AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #1 Del Skrevet 24. januar 2016 Er på utkikk etter bruktbil. Er noen grense for antall km en bruktbil har kjørt før det ikke blir vits i å kjøpe bilen? Anonymkode: f701a...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 24. januar 2016 #2 Del Skrevet 24. januar 2016 Tror det kommer an på bilmerket. Selv så ser jeg etter biler som har kjørt under 100 000.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 24. januar 2016 #3 Del Skrevet 24. januar 2016 Har selv bare kjøpt drosjekjørte Mercedes-Benz. Siste var kjørt 600.000 da jeg solgte den. Ingen verkstedutgifter så lenge jeg hadde den (4år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doktorproktor Skrevet 24. januar 2016 #4 Del Skrevet 24. januar 2016 100.000 var vår grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 24. januar 2016 #5 Del Skrevet 24. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er på utkikk etter bruktbil. Er noen grense for antall km en bruktbil har kjørt før det ikke blir vits i å kjøpe bilen? Anonymkode: f701a...254 Er det egentlig noe poeng å se på kilometerstanden? Den er jo veldig ofte manipulert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #6 Del Skrevet 24. januar 2016 Km sier ikke hva slags stand bilen er i. Det kommer ann på om den er bykjørt eller kjørt mest lengre strekninger. Ellers må man se om bilen er godt vedlikeholdt, når registerreim er sist skiftet. har bilen just hvert på eu kontroll. https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/sjekkliste-ved-provekjoring/ Her står det mye fornuftig. Lykke til :-) Anonymkode: 9ab00...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sissan1 Skrevet 24. januar 2016 #7 Del Skrevet 24. januar 2016 Nei det finnes ingen slik grense. Du må kombinere info om bilmerke, alder, pris OG kilometer for at det skal gi noen mening. Det lireste er vel å tenke på hva dere skal bruke bilen til, hvor lenge dere skal ha den, hvor langt dere selv kjører og hva dere kan gi. Selv kjøper jeg biler som ikke er mer enn 2-3 år, kjører relativt kort pr år, og selger helst når de har rundet 5 år. Dvs at jeg fint kan kjøpe dem på rundt 40-50 000 km og likevel ha garanti hele perioden jeg eier dem. Jeg ville heller kjøpt en bil som hadde gått 110 000 km enn 95 000. Fordi verditapet når de runder 100 000 er betydelig, og da er det bedre å kjøpe en der dette alt er tatt, så jeg får glede av lavere pris. På noen merker ville jeg ikke kjøpt over 100.000, på andre (som Mercedes), ville jeg ikke brydd meg, de går langt. Jeg ville også vært skeptisk til å kjøpe feks en 5 år gammel bil som har gått 20 000. Den har stått mye stille, og sannsynligvis er det mye som ryker og må repareres når den begynner å gå "normalt" - har brent meg på det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Del Skrevet 25. januar 2016 Det kommer an på bilmerket, MEN hold deg unna biler som har gått rundt 200k. Det er som oftest rundt her store slitasjeproblemer oppstår har jeg erfart så, alt litt før og litt etter det er ok. Jeg selv har Mercedes som har gått 800k, og en som har gått 350k Aldri Vært noen problemer annet enn slitasjedeler! Og den som har gått lengst har jeg hatt siden jeg var 16. - Bilmekaniker, 24 år Anonymkode: 14d3d...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2016 #9 Del Skrevet 25. januar 2016 Volvo og Mercedes går gjerne en halv million kilometer uten store feil, med ordinær vedlikehold. Vanlige biler begynner å skrante mellom 150-250k km. Anonymkode: 793e2...fd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt_Buskerud Skrevet 31. januar 2016 #10 Del Skrevet 31. januar 2016 Heng deg ikke opp i antall kilometer på bilen. Heng deg heller opp i service historikk, vedlikehold, hvordan den ser ut utvendig og innvendig. Og om den er mye langkjørt eller om den er kjørt mye kort. Jeg tør og påstå at det er tryggere og kjøre en godt vedlikeholdt bil med 300.000km på telleverket med langkjøring med komplett service historikk, enn det er og kjøpe en bil som har gått 100.000 med småkjøring og lurvete service historikk. Har selv hatt flere biler som har gått over 300.000km med stort sett kun langkjøring. Flere av de har vært taxier (ikke i Oslo), uten og hatt noen problemer ut over normalt vedlikehold i mange mange år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå