kommenterte at vi blant annet skulle spise lun salat (det var slik det stod i menyen vi hadde skrevet) da han introduserte noe av maten vår. Det gjorde han ved å si at han skulle hjem og være lun med kjæresten sin etter bryllupet. :fnise: Da var det en del som lo. :) 

Anonymkode: 5bdb1...534

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis toastmasteren er morsom er det selvsagt bra. Men ofte er ikke folk like morsomme som de tror selv (jeg er selvfølgelig et unntak...), så mange ganger holder det med å bare gjøre den faktiske jobben - introdusere program og taler på en blid og fin måte. De kleineste toastmasterne er innleide overjoviale femtiåringer. Det blir sjelden bra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i flere bryllup, så det verste fra min side er når de ikke følger kjøreplanen og plutselig kommer det en tale rett før maten. Det er viktig å si når folk får holde tale, og gjerne informer gjestene fra starten av at hvis det er noen som vil holde tale så må de komme og si ifra til dere, så kan dere plassere det inn i skjemaet og snakke med kjøkkenet underveis. Eller at dere sier at det er fritt frem for folk å holde tale etter f.eks desserten er servert, men det må stå i kjøreplanen for kjøkkenet sin del. Det er så utrolig kjipt å stå klar med maten og så kommer det en tale ut av det blå som varer i ti minutter. På de ti minuttene har tallerkene mistet mye av varmen og det er ikke kjekt å servere lunken middag. 

Anonymkode: 9f6f8...eb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Synes dette var en artig tråd. Er det flere som har noe å komme med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo han som hadde lest seg til at toastmaster betyr visevert.  I innledningen sin gjorde han et stort poeng ut av at han hadde jobben som vitsevert, og denne oppgaven tok han på blodig alvor.  Legg til at han til vanlig er en svært snakkesalig type og ut kom den ene blødmen etter den andre. Jo mer han fikk innabords, jo mer vulgære ble vitsene hans. Til slutt satt vi og grudde oss til hver gang han plinget på glasset. 

Brudeparet hadde ønsket seg humor og en lett og ledig stemning, det ble bare så altfor mye.

 

Anonymkode: d4130...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke fornøyd med toastmasteren i vårt eget bryllup. Han var ganske enkelt dårlig forberedt, og sa bare "nå skal brudens mor tale" etc. Ingenting utenom.  Greit nok at toastmasteren ikke skal stjele showet, men jeg setter pris på en litt morsom, avslappet stemning. Mitt tips må være å 

1) Ikke sette dere selv i sentrum. Det som er av små historier etc, bør handle om brudeparet og/eller relasjonen til den som skal holde tale el.l

2) Finn en gylden middelvei mellom å ikke ta noe vs å ta mye plass.

3) Hold kjøreplanen. 

Har hørt om toastmastere som har hatt et gjennomgående tema, f.x sangtekster, som har vært relatert til neste taler. F.x "Jeg er politimester Bastian og er en vennlig mann, for det synes jeg man skal være hvis man kan...vi vet at neste taler er en snill og vennlig politimann, men håper han ikke er fullt så naiv som politimester Bastian. Ordet er ditt, onkel Kai". (Kanskje et dårlig eksempel, men håper du tar poenget).

Anonymkode: 22b3b...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min bror hadde valgt en som har erfaring med det å tale som sin toastmaster og vi gledet oss alle fordi vi visste at han var morsom. Brudens familie kom fra andre siden av landet og kvelden før bryllupet kom de og toastmasteren (TM) hjem til mine foreldre for at TM skulle bli bedre kjent med dem. Han spøkte og fortalte historier og vi hadde det kjempeartig og gledet oss enda mer til dagen etter.

Dessverre ble det ikke sånn vi hadde håpet. TM var ikke så morsom og han hadde ikke kontroll på kjøkkenet, så det tok minst en time mellom første og andre servering av middagen. Når alle i grunnen var klar til å gå hjem, ble kakene servert (som familie hadde vært med å lage). Men viktigst var det at vi ikke så noe til den TM som vi hadde sett og hørt dagen før. Vi lurte senere på om han hadde brukt opp alle historiene sine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var i et bryllup hvor toastmaster meldte seg ut underveis i middagen. Dels grunnet alkohol, han ble nokså pære. Det startet ok, men etterhvert ble han ufin. Ba folk slutte å mase når de "purret" på han, spurte også sidemann om ikke han kunne ta over oppgaven. Hele opplegget var bare pinlig... Men brudeparet lo, så vet ikke om det var en del av showet? :blink:

Jeg syns ikke det var så moro hvertfall, det drøyet såpass at jeg bare måtte dra hjem rett etter middag fordi barnevakta hjemme måtte dra.... 

Anonymkode: 48ad6...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...