Havrekjeksen Skrevet 29. mai 2016 Forfatter #241 Del Skrevet 29. mai 2016 Disse krampene kjenner jeg. I morgen blir syklusdag 1. Godt å vite at jeg ikke er i overgangen hohoho! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 29. mai 2016 Forfatter #242 Del Skrevet 29. mai 2016 Denne kaninuka blir det pre-seed og solvipect. Fordi jeg har selv-diagnosert meg selv til å slite med EL-slim. Også skal jeg roe ned med kalsium. Selv om jeg er i faresonen for benskjørhet, så har jeg lest at for mye kalsium gjør det vanskelig for sædcellen å penetrere egget. Så jeg drøyer kalsium til etter EL. Håper spiren sitter i denne PP eller neste. Det er perfekt for permisjon, ferie, barnehagestart, og alt. Ååh, jeg har en plan!!! Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #243 Del Skrevet 30. mai 2016 http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11943048/Aspirin-a-day-could-boost-chance-of-having-a-baby.html Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 31. mai 2016 Forfatter #244 Del Skrevet 31. mai 2016 Syklusdag 2... Planene er klare, jeg skal begynne å teste etter EL på syklusdag 12 (10. juni), selv om appen mener at mine fertile dager starter 13. juni og ender 18 juni... Appen mener altså at EL trolig er på sykludsdag 20 i neste PP. Det tør jeg ikke heeelt stole på, så jeg kommer til å teste daglig fra syklusdag 12 for å finne EL igjen. Jeg skal bruke pre-seed og kommer til å bruke solvipect de dagene EL-testene begynner å slå ut. Ligge stille i senga etter sex og alt det der... Satse hardt. Pre-seed og flere tester kommer i postkassa de neste dagene, og hostesafta står klar i kjøleskapet. Prøve alt som prøves kan. Jeg har nå gått på folat siden nyttår, så vi får tro at mine vitaminreserver er på plass. Jeg har nettopp gitt blod, så nå tar jeg jerntabletter også. Nå satser jeg, og nå håper jeg. PP5, du er mitt store håp! Gud, jeg føler at fallhøyden er enorm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mai 2016 #245 Del Skrevet 31. mai 2016 Her er det virkelig full satsing. Veldig bra! Jeg syntes i hvert fall det var gøy å eksperimentere med å være skikkelig "aktiv" prøver. Folat, hostesaft osv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #246 Del Skrevet 7. juni 2016 I morgen er syklusdag 10, og da skal jeg begynne å teste etter EL igjen. Pre-seed og hostesaft er innkjøpt, og klart til testene er positive. Ovia mener jeg skal ha EL på syklusdag 19 denne måneden, noe jeg ikke tror helt på. Tror det er fordi jeg var forsinket med IKM sist måned. Nå skal jeg se en episode outlander før jeg legger meg. Gleder meg til ferien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 7. juni 2016 #247 Del Skrevet 7. juni 2016 Den hostesafta, skal man ikke ta den fra TR til EL, eller hvordan er egentlig det? Lykke til hvertfall, vi satser på denne PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 7. juni 2016 #248 Del Skrevet 7. juni 2016 Ooh, digger Outlander! Bingewatcha hele første sesong, men så ramla jeg litt av. Tror jeg skal børste støv av den og se litt igjen Jeg tror forresten at hostesaft skal taes fra første syklusdag og til EL, det er vel for å gjøre slimet mer tyntflytende, og dermed lettere for sædceller å svømme i. For hostesafta er jo slimløsende Men jeg vet ikke 100 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #249 Del Skrevet 7. juni 2016 Jeg leste på noen amerikanske nettsider og der anbefaler de fem dager før forventet EL for å få maks effekt.. Følger den enn så lenge, er ikke så glad i hostesaft, og jeg har sen EL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #250 Del Skrevet 9. juni 2016 Syklusdag 11, I går kveld var EL testen svak. Skal teste daglig og når streken blir sterkere, skal jeg teste ettermiddag og kveld. Det var slik jeg fikk positive tester sist hostesaft-regimet starter jeg med i morgen, tenker tre doser om dagen får holde. Satser hardt nå, termin midt i mars er perfekt. Lang permisjon = perm til starten av mai året etter, så kan vi kombinere ferie og hjelp av foreldre til barnehagestart. (sånn sett er egentlig bra i april eller mai mer gunstig, men hyyyysj. Vil bli gravid nå!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. juni 2016 #251 Del Skrevet 9. juni 2016 Du virker veldig strukturert og som du har en plan Så jeg krysser fingrene hardt for at dette skal gå bra! Du har jo helt rett i at timingen er super, så da er det bare å holde seg for nesa og helle i seg hostesaft. (Jeg likte hostesaften i starten, men nå synes jeg ikke lengre den er noe god.. Alt for sterk og bare blæææ, så nå må jeg holde meg for nesa som jeg skal få den i meg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #252 Del Skrevet 9. juni 2016 Jeg liker heller ikke smaken, men alt for den gode sak. Hadde forresten skikkelig eggehvite på dopapirey i sted. Spesielt, når det trolig er over en uke til EL. Men tenker kanskje at tran + masse vann + vitaminer hjelper? Lov å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #253 Del Skrevet 10. juni 2016 Hva skjeeeer? Appen sier EL om syv dager (fordi jeg har hatt to lange sykluser, en pga kjemisk og forrige når mensen kom tre dager sent) og jeg tror om fire dager. I går og i dag hadde jeg klassisk EL slim.. Seigt, stretchy og så mye at det kom på papiret. Jeg kikket ikke spesielt etter det, for å si det sånn. I går var EL test svak.. I dag var den svak tidlig, og tok test for en time siden.. Og den vil jeg kalle sterk, men ikke positiv.. Jaja, det ble baby dance i går, forgårs og det skal bli aksjer og sengevals og sex og love olympic de neste dagene også. Sammen med testing. Kanskje sollyset og varmen kødder med systemet mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 10. juni 2016 #254 Del Skrevet 10. juni 2016 3 timer siden, Havrekjeksen skrev: Hva skjeeeer? Appen sier EL om syv dager (fordi jeg har hatt to lange sykluser, en pga kjemisk og forrige når mensen kom tre dager sent) og jeg tror om fire dager. I går og i dag hadde jeg klassisk EL slim.. Seigt, stretchy og så mye at det kom på papiret. Jeg kikket ikke spesielt etter det, for å si det sånn. I går var EL test svak.. I dag var den svak tidlig, og tok test for en time siden.. Og den vil jeg kalle sterk, men ikke positiv.. Jaja, det ble baby dance i går, forgårs og det skal bli aksjer og sengevals og sex og love olympic de neste dagene også. Sammen med testing. Kanskje sollyset og varmen kødder med systemet mitt? Så mystisk. EL om fire dager tipper du ut i fra den sykluslengden du vanligvis har da? Er det østrogen som gjør at EL-testene blir sterkere, eller er det bare LH de slår ut på? Jeg har bare erfaring med de digitale til CB, og der får man blinkende smilefjes når østrogennivået stiger, og fast smilefjes når LH stiger, og en vanlig test ville blitt positiv. Hvis dine tester reagerer på østrogen, så er det kanskje sol og varme som gjør at du har ekstra masse østrogen, får EL-slim og nesten positiv test allerede fire dager før EL Og under slike forhold overlever nok svømmerne bra! Tips for å få dette slimet til å komme, tas forresten imot med takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #255 Del Skrevet 10. juni 2016 14 minutter siden, Illy skrev: Så mystisk. EL om fire dager tipper du ut i fra den sykluslengden du vanligvis har da? Er det østrogen som gjør at EL-testene blir sterkere, eller er det bare LH de slår ut på? Jeg har bare erfaring med de digitale til CB, og der får man blinkende smilefjes når østrogennivået stiger, og fast smilefjes når LH stiger, og en vanlig test ville blitt positiv. Hvis dine tester reagerer på østrogen, så er det kanskje sol og varme som gjør at du har ekstra masse østrogen, får EL-slim og nesten positiv test allerede fire dager før EL Og under slike forhold overlever nok svømmerne bra! Tips for å få dette slimet til å komme, tas forresten imot med takk. EL om fire dager baserer jeg på vanlig syklus, ja. Og jeg bruker strimler, det står ikke noe om østrogen på den lille bruksanvisningen, og står LH øverst, så tror ikke de måler begge deler.. Uansett.. Slim aner jeg ikke. Sist jeg hadde det var i april, det skjer ikke hver måned, ikke annenhver heller. Det eneste forskjellen nå, er at jeg har tatt to omega3 kapsler slavisk hver dag siden starten av mai, og vært obs på å drikke masse vann fordi jeg leste at slimet trenger god hydrering. Men, gode hormonnivåer må da være bra! Så får jeg heller jobbe litt med mannen, som virker å være i dårlig humør i kveld etter litt uhell i spill. Jeg får flørte litt :D ikke at det blir så diskré, han vet om testen og jeg erklærte at jeg kjører full dose pre-seed i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 10. juni 2016 #256 Del Skrevet 10. juni 2016 Hehe, lykke til med flørtingen! Samme EL kommer sånn helt nøyaktig, må det jo være et veldig godt tegn med slimet. Og med "baby dance" i kveld, kan svømmerne overleve ei god stund i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #257 Del Skrevet 11. juni 2016 Kun en time siden sist jeg var på do, likevel positiv EL-test. Ble positiv i løpet av et minutt.. Jeg tror både appen og jeg tar feil denne PPen. Får øse på med pre-seed en kveld eller tre til. Tror jeg nettopp ble tilhenger av EL-testing på fast basis, om det ikke klaffer denne mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #258 Del Skrevet 11. juni 2016 Appen oppdaterte seg kjapt. EL estimert i morgen. Godt jeg allerede har fire hjerter i kalenderen for de siste fem dagene, men hostesaften fikk jeg ikke testa. Kun pre-seed i går, så nå er jeg stressa fordi jeg ikke var godt nok forberedt. Puh. Jaja. Jeg skal teste etter EL igjen i kveld og i morgen for å finne når peaken gir seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 11. juni 2016 Forfatter #259 Del Skrevet 11. juni 2016 Det er ikke likt meg å tvile på meg selv på denne måten men.. http://m.imgur.com/yaxNUwx Denne tok jeg nå. Jeg er ikke sprø som tolker den som positiv? Begynner å lure på om den bare er sterk. Men testlinjen virker da skarpere? Er bare usikker siden ting ikke stemmer med min egen kalender Takk til de som gidder å putte inn sin mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. juni 2016 #260 Del Skrevet 11. juni 2016 Jeg ville tolket den som positiv. Eller iallefall neeesten helt positiv, typ EL er rett om hjørnet. Streken ser litt ujevn ut bare. Har aldri fått helt tydelige knallpositive EL-tester selv, sånne som den er de sterkeste jeg har fått. Og jeg ble nå gravid da vi hadde oss rundt de dagene den streken kom. Jeg hadde iallefall satset på å ha meg som bare pokkern i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå