Gå til innhold

Et lite spørsmål...


Pandore

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som ønsker meg barn så utrolig mye. Er sammen med verdens beste kjæreste, skal gifte oss neste år. Føler meg veldig klar for barn nå, har fast inntekt og ferdig med all utdannelse. Men kjæresten min skal absolutt vente til etter vi har giftet oss. Jeg klarer ikke å godta den avgjørelsen. Jeg vil ha barn nå... :veldigsur: Noen andre som har opplevd dette? Jeg har lett for å mase på kjæresten min om dette, siden det betyr så mye for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan forhandle frem et kompromiss? Det er jo viktig å respektere hverandres ønsker da..så du kan jo ikke presse igjennom ditt ønske, når han åpenbart vil det annerledes. Kanskje dere kan snakke litt om hvorfor det er så viktig for ham å vente til etter bryllupet..kanskje du synes det er lettere å vente hvis du forstår hvordan han har tenkt det?

Han vil jo ha barn da, slik jeg forstår..men ikke før neste år..ikke lett å skulle gi råd annet enn at dere må snakke ut om tingene, du må forklare for ham at du ikke har lyst til å vente så lenge, og hvorfor..og så må du få hans versjon av det..slik at dere kan bli enige om en løsning som kan være god for dere begge!!

Lykke til da!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....ikke lett den der nei, man må jo være enige helst. Er det religiøst betinget at han vil vente til etter at dere er gift? Noen vil jo at ting skal skje i for dem; riktig rekkefølge? Eller kanskje han sier det slik fordi han rett og slett ikke er klar til å bli pappa ennå, og trenger ett år til sammen med bare deg?

Jeg må nok være enig med Madden og si at dere bør snakke ut, det er viktig å vite hva den andre tenker og mener om dette, det er jo ikke til å komme forbi at når dere blir tre så forrandres hele deres verden.

Om det er grunn 1 så kan man jo forhandle om dato på bryllupet og gifte seg før kanskje?

Er det grunn 2 så er det lurt at begge har lyst til å være forelder tror jeg da.

Klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket mye om dette den siste tiden, og har nå inngått et kompromiss. Skal begynne å prøve fra mars neste år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! Kommunikasjon er kjempe viktig, og dette er et bevis på at det funker.

PS! Jeg var veldig fokusert på det samme som deg, men har roet meg litt ned for å gi mannen litt rom. Til begges fordel egentlig. Og helt ærlig - du må ha perspektiv. Et halv år eller år er ikke så mye i den store sammenhengen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hadde det vore meg så ville eg fått unnagjort bryllaupet fyrst og laga barn etterpå. Ikkje fordi eg meiner at ein må vere gift altså :wink: Synast berre det er kjekt å ha ein ting å glede seg til om gongen. Eg gifta meg i sommar og hadde masse kjekt med planleggjing og tenkte ikkje på unge i det heile. Men no som bryllaupet er over kjennast det meir naturleg å tenke på å få ein baby. Skal ikkje blande meg opp i dykkar avgjersle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...