Gå til innhold

Noen som har blitt gravide selvom de har brukt glidemiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg hadde lest nok om glidemiddel men tydeligvis ikke. Trodde det var spesielle typer man ikke kunne bruke Pga at de virker sæddrepende. Leser nå at de fleste glidemiddler vil virke negativt på sæden. 

Jeg er avhengig av glidemiddel da jeg ikke blir særlig våt og er ofte litt sår nedentil. Vi har brukt vivag intimgel som også kan brukes som glidemiddel, vi bruker ikke mye men det er vel ikke det, det handler om heller. Er nå i pp3, akkurat hatt el og har brukt dette alle gangene. 

Spørsmålet er da om noen faktisk har blitt gravide med glidemiddel her :)? 

Leser at det tryggeste man kan bruke er rå eggehvite da dette er tilnærmet el slimet eller raps olje. 

Anonymkode: 95117...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eh ja. Det er ikke et veldig sikkert prevansjonsmiddel akkurat. Bruk kondom, p-piller, pstav osv så skal du se det hjelper på.

Endret av globalagogo
  • Liker 1
Skrevet

Glidemiddel har ingenting med prevensjon å gjøre. Les på pakningsvedlegget og spør på apoteket så får du oppdatert informasjon. 

Anonymkode: f45de...4ce

• Liker 3
Skrevet

Det kan hende det vil gjøre det vanskeligere for deg å bli gravid med glidemiddel, men i teorien skal det ikke være umulig? Snakk med apotek, evt. lege, om det finnes alternativer til glidemiddel du kan prøve. =)

Skrevet
8 minutter siden, globalagogo skrev:

Eh ja. Det er ikke et veldig sikkert prevansjonsmiddel akkurat. Bruk kondom, p-piller, pstav osv så skal du se det hjelper på.

Nå er hun ikke ute etter prevensjonsmidler, da. Hun er prøver. =P

• Liker 8
Skrevet
Spoiler

Blås i den spoileren..Kom bare borti..

Babyolje og olivenolje er ganske opplagte valg her ;) 

• Liker 1
Skrevet

Javisst. Glidemiddel må ofte til her. Etter fødsler og amming og diverse, hender det jeg har en nærmest ørken-tilstand nedentil. Jeg er likevel blitt gravid. Om jeg ble det akkurat den gangen vi brukte glidemiddel, vet jeg ikke. Jeg ville ikke bekymret meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjøpte sædvennlig glidemiddel da vi begynte å prøve :) Concieve plus og Pre seed er blant annet trygt å bruke. De har det på billigtester og andre lignende nettbutikker.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, MapleSirup skrev:
  Vis skjult innhold

11 minutter siden, MapleSirup skrev:
  Vis skjult innhold

Lest at babyolje skal man ikke bruke og det var kun rapsolje som fungerte greit. Men skal forhøre meg på apotek senere i dag. Takk for tilbakemelding :) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg kjøpte sædvennlig glidemiddel da vi begynte å prøve :) Concieve plus og Pre seed er blant annet trygt å bruke. De har det på billigtester og andre lignende nettbutikker.

Ja det leste jeg faktisk om, så det må prøves neste pp ! :) 

Skrevet

Vanlig glidemiddel gjør det ikke umulig/vanskelig å bli gravid, men hvis mannen har litt trege svømmere spekuleres det vel i at det kan ha en negativ effekt (men om det er vitenskapelig bevist vet jeg ikke). Er man usikker og vil være på den sikre siden er Conceive Plus og Pre-seed gode alternativer.

Babyolje og matolje er ikke anbefalt. Gynekologen min anbefalte faktisk olivenolje, men litt googling hjemme viste at det ikke var så sunt for miljøet der nede det heller. Så jeg ville nok kanskje heller satset på "sædvennlig" glidemiddel enn olje. Hvorfor skal egentlig olje være bedre enn ordinært glidemiddel? :klo: 

Skrevet

Jeg vet heller ikke hvorfor olje skal fungere bedre, blir litt forvirret nå merker jeg. Står jo veldig mye ulikt på nettet. Men da får jeg prøve meg på de merkene du nevner ! :) tusen takk for tilbakemelding! 

Skrevet
20 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Nå er hun ikke ute etter prevensjonsmidler, da. Hun er prøver. =P

Åh, det kom ikke opp da jeg svarte fra mobilen :laugh:

Skrevet

På en annen side, finnes det spermdrepende glidemiddel? Fint å kunne bruke det i tillegg til p-piller når man absolutt IKKE vil bli gravid... :biggrin:

Anonymkode: fadfa...2d2

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en annen side, finnes det spermdrepende glidemiddel? Fint å kunne bruke det i tillegg til p-piller når man absolutt IKKE vil bli gravid... :biggrin:

Tar du p-pillene dine riktig er jo det nokså unødvendig.

Anonymkode: 14369...5bc

Skrevet

Prøv kokosolje. 

Anonymkode: 8d982...a62

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar du p-pillene dine riktig er jo det nokså unødvendig.

Anonymkode: 14369...5bc

Men er det virkelig et problem om jeg vil være enda mer på den sikre siden?

• Liker 3
Skrevet

Eggehvite (iromtemperatur) og rapsolje kan brukes. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Molekylet skrev:

Eggehvite (iromtemperatur) og rapsolje kan brukes. 

Ja det leste jeg :) synes bare eggehvite hørtes litt ekkelt ut, får prøve rapsolje! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...